| kzkz a întrebat:

Hi, sunt la un liceu profesional (cofetar, patiser) si sunt in ultimul an. adica a 11a. Vreau sa continui liceul. m-am gandit sa ma inscriu la un liceu de arte (desen) dar sunt incepator cu desenatul. adica nu sunt foarte bun, dar imi place desenul. am sanse sa intru la un liceu de arte daca acum sunt destul de slabut la desen? Sau m-am gandit si la un liceu de sport. MMA, baschet sau ceva de genu. dar am o problema, port ochelari. imi puteti spune despre lentile? te geneaza? pot cadea din ochi daca te agiti mult? sunt scumpe?

3 răspunsuri:
| alessia5158 a răspuns:

Atat liceul cu profil de arta cat si cel cu profil sportiv sunt scoli care apartin de filiera vocationala. Din cate stiu, nu te poti inscrie pur si simplu la acestea ci vei trece printr-o procedura de selectie care consta in sustinerea unor examene de diferenta.Informatii exacte asupra conditiilor de inscriere in clasa a XI-a din cadrul scolilor vocationale poti afla numai daca te deplasezi la sediul acestora.

Personal, i-as sugera sa te orientenzi catre un liceu din filiera tehnologica care ofera calificari precum: "tehnician in gastronomie" care este o calificare mai apropiata de calificarea ta initiala, sau "tehnician designer"(amenajari interioare, mobila, vestimentatie) care este o calificare ce poate satisface placerea ta de natura artistica.Si apoi, alegerea unei scoli din filiera tehnologica iti confera avantajul mai multor optiuni de formare profesionala in viitor(filiera tehnologica nu pare a fi atat de limitativa precum cea vocationala!).

| Basthet a răspuns:

Bună! Nu te supăra, dar tu ai deja o meserie superbă: cofetar patiser. Eu aș merge pe perfecționarea în această meserie. Dacă ești slăbuț la desen, nu văd ce perspectivă ai putea avea. Dacă îți faci meseria cum trebuie poți deveni chef într-un mare restaurant, pe un vas de croazieră etc.etc.

| weloveit a răspuns: