| AdiBogdann a întrebat:

Bună, sunt ortodox. O iubesc extrem de mult pe Maica Domnului. Dar enorm. Nu înțeleg penticostalii desi imi plac mult. Ei nu se închina Sfinților. Drept atare nici Maicii Domnului. Nu e un păcat extrem de mare sa o ignori? De ce imi plac? Pentru ca sunt oameni mai buni, nu fumează, nu alcool, au îmbrăcăminte decenta. Nu ca la noi care dau din fund la cameră pe manele, duc totul in extrema. Fac referire prin gesturi doar la s*x. Ce părere aveți? Știu, majoritatea suntem ortodocsi, dar dacă e după logică, ei au dreptate. Sau nu? Cica doar Dumnezeu si Iisus au fost divinitati. Maica Domnului a fost o Sfânta. Iisus este CALEA, colacul de salvarea. Iisus spune asta. Calea, Adevărul si Viața. Multe păreri personale, va mulțumesc happy

50 răspunsuri:
| Puzzleheadgoose a răspuns (pentru Pocait01):

De unde ai ajuns la concluzia ca sunt martiri? De unde ai ajuns la concluzia ca sunt exceptii(pe lângă faptul ca tot crești in continuu lista de excepții, fără sa îți dai seama ca te faci de ras cu acrobațiile astea hermeneutice). De unde ai ajuns la concluzia ca este simbolic, o scena in care in prezenta lui Dumnezeu sunt sfinții care i se inchina? Ai făcut praf Scriptura, iei câteva versete si îți forțezi propria interpretare asupra lor, ignorând mesajul Scripturii in ansamblu, orice nu se potrivește este un simbol sau o excepție. Tu macar crezi ce zici sau doar încerci să răspunzi ca sa nu taci?
Ai ignorat complet toate pasajele care indica clar conștienta sufletului si ai venit cu 1 Tesaloniceni, de parca da, faptul ca vom fi înviați trupește aici pe pământ anulează complet orice fel de conștiență a sufletului in prezenta lui Dumnezeu. Hristos îi spune tâlharului ca ASTĂZI va fi in rai. Cum ar putea fi daca este mort si încă nu e înviat? Vorbea simbolic si acolo? Sau poate si tâlharul e o excepție pentru tine.
Este clar ca nu putem înțelege moartea întru totul, nu știm cum va fi, dar Scriptura are suficient de multe indicii clare care sa ne arate ca intr-adevăr sufletele credincioșilor așteaptă undeva in prezența Domnului sfârșitul istoriei. Înainte sa mai adunci încă un verset care nu contrazice ce am zis, gândește-te daca are sens in imaginea de ansamblu ce zici, sau doar aperi o perspectiva cu care ești obișnuit

| doctorandus a răspuns (pentru anonim_4396):

Bati campii. Ai citit vreodată Noul Testament? In special Fapte 15.

https://en.wikipedia.org/wiki/613_commandments

Iar eu nu am de ce respecta poruncile pentru creștini... pentru că nu sunt creștin.

| doctorandus a răspuns:

"Omul este liber arbitru"--afirmatie fara sens. Probabil ai vrut sa spui "Omul are liber arbitru", dar aia nu este o idee biblica.

Ai bagat ChatGPT, care nu înțelege ce scrie. De fapt, nu înțelegi nici tu.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru pacatosulBogdan):

Nu te amăgi, Satana nu ține cont de vreo religie! El incearcă să dezbine pe ortodoxi de baptiști, și baptiști de penticostali.

Preotul care spune feriți-vă de Baptiști, Penticostali, adventiști, vorbește cu păcat.
Hristos nu îndeamnă la dezbinare!

Cine ti-a spus ține că iubirea, nu trebuie împartășită și cu Baptiști, penticostali adventisti etc.

Dumnezeu ii primeste pe toți omule atăt timp cât toți acești oamenii
cred în Hristos cu adevărat!

Tu trebuie să studiezi Biblia, ce spune Biblia, nu preotul. Biblia nu este doar a preotilor ci a intregii omenirii.

