Nu exista un termen legal care sa fie folosit in toate cazurile de acest gen.
In cazul cu abonamentul de internet este vorba de nerespectare a prevederilor contractuale, in cazul cu produsul la usa este vorba de o plata nedatorata, cu vecinii poate fi vorba de o hotarare a asociatiei de locatari sau daca nu exista (desi trebuie sa existe) este vorba de buna vecinatate.
Pentru vecini nu stiu, dar daca nu pui bani nu te pot trage la raspundere decat atunci cand de ex. exista legea care zice sa contribui la o teava sparta pe scara blocului, am dat un simplu exemplu.
Pentru parte cu societate care iti furnizeaza servicii de internet cu japca, exista acea institutie care se numeste protectia consumatorului, ei legatura cu ei le trimiti un email si te vor ajuta ei legal si frumos, unde mai pui ca nu ar strica si un control la aceasta societate, dar au grija cei la ANPC sa treaca pe acolo, poate impreuna cu ANAF?
La faza cu vecinii de bloc esti cam pe linga. Se numeste ca nu ai fost pe faza. 50%+1 si fac ce vor. Daca tu nu te interesezi, ghinion. In rest, se aplica in majoritatea cazurilor - casti ochii ce semnezi/ce primesti spre testare si in ce conditii, si totul va fi bine. P.S. Solicitarea de foloase necuvenite se cheama legal vorbind, uneori. Sau incalcarea clauzelor contractuale, in faza cu netul.
nu e chiar asa
legea e de partea lor, daca sunt 20% cand e vorba de un lucru care doare numai pe cei afectati direct dar care se refera de fapt la tot imobilul, exemplu clar este cand e nevoie de reconditionarea acoperisului, iar afectati direct sunt numai cei de la etajul 4, moment in care ii pot da pe toti restul in judecata si sa castige
dar pot sa fie 99.99% care sa urle, ca, atat timp cat nu exista o asociatie de locatari NU pot sa castige in instanta ca au vrut sistemul de iluminat a lui peste cu senzori samd (adica UN LUX), daca vroiau unul simplu cu o amarata de temproizare si care costa de 100x mai putin, atunci nesimtit sa fi sa nu platesti
pentru ca in instanta argumentul va fi super simplu si imposibil de contestat:
SUNT CAZ SOCIAL (sarac) si NU IMI PERMIT LUXURI
pe scurt, sunt de acord cu tine, dar NU cand e vorba de o chestie DE LUX
Asta cu acoperisul e cea mai mare timpenie. Bai, stai in blocul ala? Acoperisul e AL CLADIRII in care locuiesti, nu al alora de la ultimul etaj! P.S. Iluminatul cu senzori consuma mult mai putin curent decat cu temporizare. Nu imi zi ca a costat 2000 EUR, lol. Maxim 1500 RON, hai 2000. Asta e lux?
Da, cu acoperisul e cea mai mare tampenie sa nu platesti
totusi, la iluminarea pe scara, marea majoritate nu sunt contorizate
poate, daca cladirea are si contor al intregii cladiri (astea mai noi, au)
totusi, multumesc de conceptul "solicitare de foloase necuvenite", care e corect, si hai sa nu schimbam subiectul, TE ROG
La iluminarea pe scara intotdeauna e contorizata. Stau intr-un bloc facut in 1985 si e contor separat pe scara. Discutam de Romania, 2019, unde electricitatea e PRIVATA, deci nu lasa ei asa, sa se consume la liber ca vezi dom'le e casa scarii.
P.S. Subiectul e foarte vag. Sint cazuri diferite.
Aham, ma rog, eu stau intr-un bloc de garsoniere si contoarele sunt in interiorul apartamentelor, asa ca iluminarea e legata direct la tablou cu nici un contor inainte
Ferentari? Petrosani? Copsa Mica?
Bucuresti Sud
bloc vechi, RAU, 16 apartamente pe etaj
ii costa de ii ustura sa schime tot sistemul, asa ca... deh
Asociatie de locatari macar aveti? Mi se pare de toata jena treaba asta.
Da, avem
totusi, 16 ori 5 nivele (4 etaje) sunt 80 de apartamente
Si asociatia aia nu ar trebui sa se ocupe de chestii cum ar fi contorizarea curentului electric din spatiile comune? Geezus...
In engleza aveam impresia ca e ceva cu "solicitudine"
in romana nu gasesc un echivalent, sierra1 s-ar putea sa aiba dreptate si sa nu existe unul generalizat ci specific pentru fiecare caz
Despre.ñucruri din astea.nu am auzit niciodata, cred ca numai acolo in Romania se intampla.
Chiar nu imi intra in cap nici unul din exemple, cum adica sa ceri rezilierea contractului de internet si sa ignore? E clar ca avand dovada ca ai solicitat rezilierea (convorbirea telefonica inregistrata), nu mai platesti serviciul.
Dinu_Marcel_1995 întreabă:
ElenaD05 întreabă: