anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Este adevarat ca majoritatea copiilor sunt manipulati si spalati pe creier in timpul scolii cu o programa scolara incarcata care ii obliga mai mult sa toceasca si din lipsa de timp nu mai apuca sa inteleaga ceea ce invata si inteligenta, ratiunea si creativitatea lor este innabusita si irosita?

58 răspunsuri:
Brigaela
| Brigaela a răspuns:

Nu, nu este adevarat. De fapt programa este destul de redusa, mult mai redusa ca in urma cu 20 de ani, copiii care vor sa invete invata repede si au mult timp pentru creativitate. Cei care nu vor sa invete gasesc tot felul de scuze prostesti. Scoala este foarte usoara acum pentru un copil care vrea sa invete, este harnic si are un coeficient de inteligenta mediu.

| ALGator a răspuns (pentru Brigaela):

Dupa parrea mea materiile (scoala) nu trebuie si nu pot sa fie,, usoare". Unele sunt altele nu. Gradul de dificultate este definit de materie, felul ei de prezentare si aptitudinile celui care o studiaza. Mie mi-a fost foarte usor de exemlu sa invat matematica in scoala primara. Nu m-am straduit foarte tare. Si matematica nici nu e chiar usoara si nici nu mi s-a predat (profesori, manuale) intr-un mod,, simplu".
Se esueaza in primul rind pentru ca caruta scolii nu are un cal sa o traga: interesul elevilor. Elevii nu stiu de ce trebuie sa invete. Ceeac li se spune e adevarat pe jumatate, e arid si nedrept. Copii au pasiuni, vise, interese, multe dintre ele nedescoperite, necanalizate inca. Educatorii, parinti, profesori, nu se sinchisesc de asta conceptual vorbind, adica nu toti. Elevii invata ca boii, in loc sa li se dezvaluiasca (cum, e treaba educatorilor) ca daca ar sti ce frumoase sunt unele materii nu s-ar mai dezlipi de ele.

| ALGator a răspuns (pentru ALGator):

Acasa, parintii isi ajuta copiii in dificultate la anumite teme de casa cu bataia. O lovitura si un indemn,, pune mina sa inveti!". Cum, asta nu-i lumineaza parintii, ca si ei sunt pe dinafara?

| Brigaela a răspuns (pentru ALGator):

Informatiile sunt ca banii, cu cat ai mai multe, cu atat le vei gasi utilitatea. Nu exista informatii aride, asa cum nu exista bani urati. Absolut orice chestie pe care ai invatat-o este o valoare pe care nu ti-o va putea lua nimeni niciodata si pe care o vei folosi la un moment dat. Fara invatatura, fara informatii, pasiunile si visele mor in fasa. Copiii trebuie sa invete fiindca invatatura este acea avere pe car nu ti-o poate lua nimeni, iar asta este un adevar pe care il inveti in cei 7 ani de acasa. Un copil care ajunge la scoala fara sa stie de ce trebuie sa invete, are un handicap atat de mare incat niciodata nu il va recupera complet, oricat de inteligent si harnic ar fi. Fiindca scoala nu ne va putea invata niciodata acea educatie primara, pe care sunt obligati sa ne-o ofere parintii si care trebuie foarte foarte bine sedimentata in cei 7 ani de acasa. Si am vazut copii de toate felurile, inclusiv din familii sarace si analfabete care stiua deja, inainte sa mearga la scoala, ce privilegiu este aceasta. Si copii care, desi proveneau din familii mai bune, care nu au inteles decat prea tarziu. Daca m-as oferi acum sa ii dau unui om 1000 de lei, nu ar face mofturi: ii vreau in hartii noi, impachetati cat mai frumos, sa fie interesant pachetul, sa ma atraga foarte tare, altfel ii refuz. Exact aceeasi atitudine trebuie sa le sadim in minte copiilor legat de scoala si invatatura: ele sunt, prin ele insele, cel mai mare cadou si priovilegiu pe care il vom primi vreodata in viata si trebuie sa il primim cu mintea si inima deschise si sa profitam la maxim de el.

| ALGator a răspuns (pentru Brigaela):

Asta stiu si eu. Dar nu le poti stii pe toate. Te pricepi la genetica, aeronautica, astronomie, limba rusa? Probabil ca nu, desi tot informatie e. Am fost nevoiti sa le filtram, ca sa nu cadem sub povara lor.
Daca totul se rezuma la valoarea informatiei stocate, nu ne mai trebuiau profesori. De la 7 ani ne luam cartile acasa si toceam din ele.
Pot sa-ti spun ca am citit carti despre originea vietii in care autorul, un profesor universitar suedez de chimie organica trateaza biologia, istoria stiintei, astronomia, fizica, genetica si inca vreo trei discipline intr-un tot, intr-o constructie care ii apartine lui si nu o gasesti de unul singur. Citind, esti lovit de o pasiune nebuna si intelegi ca daca manualele ar fi fost redactate asa (nu cu poze si floricele, ci cu inteligenta) ai fi stat numai pe ele din zi pana in noapte.
Daca este posibil ca "in aceiasi bani" sa oferi tinerilor cunostinte in forma lor optima, atunci de ce sa nu o faci? Doar pentru ca asa am prins noi?
Progres, calitatea pedagogiei? Astea sunt vorbe goale? Informatia prinde viata prin noi.

| anonim_4396 explică (pentru Brigaela):

Materie multa de umplutura: se cere sa fie memorate date, cifre, poezii. Problema e ca cerintele sunt inutile: cum se impart numerele zecimale cand exista de fapt calculator. Chinuie copii. Daca nu stie exact cat a domnit Stefan cel Mare e depunctat. Ii pune sa invete formule pe de rost. Etc.

| Brigaela a răspuns (pentru ALGator):

Ma pricep la genetica, la nimic din toate celelalte. Dar nici nu am banii din lume. Nu le-am filtrat deloc, am invatat tot ce am putut, in limita timpului disponibil.
Eu cred ca informatiile sunt oferite tinerilor intr-o forma buna. Sigur ca profesorii sunt necesari, dar ei nu pot bate la o usa inchisa. Ei sunt acolo pentru copiii insetati de invatatura. Se chinuie ei saracii si cu ceilalti, dar este o munca inutila si pierduta cel mai adesea, foarte putini reusesc sa-si deschida mintea mai tarziu.
Imi amintesc manualele dupa care am invatat eu si care erau foarte frumoase si inteligente. Din pacate, acum materia a fost mult simplificata si, inevitabil, manualele sunt mai plictisotoare si mai putin inteligente, fiindca sunt facute pentru copii care invata mai putin si lasa la o parte multe informatii interesante. daca le-am mai creste nivelul de dificultate ar fi mult mai interesante, din pacate nu se vrea, fiindca se incearca mentinerea copiilor la un nivel cat mai redus de invatatura, ca sa nu oboseasca.
Vad ca tot mai multe tari din Europa de Vest incep sa ingreuneze manualele si sa creasca cantitatea de informatie oferita elevilor. Noi suntem inca in tendita pe acre au avut-o ele in deceniul trecut, de a usura si imputina materia. Ei deja se confrunta cu problemele acestui sistem (lipsa de specialisti, nevoia de a importa medici, profesori, etc, ceea ce scade enorm calitatea vietii cetatenilor). Sper ca si la noi lucrurile sa se aseze, sa nu se mai schimbe des manualele si programele, ci specialistii sa isi ia cativa ani ragaz si sa conceapa, fiecare in domeniul lui, manuale dense, cu nivel de dificultate bun si care sa fie interesate si bine explicate (asa cum erau cele din anii `90). Si mai sper ca acei copii care nu pot invata matematica de liceu sa isi caute invatura in alta parte. Fiindca la noi exista moda ca toti copiii, indiferent cat de putin inzestrati in domeniul inteligentei, sa faca liceul. Ar fi mai bine pentru ei sa invete 2-3 ani o meserie, ar merge la munca mai devreme si ar putea deveni experti in meseria invatata. Si cred ca un tamplar bun castiga foarte bine si e foarte implinit cu munca lui, dar acel tanar, care s-a facut tamplar, ar fi fost un licean nefericit, luptandu-se din greu cu matrici si integrale prea grele pentru mintea lui si deci imposibil de achizitionat. Vad atatia absolventi de liceu care nu pot face o ecuatie de gradul 3 sau care nu stiu bine nici macar o limba straina (din cele doua facute) si ma gandesc cat de chinuiti sunt de faptul ca au fost trimisi la scoala desi mintea nu ii ducea, in loc sa fie incurajati sa faca o meserie care li se potrivea si pentru care aveau talent

| anonim_4396 explică (pentru Brigaela):

Industria e la pamant. Pentru ce sa invete o meserie, profesionala? Fabrici demolate. Straini care vaneaza "meseriasi" care nu au avut unde pune mana pe un CNC automatizat de ultima ora. Din acest motiv au cam disparut multe din scolile profesionale. happy

| Brigaela a răspuns (pentru anonim_4396):

Memorarea de date, cifre, poezii, dezvolta memoria. daca o faci de mic, in fiecare zi, vei avea o memorie buna si vei sti multe cand vei fi adult. Daca nu, vei fi prost, ca adult, vei memora greu si dumul pana la serviciu, vei intelege greu.
Nu e inutil sa calculezi, in primul rand iti dezvolta intelitgenta. Este exceptional sa stii sa imparti in cap cu multe zecimale, sa inmultesti numere macar de doua cifre. Altyfel, vei ajunge la 30 de ani sa nu mai stii nici tabla inmultirii, sa rada precupetele de tine in piata si sa te prosteasca cand cumperi patrunjel. Sincer, calculatorul este pentru viteza, dar tu oricum calculezi tot ce bagi in el si in minte, macar aproximativ, ca sa te verifici ca nu gresesti cand tastezi o cifra. E bine ca in copilarie sa iti petreci o parte din timpul liber facand calcule in minte, asta iti va creste viteza de gandire. Cand vei fi pus in fata unei probleme de viata (ca de exemplu cum sa mutam un dulap sau care e drumul cel mai scurt pana undeva) nu vei sta ca prostul si vei cersi ajutor de la altii mai destepti. Adultii care nu au fgacut multe calcule in minte in copilarie au dificultati de gandire, gandesc lent, gresesc des, au rezultate foarte proaste in viata fiindca se descurca greu in toate.
E foarte important sa stii istorie, inclusiv cronologie. Altfel, vei repeta greselile istorice. Ma uiot adesea la oameni prostiti de televizor, carora li se spun minciuni la TV si ei le cred si, pe baza lor, iau decizii, voteaza, etc. Daca ar sti istorie, 99% din greselile astea ar fi evitate, fiindca ele au mai fost facute in trecut si ar sti sa le recunoasca.
Invatarea de poezii iti imbogateste sufletul, gandeste-te cata fericire iti aduce o poezie frumoasa, cum iti doresti sa o inveti, sa o stii si sa ti-o soptesti in minte cand esti trist sau obosit numai pentru a te face fericit. Asta pe langa faptul ca invatarea poeziilor iti va exersa memoria si o va imbunatati, iti va imbogati vocabularulo (astfel incat sa te poti exprima bogat si coerent, sa nu poata zice nimeni ca esti un prost care de-abia leaga doua vorbe si care nu merita ascultat)
Sigur, exista o masa de manevra, de oameni al caror rost este sa fie manipulati de cei mai inteligenti. Ei nu trebuie sa stie sa calculeze, nici cand a domnit Stefan cel Mare. Ei trebuie doar sa se supuna, sa ii lase pe altii sa decida si sa ii urmeze fara comentarii si fara pareri, sa fie sclavi perfecti. Dar pentru cei care vor sa fie liberi si puternici, sa inteleaga viata si lumea, sa decida pentru ei si sa nu ingenuncheze, este foarte necesar sa stie sa calculeze cat mai complex, sa stii milioane de versuri pe dinafara, sa stie istorie la perfectie si multe altele.

| anonim_4396 explică (pentru Brigaela):

Orice copil se simte obligat sa invete drumul pana la gradinita si inapoi. In orice moment memoria unui copil lucreaza. Daca nu si-ar aminti unde a fost ieri nu ar putea sa invete. Pentru astea nu e nevoie de poezii invatate pe de rost. De exemplu o persoana cu Alzheimer nu-si aduce aminte ce a zis/facut cu cinci minute in urma. De ce? Pentru ca memoria nu mai lucreaza si acea persoana doar face lucruri fara sa memoreze sau sa planifice sau sa gandeasca. Copiii vorbesc mult intre ei si isi aduc aminte ce a zis colega colegul. Parintii il trimit la cumparaturi si acolo vede ca trebuie sa stie adunarea scaderea. Deci inevitabil copilul invata si fara sa stea un profesor sa-l bata la cap sa memoreze poezii sau sa invete sa adune sa scada. Un copil vede si aude la TV de Afganistan si se intreaba ce e Afganistan si atunci cauta si afla daca vrea si chiar e nevoie sa stie. happy

| Brigaela a răspuns (pentru anonim_4396):

Romania este disperata dupa oameni care stiu o meserie. Industria nu e la pamant, citeste cifrele care arata evolutia industriei. Chiar au fost reportaje serioase, un specialist in resurse umane spunea ca ar avea nevoie imediat de peste 1000 de lacatusi, 500 de tamplari, 2000 de mecanici, pe care i-ar angaja si maine. Din pacate nu mai exista si nu are de unde sa ii ia, fiindca tinerii nu invata meserii, fiind manipulati de presa care le spune prostiile pe care le scrii si tu mai sus. Daca invatai la scoala, ai fi stiut ca trebuie sa verifici cu ochii tai, din cifre oficiale, informatiile alea si ai fi vazut ca sunt doar minciuni, ca unii profita de incapacitatea ta de a intelege informatiile si te folosesc ca masa de manevra. Stiu ac tu intelegi asta, ca ti se pare foarte comod sa spui idei bagate in capo de altii fara sa gandesti deloc, ca nu ai cum sa mai intelegi lucrurile astea, dar crede-ma, sunt unii care pot inca si care s-ar putea sa te salveze si pe tine oferindu-ti idei bune sa le inlocuiesti pe cele cu care te otravesti acum.

| Brigaela a răspuns (pentru anonim_4396):

E mult prea putin, asta este memorie de catel nu de om care vrea sa faca minuni cu mintea lui. O sa fii uimit cati nu se intreaba daca ceea ce vad la Tv este adevarat si nu verifica deloc informatiile, luandu-le de bune.

| anonim_4396 explică (pentru Brigaela):

"Chiar au fost reportaje serioase, un specialist in resurse umane spunea ca ar avea nevoie imediat de peste 1000 de lacatusi, 500 de tamplari, 2000 de mecanici, pe care i-ar angaja si maine." - industria se naste acum din nou pe teritoriul numit Romania? Asa sa fie! Amin! Ala cred ca e strain. happy

| anonim_4396 explică (pentru Brigaela):

"E mult prea putin, asta este memorie de catel nu de om care vrea sa faca minuni cu mintea lui. O sa fii uimit cati nu se intreaba daca ceea ce vad la Tv este adevarat si nu verifica deloc informatiile, luandu-le de bune." - n-ai zis nimic de Stephen Hawking. Sa vina cu teorii si apoi sa zica "1 = 0" mi se pare culmea prostiei. Ce sa-i faci? O fi si batranetea: omul dupa atatea calcule mai si innebuneste. Ii dau bogatii bani grei sa zica o minciuna. happy

| Brigaela a răspuns (pentru anonim_4396):

DE fapt lucrurile sunt mai complexe, nu toata lumea le poate intelege. Insa trebuie sa intelegem ca lumea e mult mai complexa decat stim noi si exista nenumarate lucruri adevarate pe care noi nu le stim, dar altii da. Important este sa ai discernamant si sa poti alege pe care sa le crezi. Hawking e de crezut, chiar daca nu il intelegi, nu e el prost, doar tu prea putin informat

| anonim_4396 explică (pentru Brigaela):

Ai ocolit partea cu "1 = 0". happy

| Brigaela a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu stiu la ce te referi, este foarte neclar.

| anonim_4396 explică (pentru Brigaela):

In scoala se vorbeste despre Big Bang si evolutie care sunt teorii de spalare pe creier si merg pana acolo incat se afirma ca "1=0".

| Brigaela a răspuns (pentru anonim_4396):

