| johnkenedy a întrebat:

Buna seara, ma framanta 2 lucruri de ceva vreme si sunt sceptic in privinta asta.
1: Daca termin o facultate de it in Romania, iar pe urma poate vreau sa plec din tara sa lucrez ca programator, am sanse sa ma angajez cu licenta de aici? Adica e recunoscuta? (intotdeauna am avut conceptia ca de fapt o licenta de aici e facuta sa functioneze doar aici, nu si in strainatate, pentru ca am impresia ca daca mergi cu licenta de aici nu te primesc din cauza ca esti roman, sau chestii de genul asta.)
2: Diploma de bacalaureat, ce relevanta are in afara tarii? Cu ce te ajuta ea in strainatate (ma refer la un job) te poate ajuta sa gasesti un job mai bun?(nu doar constructii, munca in depozit etc).

Răspuns Câştigător
| cristimihailov a răspuns:

Salut,

Licenta conteaza doar uneori in strainatate: cand vei aplica pentru vreo rezidenta permanenta sau cetatenie. In rest in domenii foarte sa zicem selecte: anumite specialozari in armata sau alte structuri militarizate, in fata unui juriu (daca trebuie sa dai expertiza, etc).

In viata de zi cu zi nu conteaza.

2. Nu cunosc vreo situatie in care diploma de bac sa ma fi ajutat pana acum.

| suntserios a răspuns (pentru cristimihailov):

Dar ai incercat sa te angajez undeva fara bac luat?

| cristimihailov a răspuns (pentru suntserios):

Draga seriosule,

Nu imi aduc aminte sa fii folosit undeva diploma de bac.

Totusi nu uita, par a fi foarte rare cazurile in care, termini liceul fara diploma de bac, si sa si pari inteligent si pregatit in domeniul de programare...
Eu nu stiu pe nimeni, dar zic rar pentru ca poate or fi si niste cazuri din astea...

| suntserios a răspuns (pentru cristimihailov):

Eu doar am întrebat dacă ai încercat sa te angajezi undeva fără sa ai bacul dat

| cristimihailov a răspuns (pentru suntserios):

Nu a fost cazul la mine...

10 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

1 da (dar să știi meserie)
2 zero

sadrian46
| sadrian46 a răspuns: