| alexandradaniela a întrebat:

Am comandat acum ceva timp o usa din termopan. La montarea ei, baiatul a crapat-o in partea de jos si a spus ca revine sa schimbe partea aia. Dupa cateva zile, am dezlipit folia de pe ea si am observat ca usa era lovita. Comandand o usa noua, starea ei trebuie sa fie impecabila sau cel putin sa iti spuna despre defectul ei si sa scada din pret. Asta in cazul in care eu sunt de acord. Ce pare aveti? Trebuie sa apelez la protectia consumatorului? Uitasem... usa am comandat-o de aproape 2 luni si nici acum nu au venit sa rezolve problema. Cand am sunat si i-am spus ca este si lovita, cel care a raspuns a spus ca o va face cu corector...

Răspuns Apreciat de Editori
Bula
| Bula a răspuns:

Marfa vanduta poti returna in 15 zile, chiar si fara explicatii.
In cazul tau ai trecut peste acest termen si a ramas doar garantia. Dar garantia nu se refera la defecte provocate, doar la cele de fabricatie, ascunse!

La montarea usii trebuia sa soliciti indepartarea foliei de catre lucrator si sa semnezi un proces verbal (sau alt act) de primire, in care puteai inscrie observatiile tale (inclusiv "lovitura").

Daca nu ai nici o alta dovada, atunci cei de la firma vor invoca deteriorare ulterioara de montare - si li se va da dreptate.

| anonim_4396 a răspuns:

Sincer Bula, daca sunt firme de termopan de la colt, stii despre ce vorbesc, si nu sunt atat de legitimi, cu procese verbale ca prin Bucuresti, firme serioase, nu prea este chiar cum spunem noi, de obicei se rezolva amiabil, vine, iti inlocuieste o parte din ea, chestii, figuri, cu OPC-ul stii prea bine ca este mai greu, daca ar fi asa de simplu, ar avea de 10x mai multe sesizari ca pana acum. Firmele astea, gen "pfa", sunt vai mama lor, te mint, iti promit in mod solemn ca vor veni azi, apoi ca s-a defectat masina, ca este frig, ca este gheata, figuri, si tot asa, stim despre ce vorbim aici, si rezolvarea sigur nu va fi una foarte ok.

| Bula a răspuns:

Sincer, daca lucrezi cu asemenea meserias, atunci n-ai ce plange.
Va plange Dumnezeu pentru tine, de mila... big grin

4 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Daca ai asteptat atata e cam greu. Trebuia sa faci poze si cu ele la patronul firmei sau la OPC. Acum ăia pot spune ca tu ai lovit-o.

| alexandradaniela explică (pentru darrio2007):

Este... dar au tot amanat. avand bucataria in renovare, nu am dat-o jos. cel cu care am vorbit a stiut ca e defecta. si e defecta la coltul din dreapta sus ( partea exterioara)

| cristi202 a răspuns:

Cred ca pe usa ta scrie mare: OPC (Oficiul pentru Protectia Consumatorului). happy
Nu stiu daca firma va vrea sa o schimbe, plus ca ai pierdut si timp asteptind-o, (si stiu cum e, si usa mea e veche, si stind la casa simt cum intra frigul prin ea, si eu astept dupa o usa de termopan inca de dinainte de sarbatori, si ca unul care am lucrat in amenajari interioare stiu ca o usa se pune in doau zile de cand ai facut comanda si de asta mi-e ciuda acum ca nu am mers la alta firma), iar daca chiar o va schimba, va trage intentionat de timp, ca asa suntem noi romanii, daca cineva vrea sa faca totul sa fie corect, si mie nu imi convine, stiu sa ii dau peste nas daca trebuie sa indrept lucrurile.
Cel mai bine e sa faci cum a zis Gretta. Iar daca nu primesti raspuns, sa mergi cit se poate de repede la OPC, si atunci vor stii sa se miste repede si bine.

| Violleta2022 a răspuns:

Faceti o reclamatie in scris pe care sa o trimiteti la directorului general al firmei, atasati si poze si explicati cat mai concis, cand a-ti primit-o data, sesizarea loviturii samd.

De preferat sa fie trimisa pe email, ca sa nu pretinda nimeni ca nu s-a primit.
Daca in termen de 2 sapt nu primiti nici un raspuns, atunci puteti suna Protectia consumatorului.

| AdiZone a răspuns:

Da la protecția consumatorului, ai avut ceva garanție? dacă da poți apela prima ora la protecția consumatorului dacă nu rezolvi nimic, poți încerca la opc

| darrio2007 a răspuns (pentru AdiZone):

Garantie de la Protectia Consumatorului? Nu ei i-au montat usa. Nu stii, din cate vad, cum se procedeaza cu Protectia Consumatorului.

| AdiZone a răspuns (pentru darrio2007):

Ai înțeles greșit. Ma refeream dacă ai avut garanția celor care au montat.
Și sa te duci la opc sau la Protecția consumatorului cu acea garanție și poți reclama firma care ti-a montat cu motivul ca nu vin la cererea ta când de fapt tu ai garanție în cazul asta ma refeream.

| darrio2007 a răspuns (pentru AdiZone):

Vad ca nu spune nimic de garantie. OPC si Protectia Consumatorului este acelasi lucru.

| AdiZone a răspuns (pentru darrio2007):

. am greșit eu poți încerca la opc dacă nu ti-au dat nici-o informație legata de greseala făcuta de firma.