Azi ai 2 tipologii: aia indie cu jocuri micute sau aia din studiouri. Studiile de licenta nu-ti dau prea multe, ori mergi la master (in ro n-am auzit de master pe grafica/game dev, poate in afara), ori tocesti anii cu joculete facute de tine din care sa capeti experienta. In zona de game dev sunt foarte multi aspiranti, deci trebuie sa stii ce faci daca vrei sa treci de etapa de indie dev (neplatit, bineinteles).
Facutul de jocuri ia timp, nu o luna, nu 6 luni. Asta daca vrei sa fie un joc si nu un clicker de-l termini in 3 minute. Iar jocurile mari iau ani (ca, din nou, nu vrei sa se termine in 3 minute). Sunt multe chestii care se intersecteaza intr-un joc, de la limbajul de programare si engine pana la level design si tehnici de optimizare. Facutul de jocuri nu e pentru cei care n-au avut contact cu programarea sau cu vreo faculta in domeniu.
Am zis mai sus ca sunt foarte multi aspiranti, avand in vedere ce am zis mai sus ca trebuie sa stii si o tona de chestii, sa nu te miri cand te uiti pe internet la companii care n-au locuri de munca pentru internship sau juniori. Majoritatea vor 3-5 ani minim de experienta in domeniu.
Fun fact: jocurile de 41gb nu "costa" 41gb in termeni de cod scris; marea majoritate din continutul unui joc sunt "asseturile", texturi, imagini, modele 3d, componente din runtimeul engineului si relativ putin din spatiul ocupat de joc este de fapt ocupat de codul scris de tine.