| SingleForOne a întrebat:

Mă apropii de perioada final al contractului de muncă, sunt în perioada de preaviz până la începutul lunii ianuarie.
Între timp aș fi vrut să am și o perioadă de concediu de sărbători, dar mi s-a spus că pot avea acele zile de concediu, dar zilele de preaviz vor fi recuperate. Adică, mâine îmi i-au concediu, dar acele zile ar trebui să fie lucrătoare pentru preaviz, și vor trebui recuperate în ianuarie.
E normal d.p.d.v. legal? Nu mi se pare normal ca pentru zilele de concediu să fie "recuperate"

11 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Nu este legal.
Perioada de preaviz, in cazul demisiei salariatului, se suspenda doar in cazul suspendarii contractului individual de munca, nu si in alte cazuri, cum este un concediu de odihna sau concediu medical.
P.S. De ce sa-ti dai demisia, nu vei putea avea somaj.

| SingleForOne explică (pentru Ioandelasal):

În același timp, sunt și student, urmează să fac și activitate independentă ca PFA/PFI cu o altă firmă. Am rezultate bune în această poziție, dar nu voi avea timp să le fac pe toate (mai ales să respect acel program), și nu ar avea un motiv bun să mă concedieze. Nu cred că, personal, aș găsi un alt motiv pentru ca ei să mă concedieze. În plus, procesul de a intra în șomaj prin instituția abilitată este unul foarte lent.
P.S. Nu am înțeles exact răspunsul pentru rezolvarea problemei.

| Ioandelasal a răspuns (pentru SingleForOne):

Solicita sa-ti de zilele de concediu la care ai dreptul, in functie de perioada lucrata si acestea se iau in considerare pentru perioada de preaviz.
De fapt, in situatia ta, ai putea sa nu mai mergi in perioada de preaviz, daca nu vor sa-ti acorde concediul de odihna. In orice caz, la incheierea CIM, trebuie sa-ti plateasca concediul de odihna neefectuat.

| SingleForOne explică (pentru Ioandelasal):

Problema se învârte în jurul noțiunii "zile lucrătoare".