anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Sunt in clasa a X-a si as vrea sa ma mut de anul viitor la un colegiu din Arad. Credeti ca o sa-mi fie greu, adica nu o sa tin pasul cu ceilalti? Eu acum sunt la un liceu destul de slab din judet. Mersi anticipat pentru. sfaturi. fundalove struck

2 răspunsuri:
| fdhgcvnb a răspuns:

Buna! Banuiesc faptul ca esti la un liceu tot din Arad,nu? Daca inveti bine si esti sociabila, nu cred ca iti va fi asa de greu, mai ales ca in clasele a IX-a si a X-a se face cam aceeasi materie indiferent de profil.Vezi si tu poate cunosti niste copii din viitori tai colegi,sa te imprietenesti cu cineva de acolo,sa te ajute sa te adaptezi in cazul in care decizi sa te transferi si sa afli despre cum sunt profesorii,cat de exigenti,cat de dificila este materia,cum este colectivul,etc.Cel mai mult cred ca va conta cat de inteligenta si silitoare esti si cat de dispusa esti sa faci efort si sacrificii,avand in vedere ca, intr-un fel, va fi ca si cum ai fi din nou in clasa a IX-a.Bineinteles,depinde si de cat de buna vrei sa fii la scoala,daca te duci la un liceu mai bun inseamna ca va trebui sa inveti si mai bine[desi nu este un exemplu general],asta daca vrei sa fii o eleva buna. Daca vrei sa nu depui mult efort si esti isteata,poti sa ramai undeva pe la stadiul de,,mediocru,, fara sa iei note nici prea mici,nici prea mari.Dar,de vreme ce ai spus ca vrei sa te muti la un liceu mai bun,banuiesc [,] ca iti doresti sa iti depasesti conditia si sa fii o eleva fruntasa,nu? Asa ca,depinde mult, cum am mai spus, de inteligenta ta si cat de mult iti doresti sa faci acest lucru.Nu ne-ai spus ce note ai tu la scoala,cum te descurci in general si cum se descurca ceilalti,ca sa putem face o comparatie. Poti sa ne spui,de exemplu,cam ce medii ai tu,ce medii au ceilalti din clasa ta[cateva exemple]sau din liceul tau in general,apoi,cam ce medii au cei din liceul unde vrei sa te transferi.