| Poiana_Ionutt_1996 a întrebat:

Aș vrea să returnez un produs achiziționat de pe internet, este vorba de o piesa auto, vânzătorul mi-a zis ca am drept de retur 30 de zile si ca se poate returna fara probleme, l-am sunat insistent însă fără răspuns, intrebarea mea este : unde trebuie să merg sa depun o plângere pentru a-mi recupera banii? Eu știam ceva de ANPC dar poate ma înșel...

Răspuns Câştigător
| mihai69 a răspuns:

Legal, nu ai drept de retur 30 de zile, ci doar 14. Dacă ai fi trimis produsul în intervalul acestora, puteai face o plângere la ANPC dacă vânzătorul ar fi refuzat să-l accepte. Așa, dacă nu ai nimic scris la mână că ai fi în intervalul acceptat de retur... nu prea ai ce face.

| Poiana_Ionutt_1996 explică (pentru mihai69):

Ok mersi de ajutor!

| Poiana_Ionutt_1996 explică (pentru mihai69):

El mi-a zis pe whatsapp ca pot sa il returnez in 30 de zile daca nu se potriveste la masina mea, este o dovadă bună?

| mihai69 a răspuns (pentru Poiana_Ionutt_1996):

Nu cred, dar... poți încerca. Oricum, ca să poți depune o plângere la ANPC (care să fie analizată și la care să primești un răspuns util) ai nevoie de: factură / bon fiscal cu care să dovedești că ai plătit un anumit produs / serviciu; dovada că ai luat legătura cu vânzătorul și ai încercat o rezolvare amiabilă.
Repet - dacă ai depășit totuși termenul de 14 zile, și nu ai un contract clar unde e specificat alt termen (mesajele de pe whatsapp pot fi interpretate ca modalitate de contactare și rezolvare a situației, nu ca angajamente ferme în afara unui cadru legal), nu cred să ai șanse de a primi alt produs sau banii înapoi.
Doar dacă nu reușești totuși să ajungi la o înțelegere cu acel vânzător.

3 răspunsuri: