| Effy35 a întrebat:

Este practica ortodoxă numită cultul sfinților o închinare și slujire falsă?

Cum comentati versetul de mai jos:
"Lui Dumnezeu să te închini și numai Lui să îi slujești!" Matei 4

Răspuns Câştigător
| RAY a răspuns:

Da,iahve spune sa te închini doar lui atât, nu exista sfinți, singurul sfânt e Iisus atât, e o idolatrie, încalcă și porunca

68 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Eu nu inteleg de ce mereu problema este cu ortodoxia, cand mai exista si catolicismul, de greco-catolici nu v-am auzit niciodata latrand ceva. Poate nu le intelegeti obiceiurile si cutumele bisericesti, va este mai la indemana sa maraiti la ceva ce oricum nu intelegeti.
De budism nu spunem nimic?
Nu stiu, zic si eu.
Toti care va dati destepti si veniti cu citate din Biblie nu cunoasteti pe dinafara nici 0, 01% de acolo, dar luati niste pasaje si ridicati adevarate postulate proprii, sunteti la fel ca cei care-l adorau pe Baal, sectantiwinking
Domnilor si doamnelor Biblia este foarte grea, nu e pentru toata lumea necesita cunoastere si chiar cum spun budistii, iluminism, nu poti intelege ceva din Biblie special Vechiul Testament cand nu stii nimic despre acele popoare, nu stii istorie antica, cand nu cunosti limba ebraica, cand nu cunosti dogmatica, cand nu ai studiat greaca veche asta in cazul studiului unui Biblii precum celei grecesti.
Si inchei cu o metafora in stilul propriu, voi sunteti la clasa 1 si vreti sa faceti matematica binara? cand altii fac studii o viata ca sa priceapa Vechiul Testament.

| CostinAlamariu a răspuns:

Nu e o slujire falsa. E o venerare (dulia). Inchinarea la Dumnezeu se numește latria.

"Lui Dumnezeu să te închini și numai Lui să îi slujești (latria)!"

Adică latria se cuvine doar lui Dumnezeu. E interzis să arătăm latria față de sfinți dar dulia (venerare) e permis deoarece Dumnezeu se află în ei. Venerând sfintii arăți respectul cuvenit față de vasele în care salasluieste Duhul Sfânt. Daca nu îi respecti si venerezi pe ei înseamna ca nu respecti nici pe Duhul Sfânt care este în ei.

| Effy35 explică (pentru CostinAlamariu):

Dar Dumnezeu nu ne cere să veneram un om, chiar dacă acesta se proclamă sfânt, ci mai degrabă să veneram faptelor lui, ca să trăim așa cum a trăit El.
Cinstirea și adorarea trebuie aduse numai singurului Dumnezeu, mântuitorul nostru.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru Effy35):

Da, adorarea trebuie adusa numai lui Dumnezeu. Zici că suntem turci. Nu am zis nicaieri ca putem aduce adorare altcuiva in afara de Dumnezeu. Am zis ca venerarea se poate aduce sfintilor. Adorarea NU.

Iar venerarea sfintilor este biblică. Cand Elisabeta spune "Bucură-te Marie, Domnul este cu tine" noi nu realizăm în limba română, dar acel "bucură-te" e un semn de venerare a unei persoane atat de sfinte încât Dumnezeu Însuși a ales-o ca mamă a Lui. Iar Biblia e plină de exemple unde o onoare deosebita se dă îngerilor si sfintilor. Si ca paranteza, nimeni nu se proclama pe sine sfant. Daca face asta inseamna ca nu e sfant.

| Effy35 explică (pentru CostinAlamariu):

Adorarea și venerarea nu sunt sinonime?

După cum am spus, Singurul care merită să fie venerat și adorat este Dumnezeu.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru Effy35):

Adorarea și venerea nu sunt sinonime. Venerarea este mai prejos de adorare. Nu crezi că Dumnezeu merită mult mai mult decât venerare? Eu cred că Dumnezeu merită mult mai mult decât o simplă venerare, adică El merită de a dreptul adorare.

| anonim_4396 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Adorația și venerația sunt sinonime.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru anonim_4396):

Nope. Adoratia e traducerea românească a termenului Latria. Veneratia e traducerea termenului latin Dulia. Latria și Dulia sunt diferite.

| anonim_4396 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

De unde până unde? Nu trebuie să a veneram niciun sfant, deloc. Singurul care merita TOATĂ cinstea, lauda mărirea și gloria este DUMNEZEU. Câte se mai pot inventa? Când o sa găsesc în Biblie ca trebuie sa ne rugam la sfinți, icoane etc, o sa o fac. Nu aveți niciun argument, nicio baza biblica. Voi va rugați si la îngeri, deși în Apocalipsa, Ioan când a vrut sa se închine unui înger, el i-a zis "Ferește-te să faci una ca aceasta! Eu sunt un împreună-slujitor cu tine și cu frații tăi, prorocii, și cu cei ce păzesc cuvintele din cartea aceasta. Închină-te lui Dumnezeu." (Apocalipsa 22:9). Dacă ne-ar fi fost permis să ne rugăm sfinților, ar fi scris " Lui Dumnezeu și sfinților sa te închini " sau ceva de genul. În absolut niciun loc din Biblie nu scrie ca ar trebui sa veneram sfinții sau ca ar trebui sa ne rugam la ei. Acum nu veniți cu texte pe care vi le-au spus preotul sa mi ziceți ca aveți dreptate, ptc dacă nu aveți vreun verset biblic în care sa zică sa o facem, nu aveți niciun argument. Asa, oricine poate inventa niște reguli ca asa ii plac lui. Trebuie sa avem baza biblică. Eu zic sa citiți Biblia singuri și sa nu mai ascultați de absolut tot ce zice preotul, ca nu au argumente biblice. Citiți Biblia și împliniți ce scrie în ea. Nu se poate sa fii creștin adevărat fără sa ai habar de Biblie. După ce o veți citi, va veți lamuri singuri.

| StrongHeart a răspuns:

