| Paulvasile10 a întrebat:

Voi ce ati schimba la sistemul educational din Romania? Ce vi se pare ca trebuie neaparat schimbat?

Răspuns Câştigător
| gabicoo a răspuns:

Directorii.
Nu stiu cum se face ca cel mai cretin si mai corupt dintr-o scoala devine director. In timp ce profesorii cinstiti sunt dati la o parte și judecati ca sunt impotriva" politicii scolii" am vrut sa spun impotriva spagii.
Sau eu sunt singurul neadaptat din invatamântul românesc?

| Paulvasile10 explică (pentru gabicoo):

Nici eu nu ma pot adapta la sistemul asta educational

| anonim_4396 a răspuns (pentru gabicoo):

Prietene, ce spaga se da la scoala?

| Paulvasile10 explică (pentru anonim_4396):

Cunosc profesori chiar de la mine din clasa care fac asta, deci stie ce spune
coruptia e peste tot

| MihaelaDart a răspuns (pentru gabicoo):

Foarte corect spus! Eu una sunt un fost profesor de educatie plastica si al doilea an cand as mai fi vrut sa predau la acelasi gimnaziu, pentru ca-mi placea colectivul cat si de elevi ma atasem foarte mult, nu am putut sa mai predau din cauza ca directoarea mi-a spus (tin minte si dupa 12 ani aceste vorbe ale ei) : "Daca vrei sa mai predai si urmatorul an, stii si tu raspunsul mai departe... ". Am inteles din start, vroia spaga si eu nu am acceptat niciodata sa dau spaga unui profesor cum faceau colegii mei de clasa fie din liceu sau facultate sa treaca clasa, cat nici nu am acceptat sa cumpar un loc de munca, asa ca am inteles ca nici prin inspectorat nu as fi putut ajunge iar la acel gimnaziu sa predau, din cauza unui director corupt.

| fundrive78 a răspuns (pentru gabicoo):

Nu frate nu esti singurul si faptul ca cel mai patat e privit ca cel mai breaz e ca directorii de cele mai multe ori sunt numiti politic si daca mai e si corupt inseamna ca e usor santajabil deci manevrabil, bun de marioneta, iar profesorii buni nu se baga la nimicuri din astea pentru ca directorii sunt degrevati de ore, poate nu de toate, dar de majoritatea, pentru a se putea ocupa de managementul scolii, iar profii care sunt buni isi iubesc meseria si deci nu vor batai de cap si sedinte cu alti corupti ci vor sa faca ce le place mai mult si anume sa predea si sa fie langa elevi. Got it? Imi cer scuze fata de eventualii directori necorupti si nemanevrabili si nesantajabili si... dar eu nu am vazut inca vreun exemplar.

49 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Trebuie schimbata intreaga structura de conducere a invatamantului, de la directori in sus.
Alta garda, alta mentalitate!

Dupa parerea mea, copiii, la scoala, nu trebuie "impaiati" cu n_spe materii care nu-i vor fi de folos niciodata.
Insa trebuie invatati maniere, comportament decent in societate, dezvoltate valorile personale, logica si inteligenta.
Si da: trebuie invatati sa invete!
In ziua de azi gasesti aproape orice pe internet. Copilului doar trebuie starnit interesul spre diferite directii, iar daca-i place, va sti sa-si caute materaie din care sa invete. Un profesor bun trebuie sa-si faca elevii curiosi, sa le puna pe o traiectorie care-i pplace copilului, respectiv sa stie sa foloseasca cunostintele dobandite, in viata de toate zilele.
Un copil dezinteresat, chiar daca va face si un doctorat, va fi ori muritor de foame fata de altul care-si indrageste meseria.

| anonimg a răspuns:

Nu că aș schimba, ci trebuie schimbat cu totul.
Din pricina răutății copiilor, din pricina lipsei educației de acasă, trebuie ca să se treaca de urgență la sistemul home schooling. Este necesar lucrul acesta, pentru că sunt multi copii care suferă din pricina altor copii.
Nici parintii si nici profesorii nu mai pot corija defectele de caracter ale copiilor lipsiti de educatie. Nimeni nu mai are putere asupra lor. Chiar și profesorii suferă din cauza aceasta.
Copii trebuie să trăiască separat.

