anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Daca sunt studenta si stau in chirie,mai trebuie sa platesc lunile de vara daca nu voi mai sta acolo din mai? Mai am o colega de camera si una de apartament, care sta in alta camera.Contractul cica a fost facut pe "1 an" mai exact pana in octombrie de cand am inchiriat apartamentul.Va trebui sa mai platesc? Voi cum ati facut? Sau rezolv cu proprietara sa nu mai platesc suma de bani astfel incat sa nu le puna pe fete sa plateasca in locul meu.

Răspuns Câştigător
| Nilsson a răspuns:

Daca te muti in alta parte din toamna, nu cred ca e vreo problema, numai sa o anunti pe proprietara din timp ca sa stie sa caute alt chirias.
De regula contractele sunt facute pentru chiriasi, sa aiba o garantie ca proprietarul nu o sa mareasca tariful de la o luna la alta.
Nu am auzit pe nimeni sa fie acuzat ca de ce nu a stat in chirie pana la sfarsitul perioadei.

11 răspunsuri:
Brigaela
| Brigaela a răspuns:

Daca proprietara accepta sa nu respecti contractul si sa nu platesti, iti iei toate lucrurile si ea inchiriaza locul tau altei persoane. Daca vrei sa iti lasi lucruri acolo sau sa te intorci in toamna (sa iti fie rezervat locul), atunci evident vei plati, ca altfel proprietareasa iese in mare paguba.

| zăGhost a răspuns:

In mod normal, vara se plateste jumatate de chirie, daca nu stai acolo si vrei sa pastrezi apartamentul. Dar daca ai facut contract, trebuie sa respecti ce scrie in el.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Pai logic si normal platesti. E mai putin relevant daca stai sau nu

| Frank51 a răspuns:

Depinde ce clauze aveti in contract. Daca spui ca acel contract este pe 1 an, este posibil sa se refere la un an de studii si sa excluda vacanta. Dar tu stii mai bine ce scrie in contract. Vorbeste cu proprietarul, asta e singura cale de a afla si rezolva problema.

| 2EXA a răspuns (pentru Frank51):

Dar acest contract e doar "asa" sa nu plateasca ea la stat inca jumatate din pretul chiriei pe care ea il ia de la noi.

| Frank51 a răspuns (pentru 2EXA):

Stiu. Si are scopul de a obliga ambele parti sa se tina de cuvant. Tu sa platesti chiria cand trebuie, si ea sa plateasca intretinerea la timp. Eu am avut un contract la fel, doar "asa", si eu aveam obligatia sa platesc chiria pana pe data de 15 a fiecarei luni. Alta clauza era, sa anunt cu o luna inainte, cand parasesc chiria. Oricum, proprietarul te va intelege daca ii spui din timp.

| theillusoryman a răspuns:

Da,mai trebuie. Dacă în contract scrie ca apartamentul este "al tau si al colegelor tale" până în octombrie 2018, atunci atât tu (nu stiu ce contract au încheiat colegele tale) cât si proprietara aveți atât dreptul cât si obligația de a plăti prețul stabilit indiferent dacă locuiești în apartament sau pe presul din fața lui.

| Dorin93 a răspuns:

Poti sa pleci in Bora Bora si sa te intorci cand incepe facultatea, tot trebuie sa platesti. Atata timp cat inca aveti contract si tu ai lucrurile acolo, trebuie sa platesti toate cheltuielile.

| 2EXA a răspuns (pentru Dorin93):

DAR NU AUZI CA VREAU SA MA MUT? mai stau acolo pana in mai si dupa ma mut in alta chirie!

| sofisis a răspuns (pentru 2EXA):

Daca in contract e stipulat ca e pe un an si ai clauze de anunt in caz de mutare de domiciliu ( gen trebuie sa anunti cu 30, 60, 90 zile inainte) trebuie sa respecti clauzele contractuale. Pentru ca daca tu nu platesti si nici nu gasesti pe cineva sa te inlocuiasca, le pui in carca colegelor o chirie mai mare.

| 2EXA a răspuns (pentru Nilsson):

Pai ma mut si eu cu iubitul meu in chirie si ar trebui sa consum o groaza de bani.+13 milioane/chiria pe cele 3 luni de vara in care NU mai locuiesc acolo.
Plus garantia ce va trebui sa o platesc pentru viitoarea chirie.Este un consum exagerat de mult. Oricum iti multumesc.Cred ca voi vorbi cu proprietara cat de curand si o sa ii anunt situatia.

| Nilsson a răspuns (pentru 2EXA):

Daca te muti in alta parte din toamna, nu cred ca e vreo problema, numai sa o anunti pe proprietara din timp ca sa stie sa caute alt chirias.
De regula contractele sunt facute pentru chiriasi, sa aiba o garantie ca proprietarul nu o sa mareasca tariful de la o luna la alta.
Nu am auzit pe nimeni sa fie acuzat ca de ce nu a stat in chirie pana la sfarsitul perioadei.