Nu e nimic fals, ca prin ei ne apropiem de Dumnezeu. Sunt exemplele noastre despre cum trebuie, in mod ideal dusa o viata crestina.
Putini, chiar si dintre cei care nu cred in Dumnezeu, ar spune despre Parintele Arsenie Boca, de exemplu, ca nu a dus o viata curata, smerita, sfanta. Sau despre Valeriu Gafencu, sunt atatea marturii. Sau din Vechiul testament, de Sfantul Prooroc Isaia, iar din Noul Testament, din vechime, Sfantul Ioan Gura de Aur.
Cititi vietile sfintilor, cititi patericul si alte carti si mai vorbim dupa daca merita sau nu sa ne inchinam si lor.
Sunt foarte multi oameni pe care biserica ortodoxa ii pastreaza la loc de mare cinste. Si de 2000 de ani Sfanta Biserica Soborniceasca si Apostoleasca Ortodoxa se roaga neincetat. Biserica se roaga si pentru toti ostasii cazuti, asta ca o paranteza. Si pentru martiri, pentru mucenici, pentru toti cei adormiti si pentru toti cei vii, cei ce calatoresc pe ape, uscat sau deasupra Pamantului, pentru cei bolnavi, pentru cei sanatosi, pentru studenti, pentru oameni ce trudesc, pentru conducatorii tarii si asa mai departe.
Asta nu inseamna ca nu se roaga lui Dumnezeu.
Sfintii sunt prietenii nostri, nu niste oameni de care sa ne fie frica. Asta daca ajungi sa vezi lucrurile clar si lasi deoparte, prejudecatile si straturile de gheata de pe inima, orgoliul personal mai concret vorbind.
Ei sunt mijlocitori inaintea lui Dumnezeu, mai ales Sfanta Fecioara Maria.
Si sa spui ca nu conteaza faptele lor, nu merita cinstiti e foarte gresit. Pentru ca Dumnezeu e drept si in fata lui nimeni nu e fara de pacat. Sfintii sunt oameni care, poate au cazut, ca si noi, dar s-au ridicat si ne pot ridica si pe noi.
Daca eu sunt cel mai mare pacatos, iar tu esti un om care a dus o viata smerita, ai facut fapte bune, ai ajutat pe cei din jurul tau, poate Dumnezeu ar vrea sa ma judece pentru faptele mele rele, pe buna dreptate si dupa Legea si Dreptatea Sa de neclintit, dar daca eu ma rog tie, nu conteaza ca am murit sau sunt in viata, dar daca ma rog tie sa fiu izbavit, iar tu imi auzi rugaciunea si ma cunosti si te rogi Lui Dumnezeu pentru mine, Dumnezeu va lua si rugaciunea ta in considerare, care este mult mai puternica decat a mea care am dus o viata desfranata si am cazut pana in capatul iadului, dar cu ajutorul tau si a rugaciunilor tale, ma pot ridica si eu. Sa ne amintim ca Dumnezeu nu vrea moartea pacatosului ci sa fie viu si ii va da har si ajutor sa se caiasca.
Dumnezeu poate ingadui ca un om sa traiasca mai mult, chiar daca e bolnav, sau sa depaseasca niste lucruri care par de nedepasit, daca vede in acel om ca vrea sa se schimbe. Iar aici ne sunt de mare folos sfintii. Pentru ca o femeie desfranata, de exemplu, poate cadea in deznadejde atat de mare pentru faptele ei, ca spune ca Dumnezeu nu ii poate ierta pacatele, iar Fecioara Maria a fost curata, spre deosebire de ea. Insa daca afla despre Maria Egipteanca, ca a dus o viata asemanatoare ei, poate prinde nadejde si sufletul ei sa fie salvat.
Sa nu uitam ca deznadejdea e un mare pacat. Dumnezeu poate ierta orice pacat, daca noi deznadajduim, ajungem in iad. Iar un sfant te poate scoate din iad, cand nu te astepti. Evident ca pentru unii sunt vorbe goale, dar pentru cei care au trait in viata lor o minune, stiu despre ce vorbesc aici. In viata poti avea un ajutor neasteptat de la sfinti. Ei sunt aici sa ne ajute, la fel si ingerii pazitori, dar mai ales Maica Domnului, care e bucuria tuturor celor cazuti si rugul cel nears.
Asa trebuie vazute lucrurile.
Aa, ca au aparut secte in ultimii 60 de ani ca ciupercile dupa ploaie, oameni care vor sa schimbe randuielile si traditiile ortodoxe si sa se inchine doar la bani, asta e cu totul alta treaba.
Nu zic, e adevarat ca poate si in biserica ortodoxa exista oameni care au cazut in patima iubirii de arginti, sau au comis adulter, sau abuzuri. Da. Dar sa nu uitam ca biserica la inceput a fost formata din Apostoli, sa nu uitam ca unul dintre apostoli l-a vandut chiar pe Dumnezeu. Deci, ce pretentii sa avem? Asa e firea omului, de cand e pe pamant.
Exista oameni pe care ii intereseaza viata lor dupa moarte, libertatea morala, mantuirea si exista oameni pe care ii intereseaza doar banii, iar cei din urma vor inventa orice pretext pentru a schimba scripturile dupa bunul lor plac si le vor da intelesul pe care il cred ei in mintea lor inselata.
Dar se inseala, cu siguranta.
Iar pentru cei ce gandesc de rau si hulesc Sfintele Icoane amintesc o mica fraza din paraclisul Maicii Domnului.
"Muta sa fie gura paganilor celor ce nu se inchina cinstitei icoanei Tale, celei zugravite de Sfantul Apostol si Evanghelist Luca, ceea ce se cheama povatuitoare."

| Pocait01 a răspuns (pentru StrongHeart):

"Sunt exemplele noastre despre cum trebuie, ÎN MOD IDEAL(?!) dusa o viata crestina."
Domnul Isus este singurul Om dat ca exemplu pentru noi! Singurul. Iar cuvântul lui Dumnezeu este ferm în asta, nu înțeleg cum de ați putut devia atât de mult de la ce a vrut Dumnezeu să ne arate prin Domnul Isus. Dacă toți ceilalți oameni ar fi exemple ideale pentru noi atunci nu avem UN Mesia ci mai mulți ceea ce este dincolo de erezie.

