| ElenaSt2011 a întrebat:

Puteti sa imi scrieti care este legea si din care an (eventual articolul) care reglementeaza cursurile pentru ghizi de turism.

Intreb asta, deoarece sunt eleva la un astfel de curs, iar angajata agentiei organizatoare spunea ca TOATE aplicatiile pe teren sunt obligatorii.

Zicea ca cei/ cele care lipsesc de la o singura aplicatie pe teren (adica excursie de o zi sau 2 zile) nu sunt acceptati la examenul pentru diploma, la final de curs.

Zicea ca daca nu putem veni in vreo aplicatie, suntem obligati sa platim banii pentru respectiva aplicatie (excursie) - chiar si daca nu venim in excursie - pentru a putea fi acceptati la examenul pentru diploma.

(Ori sa ceri cuiva sa plateasca o excursie - sau mai multe - chiar daca platitorul stie ca in ziua excursiei nu va putea veni pentru ca lucreaza sau are alte probleme personale care nu depind de el/ ea, este clar un ABUZ.

Legea ce zice despre asta?

Ultima din cele 5 aplicatii obligatorii (3 aplicatii pentru cursul de ghid judetean, iar 2 aplicatii pentru cursul de ghid national) va fi la Budapesta (capitala Ungariei).

La aceasta aplicatie (la Budapesta) eu am fost cu aceeasi agentie organizatoare anul trecut (cu vreo 3 luni inainte sa incep cursul de ghid de turism), tot cu cursantii cursului de ghid de anul trecut.

Am pastrat si chitanta si foaia cu rezervarea locului in autocar, drept dovada.

Intrebarea mea este:

Exista vreo lege in care sa scrie ca cei care au platit pentru una din aplicatiile pe teren cu aproape un an in urma (platind aceleiasi agentii organizatoare a cursului de ghid, pentru aceeasi locatie (Budapesta), vizitand exact aceleasi obiective turistice, calatorind tot cu elevii cursului de ghid de turism si auzind aceleasi informatii ca si in cadrul aplicatiei de anul acesta, AU DREPTUL sa participe la examenul de diploma, FARA sa mai plateasca pentru aceeasi aplicatie din nou si in acest an?