| sebydoda a întrebat:

Buna ziua as dori o explicatie mai pe intelesul meu a criterilor revelatiei autentice : minunile si profetiile
dar nu cum scrie in catea de dogmatica si mai pe intelesul meu rog doar credinciosii ortodoxi sa raspunda dau funda happy

13 răspunsuri:
| anonimg a răspuns:

Era bine daca se studia numai Biblia in scoli, si nu alte carti.
Aici e mana mai marilor preotilor care ascund in felul acesta Biblia de popor.
Dar si ce osanda va pica asupra lor!
Despre ei este scris:
"Vai de voi, carturari si farisei fatarnici! Pentru ca voi inchideti oamenilor Imparatia cerurilor: nici voi nu intrati in ea, si nici pe cei ce vor sa intre nu-i lasati sa intre." (Matei.23:13) La fel se va intampla si cu profesorii de religie.
Despre ei este scris: "Degeaba Ma cinstesc ei, invatand ca invataturi niste porunci omenesti." (Matei.15:9)
Cati tineri invata religia in scoli, dar habar nu au de Biblie. Cu se explica asta?

Am scris cele de mai sus, nu ca un raspuns; ci pentru ca mereu ma infior cand aud de preoti si de invataturile lor ratacite, dar si pentru ca ei ascund intr-un mod siret Biblia de popor. Pentru ca ei invata invataturile parintilor lor bisericesti, si nu invataturile Sfintelor Scripturi.

| besleaganicolaecosmin a răspuns:

Cel mai bine iti explica un preot ca de aceea a facut 5 ani de teologie, ca de la religie, politica si fotbal ne pricepem toti si nu iese nimic niciodata

| sebydoda explică (pentru besleaganicolaecosmin):

Am intrebat finca sunt la seminarul teologic si partea aceasta nu am prea inteleso si am spus doar ortodoxi sa raspunda deoarece nu doresc ca alti oameni sau alti eretici din alte religi sa ma abureasca cu invataturile lor gresite pentru ca ei nu am pastrat traditia biseiceasca asa cum a ramas de la sf apostoli si au schimbat-o cum au vrut ei ex la catolici ei au adaugat purgatorul unde scrie in sf scriptura de purgator? nicaieri exista scris doar de rai si iad

| besleaganicolaecosmin a răspuns (pentru sebydoda):

Si te -a refuzat vreun preot pana acum? cauta si vei afla, bate si ti se va deschide

| sebydoda explică (pentru besleaganicolaecosmin):

Pai nu dar am postat aceea intrebare pentru ca azi trebuia sa dau test la dogmatica si am vrut sa inteleg pentru ca sa stiu la test

| Someonewhoappreciatelife a răspuns (pentru sebydoda):

Dar ai putea să-mi spui unde se spune în Biblie că preotul ar trebui să se deosebească de ceilalţi creştini prin aspectul exterior? Mulţumesc anticipat.

| sebydoda explică (pentru Someonewhoappreciatelife):

Nicaieri

| Someonewhoappreciatelife a răspuns (pentru sebydoda):

Tu i-ai numit eretici pe cei care nu îşi bazează învăţăturile pe Cuvântul lui Dumnezeu. Dar în acelaşi timp nu poţi demonstra biblic baza anumitor convingeri care le ai. Ţi se pare normal acest lucrtu?

| sebydoda explică (pentru Someonewhoappreciatelife):

TREBUIE DOAR SA CRZI NU TREBUIE SA FII CA toma necredinciosul > fericiti cei ce cred si nu vad

| Someonewhoappreciatelife a răspuns (pentru sebydoda):

Există credinţă dar şi credulitate. Ştii care este deosebirea dintre ele?

| HueyFreeman a răspuns:

Se poate da o explicatie mai simpla decat scrie acolo?

| Zenit313 a răspuns:

Minuni si profetii s-au intamplat, se intampla si se vor intampla indiferent de timp, loc si CREDINTE.
Ajungem la concluzia ca noi cauzam aceste minuni cu puterea mintii si profetii! Avem aceste capacitati...

Trebuie sa fii idiot ca sa crezi ca numai la ortodocsi se intampla minuni! laughing

| neaivan a răspuns:

Teologia (de la cuvintele greceşti:
 = Dumnezeu şi  =
cuvânt, ştiinţă) este ştiinţa sau
cunoştinţa despre Dumnezeu şi
lucrările Lui, pe temeiul Revelaţiei
dumnezeieşti, fiind necesară
creştinilor pentru mântuire.
Câmpul teologiei este vast şi
bogat în conţinut, vast şi complex
fiind obiectul ei religia, ca
legătură conştientă a omului cu
Dumnezeu, legătură în care se
are în vedere întreaga existenţă a
omului, atât interioară, cât şi
manifestările ei exterioare.
Teologia cuprinde astfel,
exteriorizându-şi conţinutul, o
parte teoretică, adică de doctrină,
altă parte de trăire morală şi alta
de cinstire, de adorare a lui
Dumnezeu, de cult divin.
Un loc important în Teologia
Dogmatică îl are Revelaţia.
Aceasta constituie prima
„fereastră" către Dumnezeu, prin
care omul priveşte spre Binele
Suprem, încearcă să-L înţeleagă,
pe cât este cu putinţă. Fiind
primul pas pe cărarea
mântuirii, în Revelaţia sau
Descoperirea lui Dumnezeu, sunt
imprimate pregnant adevărurile
şi dogmele creştine în conştiinţa
fiecăruia dintre noi, pentru că
Revelaţia constituie baza sau
fundaţia pe care este construită
credinţa noastră. De aceea ea
trebuie să fie solidă şi aşezată nu
pe un loc nisipos, ci pe un loc
tare, puternic.
Am ales această temă pentru
atestat, deoarece am considerat-
o foarte importantă în Teologia
Dogmatică şi de asemenea am
văzut acest capitol foarte
interesant şi demn de tratat.
Omul înţelege pentru prima dată
vag existenţa lui Dumnezeu prin
intermediul lumii înconjurătoare,
adică prin Revelaţia naturală,
apoi aşezând cărămidă cu
cărămidă, el începe să cunoască
adevărurile propovăduite de
Dumnezeu, fixate şi consemnate
în Sfânta Scriptură şi Sfânta
Tradiţie. Pe cât înaintează, omul
este fascinat de trăirea
duhovnicească şi de cunoaştere,
iar prin colaborarea cu harul
Duhului Sfânt el poate ajunge la
salturi calitative. Pe Revelaţie se
bazează întreaga parte teoretică
a Dogmaticii.
Introducere
„Dumnezeu, cunoscând toate şi
îngrijindu-se dinainte
de folosul fiecăruia, a trecut sub
tăcere ceea ce n-am putut
să purtăm, descoperindu-ne spre
cunoaştere numai ceea ce este
de folos.
Pe acestea deci să le iubim şi
întru acestea să rămânem,
nemutând hotarele veşnice şi
nedepăşind dumnezeiasca
Predanie"
Pentru a intra în comuniune cu
cineva, sau în legătură cu ceva, se
impune cunoaşterea lui. De aceea
şi comuniunea veşnică cu
Dumnezeu se bazează pe
cunoaşterea Lui. „Aceasta este
viaţa veşnică: să Te cunoască pe
Tine, singurul Dumnezeu
adevărat…" spune Mântuitorul în
Rugăciunea Arhiereasca (In 17,
3). Pentru a intra în comuniune
cu Dumnezeu şi a ne desăvârşi
viaţa duhovnicească, trebuie să- L
cunoaştem pe Dumnezeu, să ştim
adică dacă este un părinte, sau
un stăpân despotic, dacă ne
putem apropia de El şi în ce
formă, dacă este milostiv,
îndurător, iertător sau numai
drept şi necruţător, dacă ne
putem apropia de El cu iubire,
sau cu teamă distrugătoare de
suflet. Apoi, cum îi putem noi
cunoaşte voia Lui, ce atitudine
are El faţă de lume, de existenţă
sau şi mai mult: cine este El?
Toate aceste premise care stau la
baza comuniunii cu Dumnezeu,
noi le putem cunoaşte prin
Descoperirea pe care Însuşi
Dumnezeu a binevoit să ne-o
facă, dorind şi El să intre în
legătură cu noi şi să ne
mântuiască. Aceasta Descoperire
a lui Dumnezeu se numeşte
Revelaţie dumnezeiască. Revelaţia
este un proces tainic, o
comunicare directă din partea lui
Dumnezeu adresată omului spre
mântuirea sufletului. Ea
reprezintă cuvântul lui Dumnezeu
inspirat de Duhul Sfânt. Revelaţia
dumnezeiască s-a desfăşurat în
timp şi cuprinde trei perioade
mari. Prima perioadă este înainte
de căderea omului în păcat, când
Dumnezeu se descoperă omului,
comunică cu el în mod direct,
„faţă către faţă". A doua perioadă
este după căderea omului în
păcat până la venirea
Mântuitorului. Dumnezeu se
descoperă prin Lege şi prooroci.
Legea comunică voia lui
Dumnezeu, îl ţine pe om în
apropierea Sa şi îl pregăteşte
pentru primirea unui Izbăvitor.
Proorocii comunică voia lui
Dumnezeu atunci când cei care
au primit Legea lui Dumnezeu, se
depărtează de El. Profeţii mai
comunică oamenilor şi planul lui
Dumnezeu de a-i izbăvi din robia
apăsătoare a păcatului. A treia
perioadă şi cea mai importantă o
constituie întruparea Fiului lui
Dumnezeu. Ea este o descoperire
dumnezeiască deplină şi directă,
fiindcă Fiul este Dumnezeu
adevărat şi Om adevărat. Că
Dumnezeu ne descoperă
adevărul deplin despre Sfânta
Treime şi a modului de a intra în
comuniune cu Ea, iar ca Om, ne
comunică acest adevăr sub o
forma în care omul îl poate primi
şi înţelege. De aceea spunem că
Revelaţia Fiului lui Dumnezeu este
desăvârşită.