| saidkique a întrebat:

Voi ce experiență aveți cu RCS RDS in provincie? Azi mi-a picat dintr-o dată internetul. A 3-a oara în ultimile 7 zile. Ca sa n-o lungesc, am sunat, și după vreo 28 de minute în care m-am enervat, singura concluzie a roboțelului de la call center a fost ca trebuie pe banii mei sa deschidă o sesizare ca să vină ei cu un laptop să-mi verifice funcționalitatea. Ca sa dau mai mult context, am scos routerul(tp link aproape nou nouț) și am încercat direct din gunoiul lor de modem direct în 2 desktop-uri pe windows 10 și pe un laptop cu windows 7. El îmi spunea în continuare ca ma vede online, conectat prin router (tp link), in timp ce eu transpiram de nervi în fața a 3 pc-uri care nu recunoșteau rețeaua. Nu mai zic ca eoc-ul lor făcea ca un pom de Crăciun iar ledul de la detectarea rețelei (de lângă pwr nu mai știu exact denumirea) clipea într-una când restul nu erau ca on instalație de brad. La o oră m-a sunat o tipă să-mi spună sa le dau note la interacțiunea cu departamentul de deranjamente, nici măcar nu m-a întrebat dacă problema persistă. Vouă vi se pare ok? Ce ați face in locul meu?

Răspuns Câştigător şi Apreciat de Editori
Bula
| Bula a răspuns:

Instalatia de la RDS este astfel conceputa incat se "vede" linia si se poate testa pana la intrarea aparatului conectat la reteaua lor (in cazul tau: routerul. Daca conexiunea se intrerupe pe traseu, atunci se semnalizeaza la pupitrul de control (pe traseele cu fibra optica), respectiv pot verifica si restul traseului pana la aparatul tau (calculator, router), adica ce le apartine.
In timpul testarilor facute de ei, Led-urile pot clipi neobisnuit din cauza ca se testeaza toate functiile si conexiunile externe.

Daca ei iti "vad" routerul, atunci verifica cablurile de iesire din router, poate nu fac contact bine sau sunt intrerupte (incerci cu un alt cablu UTP, bun).

| saidkique explică (pentru Bula):

Salut, cer scuze de intarziere si iti multumesc de raspuns. Ce s-a intamplat cred ca este cum ai zis tu. A doua zi au venit baietii, s-au cocotat pe stalp si la un sfert de ora a luat-o singurel, fara sa mai sun la deranjamente sau sa dau reset la EOC si la routerul meu. Chestia e ca e infrastructura de cacao. Cat timp cablul e bagat in router, netul trebuie sa mearga. Fara sa stau sa trag biroul sa ma chinui prin fire, ba scoate, baga-l dincolo, ba schimba PCul ba nu stiu ce ba nu stiu cum... Cablurile mele sunt bune, la fel si placa de retea de pe fiecare PC(pe unul dintre ele o am arsa pe cea on board de la o cadere de curent, desi e detectata de PC, nu imi recunoaste cablul asa ca folosesc una pe slot de extensie).

| Bula a răspuns (pentru saidkique):

Nu este vina RDS daca la voi in sat primaria inca nu a facut infrastructura de telecomunicatii cu fibra optica.
Daca cablurile se pot trage doar pe stalpi, atunci vantul poate crea asemenea probleme oricand.

6 răspunsuri:
| GabiDumitrescu a răspuns:

In locul tau m-as linisti. Si mie mi-au pus o mizerie de router de fibra care mi-a incurcat setarile de retea, dar nu stau sa ma frec la cap cu ei cand routerul e al meu. Daca ai router/modem de fibra de la ei, e destul de pacatos. Ar trebui sa vb frumos cu cineva de la tehnic, sa ii dai o bere/doua, si sa ti-l puna ca access point si tu sa iti setezi tot ce trebuie pe routerul tau (in mod normal nu se face treaba asta, de aia zic ca trebuie sa il ungi pe omul de la tehnic).

| Cristian_Cristi_1986 a răspuns:

Este firma care i doare in fund de clienti?, mai ales dobitoci aia care fac pe destepti cand te suna din Bucuresti. Am patit si eu cand mi-a murit net-ul o saptamana la rand.
Venea unu de la ei, umbla pe scara, el stie la ce, dupa aia mergea 20 de min si iar cadea netu...
Eu ca prostu am pus si botu la ce mi-au zis ei, ca sa-mi cumpar alta placa de retea?, si de fapt era de la un rahat de transformator care era bulit acolo in cutie.
Si a doua oara cand mi s-a mai intamplat sa nu-mi mearga, tot asa m-a dat sa vb cu aia de la Bucuresti, dupa 15 minute in care am vazut ca n-am cu cine sa ma inteleg, l-am anjurat, i-am zis ca ma duc peste ei si ma pis pe contractul lor, il reziliez pentru ca nu il respecta ei, daca nu-mi trimite o echipa acasa. Mi-a inchis telefonul si dupa 5 minute m-a sunat iar sa i-mi spuna ca trimite, dupa ce 15 min a zis ca n-are de ce sa-mi trimita echipa acasa, ca la ei totul pare ca merge bine.
De atunci nu a mai cazut net-ul niciodata?

| Apollo007 a răspuns:

Sunt mulți "meseriași" la rds care nu au nici o legătură cu meseria pe care o fac. Nu prea ai optiuni multe. Ori ii stresezi cu telefoane pana iti rezolva problema(mai gasesti prin ei unii care sunt cat de cat ok) ori te muti la alta companie care furnizeaza servicii de internet in zona ta.

| saidkique explică (pentru Apollo007):

Asta e a doua la care ma mut, prefer sa ii stresez cu telefoane happy