| OldSoul a răspuns:

Ce sa schimbi ca deja e totul stricat, incerci sa repari una si apar alte 40 de probleme in schimb.
Trebuie facut totul de la 0, pus accent in mare parte pe ceea ce-ti place sa faci, nu pe tocit, schimbat orarul, pus unul decent, fara teme, dar in schimb sa existe unele laboratoare extrascolare pentru cei ce au nevoie.
Asta e pe scurt, nu are rost sa dezvolt.

| Nemessys a răspuns:

Ar trebui sa se scoata unele materii care chiar nu ne sunt de folos si ar trebui sa vorbim la ore cu oameni care ne dau sfaturi pentru viata si care ne invata cum ar trebui sa procedam in situatia (aia) care aproape orice om o intalneste.
Cum ar fi de exemplu tipul asta:

https://www.youtube.com/channel/UCRoSFTrB2wC4HOqNX-JiCRg

De un om ca asta chiar avem nevoie. Macar 3 ore pe saptamana. De ce nu puteam invata noi de astea? Sau nu chiar sa invatam, poate sa fie de exemplu o ora relaxanta in care nu se pune note si nu trebuie sa scriem. Pur si simplu vorbim, mai invatam si noi ceva, ne imbunatatim modul de gandire, gasim solutii la problemele ce le putem intalni in viata, ne mai dam cu o parere sau orice altceva.

Dar inloc de asta noi invatam despre trecut si mari imparati sau vorbim despre matematica. Tare mult abia astept ziua in care o sa ma duc la magazin, o sa cer o paine si vanzatoare o sa imi zica : Daca-mi zici teorema lu' pitagora, iti dau painea.

Sau educatie sexuala. Daca esti de ala care raspunde la intrebari, sunt sigur ca te-ai uitat macar o data pe categoria dragoste si s*x si sunt sigur ca ai vazut foarte multi oameni care s-au,, jucat", la o varsta destul de frageda (nu ca as avea ceva impotriva cu asta) si care fix la sfarsit isi pun o intrebare care normal trebuiau sa o puna tocmai la inceput. Intrebarea e,, oare raman insarcinata?". Ca asta este toata teama. Eu nu pot sa-i inteleg daca tot vor atat de mult sa faca s*x, macar sa se informeze sau sa ceara ajutorul aici,, hey TPU, doresc sa imi incep viata sexuala, cum ar trebui sa procedez si cum pot evita o posibila sarcina?". Dar nu... inloc de asta eu vad,, am facut-o cu prietenul meu, e posibil sa raman insarcinata?" Bine. intrebarile astea sunt mai normale insa imi pun mainile in cap la intrebari de genu,, am imitat s*xul cu prietenul meu, eram amandoi imbracati, e posibil sa raman insarcinata?"

SAU...
,, prietenul meu si-a frecat cateva secunde **** in partea mea intima, e posibil sa raman insarcinata? "

In orice caz, sistemul scolar romanesc e la pamant. Ceea ce am zis eu mai sus, sunt chestii care normal ar trebui discutate si cu parintii. Daca nu cu parintii, atunci la scoala... Dar ce surprinza, nici la scoala nu discutam despre asta. Pentru ca asta e o chestie care TOATA LUMEA o sa dea de ea in viata, dar nu invatam nimic despre ea. Si ajungem sa cerem ajutorul internetului sau a unor necunoscuti. Nu invatam nimic despre ea dar invatam de matematica. (bine. nu am pica pe matematica, am dat doar un exemplu).

| AC4S4 a răspuns:

Programa mai putina. Decat sa facem 40 de lectii pe an, sa facem 25-30 si sa accentuam mai mult exercitiile.
Dupa ce se imputineaza programa, scoala sa inceapa la 9 pentru toate clasele.
Chiar ma uitam pe orar intr-o zi. Daca as scoate materiile la care nu facem chiar nimic... am ramane cu maxim 15 ore pe saptamana.

| Superior a răspuns:

-Modul de invatare al lectiilor. Cel de acum este penibil... (stai 6-8 ore inchis in 4 pereti si doar scrii,avem atata tehnologie si scoala nu-si permite sa ne puna un video sa vedem cum fac leii dragoste la ora de biologie?).
-Ca materiile precum istoria, geografia, franceza sa fie optionale, sau sa nu te mai chinuie cu toata materia, ca ai si romana si mate.
-Imputinarea materiei.

| Paulvasile10 explică (pentru Superior):

DEGEABA AVEM TEHNOLOGIA
E clar ca sistemul e depasit

| Superior a răspuns (pentru Paulvasile10):

Si inca o chestie,de ce cei care au manuale cumparate trebuie sa copieze cand proful le da de copiat? Eu am toate manualele cumparate,dar tot trebuie sa zic. Profesorii zic "trebuie", dar de ce? "Auzi, asta e situatia!". NICI UN RASPUNS LOGIC, DOAR CACAT ARUNCAT. Imi obosesc mana sa scriu o chestie care o pot citi oricand, mai linisit dintr-un tipar.

| Paulvasile10 explică (pentru Superior):

Oricum caietele de cele mmai multe ori ajung la maculatura

| Superior a răspuns (pentru Paulvasile10):

Si cica asta sa nu se faca diferente intre elevi. De parca zilnic nu-s facute diferenete. Daca elevul X are manual cumparat,iar Y nu are,e vina lui Y ca nu are si el,si este norocul lui X. Ca si cum ai zice ca pentru un job de bodyguard,X are masina iar Y nu are. Normal ca e ales X,ca mai si sofeaza, si clar s-a facut o diferenta. Si asta se face si la piata, la magazin, la servici, si intre prieteni uneori. Deci treaba asta cu "Dar ala de ce nu si eu da?" e un pretext copilaresc doar ca Y sa simta ca si X sufera ca el.

| Paulvasile10 explică (pentru Superior):

Oricat de obiectivi ar incerca sa fie profesori, asa cum a spus o fosta profesoara care acum nu mai e in invatamant, ea nu putea sa fie 100% obiectiva, si persoanelor care i se pareau ei mai simpatice, le mai adauga un punct la nota

| fundrive78 a răspuns (pentru Superior):

Profu care ti- a zis asa ceva e un cretin care nu are ce cauta in sistemul de invatamant, dar totusi daca te pune sa copiezi lectiile iti face un bine fara sa isi dea seama si e valabil si pentru tine, fara suparare. Eu asa invat cel mai repede si mai usor. Copiatul antreneaza memoria fotografica si fara sa iti dai seama in timp ce copiezi inveti si lectia daca asta iti propui sa faci si nu te concentrezi prea tare pe injuratul dobitocului care te pune sa faci asta fara sa iti explice la ce foloseste, sau poate nici el nu stie : ))

Răspuns utilizator avertizat
| Satango a răspuns:

Nu țin să generalizez, dar ce voi spune în continuare nu ține neapărat de profesori... sau nu de toți profesorii.
În general programa e de vină. Am absolvit anul acesta colegiul. Acum că am tras linie realizez că a fost, în mare parte, o pierdere de timp. A trecut atâta timp în care aș fi putut să mă dezvolt pe alte planuri de una singură, pe planuri cu adevărat interesante pentru mine și esențiale în ziua de azi.
Învățăm după manuale vechi, învățăm aceleași lucruri stabilite de foarte mulți ani (perioadă în care inteligența era mai scăzută, domeniul de interes era altul). Din păcate după acestea suntem selectați. Și dintr-un și mai mare păcat... înseamnă viitorul nostru.
Dacă nu înghițim aceste câcaturi, nu reușim la BAC, nu BAC, nu facultate bună. Acum de la facultate, sunt alte chestii discutabile laughing
Trebuie schimbată concepția românului, trebuie născut interesul.
E greu ca un om prost să-și crească copilul deștept, rareori întâmplat.

