| Andrei123Aa a întrebat:

Hei! As vrea sa urmez o facultate de medicina generala. Stiu ca cei care termina o astfel de facultate sunt numiti medici generali sau medici cu competente limitate, acestia ce meserii pot avea? Ca sa continui pe aceasta directie ar fi optiunea cu rezidentiatul sper sa nu gresesc... Ce beneficii ai daca iei examenul de rezidentiat?

Răspuns Câştigător
| WhiteLife a răspuns:

Rezidentiatul e ca un fel de program de studii. Daca la facultate dai examen de admitere ca sa intrii si la final examenul de licenta, la rezidentiat, tot asa, se da un examen ca sa intrii si la final iarasi ceva examen (de obicei oamenii se refera la examenul de rezidentiat cand vorbesc de cel cu care intra acolo, pentru ca e concurenta intre toti studentii din tara). Dureaza in functie de specializare (poti cauta pe google: rezidentiat medicina interna sau oncologie sau ce vrei tu). Nu stiu cat e salariul, dar cu siguranta depinde de multe si este suficient sa te intretii. Anii de studiu sunt trecuti asa, pentru ca difera materiile. Si in facultate, se zice: "sunt student in anul 2". Asta inseamna ca face parte din rezidentiat, iar ca sa-l promovezi trebuie sa participi la toti anii respectivi si la final sa iei examenul.

7 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Cand termini facultatea de medicina, oricum vei face rezidentiat, indiferent de specialitatea aleasa de tine. Nu iei rezidentiatul, nu poti practica medicina.

| WhiteLife a răspuns:

Nu poti lucra in domeniu doar cu diploma de licenta. Imediat dupa licenta dai examenul de rezidentiat, apoi, in functie de nota iti poti alege un centru universitar (cei mai multi aleg aproape de casa/in orasul in care au facut facultatea). In functie de specializare poate dura 3-4-5 ani
Rezidentiatul e un program in care esti pregatit intr-o specializare anume. Domeniile le gasesti pe net daca te uiti. Ca beneficii ar fi faptul ca atata timp cat il faci esti platit, iar la final poti lucra in domeniu.