Voi ați adoptat creștinismul și l-ați combinat cu păgânismul doar că ați schimbat zeii cu oamenii(/îngerii) și practicile păgâne cu tradițiile și le-ați numit sfinte.
Dacă rezultatul bisericii ortodoxe în oameni nu era dezastruos nu aș fi spus asta, dar având în vedere rezultatul care iese din biserica ortodoxă pot să înțeleg și de ce venerarea sfinților și tradițiile inutile sunt un efect al confortului spiritual, nu pentru că ele însele fac rău ci mentalitatea care duce la venerarea și practicarea lucrurilor inutile sau chiar potrivnice Noului Legământ.

| StrongHeart a răspuns (pentru Pocait01):

Nu neg ca exista elemente pagane infiltrate in crestinism, dar nicidecum nu sunt constituite de cultului evlaviei fata de sfinti si al icoanelor.
Daca il cinstesti pe Dumnezeu, ii cinstesti si creatia.
Crezi ca Dumnezeu vrea sa-l cinstesti pe El si sa uiti de aproape? Dumnezeu insasi prin creatia Sa a vrut sa ne bucuram de aceleasi lucruri ca si el, sa fim ca niste mici Dumnezei, adica sfinti. De asta i-a dat lui Adam sa stapaneasca animalele. Ducand o viata sfanta esti asemenea lui Dumnezeu. De asta a zis sa facem om dupa chipul si asemanarea Noastra. Nu te-a facut doar sa-l venerezi pe el, te-a facut sa cinstesti toata creatia, asta include semenii, sfintii, dar si pacatosii, chiar si animalele, natura, muntii, absolut toata Creatia sa trebuie cinstita. Nu spune acolo in scripturi sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau din tot cugetul din tot sufletul si din toata inima ta si pe aproapele tau ca pe tine insuti? Daca implinesti porunca asta implinesti toate poruncile. Evlavia fata de sfinti si icoane nu se aseamana inchinarii la idoli, pentru ca icoanele si lucrurile sfinte sunt o interpretare a realitatii venirii Mantuitorului si apoi trairile unor oameni care au vrut sa se apropie de Dumnezeu printr-o viata sfanta. Nu vad nimic gresit in a cinsti acesti oameni si a ne ruga lor ca unor prieteni.
Ia aminte la pilda vamesului si a fariseului.

| Pocait01 a răspuns (pentru StrongHeart):

Domnul Isus ne-a spus Cui să ne rugăm. Nu sunt menționați nici oamenii și nici îngerii.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru Pocait01):

Cum nu sunt mentionati oamenii? N-a spus sa ne rugam unul pentru celalalt?

| Pocait01 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Tu ai văzut ce am scris? Am scris că Domnul Isus ne-a spus CUI să ne rugăm.
Nu mai comparați mere cu pere că demonstrați niște lucruri care dacă vi se aduc în față tot voi vă supărați...

| CostinAlamariu a răspuns (pentru Pocait01):

Păi toți oamenii se roagă la Dumnezeu. Când noi ortodocșii îi rugăm pe sfinti sa se roage pentru noi nu ne rugăm propriu zis la ei ca lui Dummezeu.

Așa cum eu as putea sa-i zic colegului meu de bancă "Mihai roagă-te pentru mine" așa îi zic și Fecioarei Maria "Maica Domnului roagă-te pentru mine". Nu e nicio diferență.

| Pocait01 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Dar tu chiar nu înțelegi ce înseamnă că Domnul Isus ne-a învățat CUI să ne rugăm? Unde ne spune Domnul Isus să ne rugăm lui Ilie sau lui David? Nu să ne rugăm pentru, ci cui. Chiar nu înțeleg de ce este atât de greu de înțeles lucrul ăsta atât de simplu, de bază, de lapte(cum ar zice Domnul în Evr. 5:13).
Rugăciunea este baza, startul, începutul în credință. Dacă pe aceasta nu o stăpâniți, nu înțelegeți pentru ce ne-a dat Dumnezeu acest privilegiu de a vorbi cu El, cum să aveți speranță că veți ajunge vreodată la pocăință? Cum aveți speranță să ajungeți declarați drepți de Dumnezeu dacă nu înțelegeți că trebuie să vă rugați Singurului care ascultă și care poate înfăptui?! Unde scrie în Cuvântul Său că Metusala sau oricare a murit îți ascultă rugăciunile?!

| StrongHeart a răspuns (pentru Pocait01):

Tu chiar nu ai inteles nimic din ce ti-a scris el mai sus?

| Pocait01 a răspuns (pentru StrongHeart):

Da, am înțeles foarte bine la ce se referă. La ceva total diferit de problema pe care am adus-o în discuție.
Mi-a explicat că îi roagă pe anumiți oameni să se roage pentru el, pe când eu am spus că este greșit să ne rugăm la anumiți oameni pentru lucruri ce numai Dumnezeu le poate face și în momente când numai Dumnezeu poate asculta și înțelege.
Și am cerut referințe Biblice să înțeleg unde Domnul Isus ne-a învățat să ne rugăm oamenilor ce au murit; și unde ne învață să vorbim în rugăciune cu oamenii ce nu ne pot auzi decât prin Duhul Sfânt(cu alte cuvinte unde scrie că în loc să ne rugăm lui Dumnezeu(Duhul Sfânt), să ne rugăm oamenilor morți sau vii care nu ne aud ce au fost botezați în Duhul?).

| CostinAlamariu a răspuns (pentru Pocait01):

Omule tu nu intelegi ca noi ortodocsii nu ne rugam decat lui Dumnezeu?

| Pocait01 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Minciuni.
"Preamărite și preaminunate proorocule al lui Dumnezeu, Ilie, care ai luminat pe pământ cu viața ta îngerească, cu râvna ta fierbinte către Dumnezeu Atotțiitorul, cu semnele și cu minunile tale, și cu marea lui Dumnezeu bunăvoință față de tine, fiind ridicat la cer cu trupul într-un car de foc; învrednicindu-te a vorbi cu Dumnezeu pe Muntele Taborului, în timpul schimbării Lui la față, acum sălășluind în locașurile raiului și stând în fața tronului Împăratului ceresc, auzi-ne pe noi păcătoșii și nevrednicii, care în ceasul acesta stăm în fața sfintei tale icoane, și cu umilință alergăm către mijlocirea ta."

Aceasta este rugăciunea adresată NU LUI Dumnezeu ci lui Ilie ca să se roage lui Dumnezeu. Să nu mai zic că scrie clar "mijlocirea ta" pe când Biblia ne spune CLAR că avem un SINGUR MIJLOCITOR între om și Dumnezeu.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru Pocait01):

Nu e o rugăciune ci o rugăminte ca de la creștin la creștin. Iar dacă există un singur mijlocitor îmi explici te rog ce rost mai are să ne rugăm (mijlocim) noi creștinii unii pentru alții?

| Pocait01 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Tu dacă ești în cameră, singur, sau la biserică și faci "rugăminți" unei persoane care nu este nici măcar pe pământ sau care este moartă ce înseamnă?
"apără(TU, ILIE) orașele, satele și țara noastră de secetă, de foamete, de furtuni năpraznice, de cutremur, de boli și răni aducătoare de moarte, de neînțelegeri între frați, de năvălirea asupra noastră a altor neamuri și de războiul cel dintre noi."
Asta nu este rugăciune? Să nu mai zic că este adresată unei persoane ce este considerată a fi atotprezentă(ascultă rugăciunea tuturor).

Apoi încă nu mi-ai dat versete ce să arate că o persoană ce a fost înnălțată la Cer sau care a murit ascultă rucăciunile oamenilor. DĂ-MI UN VERSET care arată că respectivele persoane ascultă.

| Pocait01 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Da, noi putem să ne rugăm lui Dumnezeu pentru ceilalți ca să aibă milă de ei și să-i salveze. Dar dacă nu-l cunosc nu pot să mă rog lui. Logic, nu?

Dar lasă asta. Dă-mi UN VERSET în care scrie că persoanele luate la Cer și cele moarte se roagă pentru noi.
Eu știu care este versetul în care arată că persoanele ce s-au dus se roagă și rugăciunea lor nu are absolut nici o legătură cu ce încercați voi să credeți. Este menționată o singură rugăciune într-o imagine simbolică pentru a arăta hotărârea lui Dumnezeu.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru Pocait01):

Pai stai sa stabilim un lucru. Odata spui ca exista un singur mijlocitor (Hristos) si dupa spui ca ne putem ruga unii pentru altii. Nu se contrazic astea doua?

| Pocait01 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Răspunsul acesta nu are treabă cu ce ți-am cerut. DĂ-MI UN VERSET, te rog frumos, în care scrie că cei ridicați al Cer sau cei morți vă ascultă rugăciunile.
Și ce înțelegeți din 1Tim 2:5?

| StrongHeart a răspuns (pentru Pocait01):

Luca capitolul 1:
Şi intrând îngerul la ea, a zis: Bucură-te, ceea ce eşti plină de har, Domnul este cu tine. Binecuvântată eşti tu între femei.
29. Iar ea, văzându-l, s-a tulburat de cuvântul lui şi cugeta în sine: Ce fel de închinăciune poate să fie aceasta?
30. Şi îngerul i-a zis: Nu te teme, Marie, căci ai aflat har la Dumnezeu.
31. Şi iată vei lua în pântece şi vei naşte fiu şi vei chema numele lui Iisus.
32. Acesta va fi mare şi Fiul Celui Preaînalt se va chema şi Domnul Dumnezeu Îi va da Lui tronul lui David, părintele Său.
33. Şi va împărăţi peste casa lui Iacov în veci şi împărăţia Lui nu va avea sfârşit.
34. Şi a zis Maria către înger: Cum va fi aceasta, de vreme ce eu nu ştiu de bărbat?
35. Şi răspunzând, îngerul i-a zis: Duhul Sfânt Se va pogorî peste tine şi puterea Celui Preaînalt te va umbri; pentru aceea şi Sfântul care Se va naşte din tine, Fiul lui Dumnezeu se va chema.
36. Şi iată Elisabeta, rudenia ta, a zămislit şi ea fiu la bătrâneţea ei şi aceasta este a şasea lună pentru ea, cea numită stearpă.
37. Că la Dumnezeu nimic nu este cu neputinţă.
38. Şi a zis Maria: Iată roaba Domnului. Fie mie după cuvântul tău! Şi îngerul a plecat de la ea.
39. Şi în acele zile, sculându-se Maria, s-a dus în grabă în ţinutul muntos, într-o cetate a seminţiei lui Iuda.
40. Şi a intrat în casa lui Zaharia şi a salutat pe Elisabeta.
41. Iar când a auzit Elisabeta salutarea Mariei, pruncul a săltat în pântecele ei şi Elisabeta s-a umplut de Duh Sfânt,
42. Şi cu glas mare a strigat şi a zis: Binecuvântată eşti tu între femei şi binecuvântat este rodul pântecelui tău.
43. Şi de unde mie aceasta, ca să vină la mine Maica Domnului meu?
44. Că iată, cum veni la urechile mele glasul salutării tale, pruncul a săltat de bucurie în pântecele meu.
45. Şi fericită este aceea care a crezut că se vor împlini cele spuse ei de la Domnul.
46. Şi a zis Maria: Măreşte sufletul meu pe Domnul.
47. Şi s-a bucurat duhul meu de Dumnezeu, Mântuitorul meu,
48. Că a căutat spre smerenia roabei Sale. Că, iată, de acum mă vor ferici toate neamurile.
49. Că mi-a făcut mie mărire Cel Puternic şi sfânt este numele Lui.
50. Şi mila Lui în neam şi în neam spre cei ce se tem de El.

Subliniez : "Că, iată, de acum mă vor ferici toate neamurile."

| Pocait01 a răspuns (pentru StrongHeart):

Luca 11:27, 28 "Pe când spunea Isus aceste vorbe, o femeie din norod și-a ridicat glasul și a zis: „Ferice de pântecele care Te-a purtat și de țâțele pe care le-ai supt!"
Și El a răspuns: „Ferice mai degrabă de cei ce ascultă Cuvântul lui Dumnezeu și-L păzesc!""
Hrostos nu a negat că Maria, mama Lui, a fost binecuvântată, dar a mers mai departe, spunând că și mai important este ca cineva să asculte cuvântul lui Dumnezeu și să-l împlinească. Cu alte cuvinte, chiar Fecioara Maria a fost mai binecuvântată prin faptul că a crezut în Cristos și L-a urmat, decât prin faptul că a fost mama Lui. Relația naturală nu este atât de importantă ca cea spirituală. Asta ar trebui să fie un temei suficient care să-i reducă la tăcere pe cei care fac din Maria obiectul adorării lor.

Luca 1:48 - Imnul Magnificat se aseamănă cu cântarea Anei de la 1Samuel 2:1-10. Mai întâi, Maria L-a lăudat pe Domnul pentru ceea ce a făcut El pentru ea (versetele 46b la 49). Observați ce spune ea (v, 48): „toate generațiile mă vor numi binecuvântată". Nu ea va fi aceea care va conferi binecuvântări asupra altora, ci ea însăși, va fi binecuvântată. Ea îl numește pe Dumnezeu Mântuitorul ei, infirmând ideea potrivit căreia Maria ar fi fost fără păcat.

Dă-mi, te rog frumos, un verset în care ne arată Dumnezeu că oamenii ce au fost ridicați la Cer sau care au murit ne ascultă rugăciunile.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru Pocait01):

Nici răspunsul tau de acum nu are treaba cu ce ți-am cerut eu. Te-am întrebat un lucru simplu: dacă Hristos e singurul mijlocitor atunci de ce ni se cere să ne rugăm unii pentru alții? Cand o sa raspunzi la asta o sa-ti dau si eu versetele

| Pocait01 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

În primul rând tu ai fost primul care a primit întrebarea și se cuvine să răspunzi la ea dacă tot continui discuția. În al doilea rând ai dat o întrebare de nicăieri și fără sens cu ce discutam.
Una este să ne rugăm unii pentru alții alta este să ne rugăm unii altora. Una este să ne rugăm lui Dumnezeu, alta este să ne rugăm lui David(te-am mai întrebat dacă practica "rugăminții" nu este cumva identică cu rugăciunea adresată lui Dumnezeu și nici la acea întrebare nu ai răspuns). Una este să îi rugăm pe cei ce ne aud să se roage lui Dumnezeu pentru noi, alta este să îi rugăm pe cei ce au fost ridicați la Cer sau cei care au murit să se roage pentru noi la Dumnezeu(iar pentru asta ți-am cerut frumos un verset pe care încă îl aștept să văd și eu unde scrie că acești oameni ne aud rugăciunile).

Ne rugăm unii pentru alții pentru că ne iubim unii pe alții și suntem conștienți că sunt lucruri ce numai Dumnezeu le poate face așa că ne rugăm Lui(nu lui Moise) și putem face asta pentru că avem UN mijlocitor: pe Domnul Isus Hristos, și pe Cel ce ne îndeamnă și ne învață să facem asta: Duhul Sfânt.

Încă aștept să-mi răspunzi la:
1.Cum practica "rugăminții" acasă adresată unui om mort sau ridicat la Cer nu este identică cu rugăciunea adresată lui Dumnezeu?
2. Unde scrie în Biblie că oamenii morți și cei ridicați la Cer ne aud rugăciunile și se roagă pentru noi?
3. Ce înțelegi din 1Tim. 2:5?
Întrebări ce necesită răspunsuri simple și la obiect. Desigur, dacă ai și curajul să răspunzi la ele într-un mod "drept-"creștinește.

| Pocait01 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

"Cand o sa raspunzi la asta o sa-ti dau si eu versetele"
Ți-am răspuns și tu un te-ai ținut de cuvânt. Deci... ai mințit?

Prin tăcerea ta înțeleg că nu știi să răspunzi la întrebările pe care ți le-am adresat astfel încât credințele tale să nu pară că nu sunt biblice.
Aveți grijă că Domnul Isus când i-a avertizat pe farisei și cărturari nu a spus că doar ei nu ajung în Împărăția cerurilor ci și cei ce ascultă de ei. Matei 23:13
Și mai aveți o problemă: În pilda celor 10 fecioare nu ți se arată că este o probabilitate de 50% să ajungi în iad, ci că ești convins că faci voia Tatălui când de fapt o faci pe a satanei, iar voia Tatălui se face aparținând unei biserici, nu? Domnul vine și dacă nu vă pocăiți veți avea o mare și groaznică surpriză.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru Pocait01):

1) Nimeni nu e mort în Hristos. Nu te poți numi creștin și să-i numești "morți" pe cei ce trăiesc în Hristos. Dacă crezi ca sunt morți n-ai înțeles Evanghelia. Și nu, nu este identica cu rugaciunea adresata lui Dumnezeu deoarece cand ne adresam lui Dumnezeu îi cerem lui Dumnezeu sa ne miluiască. Când ne adresăm unui sfânt îi cerem să se roage pentru noi.

2) din nou, nimeni nu e mort în Hristos, iar cei mântuiți n-au de ce să nu ne audă în Duhul Sfânt. Nu scrie nicăieri în Biblie că Iisus a băut apă, dar presupunem că a făcut-o. La fel și aici, e normal ca cei îndumnezeiți de Duhul Sfânt să ne audă în Duhul Sfânt din moment ce toți suntem parte din Trupul lui Hristos.

N-am chef sa mă uit după versetele exacte dar Biblia ne spune anumite lucruri din care putem trage o concluzie:
-Biblia ne spune că toti suntem vii în Hristos
-Ca toti crestinii sunt parte mistica a trupului lui Hristos
-Ca e de datoria noastra sa ne rugam unii pentru ceilalti.
Din informatiile astea pe care Biblia ni le dă putem trage o concluzia simplă.

3) Hristos e singurul mijlocitor între Dumnezeu și om. Ce înseamnă asta? Că El singur se roagă pentru noi? Greșit. Frații noștrii creștini se roagă pentru noi, Duhul Sfânt se roagă pentru noi; deci e clar că mijlocitor nu înseamnă rugător, că dacă asta ar însemna, știm amândoi că Hristos NU e singurul.

Atunci ce înseamnă că Hristos e singurul mijlocitor? Hristos a luat fire umană pe lângă cea divină pe care o are. Și prin asta ne mântuiește de fapt, prin faptul că a urcat firea umană în viața Sfintei Treimi. La asta se referă Scriptura când zice că Hristos e singurul mijlocitor. Dar voi protestantii habar nu aveti despre ce e vorba. Și veniti cu versetul asta impotriva rugaciunii sfintilor pentru noi ca si cum "mijlocitor" ar fi sinonim cu "rugator". Vă lăudati toata ziua buna ziua ca sunteti "pocaiti" dar nici macar un verset nu-l stiti interpreta corect.

| Pocait01 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

În tot mesajul nu ai dat un verset. Singurul lucru important din ce ți-am cerut. Și nu ai răspuns la primele două întrebări, mai citește-le o dată și dacă nu înțelegi ce scrie poți să-mi scrii în privat și încerc să le fac mai clare, nu este nici o rușine.