| Paulvasile10 explică (pentru Satango):

Ideea e ca noi lucram texte la romana pe care le-au lucrat si parintii nostri,ceea ce nu mi se pare asa bine, exista atata literatura moderna de calitate care sa atraga elevii, chiar daca mai contin si limbaj licentios, acum toti copii stiu sa injure, nu mai e asa ca inainte

| Satango a răspuns (pentru Paulvasile10):

Exact acest lucru i-am spus fostei mele profesoare în anul acesta, profesoară cu doctorat. Voia să-mi dea dreptate, însă e cadru didactic. A sfârșit în a-mi spune: ''Asta vă este dat să studiați, în plus, puteți citi voi și ce este actual''. Cu dreptatea și de partea ei, am tăcut.

| Paulvasile10 explică (pentru Satango):

Da dar noi nu stim ce e bun pentru scoala si ce nu.
Da tu cuiva "Suge-o, Ramona" unuia de scoala gimnaziala mai la inceput sau de scoala primara....nu prea are ce sa invete din ea

| anonim_4396 a răspuns (pentru Paulvasile10):

Aia e literatura moderna la care te referi tu?laughing

| Paulvasile10 explică (pentru anonim_4396):

Pai nu e actuala? sau te referi la modernism ca miscare culturala, curent literar?

| anonim_4396 a răspuns (pentru Paulvasile10):

Deci esti revoltat ca nu studiezi ''Suge-o Ramona'' in scoala?

| LinxCont a răspuns:

Degeaba ne intrebam ce trebuie schimbat ca nu ne asculta nimeni, iar parerea noastra nu are nici o valoare. Cine termina o scoala (cu cateva exceptii) va fi nevoit fie sa invete singur, fie sa mai faca niste cursuri suplimentare ca sa fie bun de ceva.

| OnePiece a răspuns:

- Fara sistem de note. Sa existe doar doua calificative, admis si respins. Cei cu respins vor putea sa se revanseze in toamna.
- Fara uniforme. Constitutia Romaniei spune foarte clar ca fiecare om are dreptul la libera exprimare.
- Pensionarea profesorilor care au predat cel putin 10 ani pe vremea lui Ceausescu.
- Copiii invatati de mici sa gandeasca critic, logic si sa aiba o minte deschisa.
- Scoaterea religiei din scoli.
- Promovare mai stransa a egalitatii intre rase, natiuni, religii, eliminarea tuturor formelor de homofobie, misoginism, rasism si sexism.
- Dotarea tuturor scolilor cu un sistem sanitar de calitate. Fara toalete in curti!
- Educarea copiilor de mici sa comunice intr-o limba straina de circulatie internationala. Dar serios, nu ca acum.
- Scoaterea anumitor materii total inutile (precum chimia la stiinte sociale sau mai stiu eu ce)
- Eliminarea bacului si a evaluarii nationale
- Conform punctului de mai sus, egalizarea tuturor liceelor. Fara sa mai existe mizerii gen competitii intre licee, ca nu suntem la fotbal.
- Initierea elevilor in lucruri folositoare de-a lungul vietii, precum bazele legate de economia Romaniei, cum sa plateasca la banca, cum sa conduca o masina, cum sa plateasca taxele si impozitele, cum sa isi bage benzina la masina etc. Toate acestea PRACTIC, nu pe hartie!
- Reducerea numarului de teme.

Astfel de lucruri insa vor lua cel putin 30-40 de ani.

| anonim_4396 a răspuns (pentru OnePiece):

Foarte bune idei, cum le pui in practica?

1. Unde-s uniformele obligatorii?
2. Le platesti tu pensia profesorilor ce au predat in comunism?
3. Eliminarea bacului si a evaluarii? Pai si criteriul de departajare care mai e?
4. Pe ce baza se da admis / respins?