Eu văd că oamenii acestia.
Vorbesc despre Hristos studiază Biblis se îmbracă cuvincios, nimic în neregulă, nu au viciuri, nu înjură.

| milan9 a răspuns:

,,Ortodocsi" nu ar fi corect sa-i numim decat pe cei care cunosc si traiesc Ortodoxia, care traiesc ortodox. Restul... doar cu numele. Si nu se regasesc niciunde in Biserica.
Crestinii ii cinstesc pe sfinti din mai multe motive, unul dintre ele fiind acela ca si ei se pot ruga lui Dumnezeu impreuna cu noi sau pentru noi.
Pe de alta parte, in privinta neoprotestantilor sunt multe invataturi esentiale la care ei au renuntat, invataturi lasate in mod direct de Mantuitorul Hristos si de sfintii apostoli. Regretabil nu este doar faptul ca nu au consideratie fata de sfintii (categorie la care desigur, se face referire in Sfanta Scriptura) ci in genere faptul ca au renuntat la invataturi fundamentale ale Bisericii din secolele I, II, III, IV... (in forma,, originala" lasata de apostoli), faptul ca s-au desprins de Biserica ce Una lasata in Noul Testament.

Daca eu de maine imi fac o,, biserica" a mea (pe langa alte mii de credinte si denominatiuni) si traiesc o viata onesta asta nu inseamna ca prin ruptura creata de mine am reusit cumva sa echivalez valoarea Bisericii lasate de Fiul lui Dumnezeu in primul secol si prezentata in Noul Testament si in cartile vechi di primele secole (Traditia neschimbata, Predania). Nu va fi acelasi lucru. Daca ma desprind nu mai pot transmite harul, nu voi putea garanta mantuire oamenilor...

| pacatosulBogdan a răspuns:

Penticostalii nu au dreptate! Si nici alti sectanti nu au dreptate in privinta cinstirii robilor sfintiti ai Domnului!
Caci spune Hristos: "Daca imi slujeste cineva, Tatal Meu il va cinsti!" Deci slugile lui Iisus Hristos sunt in primul rand cinstiti de Dumnezeu si apoi de credinciosi. Penticostalii si ceilalti sectanti neoprotestanti nici nu stiu cui se roaga, fiindca nu au dogmele drepte, ei refuzand predania si harul uneia, sfanta, soborniceasca si apostoleasca Biserica.
Dumnezeu ii cinsteste pe robii sai sfintiti chiar si dupa acestia au murit trupeste. Pslamul 33 spune: "Domnul pazeste toate oasele lor (ale dreptilor) si niciunul din ele nu se va zdrobi."
Maica Domnului va fi mereu fericita, dupa profetia ei, indiferent cat i se impotriveste diavolul sectelor neoprotestante.
"Iata, de-acum ma vor ferici toate neamurile, ca mi-a facut mie marire Cel-Puternic si sfant este numele Lui si mila Lui in neam si neam spre cei ce se tem de El". - Evanghelia dupa Luca 48-50

| doctorandus a răspuns (pentru anonim_4396):

Raspunsuri generate cu ChatGPT. Care a scris o peltea din care nu se intelege nimic.

| doctorandus a răspuns:

Iar la aia cu dezbinarea între ortodocsi, baptisti și adventisti:

Nu, dupa cum stii un element esential din teologia crestina este ca daca imbratisezi o credinta eretica, nu mai ai parte de mantuire.

Ceea ce e bineinteles nu credinta mea, ci credinta teologilor creștini.

| pacatosulBogdan a răspuns (pentru anonim_4396):

Iubirea se bucura de adevar, conform Sf. Ap. Pavel! Iubirea nu se bucura de erezie. Nu amestecam adevarul cu minciuna de dragul iubirismului. Nu-i urasc pe sectanti, dar ceea ce urasc sunt ereziile lor. Am studiat Biblia si Sf. Ap. Pavel scrie clar in Biblie, in epistola catre Tit la 3, 10-11: "De omul eretic, dupa intai si a doua mustrare, departeaza-te. Ştiind că unul ca acesta s-a abătut şi a căzut în păcat, fiind singur de sine osândit."
Deci nu-mi amestec credinta ortodoxa cu ereziile satanice ale sectantilor neoprotestanti si nici nu ma rog impreuna cu ei! Anatema ereziilor neoprotestante!
Biserica este stalpul si temelia adevarului, conform Bibliei, nu sectele neoprotestante! Sf Ap Petru ne indeamna in Biblie sa ne supunem preotilor.
Anatema sectelor neoprotestante si ereziilor lor!

| Pocait01 a răspuns (pentru Puzzleheadgoose):

Cum adică cum am ajuns la concluzia că sunt martiri? Asta scrie!
"am văzut sub altar sufletele celor ce fuseseră ÎNJUNGHIAȚI din pricina Cuvântului lui Dumnezeu și din pricina mărturisirii pe care o ținuseră."
apoi
"li s-a spus să se mai odihnească puțină vreme, până se va împlini numărul tovarășilor lor de slujbă și al fraților lor, care aveau să fie OMORÂȚI ca și ei."