Tot ce vreau este să înțeleg din ce pasaje ați ajuns să înțelegeți că cei ce au murit și cei ce sunt ridicați la Cer vă aud "rugămințile".

Ai spus că nu aș înțelege Evanghelia dacă cred că cei ce au murit sunt morți. În primul rând doar din propoziția anterioară ar trebui să-ți dai seama că ce ai spus este cel puțin greșit. În al doilea rând uite un verset: Fapt. 13:36
Sunt două perspective ale morții menționate în Biblie: Cea a lui Dumnezeu(Lc. 9:60) și cea a oamenilor(Gen. 5:5). Dacă omul care a murit l-a urmat pe Domnul atunci din perspectiva lui Dumnezeu este adormit(1Cor. 15:6), nu mort(Apoc. 20:12).
Eu tot timpul m-am referit la morți din perspectiva umană. Pot să spun adormiți(ca în 1Tes. 4:14) în loc de morți dacă asta te face să te simți mai confortabil citind ce-ți trimit.

P.S. Da, a urcat firea umană în VIAȚA Sfintei Treimi, adică viața veșnică. Nu în natura de Dumnezeu. Cei cărora vă rugați nu pot asculta mii și milioane de rugăciuni simultan și ruga simultan pentru fiecare lui Dumnezeu pentru că ei nu sunt Dumnezeu. De fapt nici un vă aud simultan, și pentru a mă contrazice aștept niște referințe Biblice. Sunt oameni ce vor învia o dată cu noi(Fapt. 24:15 cu accentul pe O înviere).

| CostinAlamariu a răspuns (pentru Pocait01):

Nu ți-am citat versete exacte dar ti-am zis ce ne spune Biblia (se numeste parafrazare). Rusine sa-fi fie daca nu stii Biblia suficient de bine incat sa recunosti o informatie din Biblie.

| Pocait01 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

"cei îndumnezeiți de Duhul Sfânt să ne audă în Duhul Sfânt"
Adică au înviat deja și te aud? Nu de alta, dar Biblia menționează O înviere. Fapt. 24:15.

Serios, nu ai răspuns la absolut nimic legat de primele două întrebări. Dar spui cu aroganță cuvinte precum "Rușine sa-ti fie", tu fiind cel care nu răspunde și nu cunoaște Biblia într-atât încât să ofere referințe ce să-i susțină credința cum că cei la care se roagă(la care aduce rugăminți fiind morți sau ridicați la Cer) îl și aud.

Ca să încheiem asta că este destul de clar, și era clar încă de la început doar că am încercat să te fac să înțelegi singur asta, că ești spălat pe creier. Sau un adolescent care trece printr-o fază...
Citește Biblia pentru a învăța, a te simți mustrat, a te îndrepta, a primi înțelepciune în dreptate, și ajungând a lui Dumnezeu să fii desăvârșit și cu totul vrednic pentru orice lucrare bună.
Domnul Isus Hristos ne-a explicat clar în Ioan 14-17 despre Duhul Sfânt și nu este nici o mențiune a rolului de a face auzite rugăciunile cuiva de către cei morți sau ridicați la Cer. Cu alte cuvinte voi credeți și practicați minciuni. Dacă ai ceva de spus în apărarea acestor lucruri aștept versete pentru că altfel nu este cu nimic diferit decât o închinare păgână bazată pe credințe izvorâte din firea pământească împletite cu Biblia stricând și una și alta.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Pocait01):

Adevărat.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Pocait01):

Asa e.

| StrongHeart a răspuns:

Şi i s-a dat ei gură să grăiască semeţii şi hule şi i s-a dat putere să lucreze timp de patruzeci şi două de luni.
Şi şi-a deschis gura sa spre hula lui Dumnezeu, ca să hulească numele Lui şi cortul Lui şi pe cei ce locuiesc în cer.
Şi i s-a dat să facă război cu sfinţii şi să-i biruiască şi i s-a dat ei stăpânire peste toată seminţia şi poporul şi limba şi neamul.
Şi i se vor închina ei toţi cei ce locuiesc pe pământ, ale căror nume nu sunt scrise, de la întemeierea lumii, în cartea vieţii Mielului celui înjunghiat.
Dacă are cineva urechi - să audă!
Cine duce în robie de robie are parte; cine cu sabia va ucide trebuie să fie ucis de sabie. Aici este răbdarea şi credinţa sfinţilor.

| StrongHeart a răspuns:

Nu, dar vorbesti toate mizeriile astea spurcate, nu stiu cum de poti trai asa.

| StrongHeart a răspuns:

Bine ca ai tu

| Pocait01 a răspuns:

Rectific, sunt și eu curios ce au de spus ortodocșii referitor la "cultul sfinților". Mai de grabă de ce pasaje din Biblie se leagă când vine vorba de închinarea(prin rugăciune) la sfinți și îngeri.

| Pocait01 a răspuns:

Spui că Trinitatea nu este în Biblie. Prin ce te referi la Trinitate?
Dumnezeu ni s-a revelat prin 3 Persoane: [1]Domnul Isus(Ioan 10:30, Tit 2:13), [2]Cel pe care ni L-a prezentat Domnul Isus adică Tatăl căuia I se ruga și [3]Cel pe care ni L-a trimis Tatăl în numele Domnului Isus adică Duhul Sfânt(Ioan 15:26).
Sunt și altfel de demonstrații, cum ar fi alcătuirea cuvântului Elohim în cultura în care Dumnezeu a ales să se reveleze, sau când spune în Geneza "să FACEM om după chipul și asemănarea NOASTRĂ"

| iurii75 a răspuns (pentru Pocait01):

Interesante versete despre trinitate, se pot discuta. Dar mai întâi poți spune cum înțelegi tu trinitatea? Deoarece nu este un acord in această privință, sunt multe păreri. Deci sunt trei persoane sau una, sunt egale sau nu?

| Pocait01 a răspuns (pentru iurii75):

Dumnezeu(Elohim) ne este revelat prin 3 Persoane distincte ce lucrează împreună spre același rezultat: "sfințirea voastră"(noastră).

| iurii75 a răspuns (pentru Pocait01):

Nu chiar complet răspunsul... Sunt cele trei persoane egale?

| Pocait01 a răspuns (pentru iurii75):

M-ai întrebat cum înțeleg eu Trinitatea, așa că pentru mine răspunsul respectiv este complet și suficient.

