Întrebare recomandată | NicollElena a întrebat:

Buna seara.
Mă poate lamuri cineva în legătură cu o situație absolut bizară în legătură cu cei de la Cargus?
Săptămână trecută am trimis un colet cu un produs tradițional o ie,in urma unei postări pe Facebook.
Destinatarul a primit coletul, l-a si plătit și la câteva ore s-a gândit că nu îi place că are defecte și a făcut plângere penală.
In urma acestei plangeri cei de la Cargus au blocat banii dar coletul este la destinatar.
Deci eu cu plângere penală, produsul nu se știe și fara bani.
Pot face cei de la Cargus așa ceva?

6 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Plangerea penala nu se face la Cargus sau alta firma, ci la parchet sau la politie.
Pentru o asemenea plangere penala trebuie sa existe dovezile atasate, adica iia depusa si sigilata ca proba.
Daca este intr-adevar plangere penala, atunci retinerea banilor care ti se cuvin nu poate face Cargus, ci trebuie o hotarare a unui procuror, urmat de un judecator. O asemenea hotarare se poate ataca in instanta.

In cazul ca nu ai fost contactat de politie sau de parchet in legatura cu o asemenea plangere depusa, eu presupun ca s-a retinut suma doar la o reclamatie facuta de cumparator, la Cargus.

Mergi pana la Cargus si cere le sa-ti predea imediat ori marfa ori contravaloarea rambursului.
Pune-le in vedere ca, in caz contrar vei depune TU plangere penala impotriva lor!
Iar daca te "duc cu vorba", mergi la politie si depune plangerea, anexand si copia documentelor de expeditie, precum si cele prin care refuza plata ta.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Nu se leaga mai nimic in povestea ta.
Cargus trebuia sa iti aduca banii in cate zile
Plangerea penala dureaza si luni de zile pana cand un procuror se ocupa de ea si ajunge la astfel de masuri.

| Iote a răspuns:

Direct plangere penala, fara a incerca sa vorbeasca cu tine?
Ori ce ar fi fost (adevarate defecte sau nu), trebuia sa ia legatura cu tine prima data. Ai fost inspirata sa trimiti colet cu verificare? Daca destinatarul a desfacut coletul in fata curierului, ai martor ca nu avea defecte. Ce putin nu majore, care sa justifice actiunea sa.
Cei de la Cargus (si alte firme) pot face asta pentru protectia cumparatorului. Cand ajungi in instanta, mentioneaza ca acel cumparator nu a luat legatura cu tine inainte de a face plangerea.

| Țoglă a răspuns:

Cargus nu știe exact ce-i acolo, nu a evaluat produsul. Deci nu au vreo treabă. Tu să-ți primești banii, restul se descurcă pe căi legale.

| Jeksanovici a răspuns:

Uai cât de ghinionist sa fi sa pățești asta, multă bafta sper ca o sa-ti fie ia adusă inapoi

| NicollElena explică:

Mulțumesc frumos pentru răspunsuri
Cei de la Cargus mi-au trimis banii după 10zile după ce am făcut plângere la ANPC, și-au cerut scuze.ca au fost induși in eroare, de fapt doamna a depus o adeverință de la poliție că a depus plângere și ei așa au blocat banii.