| r0099k a întrebat:

Cine îmi poate da detalii despre colegiul national Iași și colegiul Costache Negruzzi? Se repeta a 9? Sunt din Moldova... M-ar interesa bursa, cum sunt elevii, profesorii, cantina, căminul și când se face admiterea fiindcă nu prea găsesc informații pe site îl lor. A și trebuie să dau la mai multe colegii asta in caz că nu mă accepta la unul din ele?

Răspuns Câştigător
| isemilia a răspuns:

Nu stiu de Negruzzi multe, doar ca e un liceu bun si are reputatia de "scoala a vietii". Vei intalni destule persoane cu pile acolo.

La National sunt eu. Profesorii sunt foarte buni (majoritatea, sunt si exceptii, insa foarte putine). In ultimul top era cel mai bun liceu din Romania, in general oricum e in top 3 mereu.

Acum despre elevi depinde in ce clasa mergi. Oriunde vei gasi si colegi extraordinari, dar si colegi pe care nu ii vei placea. Bursa e in principiu aceeasi, nu ar trebui sa existe diferente intre cele doua colegii. Despre cantina nu iti pot spune nimic din pacate si nici despre camin. Cel mai bine e sa suni la secretariat sa intrebi ce documente iti trebuie, cum va fi cu transferul, daca ai de dat examene etc. Nu stiu nici daca se repeta a 9a sau nu, insa daca ai posibilitatea iti recomand sa faci acest lucru. Nu cred ca si in Republica Moldova exista specializari. Oricum, mai bine repeti un an si esti la zi cu lectiile, decat sa realizezi in clasa a 10a ca programele din cele doua tari difera.

Ambele sunt licee foarte bune cu profesori si elevi pe masura, asadar nu cred ca exista o alegere gresita. Daca vrei sa treci in clasa a 10a (daca e posibil, asta nu stiu, mai bine intrebi la categoria "Legislativ, Social si Politic" (nu sunt sigura ca exact acesta e numele)) incearca sa te uiti pe orarele celor ce sunt in clasa a 9a acum, cel putin pe cele de la National apar si numele profesorilor, nu stiu daca la Negruzzi e la fel sau nu, insa e bine sa ai o idee pe cine la ce materii vei avea.