anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

.in 2017-2018 Am fost eleva la postliceala anul 1
2018-2019 anul 2, am fost eleva semestru 1 si semestru 2 nu am mai mers din motive personale.
2019-2020 am reluat anul 2 si am terminat.
2020-2021 Sunt eleva în anul 3...nu am lucrat în ultimii 2 ani
Pot beneficia de alocatie si indemnizație de creștere a copilul?

1 răspuns:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Acum este clar, trebuia de la inceput sa spui despre ce este vorba.
1. Dupa nastere copilul va beneficia de alocatie de stat pentru copii, pana la varsta de 18 ani si, in continuare, pana termina studiile liceale sau a scolii profesionale.
Alocatia de stat pentru copii este un drept al copilului si nu depinde de situatia parintilor.
2.Vei beneficia si de indemnizatie pentru cresterea copilului, perioada de studii reprezinta o perioada asimilata celei lucrate.
Conform art.2, alin.(5) din OUG nr.111/2010, cu md. si compl. ulterioare, citez:
"(5) Cele 12 luni prevăzute la alin. (1) pot fi constituite integral şi din perioadele în care persoanele s-au aflat în una sau mai multe dintre următoarele situaţii:
m)frecventează, fără întrerupere, cursurile de zi ale învăţământului preuniversitar, inclusiv în cadrul programului "A doua şansă", sau, după caz, universitar la nivelul studiilor universitare de licenţă ori de master, precum şi ale învăţământului postuniversitar la nivel de masterat, organizate potrivit legii, în ţară sau în străinătate, într-un domeniu recunoscut de Ministerul Educaţiei Naţionale, cu excepţia situaţiei de întrerupere a cursurilor din motive medicale;"