| sanboss a întrebat:

Care sunt principalele motive pentru care biserica Ortodoxa si cea Catolica nu isi pot desfasura slujbele in comun? De ce s-au despartit? Si care sunt principalele diferente majore intre ele? MULTUMESC

22 răspunsuri:
Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| CostinAlamariu a răspuns:

Pff, e poveste lunga si s-ar putea scrie carti intregi pe chestia asta. Pe scurt, cele mai mari probleme au fost introducerea ideii "Filioqve" a catolicilor care inseamna ca Sfantul Duh purcede de la Tatal si de la Fiul, in timp ce ortodocsii spun ca doar de la Tatal. Pentru cei nestiutori asta poate parea o diferenta mica, dar crede-ma ca nu e deloc mica si neinsemnata. In al doilea rand suprematia papala. Initial erau 5 episcopi importanti ai bisericii: Constantinopol, Roma, Alexandria, Antiohia și Ierusalim. Episcopul de la Roma(sau papa) s-a crezut mai special decat ceilalti si asa s-a intamplat schisma. Desigur, cu timpul au aparut diferente tot mai mari si mai pronuntate, iar acum teologia celor 2 Biserici a ajuns aproape total diferita. In orice caz sa bagi la cap ca diferentele nu sunt deloc minore (asa cum zic unii)

| Panamax a răspuns:

Interese financiare.
Nu pare, dar se castiga multi bani cu credinta.

| sanboss explică (pentru Panamax):

Ai dreptate, dar si Satana isi face lucrarea prin ecumenism, se cam implineste anumite evenimente din apocalipsa sub ochi nostri... va urma si ANTIHRISTUL omul acela in care va intra satana si se va aseza in LOCUL PREASFANT... ecumenismul cred ca e o mica treapta pentru ai pregatia intrarea acestul OM NELEGIUIT

| minrest a răspuns (pentru sanboss):

Nu e nici un loc ''preasfant'', asa ca nu are unde sa se aseza. Ma rog, puteai sa zici ca se aseaza in al treilea templu, acum insa nu mai exista templu. Daca s-ar apuca cineva sa bricoleze un templu, asta nu il face sfant.

| minrest a răspuns (pentru sanboss):

Deasemenea, miscarea ecumenica promoveaza intelegerea intre confesiunile crestine, dar nu exista nici o tendinta catre unire; sa inceapa acum o astfel de tendita, ar dura foarte mult, o suta de ani poate; oricum, marile confesiuni protestante nu pot accepta dominatia Papei, iar catolicii nu pot accepta sa nu domine Papa; unirea la care te gandesti nu este posibila.

| sanboss explică (pentru minrest):

Sunt deacor cu tine, nu va fi nicioadata vreo unire

| sanboss explică (pentru minrest):

De aceea*, când veţi vedea urâciunea pustiirii, despre care a vorbit prorocul Daniel**, aşezată în Locul Sfânt – cine† citeşte să înţeleagă! – MAT 24:15

| minrest a răspuns (pentru sanboss):

Probabil a luat forma asta cand exista templul, acolo in templu e locul preasfant, stii, unde intra preotul, dar acum nu mai exista templul.

| minrest a răspuns (pentru sanboss):

Uraciunea, adica idolatrie, pustiirii, adica idolatria unora care pustiesc, adica idolatria romana; cand au pus romanii imaginea imparatului roman, care era zeu, in templu, s-a implinit proorocia. Stiu ca nu-ti convine, dar asta e situatia.

| sanboss explică (pentru minrest):

Faceam referire la antihrist( cel nelegiuit ) in care intra insusi satana ( ca in iuda ) desi in prezent isi desfasoara activitatea in lume (partial ) va veni o zi in care va domina lumea pentru o bucata de vreme. Dupa rapirea biserici abia atunci isi incepe activitatea,( sunt de parere ca asta este singurul lucru care il retine sa nu inceapta ) dupa rapirea biserici isi va desfasura activitatea si isi va petrinde OMUL ACELA inchinare de aceea precizam ca se va aseza in locul prea sfant.,,, asa vad eu lucrurile.

Şi atunci se va arăta acel nelegiuit, pe* care Domnul Isus îl va nimici cu** suflarea gurii Sale şi-l va prăpădi cu arătarea† venirii Sale.
Arătarea lui se va face prin* puterea Satanei, cu tot felul de minuni, de semne** şi puteri mincinoase
şi cu toate amăgirile nelegiuirii pentru cei ce sunt pe calea pierzării*, pentru că n-au primit dragostea adevărului ca să fie mântuiţi. 2 Tesaloniceni 2

| minrest a răspuns (pentru sanboss):

Acum inteleg ce spui, se aseaza in locul prea sfant prin faptul ca pretinde inchinare. Da. Dar nu e mai simplu, daca chiar a existat un loc prea sfant, cum stii bine, sa fie vorba de locul preafant din templu?

| sanboss explică (pentru minrest):

Da antihristul se va aseza in Templu si se va da drept Dzeu
Conform : 2tes 2:3, 4 Nimeni să* nu vă amăgească în vreun chip, căci nu** va veni înainte ca să fi venit lepădarea de credinţă şi de a se descoperi omul† fărădelegii1, fiul†† pierzării
potrivnicul care se* înalţă mai** presus de tot ce se numeşte „Dumnezeu" sau de ce este vrednic de închinare. Aşa că se va aşeza în Templul lui Dumnezeu, dându-se drept Dumnezeu.

La cea dea 2 revenire a Domnului va fi nimicit cu suflarea guri Lui. ( si atunci va fi mileniul ( ospatul nunti mielului ) )
î

| minrest a răspuns (pentru sanboss):

Da, dar cand a fost scrisa Tesalonicieni, prin anul 60, exista templul. Deoacamdata intentia de a construi un templu lipseste, crezi ca asa, peste noapte, ar aparea o sustinere masiva pentru constructia unui templu, ca sa aiba unde sa se aseze antihristul?

| sanboss explică (pentru minrest):

Nu cred ca ar fi o problema reconstructia in sine, ( bani sunt, resurse materiale sunt, ingineri sunt ) deci se poate chiar mai repede decat credem noi.

Singura problema care cred eu ca intervine intre stapanirea antihristului, este biserica. Biserica ( mireasa ) nu vad vreun motiv pentru care ar trebui sa treaca prin necazul cel mare si cu siguranta Isus nu isi va lasa mireasa sa sufere, de ce? pentru ca a suferit El pentru ea.

Deci noi traim vremea nu in care sa apara TEMPLU ci HRIStos dupa noi... apoi va fi haos din nefericire pentru cei ramasi,

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

In fiecare an in luna ianuarie are loc asa numita Saptamana de Rugaciune pentru Unitatea Crestinilor, o actiune cu profil ecumenist in cadrul careia un cult se duce si tine predica la un alt cult, de exemplu cultul ortodox la cultul catolic, cultul luteran la cultul reformat.

| sanboss explică (pentru anonim_4396):

Asta o sa fie o problema pe viitor daca se ajunge la ecumenism