Despre Big Bang avem destule dovezi incat sa credem ca este cel mai probabil aadevarat. Sigur ca li se vorbeste copiilor despre asta, nu e spalare pe creier, e stiinta.
Cat despre egalitatea dintre 1 si 0, ea nu se sustine in matematica conventionala, iar eu alte matematici nu stiu. Dar sunt convinsa ca, daca intr-adevar, se preda asta la scoala, se argumenteaza suficient incat sa nu existe dubii. Nu vad nimic rau in ceea ce spui tu, cu cat mai multe informatii si ipoteze, cu atat mai minunat, asa cum am zis, fiecare informatie este o bogatie

| Freya1 a răspuns:

Sunt cam multe chesti nefolositoare in invatamantu Romanesc.Din punctul meu de vedere mai bine i-ar invata mai multe chesti folositoare utile si practica decat sa le impuna capu cu mi de materi care nu ii vor ajuta.

| anonim_4396 explică (pentru Freya1):

Ai putea da un exemplu de chestie nefolositoare? Sper ca nu limba romana laughing

| ALGator a răspuns (pentru anonim_4396):

Dau eu unul:,, Religie" dintr-a 1-a pana intr-a 12-a. Cite lucruri intra-devar utile s-ar putea invata in loc.

| anonim_4396 explică (pentru ALGator):

De anul trecut, daca nu chiar de acum 2 ani religia este optionala. Cine vrea sa faca religie trebuie sa completeze un formular. Altceva?

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Indienii invata mult pentru ca vor fi sclavii de maine ai corporatiilor americane sau ai oamenilor bogati si afaceristi care invart banii. Degeaba stie omul sarac multe daca nu-l plateste nimeni. Un om bogat afacerist sau investitor nu are nevoie sa stie o meserie sau stiinte exacte pentru ca el se bazeaza pe relatii interumane si investirea banilor acolo unde poate avea profit. Vorbesc despre intretinerea existentei in acest sistem. happy

| anonim_4396 explică (pentru ALGator):

In loc de invatarea unei religii, ora de religie s-ar putea numi: "Filosofie existentiala". In cadrul acestei discipline ar putea sa se dezbata urmatoarele: de ce a aparut religia, care a fost rolul religiei in istorie si rolul pe care il are religia in raport cu stiinta, care sunt religiile lumii, ce particularitate au fiecare si ce au in comun, care este abordarea corecta a elevilor sau oamenilor de alta religie sau care au alta opinie existentiala, cum trebuie abordate corect persoanele de alta rasa sau etnie, etc. happy

| Freya1 a răspuns (pentru anonim_4396):

Da.La o materie spre exemplu matematica sunt unele chesti pe care nu le folosesti in viata niciodata da iti umpli capul cu ele sa fie acolo.Sau daca esti la un liceu cu profil si iti baga materi care nu au legatura cu nimic din ce trebuie tu sa stii pe parcursul viitoarei tale profesi.Limba romana, engleza franceza sau germana sunt utile, biologia, istoria, geografia si ele intr-o anumita masura dar tot ce vreau eu sa spun e ca uneori pluseaza foarte mult cu lucruri foarte greu de invatat si asta ii incurca pe copii sa prinda esentialul sau exact ce trebuie sa stie sa ii ajute pe mai departe.

| anonim_4396 explică (pentru Freya1):

Chestiile alea pe care nu le folosesti niciodata incep sa apara printr-a 11-a la matematica, iar daca nu te intereseaza matematica aia nu te bagi la profil mate-info, ci la filologie unde nu vei avea problema asta. De asemenea, matematica de orice fel iti dezvolta capacitatea de a gandi. (Apropo, imi pare rau ca n-ai prins aluzia cu limba romana) De rest, nu cred ca a avut cineva probleme in a trece clasa daca a acordat un minim de atentie orelor.

Nu sunt de acord cu a prinde doar esentialul. Parerea mea e ca traim intr-o tara in care ignoranta atinge un nivel imens, iar daca nu li s-ar arata elevilor acea informatie pe care o consideri tu suplimentara, ei nici ca ar fi interesati sa o caute, sa afle ca exista, iar atunci chiar am vorbi de o generatie extrem de usor de manipulat. Din pacate, intr-adevar modul de predare nu ajuta, elevii ascultand doar ce zice profesorul si neverificand niciodata informatia(macar in manual daca nu si in alte surse).

Oricum, repet, sunt constienta ca sistemul de invatamant din Romania are probleme uriase. Insa nu mi se pare ca sunt cele pe care le consideri tu.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Nu, indienii nu invata mult. Indienii invata aceeasi cantitate de informatie care ni se preda si noua, doar ca in mai mult timp. La varsta de 18 ani de exemplu, nu o sa observi mari diferente intre un elev indian si un elev roman(unul care si-a invatat), doar ca sistemul lor de invatamant le usureaza invatatul, avand mai mult timp in care sa aprofundeze si inteleaga informatia. In orice caz, sistemul lor e departe de a fi perfect, se poate mult mai bine, dar acela mi-a fost cel mai la indemana exemplu. Legat de restul raspunsului tau nu voi comenta, dar sunt departe de a fi de acord.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

"Chestiile alea pe care nu le folosesti niciodata incep sa apara printr-a 11-a la matematica, iar daca nu te intereseaza matematica aia nu te bagi la profil mate-info, ci la filologie unde nu vei avea problema asta" - la ce folosesc in viata de zi cu zi sistemele de ecuatii din clasa VIII sau alte notiuni din matematica de gimnaziu?

"informatie pe care o consideri tu suplimentara, ei nici ca ar fi interesati sa o caute, sa afle ca exista, iar atunci chiar am vorbi de o generatie extrem de usor de manipulat." - manipulare la fizica sau matematica? De exemplu la botanica dupa ce-i umple mintea despre tot felul de insecte si plante care nu stie la ce sunt bune ii baga cate o manipulare: teoria evolutiei. Ii incarca cu tot felul de date si nume din istorie. La fel si la geografie, limba romana ( titluri de carti, date, nume ), analiza gramaticala. happy

| ALGator a răspuns (pentru anonim_4396):

Asta am vrut sa spun. Asa se preda in Suedia. Citeva trimestre de,, Cunostinte despre religie" si dupa aceea gata.
Eu as fi pus acel,, Manual de dirigentie" de care s-a facut atit de mult misto. Tinerii, copii, au nevoie de indrumare in a intelege scopurile vietii. Scoala ar putea sa le dea astea.
Cum spunea Pink Floyd: "We don't need no education, We don't need no thought control".

| Freya1 a răspuns (pentru anonim_4396):

Este o vorba "Ai grija cum vorbesti cu colegi tai mai slabi la invatatura ca mai tarziu vor fi sefi tai". Deoarece asa prosti si ne stiind limba romana (cum am prins aluzia dar nu am continuat cu polemica) ne umplem capul nostru si a copiilor nostri si cu alte informati despre si din viata nu doar inutilitatile suplimentare pe care statul roman ti-l vara pe gat fortat.Va mirati ca nu invata ca nu stiu pai la ce va asteptati cand ii agasati cu sute si mi de lucruri care le invata din obligatie nu din placere si din dragu de a le intelege si sunt plictisiti si scarbiti de profesori care vin si le citesc si ei la randu lor din carti pentru ca habar nu au nici ei de ce fac acolo sau nici nu sau obosit sa le gandeasca

| anonim_4396 explică (pentru Freya1):

Deja intram pe alt subiect. Vorba aia este doar una dintre multele alte vorbe care au scopul de a-i consola pe cei slabi si de a-i face sa se simta bine la nivelul lor. Am auzit-o folosita si cu alt sens, dar nu vreau sa-l precizez pe acela pentru ca mi se pare jignitor la adresa unora. Îmi pare rau ca aluzia ai vazut-o ca pe o provocare la cearta, asta spune multe despre tine. Aluzia a fost facuta cu scopul de a-ti atrage atentia asupra a ceva ce probabil nu realizezi si de a te indemna sa inveti sa vorbesti corect limba romana pentru ca unii oameni nici nu te vor baga in seama observand astfel de greseli. Nu-i felicit, insa nici nu-i pot condamna. Insa, unii dintre acei oameni ti-ar putea arata cat de falsa este afirmatia facuta de tine la inceput. In fine, pana la urma daca tu te simti bine, ba chiar superioara altora, ma bucur pentru tine. O seara faina!

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Foarte simpatic sarcasmul. Pacat ca nu-si are locul. Majoritatea notiunilor se mai intalnesc in anumite situatii. Din pacate pentru mine nu am un exemplu concret acum, dar asta nu schimba faptul ca iti dezvolta gandirea. Cu toate ca ma mira ca nu ai fost pus niciodata in situatia de a avea nevoie sa faci un calcul si sa-ti poata fi usurata treaba daca il scrii sub forma unei ecuatii.

Manipulare...hmm, poate manipulare asa cum s-a practicat de nenumarate ori in istorie prin ascunderea informatiilor sau prezentarea altor informatii(vezi orice regim totalitar)? Sau poate cum se practica cu religia in zilele noastre? Crede-ma ca nu din cauza a prea multa informatie inca exista oameni in fata carora vorba preotului(oricare ar fi ea) e lege. Sau poate manipulare de genul celei in care se prezinta anumite medicamente/tratamete ca fiind bune? La fel si viceversa(vezi cazul vaccinarii). Sau manipulare de genul celei pe care o folosesc unii sa vanda acele formule minune de "cum sa slabesti in 10min" si altele? Poate manipularea de care se folosesc "vrajotoarele"? Tu ai idee cat de usor de manipulat sunt oamenii in tara asta? Eu am cam testat. Cred ca ai fi surprins cat de usor e sa convingi oameni adulti, dar netrecuti pe la scoala de orice aberatii posibile.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Pai uite aici manipulare grosolana de talie mondiala: un copil sanatos oricat de incapabil ar fi, stie ca 1 = 0 este incorect din clasa a doua. Vine un Stephen Hawking cu doctorate in spate si zice ca 1 = 0 este corect, adica toata masa materiei din Univers ( 1 ) a aparut din nimic ( 0 ). happy

| ALGator a răspuns:

Asta depinde de tipul societatii in care traiesc.
Societatea româneasca e de tip dominant. Parintii pot de exemplu impune unui copil sa NU mearga la o facultate (de exemplu stiinte economice) chiar daca acesta doreste foarte mult.
Programa e conceputa ca sa transmita un volum de cunostinte. Nu se sinchiseste prea mult de canalele prin care aceste cunostinte pot fi acumulate.
Nu tine seama de distributia statistica a inteligentei si inteligentei emotionale, care arata ca circa 70% dintr-o populatie de elevi au dotare mediocra. Invatamintul e facut ca si cum toti vor trebui sa ajunga nivelul celor doar 7% superdotati. E clar ca apar anomalii grave.
Mentalitatea fata de mediocri, care sunt o majoritate substantiala si au drepturi cetatenesti, e ca e vina lor ca sunt asa si ca nu vor sa atinga nivelul cleor buni sau foarte buni.
Te intrebi cine e mai lipsit de ratiun, cine pe cine abandoneaza.

| anonim_4396 explică (pentru ALGator):

"circa 70% dintr-o populatie de elevi au dotare mediocra." - ai omis faptul ca mediocritatea asta este rezultatul indobitocirii sau spalarii pe creier a copiilor. A impune uniform aceleasi discipline in mod egal la copii inclinati sau care au talente spre domenii specifice inseamna a desconsidera inteligenta lor. De exemplu un copil e mai bun la desen insa i se pretinde sa cunoasca matematica in aceeasi masura cu altii care sunt inclinati spre stiinte exacte. Un copil caruia ii place sa deseneze mai mult si caruia i se pretinde sa stie la fel de mult si matematica e ca un fel de chin pentru el si ii rapeste din timp si energie. In fond, pana la maturitate orice copil ajunge sa stie matematica elementara precum o adunare o scadere sau o inmultire necesara in viata de zi cu zi. Lumea nu are nevoie numai de roboti si masini inteligente ci si de arta frumosului. De exemplu un designer care are talent la desen poate deveni un arhitect bun in industria automobilelor, constructii. Ma refer la faptul ca desenul imbogateste imaginatia geometrica a unui copil. Am dat doar un exemplu. Orice copil este mediocru la o anumita disciplina care nu-i place, dar poate deveni profesionist si dotat la o disciplina care ii place. De multe ori mediocritatea este confundata cu capacitatea unui om de a deveni profesionist intr-un domeniu care ii place. Realitatea trista este ca pe teritoriul numit Romania ponderea unui anumit domeniu in industrie este dictata din afara teritoriului numit Romania. happy

| ALGator a răspuns (pentru anonim_4396):

Nici nu am omis, nici nu am pus de la mine. Este o lege naturala, reflectata prin statistica. Asta e dotarea cu care te nasti, dupa cum exista computere si de 300 si de 3000 de euro, dar lumea le cumpara pe cele mediocre, de 6-700 euro.
Ce se intampla cu tine apoi, cand esti aruncat in sistemul de invatamint, e alta treaba.
Eu folosesc sensul de,, dotare mediocru" nu cu inteles peiorativ. De fapt nu e nicio vina sau rusine ca cineva e mediocru. Nu trebuie sa dam nimeni socoteala pentru dotarea noastra. Eu ma consider mediocru de exemplu.

| ALGator a răspuns (pentru anonim_4396):

Sunt de acord cu tine ca scoala nu reuseste sa trezeasca interestul elevilor prin continutul si modalitatea predarii.
Mai mult de atit, acest proces de care te plingi poate incepe la copii inca din familie.
In ambele cazuri, sintem tributari unei idei ca invatatura trebuie sa fie incomoda si din cauza asta poate fi impusa numai prin constringerea.
In toata discutia asta las deoparte problema relei vointe a unor elevi. Exista si asta, dupa cum exista profesori super dedicati care fac minuni.
In alte parti se pune accent nu pe inteligenta, ci pe tenacitate,,, grit". Indivizii nu invata ca sa isi puna o diploma in perete cu care sa-i umileasca pe altii, ci ca sa isi rezolve strict probleme personale. In momentul cand o forma de invatamint contravine din diferite motive intereselor personale, individul trebuie sa aiba libertatea sa renunte la ea fara sa dea socoteal.a.
https://en.wikipedia.org/wiki/Grit_(personality_trait)

| anonim_4396 explică (pentru ALGator):

"dar lumea le cumpara pe cele mediocre" - deci mediocritatea asta depinde de cati bani au parintii si de cat ajung ei sa fraiereasca pe altii mai saraci ca sa castige cat mai multi bani de pe urma lor. Einstein era mediocru la scoala, dar pentru ca i-a placut ce facea lucra acasa si in timp a ajuns om de stiinta apreciat. Deci si Einstein s-a lovit de un sistem de invatamant plafonat. Ajunsese sa lucreze ca muncitor de rand prin Germania ca sa-si plateasca studiile. Multe creiere se pierd sau sunt irosite cu trecerea anilor din cauza ca majoritatea ajung sa aiba probleme financiare. Bogatii lumii nu stau sa astepte pe nimeni si ii selecteaza pe cei mai buni la un moment dat in timp ce cei respinsi care ar putea deveni si ei buni se pierd pe alte cai pe unde isi pot intretine existenta si unde gasesc un loc de munca la un moment dat. Toata treaba cu invatamantul este gandita de sus de la oamenii bogati si de interesele lor pe plan mondial. Daca nu existau astfel de interese obscure si pe teritoriul numit Romania invatamantul era dezvoltat de mult dar toate astea sunt dirijate de sus in mod intentionat cum am mai spus.

| anonim_4396 explică (pentru ALGator):

Asa este: este si o chestiune de perseverenta pe termen lung. Pentru asta este necesara o filosofie si o motivatie proprie bine structurata in armonie cu realitatea inconjuratoare si cu modul cum decurg evenimentele inconjuratoare. In cele din urma progesul depinde in mare masura de individ si nu in totalitate de sistemul de invatamant. Insa am adus in discutie si problemele neprevazute care pot apare pe parcursul vietii individului si care il obliga sa se abata de la ceea ce si-a propus initial si sa mearga pe alta ramura de cunoastere sau cariera. Interesant este ca daca progresul omului se raporteaza la nimic ( de parca tot Universul material ar fi aparut din nimic ) atunci orice progres al sau nu are sens. Multi oameni prin necunoastere si necredinta ajung de se descurajeaza in a persevera in continuare pe o anumita cale.

| ALGator a răspuns (pentru anonim_4396):

Vassile, te rog observa ca prin,, mediocru" m-am referit la dotarea originala a individului si nu cum este el la scoala (Einstein).
Misiunea scolii si societatii este intr-adevar sa impinga pe toti sa-si depaseasca conditia in masura in care ei sunt capabili potential, insa fara sa riste sa-i distruga impingindu-i la maxim acolo unde nu-i va sustine niciodata dotarea.
Einstein era probabil in scoala un copil plictisit de pedagogia arida si de faptul ca nu i se observau capacitatile. De fapt, Einstein, ca aproape toti cei 8% super dotati nici nu prea au nevoie de scoala.
Unul ca mine insa are dotare mediocra din nastere. Daca scoala incearca cu tot dinadinsul sa ma propulseze intr-o perioada de timp limitata la nivelul lui Einstein, cu toata eventuala mea bunavointa, ma face praf.
In schimb, ma poate stimula sa imi depasesc conditia, cu cit vreau si cu cit se poate. Asta numesc o abordare rezonabila si fair play.

| anonim_4396 explică (pentru ALGator):

"Vassile, te rog observa ca prin,, mediocru" m-am referit la dotarea originala a individului" - nu pot sa cred ca un om sanatos nu poate face nici un lucru bine de nota 10. happy

| CleanHeart a răspuns:

Un pic ai dreptate
Nu prea se lucreaza pe partea creativitatii
Mai mult conteaza sa memorezi lucruri si sa spui lectia pentru o nota, o nota!
Ceea ce nu imi place este concuratul cu alte persoane si ca cei care nu invata sunt lasati asa si nu sta nimeni de ei sa prinda gustul si sa inteleaga valoarea cartii in viata
Invatamantul este invechit fata de alte tari din Europa
Rusine sa ne fie
Profesorii nu ar trebui sa se creada superiori elevilor si din contra sa fie prieteni ca in alte scoli
Temele mi se par o prostie
Romania este o tara faina dar cu mentalitati invechite
Unii nici nu merg la scoala ca vin din familii naspa si nu stiu sa ii educe se reproduc doad fiindca asa sunt lasati femeia si barbatul
Asa e cand habar nu ai de ceva.
O seara faina! happy

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Nu stiu cat obliga programa sa toceasca... Daca stam sa analizam, examenele nationale sunt de tot rasul si nu ai nevoie de mare lucru pentru ele. Mie mi se par de vina profesorii cel mai mult. E foarte ok sa primesti multe informatii, atat timp cat nu va fi un idiot care sa te oblige sa le memorezi fara sa ti le explice. Parerea mea e ca rolul sistemului ar trebui sa fie de a le arata elevilor ca exista informatiile si de a-i invata cum si unde sa le gaseasca. De exemplu, eu am avut noroc de majoritatea profesorilor foarte buni care au incurajat intelegerea materiei, creativitatea, gandirea...chiar daca au avut si si ce-i drept aceasta "boala" de a se astepta sa memoram toate informatiile(nu-i condamn totusi, majoritatea s-au dovedit a fi utile).

Acum nici nu vreau sa fiu ipocrita. Sistemul intr-adevar are multe defecte, dar indreptarea lor nu prea ar fi acceptata de populatie. De exemplu, nu cantitatea de informatie e problema, ci timpul in care este predata. Cand eram la liceu am avut contact cu elevi din alte tari si am observat diferentele de acolo. Spre exemplu, un elev din India a fost socat de numarul vacantelor noastre si durata acestora(ei au mai putine si mult mai scurte). Iar acum, spune-mi si mie, ce procent din populatie ar fi de acord cu marirea numarului de ore si scurtarea vacantelor?

| Cinevacatoatalumea a răspuns:

Nu, chiar deloc. Problema sistemului de invatamant din Romania nu e ce se preda, ci ce NU se preda. Nu consider ca in materie exista lucruri inutile. Ba chiar as vrea sa se ia exemplul Japoniei si sa avem si noi cluburi. Dar elevii nu-si dau interesul. Mentalitatea cum ca scoala nu te ajuta cu nimic se tot raspandeste. Am citit mai jos ca parintii trebuie sa ii ajute pe copii la teme. haha In toti anii astia de scoala ai mei nu m-au ajutat niciodata la teme, pentru ca nu a fost nevoie. Ai mei m-au invatat sa citesc si sa socotesc dinainte sa intru la scoala. Ba chiar stiam multe cuvinte in engleza si unele formule Pana in clasa a doua eu am invatat prin homeschooling. Poate ca nu toata lumea are astfel de parinti, dar macar ar putea sa le ia carti, atlase, DVD-uri, etc. Aici ar interveni autoeducarea.
Vrei creativitate? Stiai ca exista Consiliul Scolar al Elevilor? In scoala mea se organizeaza in fiecare an targuri de vanzare cu obiecte handmade, unde se implica atat elevii, cat si profesorii. Facem activitati de ecologizare, voluntariat. Organizam tombole. Avem chiar si revista scolii. In fiecare an de scoala altfel se aduna idei din toata scoala si se propun activitati de catre elevi. Se organizeaza excursii si se fac diverse competitii sportive. De asemenea avem proiecte privind stilul de viata sanatos. La geografie, istorie, educatie tehnologica ni se preda cu prezentari powerpoint sau videoclipuri. La fizica facem experimente. La muzica ascultam muzica(evident). In fiecare luna facem o expozitie de arta, alcatuita din picturi, sculpturi, machete, etc. Iar pe hol intotdeauna sunt afise facute de elevi privind anumite subiecte. Totul tine de implicare.