Până să trec la tâlharul de pe cruce, lucru la care știam că se va ajunge, vreau să-mi răspunzi la întrebările deja puse:
I) Din Tesaloniceni: Dacă sunt vii deja pentru ce-i mai învie? Dacă sunt deja vii în Cer de ce sunt răpiți împreună cu noi să-L întâmpinăm pe Domnul?

II) Apoi despre relatarea cu Lazăr din Ioan de ce ai ignorat prima parte? Și era conștient Lazăr când a spus Isus că doarme?

III) În NT reiese clar despre persoanele care au murit cu viața schimbată de Hristos că dorm, iar despre cei ce au murit fără să le fie viața schimbată de Hristos peste tot scrie că au murit și nicăieri că au adormit. (Lazăr; Ștefan; 1Cor. 15:6, 18, 20; 1Tes. 4:14 ș.a) De ce este expresia "adormire" referitoar la persoane, nu la trupuri (că nicăieri nu scrie specific pentru trupuri), menționate atât de Hristos, care a oferit o observație perfect obiectivă, cât și de Duhul Sfânt prin apostoli, dar nu s-a folosit o exprimare care să implice și conștiența? De ce nu spune clar peste tot că sunt vii în prezența lui Dumnezeu ci peste tot scrie că sunt adormiți cei ce au murit în Hristos și așteaptă învierea (versetele din Tesaloniceni și altele)? Ar fi fost cuvinte pe care să le folosească și care să implice conștiența cum ar fi ζάω sau ἀνaπaύομaι, dar dacă ai să citeși scrieri contemporane, ai să vezi că cuvântul κοιμάομaι folosit de apostoli implică inconștiența și nicăieri nu se referă doar la trupuri când este folosit de apostoli ci tot timpul la persoane.

Da, știu de versete cum sunt 2 Corinteni 5:8, FA 7:59-60, Ecl. 12:7 ș.a. dar în niciunul dintre acestea nu implică trecerea sufletului la Domnul în același timp când trupul moare, nu din perspectiva celor în viață cel puțin.

Deci despre cum a putut tâlharul de pe cruce să fie în acea zi cu Hristos în Rai deși cu toții (cu mici excepții clar scrise) așteptăm învierea la revenirea Domnului Isus, voi reveni cu o explicație extrem de simplă și care explică atât acest aspect cât și versete precum Ecl. 12:7 și 2 Corinteni 5:8. Dar mai întâi vreau să-mi răspunzi la întrebările puse, chiar dacă sunt răspunsuri greșite sau copilărești, sunt ale tale și le primesc. Mai văd și eu cum sunt ortodocșii (sau catolicii?) online.

| doctorandus a răspuns (pentru anonim_4396):

30% din catolicii canadieni nu cred ca Isus a inviat.

https://www.youtube.com/watch?v=GDmEHaFG_Xs

| b4stefa a răspuns:

Bună!
Biblia spune în Exod 20:3-5:

> „Să nu ai alți dumnezei afară de Mine. Să nu-ți faci chip cioplit... și să nu te închini înaintea lor."

Noi, ca penticostali, nu ne închinăm Maicii Domnului sau sfinților, fiindcă închinarea aparține doar lui Dumnezeu (Matei 4:10).
O respectăm pe Maria ca pe o femeie sfântă, aleasă de Dumnezeu să-L nască pe Isus, dar nu o considerăm mijlocitoare, pentru că Isus este singurul Mijlocitor între Dumnezeu și oameni (1 Timotei 2:5).

A o „ignora" nu înseamnă lipsă de respect, ci a păstra echilibrul biblic: să o cinstim pentru credința ei, dar să ne închinăm doar lui Dumnezeu, cum a poruncit El.

Îmi pare bine că vad tineri interesați de credință. Citește Biblia și roaga-te sincer si direct și Dumnezeu îți va schimba viața într-un mod extraordinar. Poți face asta chiar acum.
Astept să scrii cum a lucrat Dumnezeu în viața ta.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru pacatosulBogdan):

EFESENI 2:8
➡️Căci prin har ați fost mântuiți, prin credință; și aceasta nu vine de la voi, ci este darul lui Dumnezeu; nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni.

— pentru baza bântuirii esențiale, nu faptele mântuiesc ci Harul.
În mod normal faptele unui om nu acoperă în totalitate mântuirea.
— cât crezi că ești de bun sau faci fapte bune, în ochii lui Dumnezeu, asta nu este complet. Cât ai fi de bun tot este ceva acolo mic, invizibil care să producă un păcat fie prin gând, cuvinte, etc.

De aceea este nevoie de HAR, ca nimeni să nu se laude cu faptele sale. Harul este prin credința în Hristos.

1 Corinteni 1:27-29
Dar Dumnezeu a ales lucrurile nebune ale lumii, ca să facă de rușine pe cele înțelepte. Dumnezeu a ales lucrurile slabe ale lumii, ca să facă de rușine pe cele tari. Și Dumnezeu a ales lucrurile josnice ale lumii și lucrurile disprețuite, ba încă lucrurile care nu sunt, ca să nimicească pe cele ce sunt, pentru ca nimeni să nu se laude înaintea lui Dumnezeu.


— Dacă cineva crede el însuși că este tare în credință, acel om este testat de lucrurile slabe ale lumii, de lucrurile nimic.
De ce asta? Asta pentru ca nimeni să ni se laude înaintea lui Dumnezeu. Eu am făcut așa, altul invers. Niciun om nu este mai bun, ca altul.


— Deci felul in care ne lăudăm singuri, unii pe alții sunt exprimate clar prin aceste versete.


— Faptul că X este neoprotestant, X catolic
Y Baptist, înaintea lui Dumnezeu contează doar să crezi puternic în Hristos prin credință.

Diavolul cunoaște Biblia ca în palmă, știe cum să facă dezbinări între oameni.

Le insuflă ideea că, oamenii trebuie să concureze între ei.
a creat Facebook, TikTok, Modă prin haine etc

— Pe Facebook oamenii fac diferențe unii, contra altora: de avere, familie etc. Și uite așa are loc o dezbinare.
nu ne mai întelegem om cu om.


— iar ca să fie treaba si mai diabolică a creat butonul de Like.
— Astfel oamenii au început să facă diferențe de aspect, al feței, corpului etc. Cu câte ai mai multe likeuri cu atât te simți mai satisfăcut și încrezător.

— A creat diferențe de haine prin modă sau bunuri materiale: mașini, case, elicoptere, lanțuri de aur etc.

EFESENI 4: 31-32
Orice amărăciune, orice iuțime, orice mânie, orice strigare, orice clevetire și orice fel de răutate să piară din mijlocul vostru. Dimpotrivă, fiți buni unii cu alții, miloși și iertați-vă unul pe altul, cum v-a iertat și Dumnezeu pe voi în Hristos.

| pacatosulBogdan a răspuns (pentru anonim_4396):

Credinta fara fapte este moarta, scrie Sf. Ap. iacov! Si insusi Hristos spune ca Imparatia lui Dumnezeu se ia prin straduinta si fiecare se sileste pentru ea! Deci, departe de tine sa fie gandul ca unii pot sa stea la o cafeluta si la o tigara, picior peste picior, si in virtutea credintei pe care pretind ca o au, cred ei ca se vor mantui!
Da, mantuirea se dobandeste prin har, fiindca la om, asa cum spunea Hristos, acest lucru este cu neputinta, dar la Dumnezeu nimic nu este cu neputina. Insa harul se dobandeste in Biserica prin impartasirea cu Sfintele Taine! Si aceasta impartasire nu se face fara o marturisire a credintei ortodoxe! Stii tu si marturisesti Crezul Niceo-Constantinopolitan?! Deci, pentru mantuire, asa cum ne invata Biserica, este nevoie de har, de credinta dreapta si de fapte bune!
Sectele neoprotestante au aparut intr-o perioada in care era si este deja o Biserica Apostoleasca si Sfanta, pe care Sf. Ap. Pavel ne indemna sa nu o parasim si pe care nici portile iadului nu o vor birui! Avem aceasta promisiune de la Hristos, ca Biserica Lui va dainui mereu si ca este fara pata!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru pacatosulBogdan):

DA într-adevăr credința fără fapte este moartă.

➡️Iacov 2:17-18
Tot așa și credința, dacă n-are fapte, este moartă în ea însăși. Dar va zice cineva: „Tu ai credința, și eu am faptele." Arată-mi credința ta fără fapte și eu îți voi arăta credința mea din faptele mele.


Nu am spus că trebuie să fumezi, bei, minții, curvesti etc.

Dar prin Har omul se ține de înfrânarea păcatelor. Prin Har omul se roagă pentru iertare chiar dacă el a greșit fără să știe.

Daca s-a pierdut Harul. S-a pierdut toată această simțire puternică interioară.

➡️Romani 6:14
Căci păcatul nu va mai stăpâni asupra voastră, pentru că nu sunteţi sub Lege, ci sub har.

➡️2 Petru 1: 5-8
De aceea, dați-vă și voi toate silințele ca să uniți cu credința voastră fapta; cu fapta, cunoștința; cu cunoștința, înfrânarea; cu înfrânarea, răbdarea; cu răbdarea, evlavia; cu evlavia, dragostea de frați; cu dragostea de frați, iubirea de oameni.

| Puzzleheadgoose a răspuns (pentru Pocait01):

Asta scrie? Dacă așa de tare amesteci toate lucrurile, nu mă mir ca ai o teologie atât de amestecata si alambicata. Eu te întreb de unde ai ajuns la concluzia ca cei 24 de bătrâni sunt martiri(Apoc 4) si imi aduci ca argument sufletele martirilor din Apoc 6. Tu chiar încerci doar sa le potrivești sa îți susții argumentul?

Haide sa le luam pe rând întrebările.

1. Cei ce au murit nu sunt răpiți. Cei răpiți sunt cei ce încă trăiesc pe pământ. Citește atent versetul ca iar le-ai amestecat.
Apoi, conștiența sufletului nu presupune ca nu va exista o înviere a trupurilor, in glorie si nici faptul ca trupul nu ar fi murit cu adevărat.
Asa cum am spus si mai sus Isus vorbește despre Avraam, Isac si Iacov ca fiind vii, deși trupurile lor erau moarte. Deși Dumnezeu in cer se afla in afara timpului, Isus se afla pe pământ si face afirmația la timpul prezent. In acel moment, El ii considera pe cei trei ca fiind vii. Aceștia nu au fost nici martiri, nici nu se încadrează in vreuna din excepțiile numeroase pe care le-ai invocat.
De asemenea, ai fost de-acord ca cel puțin martirii sunt conștienți in prezenta lui Dumnezeu(in sala tronului etc etc) Si lor li se promite o înviere, fără sa fie afectata in vreun fel de conștiența sufletului lor in prezenta lui Dumnezeu.
Pasajul pe care l-ai citat din 1 Tesaloniceni este menit să aducă speranță pentru cei din Tesalonic, pentru îngrijorările apărute pentru cei ce au murit înainte de venirea Domnului, si totuși nu contrazice in nici un fel conștiența sufletului.
Uite aici ce le spune Pavel filipenilor(sublinierile îmi aparțin):
"Dar cetățenia noastră este în Ceruri, de unde Îl și AȘTEPTĂM pe Mântuitorul nostru, Domnul Isus Cristos. El va transforma trupul stării noastre smerite și-l va face asemenea trupului gloriei Sale, prin lucrarea puterii Sale de a-Și supune toate lucrurile."
‭‭Filipeni‬ ‭3‬:‭20‬-‭21‬ ‭NTR‬‬

De ce l-am aștepta in ceruri, daca noi dormim in pământ. De ce nu ne-ar transforma aici pe pământ, daca noi îl așteptăm in cer. Cele două adevăruri, conștiența sufletului nostru in cer si trupul mort ce va fi înviat nu se exclud.

2. Ce anume am ignorat? Faptul ca Isus le spune ca Lazăr doarme, ucenicii nu înțeleg la ce se refera(pentru ca nu știau ce s-a întâmplat cu Lazăr) si apoi le explica ca este mort? Literalmente textul spune asta: "Isus vorbise despre moartea lui, dar ei credeau că vorbește despre somnul obișnuit." Ioan‬ ‭11‬:‭13‬. Mântuitorul folosește o expresie si tu ți-ai făcut o teologie întreagă din asta.
Da, Lazăr era mort, pentru ca Biblia ne spune ca era mort. Intrebi daca era conștient. Trupul lui? Nu, trupul era mort. Sufletul? De ce nu ar fi?
3. Intr-adevăr este folosita expresia a adormi, dar aceasta este un eufemism, menit să aducă speranță credincioșilor asupra faptului ca moartea nu este ultima oprire ci ca îi așteaptă frumoasa înviere. Acesta expresie nu este folosita insa strict pentru cei credincioși ci este folosita si generic(2 Petru 3:4).
Însă alegi sa te legi foarte mult de aceasta expresie si îți bazezi teologia prea tare pe ea. Pentru ca este o expresie, si încerci din nou sa îți forțezi interpretarea asupra ei. Vrei sa spui despre credincioși ca nu sunt morți ci doar dorm? In sens propriu? Unde este făcută distincția in cazul expresiei a dormi intre trup si persoana. Unde este menționat asta? Ți-ai împins din nou propria interpretare asupra pasajului.
Apoi afirmația cu trupurile si persoanele este falsa si înșelătoare. ideea că „niciunde în NT adormire nu se referă la trupuri" sau că „κοιμάομaι întotdeauna și neapărat înseamnă inconștiență a persoanei" — aceasta ignoră realitatea contextuală: autorii folosesc şi alte expresii (ex. a fi cu Domnul, a fi prezent cu Domnul) care sugerează existenţa conştientă după moarte; lexicul arată că a adormi este o metaforă despre starea trupului şi despre speranţa reîntoarcerii (învierea).

Concluzia mea este asta: Moartea fizica si învierea nu sunt incompatibile cu conștiența sufletului nostru cu Domnul, în așteptarea învierii, si aștept sa aud un singur verset care sa exprime in mod clar si fără echivoc faptul ca suntem complet inconștienți. Pana atunci, vor fi tot numai excepții si interpretări șubrede.

| anonimg a răspuns:

Doar Sfânta Treime merită închinarea noastră. Oamenii, oricât de sfinți ar fi ei, le oferim cinstea cuvenită lor și atât.
Dacă ai citit Biblia, există în două locuri unde îngerii sfinți au refuzat închinarea ce le-au adus-o oamenii, și ei au spus că lui Dumnezeu să ne închinăm.
Nu ne rugăm la îngeri. Și nici la oameni. Pentru că atunci când oamenii au încercat să se închine apostolilor, aceștia de pe urmă au trebuit să recurgă la cel mai mare gest de refuz: și-au rupt hainele. Când au văzut închinătorii lor acest gest, au vrut să-i omoare cu pietre pentru că au refuzat închinarea.
Cât despre mama lui Isus, ea a zis o vorbă foarte mare când a fost invitată cu Domnul Isus la nunta din Cana: "Să faceți tot ce vă va zice El."

În concluzie, dacă noi nu iubim mai mult pe Tatăl și pe Fiul decât pe oricine altcineva, atunci nu suntem pe calea cea bună. Noi trebuie să iubim pe Dumnezeu Tatăl și pe Domnul Isus Hristos mai mult decât orice. Doar atunci știm că suntem în credință.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru b4stefa):

Nu vreau să întru in polemică cu nimeni dar dacă ai fi fost acum doi ani la biserica Sapientei in București exact pe 23 octombrie când a fost dezgropat preotul Constantin Sârbu ai fi înțeles ce inseamna a sluji unui Dumnezeu adevărat.Pe toată strada mirosea in mod inexplicabil a mir. Poti citi viata lui.

| HeriWin a răspuns:

Hristos este fiul lui Dumnezeu, una cu Dumnezeu de la intemeierea lumii. Hristos e Dumnezeu. Maria e fiinta creata. Maria, precum si orice alt om poate deveni sfant prin neprihanirea lui Isus Hristos dar asta nu il face divin si demn de inchinare. Doar Creatorul, Cel care este din vesnicii, doar El este vrednic de inchinare. In biblie pana si ingerii refuza inchinarea. Omul, chiar si in starea de sfintenie este tot fiinta creata.