| SingleForOne a întrebat:

Dacă planific un concediu la început de an, înseamnă că sunt obligat să lucrez la acel loc de muncă pe tot parcursul anului (conform planurilor de calculatoare a zilelor de concediu)?
Sunt student, și trebuie să particip la examene, și încerc să mă "împart" în două.

6 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Planificarea concediului de odihna nu are nici o legatura cu perioada pe care o vei lucra la respectivul loc de munca si nu te obliga sa lucrezi tot anul.
Poti sa-ti dai demisia oricand, cu sau fara respectarea perioadei de preaviz.

Bula
| Bula a răspuns:

Cand iti iei primul concediu de odihna, poti lua in raport cu lunile deja lucrate din zilele de concediu prevazute in contractul tau de munca.
Daca nu-ti ajung zilele, atunci poti lua zile libere pentru orele lucrate suplimentar.
Ca student, ai dreptul si la pana la 30 zile de concediu fara plata, intr-un an.

Zilele de concediu se calculeaza zilele lucratoare.

Este indicat sa anunti seful tau direct cu 1-2 saptamani inainte, cand vrei sa-ti iei concediu /liber, sa aiba timp pentru organizarea suplinirii tale!

DoarBogdan
| DoarBogdan a răspuns:

Daca exista functia respectiva de planificat la postul respectiv, atunci acele zile au prioritate pentru concediul tau. Dar indiferent ce o sa fie atunci, o sa vorbesti cu seful tau despre asta si o sa stabiliti amandoi.

Pe langa asta, tu ai dreptul la zile de concediu de odihna, pe care nu ti le poate lua nimeni.

| mi25 a răspuns:

Daca am inteles eu bine intrebarea se rezumala: Esti obligat sa muncesti intregul an - daca ti-ai luat concediu de odihna (sunt si asemenea cazuri in care se acorda concediul - cel putin jumatate - la inceput de an) sau poti sa intrerupi lucrul pentru examene.
1. Daca esti cu contract pe perioada nedeterminata, pentru a nu ramane cu deficit de forta de munca in anumite perioade, concediul de odihna se acorda - de regula in doua transe - pe parcursul intregului an.