Cuvântul Său ne spune că Persoanele prin care ni s-a revelat sunt distincte și egale.
Aș putea să dau versete pentru a arăta unde este scris și de unde reiese că Persoanele Trinității sunt distincte și egale. Dar nu știu credința ta legată de Tatăl, de Hristos și de Duhul Sfânt. Spune-mi, te rog, despre fiecare în parte ce crezi și ce verset te-a făcut să crezi lucrul respectiv legat de Dumnezeirea lor.

Și, dacă se poate, ce-ți spun următoarele nume: Elohim; YHWH; Emanuel; ce s-a tradus la noi "mângâietorul"? Desigur, în contextul Biblic.

P.S. Cât mai pe scurt dacă se poate împreună cu versete.

| iurii75 a răspuns (pentru Pocait01):

Scuze, am fost puțin ocupat.
Înainte să-ți răspund vreau să mă asigur că te-am înțeles corect.
Deci crezi că sunt trei persoane care doar împreună alcătuiesc un Dumnezeu Atotputernic? Căci dacă si fiecare in parte ar fi Dumnezeu atunci ar fi trei, pe cand Scriptura spune că e unul.

| Pocait01 a răspuns (pentru iurii75):

Deci crezi că sunt trei persoane care doar împreună alcătuiesc un Dumnezeu Atotputernic? Da.
Eu prin Dumnezeu mă refer exclusiv la "Trinitate" sau "Dumnezeire", deci nu la un nume al unei Persoane. Când mă refer la Cineva anume dau nume, cum ar fi Tatăl, Hristos, Duhul Sfânt ș.a.

| iurii75 a răspuns (pentru Pocait01):

Acum e mai clar. Precizam deoarece este o mare varietate de convingeri pe această temă...
Tatăl si Fiul sunt persoane distincte, da, de acord. Dar sunt egale? Isus spune ca a fost trimis pe pământ, învățătura nu este a lui ci a celui care l-a trimis. Se roagă să fie îndeplinită nu voință lui ci a Tatălui. Tatăl știe lucruri care nu le știe Fiul. Tatăl este Dumnezeul lui Isus ( plec la Tatăl meu și la Tatăl vostru, la Dumnezeul meu și Dumnezeul vostru). Scrie ca există " un singur Dumnezeu, Tatăl, și un singur Domn, Isus Cristos". Varianta că Fiul ar fi fost inferior in calitate de om nu merge deoarece chiar si după revenirea la cer Isus este in continuare inferior și supus Tatălui.
„Dar vreau să ştiţi că Hristos este Capul oricărui bărbat, că bărbatul este capul femeii şi că Dumnezeu este Capul lui Hristos". ( Si asta după reîntoarcerea la cer a lui Isus)
"Descoperirea lui Isus Hristos, pe care I-a dat-o Dumnezeu... «Îngerului bisericii din Laodicea scrie-i:..."- ( chiar si in cer Tatăl este Dumnezeu pentru Cristos). „Binecuvântat să fie Dumnezeul şi Tatăl Domnului nostru Isus Hristos".
Deci nici un motiv de a afirma ca Tatăl și Fiul sunt egali.

| Pocait01 a răspuns (pentru iurii75):

Nu știu la ce te referi prin "egale".

1Cor. 11:3 Supunerea nu presupune inferioritate. Cristos este supus lui Dumnezeu Tatăl, dar nu Îi este inferior. Tot așa, nici femeia nu este inferioară bărbatului, chiar dacă i se subordonează.

Sunt niște probleme ce apar la ce ai scris datorită combinației de perspective(umană cu Cerească). Voi reveni, dar mai târziu.

Sunt curios de cum interpretezi următoarele versete:
(I) Ioan 1:1 "Cuvântul era Dumnezeu" -> Ioan 1:14 "Și Cuvântul S-a făcut trup și a locuit printre noi" -> Fil. 2:7
(II) Ioan 10:30 "Eu și Tatăl una suntem."
(III) Osea 13:4 "nu este alt Dumnezeu afară de Mine și nu este alt Mântuitor afară de Mine." Domnul Isus este Mântuitorul. 2Tim 1:10

Voi reveni și la ce ai scris tu, dar să-mi zici ce înțelegi prin Persoane egale.

| iurii75 a răspuns (pentru Pocait01):

Ar fi egale dacă ar avea aceiași autoritate, putere, poziție, cunoștință.
Ioan 1:1 multe traduceri redau prin "era divin". Faptul ca Isus exista in cer înainte de a veni pe pământ nu-l face egal cu Tatăl.
Ioan 10:30 - Prin cuvintele: „Eu şi Tatăl una suntem", a vrut Isus să spună că el şi Tatăl erau egali? În Ioan 17:21, 22, Isus s-a rugat cu privire la continuatorii săi: „Ca toţi să fie una" şi a adăugat: „ca şi ei să fie una în Noi,... cum şi Noi suntem una". - Urmau discipolii să devină o parte a trinității, așa reiese?! Dacă compari si alte versete atunci vei ajunge la concluzia corectă - „Mă rog... pentru ca toţi să fie una, aşa cum tu, Tată, eşti în unitate cu mine şi eu sunt în unitate cu tine, ca şi ei să fie în unitate cu noi" (Ioan 17:20, 21).
Da, Tatăl este numit mântuitor, si de asemenea și Fiul. Dar iarăși, pentru a înțelege corect compară cu restul scripturii - În Iuda 25 este arătată relaţia dintre ei: „Dumnezeu, Mântuitorul nostru, prin Isus Hristos, Domnul nostru". Tatăl este Mântuitor deoarece ne salvează oferindu-l pe fiul său ca jertfă de ispășire. Si Isus poate fi numit mântuitor deoarece a acceptat să-și deie viața. În Judecătorii 3:9, acelaşi cuvânt ebraic (moh·shiʹa‛, redat cu „salvator" sau „eliberator") îi este atribuit lui Otniel, un judecător din Israel, dar, cu siguranţă, aceasta n-a însemnat că Otniel este Dumnezeu.

