| GigelDinSatuVecin a întrebat:

Ce parere aveti de aceasta cacofonie: "E frumoasă, se-nțelege... Ca copiii are haz" ("Scrisoarea a V-a" de Eminescu). Si nu ma mai luati cu licenta poetica ca nu tine: cum adica daca gresesc eu sunt un prost agramat si analfabet iar daca greseste Eminescu este licenta poetica? In loc de "ca" nu putea Eminescu sa scrie "precum"?
("E frumoasa, se-ntelege... precum copiii are haz" suna mai bine, nu?)

7 răspunsuri:
sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Nu sună.

| minrest a răspuns:

Salut, Gigel; cacofonia se evita, in limba romana, dupa ce se cantareste bine exact cum suna, in contextul ei; pentru ca sunt multi elevi cu o gandire rudimentara, li s-a spus ca e greseala, ca sa priceapa mai usor de ce trebuie evitata; pentru ca si destui profesori au o gandire rudimentara, au dus evitarea cacofoniei la absurd. Daca auzi pe cineva ca evita cacofonia cu orice pret, introducand cuvinte care nu isi au locul, poti fi sigur ca e incult.

| johnnny123 a răspuns:

Pai de ce nu te apuci sa compui tu poezii, daca Eminescu este atat de varza?
Poate ca esti tu urmatorul poet nepereche. Poate peste ani o sa fie statuia lui Gigel in fata Ateneului.

| CodrutElian1990 a răspuns:

Nu te luam cu licenta poetica: te luam asa cum te-ai caracterizat.
Eu iti recomand sa citesti si poezia "Epigonii". Cred ca stii ca-i scrisa tot de Eminescu. O sa te regasesti in cateva versuri acolo, poate te asezi langa numele poetilor insirati. Iar la urma vei retine:
"Ce e poezia? Înger palid cu priviri curate,
Voluptos joc cu icoane şi cu glasuri tremurate.
Strai de purpură şi aur peste ţărâna cea grea."
Si daca vei mai studia vei afla ca pe acea vreme nu se punea atat de acut, mai ales in scrieri literare, de cacafonii.

| Zuzu1991 a răspuns:

Ca eu ca tu, ca tu ca el, CA CARE din noi e mai mare
ca eu ca tu, ca tu ca el, CA CARE din noi e mai greu
CA CARE, CA CARE, CA CARE din noi e mai mare
CA CARE, CA CARE, CA CARE din noi e mai greu