anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Cine stabileste pretul unei carti si pe ce criterii? Unele mi se par foarte scumpe si pentru nu mare lucru. M-au dezamagit cateva carti pentru pretul mare dar paginile putine, scrisul mare si continutul slab.

3 răspunsuri:
| Caro34 a răspuns:

Pretul unei carti se stabileste astfel: trimiti cartea la tipografie, este vazuta de corector, apoi primesti o oferta de pret (asta o poti face si la tel., dar adesea ti se cere sa o trimiti fiindca pe langa nr. de pg. este important continutul), apoi se stabileste o suma (x lei per bucata); dai acceptul sau nu, apoi dupa accept cartea este tiparita si trebuie platita. Depinde si cate exemplare doresti, adesea peste 100 buc. la tipografiile mici si 500 buc. la tipografiile mai mari. Treaba de vanzare depinde de la caz la caz! Te asigur insa ca fiecare autor isi spune cuvantul la pret, iar aici intervine dezamagirea mare din partea cititorilor. Am vazut carti slabe insa cu pret mare fiindca erau scrise de oameni "renumiti" (nu ma intreba criteriile de intrare in "renumit" fiindca ma intristeaza treaba rau de tot si nu ti-o pot detalia public), deci cam asta ar fi... Numai bine!

| Yukidaruma a răspuns:

Depinde de unde iei cartea în primul rând. Dacă o iei de la editura de care aparține, acela ar trebui să fie prețul ei real cu care autorul a ales să-și vândă lucrarea. Dacă o cumperi dintr-o librărie te asigur că se mai adaugă și un TVA plus vreo 15-25% ce va reprezenta câștigul magazinului. Cărțile noi în general sunt scumpe mai ales dacă vorbim de lucrări de peste 300 de pagini și nu le poți găsi la orice bibliotecă. Prețul depinde foarte mult și de formatul cărții, ediția de buzunar ar trebui să fie mult mai ieftină decât o ediție mare, cartonată. Cărți vechi găsești la anticariate cu prețuri de nimic deși conținutul e de milioane, păcat că mulți au mentalitatea cum că ce este vechi, nu este bun, dar ei nu știu că asta nu se aplică și la artă.

| ChristianKalman a răspuns:

Bună! Materialele alese, dimensiunile, print-ul, tipul, numărul de exemplare tipărite, editura, tipografia, numele autorului, cât de bine e vândut, dacă alege să facă totul singur, comisionul site-urilor de distribuiție (Elefant, Libris, etc.)