| Cayus a întrebat:

Acum cateva zile am comandat un produs prin intermediul telefonului. Produsul a venit dar nu era ceea ce ma asteptam asa ca vreau sa il returnez. Problema este ca firma care mi l-a trimis a omis sa imi spuna adresa la care sa il trimit ostal. Am citit si conform legii am dreptul sa il trimit in 10 zile inapoi fara a invoca un motiv.(Tin sa mentionez ca produsul nu depinde de flutuatia $ sau euro deci am acest drept). Produsul este intact si nedeschis. Oricum, cand am fost la posta sa il expediez inapoi, am aflat ca nu am adresa, asa ca am sunat la numarul de contact.La inceput au inceput sa ma ameteasca de ce nu mai vreau produsul etc dar le-am spus sa imi dea adresa, ei nu mi-au dat-o dar mi s-a spus ca o sa trimita ei un curier inapoi sa ia coletul (probabil a fost expediat prin acelasi curier). Oricum, vreau sa stiu daca acel curier imi va lua vreo "taxa de curier"? Pentru ca daca da, mie imi este mai usor sa e expediez prin posta(taxa este de 2 lei si ceva). Sunt obligat sa il trimit inapoi prin curier, sau pot sa il expediez sub orice forma vreau? Si inca ceva, cum acolo pe chitanta sau foaia cu "expeditor/destinatar" de pe colet sau orice alte foi cu date nu mi-au fost zise adresa sediului firmei, nu cumva incalca Art. 4 : Art. 4. - (1) Comerciantul trebuie sa transmita consumatorului, in scris sau pe un alt suport de informatii durabil, la dispozitia sau accesibil acestuia, in timp util, in perioada executarii contractului, urmatoarele: a)...b)... c) c) sediul comerciantului, la care consumatorul poate sa isi prezinte reclamatiile;? Datele care le-am primit sunt un nume al unei persoane de la acea firma, codul bancar, siteul(l-am aflat), locatia este Bucuresti, 2 numere de telefon si atat. Nici o adresa. Ce ma sfatuiti sa fac?
PS: As dori raspusuri bazate pe dovezi sau primite de la persoane cunoscatoare de cauza, caci datul cu presupusul nu o sa ma ajute. Multumesc anticipat big grin.

5 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Da-le telefon si solicita-le adresa si, daca nu o spun, poti sa le spui ca o sa-i reclami la protectia consumatorului, fiindca au incalcat prevederile legale.

| Cayus explică (pentru Ioandelasal):

Already done that...

| alessia5158 a răspuns:

Acel curier "al lor"ar trebui sa-ti aduca si contravaloarea achitata a produsului ( comerciantii incheie, de regula, contracte de prestari servicii cu o firma de curierat) --- in caz contrar, ramai si fara produs si cu banii dati ( am patit-o!).

Faci o reclamatie la protectia consumatorului( asa cum ti-a spus userul Ioandelasal) in baza prevederilor OUG nr.130/2000. Citeste art. 3 si 4( nu strica sa citesti si celelalte capitole, inclusiv SANCTIUNI!) din ordonanta : http://www.anpc.gov.ro/......02000.html

De obicei, termenii si conditiile generale ale comerciantului afisate pe site reprezinta clauzele contractului incheiat, atat timp cat nu lipsesc consumatorii de drepturile conferite prin lege. Din acest motiv, dar si pentru ca la momentul lansarii comenzii consumatorul trebuie sa bifeze o casuta, cum ca a citit si a acceptat termenii si conditiile, este important ca aceste reguli sa fie citite inainte de a plasa o comanda.

P.S. Trimite-le un e- mail ( cu solicitarea ta inclusiv informatia asupra modalitatii de returnare a pretului platit )in prealabil sezizarii OPC --- asteapta raspunsul lor. Cele doua e-mailuri atasaza-le reclamatiei.

| Itp_Diana_1999 a răspuns:

Cauta din nou pe site-ul de unde ai comandat numarul de telefon sau poti face o reclamatie

| Cayus explică (pentru Itp_Diana_1999):

Daca gaseam pe site nu as fi facut postul... dar mersi e rasp