| aimullah123 a întrebat:

Ce parere aveti despre Spovedanie?
Din cate am citit, toata treaba asta cu spovedania ar pleca de la faptul ca in vremea cand traia Iisus le-ar fi zis ucenicilor Lui "Luati Duh Sfant! Carora veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti ti­ne, vor fi tinute". Problema e ca nu le-a zis "Faceti ancheta, judecati toti oamenii in locul meu si iertati-i doar pe care vreti". Nu scrie in biblie "nu judecati ca sa nu fiti judecati"? Preotii zic "Da, dar tu spui macatele tale lui Dumnezeu, nu preotului". Total fals din doua motive:
1) Le stie Dumnezeu pe toate si nu are nevoie de un interlocutor
2) Ca sa ii marturisesti lui Dumnezeu ca ai gresit si iti pare rau poti face asta in rugaciune, cum scrie in psalmul 50 "Ţie unuia am greşit şi rău înaintea Ta am făcut, aşa încât drept eşti Tu întru cuvintele Tale şi biruitor când vei judeca Tu."

Toti pacatostii care au venit la Iisus in acea vreme au fost iertati „Păcatele îţi sunt iertate!". Nu i-a spus nimanui "Tu esti prea pacatos, du-te de aici!"

Deci care este parerea voastra?
Voi aveti argumente pro?

10 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Pe vremuri era foarte simplu sa controlezi gloata inclulta si analfabeta daca le stiai toate secretele. Ba pe unii înstăriți ii mai puneai si la plata dupa ce stateau ca sclavii in genunchi sa povestească ce au făcut ei pein viata privata

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Da, am argumente referitoare la modul de interpretare a religiei, când scoți un verset din context pentru a învinge într-o dispută care susține un punct de vedere personal.
O religie nu este ceva despre. Este așa cum spun eu, eu am dreptate, voi greșiți. Religia nu este un tribunal unde tu ești judecător unde tu dai verdicte și executorul judecătoresc le aplică celorlalți. Ceea ce susții dta mai sus nu are valabilitate mai departe de camera în care locuiești iar dta ai vrea să fie valabile pentru toată lumea.
Sari de la afirmații vagi la concluzii care îți convin.
Dumnezeu le știe pe toate deci. Nu contează ce continuă după deci, important este că eu să am dreptate.
Dar ce înseamnă că Dumnezeu le știe pe toate?
Te-ai gândit la asta, care sunt acelea toate pe care le știe și ce face cu ele după ce le știe, și ce înseamnă faptul că le știe?
Dacă acestea sunt vagi și nu înseamnă nimic, pe un nimic poți să construiești orice și să însemne tot nimic, adică valoare zero.
Așa faci în continuare cu toate argumentele pe care le prezinți și mi-ar fi foarte greu și obositor să îți explic valoarea spovedaniei, că tu știi mai bine, ca dovadă, dăi și dăi cu citate care scoase din context îți susțin punctul tău de vedere eretic. De aceea avea parțial dreptate biserica catolică când interzicea posedarea bibliei de către populație, căci fiecare găsea în ea argumente să facă ce îl taie capul.
Vrei să îți dau exemple?
Să nu ucizi. Lege a lui Moise.
Uciderea își are vremea ei. Unii traducm este vree să ucizi. ( Ecleziastul, 3.3).
Dar las-că mergi la spovedanie și te iartă preotul în numele lui Isus.
Așa că, vezi ce se întâmplă când te ocupi să îți dai cu oresupusul despre cele sfinte înainte ca să citești din Biblie acest verset și șă îl aplici.
Dar hrana tare este pentru oamenii mari, pentru aceia a căror judecată s-a deprins, prin întrebuințare, să deosebească binele și răul. ( Evrei, 5.14). Ai reținut? Prin întrebuințare.

| GabiDumitrescu a răspuns:

O prostie numa' buna ca sa usureze munca organelor informative...

| anonimg a răspuns:

Ne condamnăm singuri de multe ori când rostim rugăciunea "Tatăl nostru", deoarece este scris:
"Și ne iartă nouă greşelile noastre, PRECUM şi noi iertăm greşiţilor noştri". (Matei.6:12)

În altă parte găsim scris:
"Aşa că, dacă îţi aduci darul la altar, şi acolo îţi aduci aminte că fratele tău are ceva împotriva ta,
lasă-ţi darul acolo înaintea altarului şi du-te întâi de împacă-te cu fratele tău; apoi vino de adu-ţi darul." (Matei.5:23,24)
Iertarea păcatelor noastre este condiționată de relațiile pe care le avem cu oamenii.
În cer nu poate exista o atitudine ostilă printre cei mântuiți.
Noi trebuie să iertăm fără să așteptăm că cel greșit să vină să își ceară iertare. Acestea sunt lucruri care depășesc natura umană. De aceea niciunul dintre cei mântuiți nu va putea spune că prin eforturile lui și-a câștigat mântuirea.

Omul are nevoie de iertare, chiar dacă simte sau nu lucrul acesta.
Este rău pentru cei care nu simt nevoia de a fi iertați. Și de asemenea este iarăși rău pentru aceia care simt nevoia de iertare și o apucă pe cărări străine de Dumnezeu, în sensul de doar a-și liniști conștiința, sau în sensul de a se lăsa influențat de filosofii străine de Dumnezeu. Mai există și un alt sens rău: acela de a merge pe lângă condițiile impuse de ascultarea de Dumnezeu, fiind aproape de ele, dar nu se încadrează în ele. Ascultarea de Dumnezeu trebuie să fie deplină; altfel nici mântuirea, nici pacea nici bucuria mântuirii nu vor fi depline în viața noastră. Va fi ca și cum am bea apă dar tot ne simțim însetați.
"Dar oricui va bea din apa pe care i-o voi da Eu, în veac nu-i va fi sete; ba încă, apa pe care i-o voi da Eu se va preface în el într-un izvor de apă care va ţâşni în viaţa veşnică." (Ioan.4:14) În Dumnezeu totul este deplin.
Iar dacă va "țâșni din noi un izvor de viață veșnică" asta înseamnă că plăcerea noastră va atunci ascultarea deplină de Dumnezeu.
"Cât de mult iubesc Legea Ta! Toată ziua mă gândesc la ea." (Psalm.119:97)

| Celcestietot a răspuns:

La ce vremuri trăim, nu ai nevoie sa mergi la biserică ca să fii mântuit.

| milan9 a răspuns:

Canonul dat la spovedanie niciodată nu este cumva o pedeapsă ci FORMA DE TERAPIE ce îl va ajuta pe credincios să lupte mai eficient cu păcatul în vederea părăsirii lui...

Dumnezeu nu poate să-ţi răspundă mai concret în nici un alt mod (nu putem solicita cu una cu două minuni, sau semne care ne pot induce în eroare.), aşa cum ar putea să-ţi răspundă printr-un om cu experienţa vieţii spirituale, un duhovnic, un preot. Dacă doreşti ca sfaturile primite să fie garantate şi din punct de vedere moral, spiritual, şi pentru o mai potrivită împăcare a sufletului, mai potrivit este să mergi la un duhovnic.

În relaţia cu duhovnicul există încredere şi discreţie, există detaşarea prin care el nu doreşte să mustre ci să ajute, există experienţa lui, în virtutea căreia el s-a confruntat (prin consilierile acordate) de nenumărate ori cu orice fel de problemă am avea noi să îi aducem la cunoştinţă...

| Meme10Memu a răspuns:

E bine sa te spovedesti lui Dumnezeu.

| Jay1 a răspuns:

Nu am nevoie de mărturisire, Dumnezeu îmi aude rănile acasă!

Această concepție greșită servește cel mai adesea ca o justificare pentru cei care nu merg la biserică și mai ales pentru mărturisire. Este o încercare de a calma conștiința. Această afirmație nu este în totalitate inexactă, ea se aplică tuturor păcatelor ușoare care nu trebuie să fie mărturisite. Iertarea păcatelor minore poate fi obținută și de la Dumnezeu prin remușcări sau remușcări personale la începutul Sfintei Liturghii. Desigur, această remușcare nu trebuie doar „ejectată" de dragul ordinii, ci exprimată sincer. Cu toate acestea, Isus a creat sacramentul împăcării. Săvârșind un păcat grav, nu este suficient să te pocăiești în camera ta - și nimănui. Legăturile sparte ar trebui stabilite atât cu Dumnezeu, cât și cu Biserica. Păcatul greu nu numai că ne separă de dragostea lui Dumnezeu, ci ne face membri nevrednici ai Bisericii lui Isus, ne separă de Biserică, care este o comunitate a celor care aparțin lui Dumnezeu.

| doctorandus a răspuns (pentru Jay1):

Alte biserici nu considera ca voi faceti parte din turma lui Hristos.

| pacatosulBogdan a răspuns:

Am o părere foarte bună despre spovedanie: aceasta sfântă Taină poate face un sfânt dintr-un criminal. Jertfele de sânge de tauri și țapi nu puteau să curețe desăvârșit păcatele oamenilor în Vechiul Testament, dar jertfa lui Hristos, mielul cel nevinovat, care ridică păcatul lumii întregi, curăță desăvârșit păcatele celui care se mărturisește la preotul ortodox. Cine neagă puterea spovedaniei, neagă puterea Duhului Sfânt, care a fost dăruit Apostolilor și prin ei episcopilor și preoților, în virtutea jertfei lui Hristos de pe altarul Sfintei Cruci.

Întrebări similare