| SaveTheNature a întrebat:

1.Care este cea mai scumpa si luxoasa biserica din Romania?
2.Ar fi o problema daca inmormantarile, pomenirile,botezurile si nuntile s-ar face gratis si fiecare om sa le poata face in mod gratuit.
Stiti voi,salariile sunt mici, viata grea. Nu sunt bani de medicamente etc. Macar la biserica sa fie totul gratuit.
3.In viziunea ortodocsilor ce fel de om este Papa de la Roma? dar sectantii? ii aud pe multi ca se inchina diavolului. Este adevarat? Da?
4.Ce sunt puntzile la inmormantari? ce se intampla daca nu faci puntzi?
5 Daca inghit o bucata de carne cat un bob de mazare vinerea in timpul postului pacatuiesc?
6 Ce se intampla daca moare un om si nu i se aprinde lumanare la cap?

Răspuns Câştigător
suntserios
| suntserios a răspuns:

1 probabil mitropolia din Bucuresti (sigur va fi cea noua care au in plan sa o construiasca)

2 sunt gratis. nu te taxeaza nimeni nici la nunta, nici la botez, nici la inmormantare. Ca sunt costuri adiceante cum ar fi mesele de dupa e alta poveste, dar biserica nu cere bani pentru asa ceva. ca tota lumea baga in buzunar la preot e alta poveste


3 papa e conducatorul crestinilor catolici. treaba lor ce fac cu religia lor.

4.e un obicei vechi care, cel putin in orase nu se mai practica de mult timp.

5 postul depinde de tine. e o chestie personala, nu te obliga si nu te condamna nimeni. Tine doar de credinta ta.

6 probabil nimic, dar asa e obiceiul. sunt niste simboluri doar.

| anonim_4396 a răspuns (pentru suntserios):

"2 sunt gratis. nu te taxeaza nimeni nici la nunta, nici la botez, nici la inmormantare. Ca sunt costuri adiceante cum ar fi mesele de dupa e alta poveste, dar biserica nu cere bani pentru asa ceva. ca tota lumea baga in buzunar la preot e alta poveste"

http://stirileprotv.ro/......botez.html

Biserica oficial nu cere bani, practic da. Dupa cum vezi, multi preoti (nu toti, din fericire) refuza sa faca botezul daca nu primesc bani.

| C0nstantin a răspuns (pentru suntserios):

"2 sunt gratis. nu te taxeaza nimeni nici la nunta, nici la botez, nici la inmormantare. Ca sunt costuri adiceante cum ar fi mesele de dupa e alta poveste, dar biserica nu cere bani pentru asa ceva. ca tota lumea baga in buzunar la preot e alta poveste"
Ieri am inmormantat-o pe bunica mea. A fost ortodoxa. Am mers la biserica sa vorbesc cu preotul mi s-a zis in fata 150 de lei pentru preot si 50 de lei pentru cantor. Deci cum e faza ca nu se cere si e pe gratis? Inteleg ca platesti pompele funebre si groparii si cimitiru si porcariile alea... dar restul? si nu mai vorbim ca la ortodocsi is si traditiile cu parastasul la care popa normal ca mai primeste o sticla de vin, colaci etc...

| suntserios a răspuns (pentru C0nstantin):

Se cheama spaga. ti a dat chitanta pe banii ai? ia safi cerut chitanta sa vezi ce scandal faceau. preotii sunt bugetari, sunt platiti de stat au salariu si orice alt ban pe care il iau trebuie sa tai chitanta pentru el.

| suntserios a răspuns (pentru anonim_4396):

Pai nu te obliga nimeni sa le dai. dai banu sa imi dea chitanta. asa sunt obisnuti romanii sa se lase prostiti, ia sa se reclame toti preotii astia care cer bani, sa vezi cum se cumintesc. ii doare in cur ca tie ti a murit cineva, te lasa cu mortul in casa daca nu ii dai banul, si cica sunt slujitorii lui Dumnezeu

| C0nstantin a răspuns (pentru suntserios):

Am si chitanta stai linistit ca altfel nu ii dadeam nici de statea in cap...

24 răspunsuri:
| MMihai a răspuns:

1.Care este cea mai scumpa si luxoasa biserica din Romania?==nu știu

2.Ar fi o problema daca inmormantarile, pomenirile, botezurile si nuntile s-ar face gratis si fiecare om sa le poata face in mod gratuit.

Stiti voi, salariile sunt mici, viata grea. Nu sunt bani de medicamente etc. Macar la biserica sa fie totul gratuit.==vise!

3.In viziunea ortodocsilor ce fel de om este Papa de la Roma? dar sectantii? ii aud pe multi ca se inchina diavolului. ==majoritatea popilor / prelaților sunt slugile diavolului!
Este adevarat? Da!

4.Ce sunt puntzile la inmormantari? ce se intampla daca nu faci puntzi?

5 Daca inghit o bucata de carne cat un bob de mazare vinerea in timpul postului pacatuiesc?==carnea se mestecă nu trebuie înghițită nemestecată!

6 Ce se intampla daca moare un om si nu i se aprinde lumanare la cap?==au fost multe asemenea cazuri!

| мιнαɛℓα36 a răspuns:

Atat la o nunta cat si la un botez s-au taiat chitante....Nu sunt gratuite! Daca le mai am, fac un print si va arat. Ca cere popa in plus e partea 2.

| Purec a răspuns:

1. nu stiu, dar in mod sigur sunt PREA MULTE biserici
2. Toate sunt GRATIS, doar ca preotii profita de prostia enoriasilor ca sa isi rotunjeasca veniturile.Am un prieten care este preot, si el nu i-a bani nici la inmormantari nici la botezuri, nici la nunti! Oricum sti tu, prost nu e cel care cere...happy

3. Nu il cunosc personal pe papa, dar impresia generala e ca e doar un bosorog senil si manipulat pentru interesele unor terti. Sectantii... habar nu am ce cred ei, dar in mod sigur, daca exista o prostia mai mare decat crestinismul, atunci asta e, sa fii sectant happy

4. Habar nu am ce sunt, si nici nu ma intereseaza, dar pot sa iti zic in mod sigur ca daca nu le faci, o sa ai surpriza uriasa ca, nu se va intampla nimic happy

5. De pacatuit nu pacatuiesti, dar incearca sa o mesteci inainte...sau...la ce carne te refereai?laughing)

6. Pleaca pe intuneric si nu nimereste poarta Raiului cum trebuie

| M25M a răspuns:

1. Oricare ar fi va fi depasita de Catedrala Mantuirii Neamului
2. Da ar fi, nu se poate face totul pe gratis chiar si cand vine vorba de ritualurile bisericesti.
3. Hmm, prin 2009 daca nu ma insel, Papa cand a fost prin Cameron si Angola le-a spus africanilor ca metodele contraceptive sunt un pacat, in contextul in care bolile trasmisibile sunt cauza numarul 1 al fatalitatilor. - Asta spune tot.
4, 5, 6 Superstitii.

| Jardelin a răspuns:

La punctul 6 daca vrei sa-ti raspund exact la intrebare asa cum ai formulat-o: nu se intimpla nimic!

In schimb daca vrei sa stii ce simbolizeaza lumina (de la luminare) iti pot spune ca are o semnificatie oarecum apropiata cu cea de la lumiinarile care se aprind la Paste. Atunci lumina flacarii simbolizeaza Lumina Invierii, iar cea care se aprinde la capul mortului simbolizeaza speranta (increderea) Reinvierii.

| Jardelin a răspuns:

Ma enerveaza fatarnicia care se afiseaza atunci cind unii indivizi (de obicei de credinta ortodoxa) comenteaza ofuscati vezi Doamne sumele pe care le dau la preot cu ocazia inmormintarilor, botezurilor, etc. Care e problema? Eu v-as intreba in timpul anului citi bani dati la biserica? Citi bani donati lunar pentru ajutorarea bisericii? Va spun eu cit: nu dati nimic, 0 (zero)!

Cu alte cuvinte nu dati nimic la biserica ani la rind si sariti de fund in sus cind la un botez sau la o inmormintare dati 200 de lei! Sa va fie rusine! Cite botezuri, inmormintari, cununii, etc. aveti anual? Aveti poate una la 5 ani. Si, pentru una la 5 ani faceti atita caz?

Poate ca la alte culte aceste evenimente nu costa nimic sau costa foarte putin. E drept ca asa e! Dar stiti voi citi bani cotizeaza lunar acei credinciosi bisericilor de care apartin? A zecea parte din venituri! Nu-i forteaza sa dea banii astia, dar se dau si daca este vreunul care se transfera in acea organizatie, ar putea el sa nu dea? Nu poate, pentru ca sint metode subtile si finute de a-l aduce pe pacatos pe calea cea dreapta. happy

In concluzie atunci cind comentati (si de obicei o faceti cu rautate), ginditi problema mai in ansamblu si mai faceti comparatie si cu ce se intimpla pe la altii. Sumele care se dau la preot anual sa zicem, cu ocazia unor evenimente, acatiste, etc. sint cu mult mai mici decit cele pe care le dau membrii altor confesiuni la bisericile respective, in aceeasi perioada.

| Dandanache a răspuns (pentru Jardelin):

Ai dreptate, dar in acelasi timp preotii care refuza sa faca botezul pruncului, daca vine dintr-o familie nevoiasa, care nu poate plati, ar trebui caterisiti. Si cand un reportaj cu camera ascunsa iti arata ca doar un preot din 5 accepta sa faca botezul si fara bani, nu ar trebui sa ne punem niste intrebari?

| Jardelin a răspuns (pentru Dandanache):

"Ai dreptate, dar in acelasi timp preotii care refuza sa faca botezul pruncului, daca vine dintr-o familie nevoiasa, care nu poate plati, ar trebui caterisiti."

Subscriu, asta ar trebui sa le fie pedeapasa! Totusi, cred ca aceste situatii revoltatoare sint extrem de rare. Botezul unui prunc este un lucru cu care nu te joci, iar preotii stiu asta! Daca prin exceptie apare un preot care conditioneaza botezul pruncului de plata unor bani, acesta fara nici o retinere ar trebui pedepsit. Pe preotul ticalos, iertarea nu-l indreapta! Fii mai retinut la intoxicarile si exagerarile presei! Nu televizorul trebuie sa-ti modeleze opinia, pentru ca te va conduce pe o pista gresita, pe linga realitate.


"Si cand un reportaj cu camera ascunsa iti arata ca doar un preot din 5 accepta sa faca botezul si fara bani, nu ar trebui sa ne punem niste intrebari?"

Aici sint convins ca perceptia este denaturata! Nu neg ca or fi preoti corupti care vad in orice eveniment doar o ocazie de a cistiga bani, insa majoritatea preotilor isi ideplinesc datoria pastorala gindindu-se la Dumnezeu. Acestia primesc bani la sfirsitul serviciului religios, dar asta nu inseamna ca de fapt banul a fost motivatia! Eu dau bani la preoti si crede-ma ca ii dau cu toata deschiderea. Nu am nici o retinere sa donez niste bani la sfirsitul unei slujbe, pentru ca stiu care este in general situatia bisericilor ortodoxe. La mama in comuna spre exemplu, preotul de acolo a pus la biserica centrala pe lemne care a costat 12.000 lei, a construit o magazie faina pentru lemne, a consolidat gardurile, plus multe alte imbunatati pe care nu le mai enumar. De unde crezi ca au venit acesti bani? De la oameni au venit, si atunci cum sa nu dai bani la biserica, cind vezi ca preotul vezi ca face toate aceste lucruri bune?

Un alt exemplu: intr-unul din satele care apartin comunei este un preot de vreo 45 de ani care are 8 copii. Serveste ireprosabil biserica si comunitatea si in acelasi timp este foarte harnic, munceste mult la pamint, si-a cumparat paminturi in zona, si-a luat niste utilaje si nu traieste in lux desi la prima vedere ar parea ca este instarit. Nu-l judeca nimeni, toata lumea il apreciaza pentru ca muncesc cu adevarat. Daca iti vine sa crezi, si preoteasa minuieste tractorul pe ogor! Este un om remarcabil acel preot, imi place tare mult de el.

| SaveTheNature explică (pentru Jardelin):

Daca ar fi sa incepem sa pedepsim preoti pentru greselile lor, ar trebui sa pedepsim cel putin jumate.

| Jardelin a răspuns (pentru SaveTheNature):

Ei lasa, nu mai fa evaluari personale ca s-ar putea sa gresesti! Citi or fi cu adevarat numai Dumnezeu stie! Preotii care nu gresesc e bine sa-i cinstim, iar pe cei care pacatuiesc sa-i lasam in grija Domnului.

| SaveTheNature explică (pentru Jardelin):

Corect.

| SaveTheNature explică (pentru Jardelin):

Esti norocos ca te-ai nascut ortodox? Daca te nasteai musulman iti dai seama ce ghinion? Ca sa nu mai vorbim de hinduism sau budhism.

| Jardelin a răspuns (pentru SaveTheNature):

Frate, Dumnezeu a rinduit sa ma nasc ortodox si ii dau slava pentru asta! Pentru tine a rinduit sa te nasti catolic, si ar trebui sa ii dai si tu slava pentru asta! Scopul vietii omului este sa dobindeasca mintuirea. Fa ceea ce trebuie sa faci ca crestin catolic pentru a te mintui, pentru ca te poti mintui ca si catolic! Fii bun si drept, nu-ti fie rusine ca esti catolic, iar daca frati de-ai tai din jurul tau gresesc, tu, cu cuvintul si cu fapta indreapta-i. Iisus nu a plecat dintre leprosi, vamesi si desfrinati, a stat in mijlocul lor si i-a mintuit.

| LegionarulRoman a răspuns:

1.Catedrala mantuiri neamului
2.El sunt gratis(cum erau si acum 100-200 de ani), insa preotul are venituri suplimentare de la eoriasi, care dau fiecare cat pot.
3.http://www.tpu.ro/......0-11-01-o/
4.Nu atiu. Cred ca e superstitie
5.Nu cred.
6.E greu sa scrii pe Google?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

1. Alea din capitală.
2. Nu, nu ar fi nicio problemă. Mi s-ar părea ceva normal.
3. Pentru mine, Papa este doar moşuleţul ăla care spune mesaje " omenirii " la sărbătorile importante şi care naşte o nebunie generală atunci când merge în unele ţări. Despre sectanţi nu-mi pasă.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

1. Nu stiu. Nici nu vad de ce ar conta.
2. Pentru preoti si biserica ar fi o problema, destul de mare. Pentru oamenii de rand, platitori de taxe si impozite uriase la stat, nu ar fi nicio problema.
3. Nu-mi pasa de Papa de la Roma. Fiecare e liber sa se inchine la ce doreste el.
4. Asta e o superstitie.
5. Cred ca da.
6. Isi va petrece vesnicia in intuneric. Si asta e o superstitie.

| 3xfemeie a răspuns:

1 Nu stiu, dar probabil nici una nu va egala catedrala neamului. Mie intotdeauna mi-au placut bisericile mici si cat mai simple.
2 Da, preotul ar redeveni un om umil care transmite Cuvantul lui Dumnezeu. In realitate, daca am plati ceea ce scrie pe chitanta, poate ni s-ar parea rezonabile.winking
3 In viziunea mea papa nu este cu nimic mai sus sau mai jos decat sefu' ortodox. Dar ma atrage mai mult ideea de a-l cunoaste pe papa, ma gandesc ca pastreaza mai multe secrete. laughing
Cand spui sectanti la cine te referi? Pentru mine sectanti sunt doar fanaticii de orice fel. big grin In rest, sunt oameni care il cauta pe Dumnezeu, fiecare cum considera ca e mai bine.
4 Din punctul meu de vedere asta tine de traditie si folclor( aceste obiceiuri difera de la o zona la alta). De ortodoxie tine doar slujba de acasa si de la biserica ( +cimitir) si parastasele ulterioare. Prin parastas inteleg slujba de pomenire insotita de Sfanta Liturghie. Masa si restul de acasa se numesc milostenie si se pot face oricand.
5 Poti sa inghiti si doua. Daca nu te vede nimeni ai scapat. rolling on the floor
Glumesc. Noi nu prea ne obosim sa intelegem care este rostul postului.
Cine stie, stie, cine nu, nu.
7 Aici ma abtin, pentru ca parerile is cumva impartite. Oricum e vorba de Lumina si in general se spune preotului.

| kiv1990 a răspuns:

Ce-a principala, casa mitropolitului

| kira30 a răspuns:

Dai funda lui "suntserios" ca a raspuns cel mai bine.