| anonim_4396 explică (pentru Cinevacatoatalumea):

"Vrei creativitate? Stiai ca exista Consiliul Scolar al Elevilor? In scoala mea se organizeaza in fiecare an targuri de vanzare cu obiecte handmade, unde se implica atat elevii, cat si profesorii. Facem activitati de ecologizare, voluntariat. Organizam tombole. Avem chiar si revista scolii. In fiecare an de scoala altfel se aduna idei din toata scoala si se propun activitati de catre elevi. Se organizeaza excursii si se fac diverse competitii sportive. De asemenea avem proiecte privind stilul de viata sanatos. La geografie, istorie, educatie tehnologica ni se preda cu prezentari powerpoint sau videoclipuri. La fizica facem experimente. La muzica ascultam muzica(evident). In fiecare luna facem o expozitie de arta, alcatuita din picturi, sculpturi, machete, etc. Iar pe hol intotdeauna sunt afise facute de elevi privind anumite subiecte. Totul tine de implicare." - asa mai DA! fara catalog cu note. In general, la un interviu de angajare nu se cer note din scoala iar rezultatul e doar admis sau respins. happy

| Deliiiia a răspuns:

Nu, asta este scuza oamenilor limitați care nu pot face față cerințelor școlare, așa că se complac bazându-se pe astfel de teorii.

| AndreiWeisz a răspuns:

Pai n-ai fost si tu la scoala? Tu ce parere ai?

| Viitorulapropiat a răspuns:

Sistemul de invatamant este la pământ in Romania. Este de rahat. Cert e ca-si bat joc de noi prin materiile astea inutile.

| Andersen2k18 a răspuns:

In primul rand ei nu se straduiesc sa invete, unii abandoneaza scoala inca de prin generala, altii de la liceu.Rata abandonului scolar creste. Si da programa scolara este invechita, ar trebui schimbata, se preda prea multa teorie iar practica e 0. Ei sunt bulversati si de asta nici nu stiu ce vor face in viata.

| anonim_4396 explică (pentru Andersen2k18):

"In primul rand ei nu se straduiesc sa invete, unii abandoneaza scoala inca de prin generala, altii de la liceu.Rata abandonului scolar creste. Si da programa scolara este invechita, ar trebui schimbata, se preda prea multa teorie iar practica e 0. Ei sunt bulversati si de asta nici nu stiu ce vor face in viata." - este o spalare pe creier intentionata mai ales din partea bogatilor lumii contra majoritatii sarace si pentru a putea domina tarile ( teritoriile ) mai sarace. A invata teorie fara practica este spalare pe creier.

| Doarunaltutilizator a răspuns (pentru Andersen2k18):

Ai si tu dreptatea ta dar nu e chiar asa cum zici tu,sunt si niste exemple de elevi chiar silitori si cu capu' pe umeri care stiu ce vor sa faca in viata si acum dar cei drept astfel de cazuri se intalnesc mai rar,in rest, sunt numai cocalari, delicventi, alcoolisti care stau la pacanele si fumeaza, bine nici eu nu prea invat asa mult lectiile acasa dar macar stau in banca mea si incerc sa iau note cat de cat bune.

| Doarunaltutilizator a răspuns (pentru Andersen2k18):

Depinde de profesori, de felul lor de a preda, oricum si ei au aici vina lor dar mai mare e a elevilor de acum dar cea mai mare vina e a astora din invatamant.

| utilizatorcim a răspuns:

Oarecum. Copiii competitivi pot fi într-adevăr spălați pe creier pentru că ei vor vedea în școală doar un concurs de memorat cuvinte pe care, de obicei, le uită după câteva zile. În loc să învețe să coopereze și să-și găsească vocația, majoritatea copiiilor concurează unii împotriva altora și vânează note mari și diplome. care pe unora nu le vor fi de folos. Mulți vor ajunge în clasa a 8-a ți nu vor știi la ce profil să meragă și vor mai fi și absolvenți de liceu care își vor alege o facăltate care nu li se potrivește deloc. Și așa țara noastră e o fabrică de diplome.
P.S. Părerea unei eleve de clasa a 9-a happy

| WithinShadows00 a răspuns (pentru utilizatorcim):

Bravo! Ai o viziune de ansamblu foarte buna.

| Kimberly2005 a răspuns:

Da. Profesorii din ziua de azi vin doar sa comenteze ca au salariul mic. La ce ne invata ei pe noi au salariul prea mare.
Avem prea multe teme, si prea multe materii. Pe langa asta mai primim si teste unul peste altul.
Programa scolara este invechita. Vrem ceva mai nou si mai modern. Care sa ne ajute sa retinem ceva.

| Florinesku a răspuns:

Raspunsul este "Este adevarat ca majoritatea copiilor sunt manipulati si spalati pe creier in timpul scolii cu o programa scolara incarcata care ii obliga mai mult sa toceasca si din lipsa de timp nu mai apuca sa inteleaga ceea ce invata si inteligenta, ratiunea si creativitatea lor este innabusita si irosita"

| PsyOne a răspuns:

Afirmatia ta este adevarata doar pe jumatate.
Scoala romaneasca ii transforma in ce ai zis tu doar pe cei care aleg sa nu gandeasca. Multa bafta!

Iti recomand un psiholog adlerian

https://www.medicover.ro/detalii-medic/adriana-carmen-badea