anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Q1: Cum procedez daca tatal meu nu mi-a platit pensia alimentara timp de 18 ani?

Info: Buna ziua, am 19 ani si sunt student in anul 1. Parintii mei au divortat la scurt timp dupa ce m-am nascut. Din ce stiu, eu de la mama si de la bunicii mei, tatal meu era un betiv care o batea pe mama. In timpul procesului de divort acesta i-a distrus toata mobila si hainele. Dupa aceste evenimente, mama a obtinut un ordin de protectie si a fost nevoita sa mearga la servici insotita de un bodyguard timp de un an. Dupa 2 ani ne-am mutat intr-un apartament nou si intr-o noapte ne-a spart toate geamurile.

Nu doresc sa ma "revansez" deoarece eu nu l-am cunoscut si nici nu vreau sa-l cunosc. Doresc doar ca pe timpul facultatii sa primesc banii care mi se datoreaza.

8 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Depui o cerere la judecatorie prin care soliciti obligarea la plata intretinerii (pensiei alimentare) pe durata studiilor.
Conform Codului civil, citez:
"ART.499. Obligaţia de întreţinere
(1) Tatãl şi mama sunt obligaţi, în solidar, sã dea întreţinere copilului lor minor, asigurându-i cele necesare traiului, precum şi educaţia, învãţãtura şi pregãtirea sa profesionalã.
(2) Dacã minorul are un venit propriu care nu este îndestulãtor, pãrinţii au obligaţia de a-i asigura condiţiile necesare pentru creşterea, educarea şi pregãtirea sa profesionalã.
(3) Pãrinţii sunt obligaţi sã îl întreţinã pe copilul devenit major, dacã se aflã în continuarea studiilor, pânã la terminarea acestora, dar fãrã a depãşi vârsta de 26 de ani.
(4) În caz de neînţelegere, întinderea obligaţiei de întreţinere, felul şi modalitãţile executãrii, precum şi contribuţia fiecãruia dintre pãrinţi se stabilesc de instanţa de tutelã pe baza raportului de anchetã psihosocialã.
ART.529.Cuantumul întreţinerii
(1) Întreţinerea este datoratã potrivit cu nevoia celui care o cere şi cu mijloacele celui care urmeazã a o plãti.