| zcRyseN a întrebat:

Am tot cautat si m-am saturat sa stau geana pe vizualizat lucruri inutile, as vrea scurt si la obiect, totul despre filmat, daca am voie sa filmez in locuri publice persoane, sau fotografiat/filmat persoane publice/fizice in scopuri personale. Da si inca un lucru sunt elev si cineva m-a pozat incalcand o regula din regulamentul scolar si stiu si cine pentru ca mi-a trimis poza ca si arma de șantaj, acum daca ea va trimite pozele, pot sa-i fac plangere ca m-a pozat fara acordul meu? sau ceva de genu macar

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Filmarea si fotografierea este permisa in locurile publice, cu exceptia celor in care este interzisa expres (Filmarea interzisa, Fotografierea interzisa, etc).
Problema este in cazul minorilor, acestia nu pot fi filmati sau fotografiati fara acceptul unui parinte.
Daca filmezi sau fotografiezi pe un major, fara acordul acestuia, iti poate face plangere penala pentru hartuire.
Conform Codului penal, citez:
"ART. 208.Hărţuirea  
  (1) Fapta celui care, în mod repetat, urmăreşte, fără drept sau fără un interes legitim, o persoană ori îi supraveghează locuinţa, locul de muncă sau alte locuri frecventate de către aceasta, cauzându-i astfel o stare de temere, se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 6 luni sau cu amendă."

3 răspunsuri:
| 09Daniel20Botezan70Psihologie70Psihiatrie90 a răspuns:

Salut! Încerc să te aju eu. happy Crec că are dreptul să facă asta, dar nu are dreptul și nu îi permite nimeni și nimic să te hărțuiască, calomnieze și sau să te intimideze, nici creearea un mediu ostil și degradant pentru tine în care să te simți în nesiguranță. Hărțuirea poate fi sancționată cu amendă sau să facă închisoare, dar dacă este minor, nu prea cred că are ce să îi facă, sau nu știu, cel mai probabil să îi scadă nota la purtare, dacă nu se potolește sau exmatricularea în cel mai rău caz. happy Tu, fă o sesizare în scris la director sau la directoarea scolii. big grin Sau o cerere. Sper că te-am putut ajuta.
Funda? (Răspuns câștigator?)

Dacă, totuși ai și probleme de natură psihologică happy sau emoțională poți să îmi scrii în privat sau aici happy și o să te pot ajuta, dacă, bineînțeles, fac rost și de detalii. Multă sănătate! big grin

| zcRyseN explică (pentru 09Daniel20Botezan70Psihologie70Psihiatrie90):

Stai un pic ca nu mi-ai raspuns despre filmarea in locuri publice sau filmarea persoanelor publice / fizice, ce pot sa patesc daca filmez pe strada de exemplu persoanele pur si simplu sau pe cineva in special