| Stark73738 a întrebat:

Sunt elevă în clasa a 9-a, în Republica Moldova. Vreau să fac un colegiu în România, însă am multe neclarități. Media notelor mele este de aproximativ 9.40, semestrul acesta de studii. Vreau să aflu ce acte sunt necesare pentru admitere și câți bani îmi trebuie. Sunt dintr-o familie social vulnerabilă și vreau să știu dacă am șanse. Mulțumesc anticipat!

8 răspunsuri:
| Ineys a răspuns:

Colegiu, sa inteleg facultate? E derutanta intrebarea ta deoarece daca te referi la facultate mai sunt 3-4 ani pana ajungi acolo.

Ce-ti pot spune e ca daca reusesti sa iti iei BAC-ul cu o medie buna, 9.50+, ai sanse sa intri la orice faculate vrei tu care are admitere pe baza de dosar. Desigur, la facultatile la care se intra pe baza de admitere cu examen conteaza ce stii si ce faci la examenul respectiv.

Intrebarea e la ce facultate vrei sa intri? Parte umanista? Majoritatea sunt pe dosar, deci cum am zis, iei BAC-ul cu nota mare te-ai asigurat.
Parte reala? Inginerie, informatica, etc? Aici e mixt. Sunt si facultati la care se intra pe baza de dosar si cu examen.

Despre bani, aici lucrurile variaza foarte mult in functie de preferintele tale. In ce oras vrei sa faci facultatea? Bucuresti, Cluj, Sibiu, etc si cum ramane cu cazarea? Esti de acord sa stai la un camin studentesc? Sau vrei intr-o garsoniera/intr-un apartament?

Daca vrei sa stai la camin, prea multi bani nu o sa cheltuiesti, avand in vedere ca majoritatea universitatilor au si cantina unde poti manca cu reducere. De asemenea, daca te tii de treaba poti obtine bursa de merit, sociala poate? Tu stii asta.

Eu stau in gazda si lucrurile sunt destul de scumpicele, dar cunosc persoane care stau la camin si ies foarte ieftin, undeva la 300 de lei, pe cand la mine urca pe la 300 de euro.