| yolodubstep a întrebat:

Citisem mai de mult despre un studiu legat de critici si incurajari in care au fost impartiti un numar de persoane pe 3 grupe (elevi daca retin bine). O grupa a fost laudata constant, apreciata etc. Alta grupa a fost mereu criticata iar ultima a fost lasata asa. La finalul studiului s-a constatat ca performantele celor apreciati au fost cele mai mari iar cei care au fost criticati au avut cele mai slabe performante. Ma puteti ajuta sa o gasesc? Link, clip, orice. Funda

3 răspunsuri:
sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Sunt nenumărate studii asemănătoare.

| Zorn a răspuns:

Te referi la experimentul facut de catre psihologul american E. B. Hurlock?
A facut asta ca studiu al motivatiei, respectiv a motivatiei pozitive (produsa de stimuli premiali, lauda incurajare) si motivatia negativa (produsa de folosirea unor stimuli aversivi: amenintare, blamare). El a vrut sa vada care dintre cele 2 tipuri ale motivatiei este mai eficienta.

"El a impartit o clasa de elevi in trei grupe care aveau sarcina de a rezolva in timp de 5 zile, probleme simple de aritmetica. Înainte de începerea activitatii, primului grup i se aduceau elogii pentru modul de îndeplinire a activităților din ziua precedenta, celui de-al doilea grup i se faceau observații, iar ultimul grup nu era nici lăudat, nici dojenit. S-a constatat că cea mai eficace a fost lauda, deoarece s-a asociat cu instalarea unei stări afective pozitive, tonifiante: utilitatea dojenilor scade pe măsură ce este utilizată continuu, dat fiind faptul că produce stări afective negative, neplăcute; cea mai neeficientă este ignorarea, deoarece în cazul ei lipsesc trăirile afective". - citat din manualul de psihologie pentru clasa a X-a școli normale și clasa a XI-a licee de P. Popescu-Neveanu, Mielu Zlate și Tinca Crețu.

| kevin9 a răspuns:

Nu te pot ajuta sa o gasesti, ca nu stiu despre ce vorbesti. Dar vreau sa spun ca depinde si pe cine se fac studiile astea, ca daca le faci pe cineva care e uns cu detoate poti sa ii faci tu ce vrei ca nu reusesti sa-l desconsideri.