| SingleForOne a întrebat:

Am o situație care m-a dat peste cap total.

Urmează să lucrez ca PFA în asigurări în colaborare cu o firmă de asigurări. Aceștia mă ajută să completez documentele necesare și-mi cere să depun o declarație la ANAF pentru a lua CIF, ar trebui și contractul de comodat, unde eu nu sunt proprietarul domiciliului, mi s-a spus ca nu ar fi o problemă. Așa au făcut toți colegii intermediari PFA, iar autoritatea de control doar vrea să știe sediul activității (poate ceilalți colegi sunt proprietarii, dar vorbesc pe cazul meu). Managerul, căruia îi răspund, tot insista, "mergi așa înainte, sperăm sa fie bine, n-are problemă, doar vor să știe sediul tău și să-ți dea CIF-ul, așa am făcut toți colegii, chiar și eu (manager team leader)". Plus dacă ar veni un control, ar fi să mă vadă pe mine, nu să vadă actele de proprietate (domiciliul personal).

Pe de altă parte, am discutat cu o firmă care se ocupă de înființare PFA, SRL și altele, plus găzduirea sediului social. Aceștia sunt șocați când au auzit că CIF se primește de la ANAF, iar contractul de comodat nu include și contractul de proprietate (copie), când tot procesul de înregistrare și autorizare se face prin ORC. Au mai completat faptul că, dacă vreau să fac intermedieri in asigurări, ar fi mai benefic să fac acest proces prin ORC, ca PFA, pe urmă colaborez cu cine vreau și de a întocmi un proces verbal pentru colaborare și de a avea drepturile și obligațiile de a presta/folosi serviciile/bunurile respective.

Am mers pe ideea managerului de asigurări, o alegere cauzată de stres și nu foarte mult timp disponibil.

Aveți păreri?
La ce risc m-am expus?

1 răspuns:
| mihai69 a răspuns:

În afară de furt de identitate? Sper că la nimic / niciunul.