| zcRyseN a întrebat:

Am tot cautat si m-am saturat sa stau geana pe vizualizat lucruri inutile, as vrea scurt si la obiect, totul despre filmat, daca am voie sa filmez in locuri publice persoane, sau fotografiat/filmat persoane publice/fizice in scopuri personale. Da si inca un lucru sunt elev si cineva m-a pozat incalcand o regula din regulamentul scolar si stiu si cine pentru ca mi-a trimis poza ca si arma de șantaj, acum daca ea va trimite pozele, pot sa-i fac plangere ca m-a pozat fara acordul meu? sau ceva de genu macar

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Filmarea si fotografierea este permisa in locurile publice, cu exceptia celor in care este interzisa expres (Filmarea interzisa, Fotografierea interzisa, etc).
Problema este in cazul minorilor, acestia nu pot fi filmati sau fotografiati fara acceptul unui parinte.
Daca filmezi sau fotografiezi pe un major, fara acordul acestuia, iti poate face plangere penala pentru hartuire.
Conform Codului penal, citez:
"ART. 208.Hărţuirea  
  (1) Fapta celui care, în mod repetat, urmăreşte, fără drept sau fără un interes legitim, o persoană ori îi supraveghează locuinţa, locul de muncă sau alte locuri frecventate de către aceasta, cauzându-i astfel o stare de temere, se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 6 luni sau cu amendă."

3 răspunsuri:
| 09Daniel20Botezan70Psihologie70Psihiatrie90 a răspuns: