| Anamaria6134 a întrebat:

Bună!
Sunt studentă (19 ani) în anul 2 din 4 la Facultatea de Inginerie Alimentară (am intrat la buget)... după atât timp de studiu, stres pentru că nu mă simt bine unde sunt și nu înțeleg materia, învățat mecanic, ușor ușor simțind că cedez psihic, am decis să nu mă mai mint că îmi place ceea ce fac, această facultate alegând-o sub presiunea părinților ("Nu știu ce mi-ar plăcea, nu aș vrea să dau chiar acum la facultate"..."Cum să nu dai, ce o să zică x sau y, fii și tu în rând cu neamurile."). Întrebarea mea este, dacă renunț la aceasta după aproape 2 ani de studiu, trebuie să plătesc vreo taxă? Având în vedere faptul că este prima facultate și am fost la buget atât în primul an cât și în acesta de acum.
Mulțumesc anticipat pentru răspunsuri! (Și nu faceți ca mine)

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Nu va trebui sa platesti nimic la retragere. Va trebui sa platesti cheltuielile de scolarizare doar daca intri la alta facultate si tot pe loc bugetat, conform art.142, alin.(6) si urm. din L.1/2011, a educatiei nationale, cu md. si compl. ulterioare, citez:
„(6) O persoană poate beneficia de finanţare de la buget pentru un singur program de licenţă, pentru un singur program de master şi pentru un singur program de doctorat.
  (6^1) Persoana care a beneficiat gratuit de şcolarizare în cadrul unui program de studii universitare finanţate de la bugetul de stat are, în condiţiile legii, dreptul de a urma un alt program de studii universitare în cadrul aceluiaşi ciclu de studii universitare:
a) în regim cu taxă, dacă instituţia de învăţământ superior de stat organizează programul şi în acest mod;  
  b) în regim gratuit, cu finanţare de la bugetul de stat, în condiţiile în care persoana achită contravaloarea serviciilor de şcolarizare de care a beneficiat anterior cu finanţare de la bugetul de stat, integral sau parţial, în cazurile în care programul de studii la care a fost admis este organizat doar cu finanţare integrală de la buget.
  (6^2) Încasarea sumei reprezentând contravaloarea serviciilor de şcolarizare se realizează de către instituţia de învăţământ superior de stat care a asigurat şcolarizarea, aceasta având totodată dreptul de a stabili ca plata efectivă a sumei să se realizeze şi în tranşe/rate. Sumele încasate se fac venit la bugetul de stat.
  (6^3) Cu ocazia înmatriculării persoana prevăzută la alin. (6^1) prezintă dovada că a efectuat/efectuează plata prevăzută la alin. (6^2)."

| Anamaria6134 explică (pentru Ioandelasal):

Mulțumesc mult pentru răspuns!

1 răspuns: