| nickname19 a întrebat:

Sunt student la doua facultati, la prima facultate am intrat la buget anul trecut, anul acesta am dat admitere la alta facutate (am intrat la cu taxa). Dar doresc sa imi retrag dosarul de la prima facultate unde am intrat la buget. Trebuie sa platesc vreo amenda sau o taxa de retragere? thx anticipat

2 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Nu trebuie sa platesti nimic, daca la a doua facultate esti cu taxa. Doar daca ai fi fost tot pe loc bugetat, ar fi trebuit sa platesti.
Conform art.142 din L.1/2011, a educatiei nationale, cu md. si compl. ulterioare, citez:
„(6) O persoană poate beneficia de finanţare de la buget pentru un singur program de licenţă, pentru un singur program de master şi pentru un singur program de doctorat.
  (6^1) Persoana care a beneficiat gratuit de şcolarizare în cadrul unui program de studii universitare finanţate de la bugetul de stat are, în condiţiile legii, dreptul de a urma un alt program de studii universitare în cadrul aceluiaşi ciclu de studii universitare:
a) în regim cu taxă, dacă instituţia de învăţământ superior de stat organizează programul şi în acest mod;  
  b) în regim gratuit, cu finanţare de la bugetul de stat, în condiţiile în care persoana achită contravaloarea serviciilor de şcolarizare de care a beneficiat anterior cu finanţare de la bugetul de stat, integral sau parţial, în cazurile în care programul de studii la care a fost admis este organizat doar cu finanţare integrală de la buget."

| alessia5158 a răspuns:

De platit nu vei plati dar, cum nu poti sa stii dinainte ce-ti aduce ziua de maine, "ingheata"(intrerupe) anul ---zic ca-i mai "sanatos" asa!