Pe hartie oricine e bun.

| OnePiece a răspuns (pentru anonim_4396):

1) Uniformele trebuie INTERZISE, nu facute obligatorii.
2) Da
3) Nu se face, simplu. Scoala nu e o competitie de sarituri cu schiurile sau patinaj artistic. Departajarea este facuta de fiecare universitate in parte, atunci cand elevul va da la facultate.
4) 50% din punctaj.

| anonim_4396 a răspuns (pentru OnePiece):

N-arr niciun sens ce ai scris la 2, 3 si 4.

| OnePiece a răspuns (pentru anonim_4396):

...pentru ca?

| anonim_4396 a răspuns (pentru OnePiece):

''2. Da'' mai si intrebi?

| OnePiece a răspuns (pentru anonim_4396):

Da. Mai intreb.

| anonim_4396 a răspuns (pentru OnePiece):

Inca un semn ca esti idiot.

| OnePiece a răspuns (pentru anonim_4396):

Inainte sa numesti pe altii idioti, uita-te in oglinda. laughing

| anonim_4396 a răspuns (pentru OnePiece):

Eu inca astept raspunsul la 2.

| OnePiece a răspuns (pentru anonim_4396):

Pai l-am dat. Iar tu vii si ma faci idiot... stii zicala aia, cine zice ala e happy

| anonim_4396 a răspuns (pentru OnePiece):

Https://www.youtube.com/watch?v=KN9bXFVr9-k Legat de limba romana.

| Andersen2k18 a răspuns:

Sincer problema sistemului nostru de invatamant, este faptul ca se preda multa teorie dar practica e 0. Tineri isi gasesc un loc de munca din ce in ce mai greu la noi in tara, iar mentalitatea noastra ramane sub acelasi stadiu mediocru.

| Ralukafay a răspuns:

Nu stiu.

| Notmyaccount a răspuns:

E un sistem bolnav si trebuie sa recunoastem ca toti am contribuit la imbolnavirea acestui sistem. De la cele mai inalte functii pana la cele mai joase. De la ministrul educatiei pana la patintele elevului.
Într-adevăr sunt multi profesori despre care nu voi putea spune vreodată că au fost oameni, sunt profesori care au contribuit zilnic la distrugerea nervilor mei, profesori care ne-au vrut oi, doar ca sa isi usureze ei munca. Pe de alta parte am dat si de cativa profesori excepționali, cum rar intalnesti in sistemul asta nebun. Oameni, care inainte de a fi profesori, ce isi fac treaba exceptional, sunt oameni. Oameni, carora le pasa de noi. Profesori care isi lasa problemele la usa clasei, obligandu-ne astfel si pe noi sa facem acelasi lucru.
Directorii? Oare ei sunt problema? Poate in unele scoli au si ei o mare parte din vina dar in niciun caz nu sunt ei cauza haosului.
Sunt multe dedesubturi, pe care nu multi le stiu. Si profesorii sunt la randul lor tratati ca miste elevi. Si ei sunt elevii inspectoaratului, si ei stau cu capul in jos cand doamna inspector zbiara la ei. Si cum in unele clase exista si elevi cu pile, asa exista si profesori cu pile in unele scoli.
Stiu atate lucruri murdare ale acestui sistem incat ma scarbesc de el...

| Takishima a răspuns:

As scoate religia si as pune ceva mai folositor. Se iau note mari la religie doar sa ridice media. Ar fi fain sa se faca in schimb ore sublimentare de dezbatut cartile citite pe care nu se pun note ca sa aiba totii " prostule" curajul sa isi zica parerea. Si deastfel sa aiba dreptul sa aleaga fiecare " cuvantul zilei" ca sa isi dezvolte vocabularul. E necesar la crearea unui eseu de un vocabular mai amplu pana la urma.

| Superior a răspuns (pentru Takishima):

La mine la religie vorbim despre viitor, buna purtare, etc happy Esti ateu? (daca da, pacat).

| FrateleTedur a răspuns:

Simplu frate. In loc sa se puna accent pe ce nu stii, in loc sa te faca de ras in fata la toti colegii ca nu stii asta sau ailalta, sa te laude pentru ceea ce faci bine. De cate ori ti-a spus tie vreun profesor: *uite, mai ai de lucrat, insa mi-a placut idea asta!* De cate ori? Da, nici mie. In schimb, auzi chestii de genu : * Da ce ai avut de facut daca nu ai invatat? Ai copii mici acasa? Ai serviciu? Ai fost la camp? Jos, 4! *.
A da, si sa nu mai trebuiasca sa inveti la 150000 de materii. Sa fie obligatoriu Bacu si Capacitatea la un numar n de materii, da la care vrei tu. Mate, info si fizica. Poate nu vrei info, vrei istorie. Nu vrei mate, vrei bio. Fiecare sa lucreze si sa se perfectioneze pe ce e bun si pe ce il intereseaza.

| Paulvasile10 explică (pentru FrateleTedur):

Metode comuniste de invatare, ne baga pe toti in aceeasi oala happy

| Alll3x a răspuns:

Profesori batrani sa fie inlocuiti cu profesori si profesoare tinere/tinere doarece cei mai batrani nu ne inteleg noua generatia

| andrabella a răspuns:

Eu am terminat liceul acum 3 ani in primul rand copii trebuie stimulați, apoi profesori nu mai este scoala ce era odată profesori care mai au putin siiasala pensie ne ziceau clar in fata ca iei se scapa de noi si nu le pasă. Eu is de părere ca in primul rand trebuie schimbată predarea lecțiilor, iar nr elevilor sa nu depăsească nr de 20 la o clasa sunt mulți si nici daca vrei nu se poate sa faci cu toți. Trebuie oameni responsabilmparerea mea ca totul pleaca din minister, oameni inculți, profesori nepăsători dar mai ales copii nici atât. Eu sunt de părere ca cine vrea invata. Eu una am o problema de sanatate mergeam de 2 ori la scoala chiar si o data, pe saptamana învățăm singura cum puteam in a 12 aveam o prof de mate tânăra 30 de ani avea răbdare cu noi la ea nu era gluma ori înveți si iti dai silința sau te lasa repetent. Sa vadă putin ca vrei si daca ii cere ai ajutorul de toți in parte câți era 30 se ocupă in pauzele ei daca o rugau nu era data sa nu te ajute, liceul unde am fost eu asa sa va închipuiți erau copii in fiecare an de luau bacu cate 2. Eu am lu bacu învățînd singura acasa la scoala prof de mate care ma ajuta isi dădea silința o vazut ca vreau si pot intelectual alți profesori nu ii interesa cum era si dirigintă mea doar spargă mergea dar nu era cazu am luat cartea si sincer mi-am dorit sa iau bacu sa le demonstrez la ai mei ca nu se chinuie cu mine degeaba pana in a 12 nu învățăm tralucit mereu luat medie de 8 50 cam asa dar pe a 12 mam ambiționat eram varza la toate materiile la geografie am luat la bac 9 la romana 6 30 iar la mate 5 30 singura am vrut si am invatat trebuie sa vrei orice se poate nimic nu e imposibil. Trebuie schimbat sistemul si ținând cont de posibilitatea copilului de a invata unii is slabi alți foarte deștepți cred ca trebuie facuta o selectie. Suntem un popor incult needucat din multe puncte de vedere. Suntem redusi nu ne comparăm cu nici o tara. Asta e parerea mea sper sa nu fi deranjat pe nimeni. Trebuie schimbat tot si sa fim mai frumosi si intelectual, doresc sa fim un popor in primul rand civilizat si mai ales educat. Trebuie o schimbare generatiile viitoare sunt tot mai deștepți copii de mici dar cu sistemul de educatie mergem în jos cu 100 de ani tr sa evoluăm dupa sistemul din Anglia si Germania. Copii au prea mult liber scoala nu se mai face nu se poate asa. Eu is pe premiza ai carte ai parte. Sper sa nu fi derant,

| andrabella a răspuns:

Sunt in scoli multe materi care se predau fara nici un ajutor in societate sincer suntem invechiti

Întrebări similare