anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Dimineață după ce m-am trezit am găsit din nou pană la roata din spate a bicicletei. Ieri am fost plecat cu bicicleta, iar ca să pot scurta din drum am mers pe câmp și era o porțiune unde a crescut ceva colo, a arat și erau în pământ smocuri uscate de vegetație și tari ca acele, iar acestea cred că mi-au găurit cauciucul. Nu știu sigur dacă acesta poate fi motivul la pană pentru că, din acea zonă până acasă, am mai parcurs încă 45 km prin pădure și drum județean cam prost asfaltat. După ce am ajuns acasă nu am văzut nimic la roată, numai dimineața. Cauciucul din spate este cam tocit, iar dimineață când m-am uitat pe cauciuc ( pe exterior) fără a-l demonta se poate observa mici crăpături în cauciuc și nu este numai una două. Am numărat vreo 15 crăpături și vreau și eu să întreb dacă merită să mă apuc să înlocuiesc camera, sau să cumpăr un cauciuc nou. Sunt și la prima bicicletă si prima pană pe care aș vrea să o rezolv eu pentru că, până acum mă deplasam la decathlon să pot schimba o pană. Însă vreau să învăț și eu, am urmărit tutoriale, am tot ce îmi trebuie pentru înlocuit camera, însă vreau să știu dacă merită să schimb doar camera.

Și norocul drumețului : să merg ieri 110 km, iar pană să fac numai acasă laughing. Mereu așa s-a întâmplat și niciodată nu am făcut pană atunci când m-am aflat într-o drumeție.

Răspuns Câştigător
| Raducons a răspuns:

Asa se intampla cand e gaura mica se mai optureaza cu cauciucul si se dezumfla incet.Eu zic ca daca este tocit cauciucul trebuie schimbat, asta in caz ca are crestele tocite, daca e numai crepat mai merge.Gandeste te ca daca mai faci o cursa asa si faci pana, mai bine pui cauciuc nou.Cand mergi doar la piata nu conteaza ca faci pana, dar sa mergi pe jos drum lung nu merita.

| anonim_4396 explică (pentru Raducons):

Bicicleta mea necesită acum atenția service calumea. Am încercat să înlocuiesc camera chiar dacă e cauciucul tocit. În interiorul cauciucului am găsit o așchie pe care am extras-o. Demonatatul rotii a fost ușor, demontat cauciuc de pe jantă a fost ușor... Însă mai rău când am vrut să pun cauciucul pe jantă. Am încercat și după cum arăta pe YouTube, dar nu am reușit. Am încercat de 5 ori și nu mi-a ieșit deloc. După 2 ore de chin și transpirație și negru pe mâini și față, m-am lăsat păgubaș. Am montat doar janta la loc, fără cauciuc. Mai rău de atât, am încurcat și lanțul când am vrut sa pun roata la loc. E încâlcit, e vai de el. Poate e mai bine asa...Cu gaură în cauciuc tot va intra ceva pe acolo și va sparge camera. Voi merge la un băiat priceput în biciclete să mă ajute. Eu sunt varză. Îmi place să merg pe bicicletă, dar să repar sunt varză. M-am convins.

| Raducons a răspuns (pentru anonim_4396):

Trebuie să te folosesti de chei si sa pui cauciucul intai dar sa ramana cu o parte in afara rafului si apoi pui camera,intai pui valva la locul ei, in gaura din raf apoi asezi camera(vezi sa nu aiba aer o dezumfli total)si dupa fortezi cauciucul sa intre, trebuie sa intre daca fortezi un pic, il sezi cu mana cat poti, incepand de la valva.

| anonim_4396 explică (pentru Raducons):

Merci! Voi mai încerca. Îl știu pe băiatul de la atelier decathlon și imediat ce i-am spus problema, m-a chemat și a rezolvat el și cu lanțul și tot. M-am uitat cum a montat cauciucul, am schimbat și anvelopa. Însă nu prea am reținut cum să pun lantul. Am înțeles din tutoriale pe YouTube ca se pune pe pinionul cel mai mic, apoi se scoate roata și când pui la loc tot pe pinionul mic trebuie pus. Însă astăzi m-am încurcat în lanț, care cum... Și l-am făcut varză. Mai am multe de învățat despre biciclete.

| Raducons a răspuns (pentru anonim_4396):

Poate nu ai nici scule ca lumea,Trebuie sa cumperi chei,Eu merg tot timpul cu trusa dupa mine,am chei,ciocan, in caz ca se rupe lantul sa il fac, patent cateva piulite, dorn cu care sa scot zalele la lant, pompa sa umflu camera cand fac pana.Am facut pana prin toate satele si orasele pe unde am trecut, pe marginea drumului, prin santuri, prin parcuri.Te inveti, nici eu nu am stiut si am vazut o data cum se face si am incercat

| anonim_4396 explică (pentru Raducons):

Eu am două chei de 15 pentru roata din spate. Roata din spate se demontează numai cu cheie de 15. Apoi mai am cameră cumpărată din decathlon, pompă mică de voiaj și leviere cumpărate tot din decathlon. Eu zic ca nu ar trebui mai mult să poți înlocui o cameră. Astăzi am reușit să demontez roata, apoi să scot cauciucul de pe jantă, însă să pun înapoi a fost mai dificil.

6 răspunsuri:
| adryang78 a răspuns:

Înlocuiește cauciucul și camera.