| niko23 a întrebat:

Disjunctor diferential 25A, 30mA, 1P+N ce ziceti o parere,la electricieni ma refer,eu nu sant,dar cer si eu o parere, vine primul an tablou.si pot opri curentu pa toata casa la,o interventie ceva,adica sa las capleta,am un consum, de 300w pa luna,da zic sa fiu protejat, or fi si mai eftene ca aste e 150 de lei

4 răspunsuri:
| CristiDinBucuresti a răspuns:

Calpeta clapeta mă inginerulelaughing ce cacao limbă vorbesti?

| ywar a răspuns:

Sunt inginer, dar sa moara mortu' daca am inteles ceva. Ce limba vorbesti? Malconeza, Gibruteza?
Disjunctorul diferential il pui pentru a te proteja pe tine sau membrii familiei tale impotriva electrocutarii, fie ca atingi direct sau indirect (echivalent cu un curent de defect) sau pentru a te proteja contra unui eventual incendiu datorat incalzirii excesive a conductorului. Asa ajung sa fie foarte multe incendii de natura electrica.
Consumul este masurat in kWh. Puterea electrica se masoara in W si kW este un multiplu. Puterea este Tensiunea (230 V) x Intensitatea (curentului).

| CristiDinBucuresti a răspuns (pentru ywar):

Lasa l nu i ti bate capul cu el, o fi beut omu ceva si are chef de vorbă.

| NGheorghe a răspuns:

In general se pun doua diferențiale intr-un tablou, unul general de 300mA si unul pentru zona umidă de 30mA (prize baie, mașini de spălat, bolere... etc tot ce folosește apă)
Tu faci multe confuzii:
-confunzi DISJUNCTOR diferențial cu INTRERUPTOR diferențial! cu ca sa opresti curentul, pe toată casa, ai nevoie de un întreruptor dif...(disjuntorul dif se pune doar pe un singur circuit. Adică sper ca ai mai mult de UN CIRCUIT in tot tabloul!)
Oricum un "disjunctor dif" este mult mai scump de cât zici tu (la 25A - este de la 80€ in sus) deci e clar ca te poți referi la intreruptorul dif!