| Pocait01 a răspuns (pentru iurii75):

În Ioan 1:1 scrie Dumnezeu. Θεὸς nu Θεϊκός.
Dar sunt curios, tu ce crezi că este Isus? Un înger?

| iurii75 a răspuns (pentru Pocait01):

Ar fi multe de scris referitor la traducerea corecta a versetului
Ioan 1:1, dar nu cred ca are rost. Ar dura prea mult. E mai simplu de procedat ca și în celelalte cazuri - compară cu restul scripturii. De exemplu - "aceasta înseamnă viața veșnică - să te cunoască pe tine, singurul Dumnezeu adevărat și pe cel care l-ai trimis tu, Isus Cristos ". Și ținând cont si de restul versetelor este clar că Tată este Dumnezeul Atotputernic. Iar Isus este ceea ce ce spune scriptura - Fiul lui Dumnezeu. Nu "dumnezeu fiul", sau o parte a dumnezeului, expresii ce nici nu apar in Biblie.

| Pocait01 a răspuns (pentru iurii75):

Și tu ce crezi că este Isus, Fiul lui Dumnezeu? Un înger?

| iurii75 a răspuns (pentru Pocait01):

Este Fiul întâi născut, prima ființă creată de Dumnezeu, prin intermediul lui au fost create toate celelalte.

| Pocait01 a răspuns (pentru iurii75):

Am înțeles, deci nu ai idee ce poate fi, o ființă și atât. Ce fel de ființă... nu se știe. Cam asta e credința ta, nu?

Voi reveni cu versete și explicații pentru a mă face înțeles de ce cred că Dumnezeu ne este revelat prin 3 Persoane distincte și egale în orice. Toate 3 împărțind aceeași natură de Dumnezeu.

| iurii75 a răspuns (pentru Pocait01):

laughing stranie concluzie ai tras...
Aștept.

| Pocait01 a răspuns (pentru iurii75):

Deci nu aceasta este credința ta? Asta reiese din ce ai scris. Dacă nu, atunci aștept răspunsul la întrebarea pe care ți-am adresat-o.

| iurii75 a răspuns (pentru Pocait01):

Ai făcut o formulare cam aiurea. Am zis eu cumva " nu știu cine este"? Parcă am scris clar - prima ființă creată de Tatăl, de astfel și unica creată direct de el, deoarece scrie ca toate celelalte su fost create prin intermediul Fiului. Deci normal ca are o poziție superioară îngerilor. Totuși este inferior di supus Dumnezeului si Tatălui sau.
Dar aștept argumentele tale la afirmarea pe care ai făcut-o si cum se armonizează cu versetele biblice.

| Pocait01 a răspuns (pentru iurii75):

Păi și ce e dacă nu este nici Dumnezeu și nici înger? Sau vrei să zici că este înger.
Dacă nu răspunzi la ce te-am întrebat înseamnă că nu știi.
Nu te-a întrebat Cine crezi că este ci ce crezi că este. Dumnezeu, înger, ce?

| iurii75 a răspuns (pentru Pocait01):

Este o ființă spirituală, cum sunt de altfel si îngerii. Dar este superior lor si ca autoritate, si ca putere. E ceva greu de înțeles in expresia "Fiul lui Dumnezeu"?

| Pocait01 a răspuns (pentru iurii75):

Am spus că revin cu niște versete, indicii și explicații datorită cărora suntem convinși că Dumnezeu ne este revelat prin 3 Persoane distincte, egale, și că o Persoană din Dumnezeu(Trinitate/Dumnezeire) S-a sacrificat pentru noi:
I) Faptul că Dumnezeu(Trinitatea/Dumnezeirea) este alcătuit din cel puțin 3 Persoane.
- Versetul 1 din Biblie. Este scris Elohim. Acest cuvânt ne arată că nu este o singură Persoană ci sunt mai multe având terminație de plural. Este mai degrabă natura de Dumnezeu, Dumnezeire. La fel cum aș spune omenire referindu-mă la populația de oameni.
- Gen. 1:26 Apoi Dumnezeu a zis: „Să facem om după chipul Nostru, după asemănarea Noastră"
Pluralul se făcea de la 3 lucruri în sus, nu de la două cum este la noi. Dacă noi doi am fi vrut să începem un proiect am fi zis cuiva "fac acest proiect"; însă dacă mai este o persoană am fi zis "facem acest proiect". Asta ca să înțelegi, deși este un pic mai complex de atât.
II) Faptul că Domnul Isus este Dumnezeu.
- Ioan 1:1, 14; Fil. 2:6, 7
- Tit 2:13
- Apoc. 1:8 -> 17-18 -> 2:18 și celelalte descrieri personale.

Ți-am scris că ai o problemă datorită perspectivelor.
Da, din punct de vedere uman, temporal, Hristos este Omul(Copilul) ce s-a născut și a trăit perfect supus lui Dumnezeu și care a fost primul om înviat de El(prima roadă, aluzie sărbătoarei primelor roade); pentru noi El este exemplul nostru suprem.
Din punct de vedere Ceresc, atemporal, El este Dumnezeu, Cel care s-a făcut trup(Fiul ce ni s-a dat) și a locuit printre noi ca Om.
Mai sunt câteva lucruri de menționat aici, cum ar fi de ce numai prin Sine Însuși Dumnezeu ar fi putut face această lucrare de mântuire și nu prin Enoh sau altcineva.


P.S. Poate nu ai înțeles întrebarea. Dau un exemplu: Răspunsul la "Ce ești tu?" este "Om.", nu ființă biologică, pentru că ființă biologică este și un câine.
Așadar... Ce este Isus?
"E ceva greu de înțeles in expresia "Fiul lui Dumnezeu?""
Fiul lui Dumnezeu a fost și Adam (Lc. 3:38), deci este Adam, înger(mesager), altceva? Sau nu știi? Dar nu mai contează, ai demonstrat că nu ai un răspuns clar.

| iurii75 a răspuns (pentru Pocait01):

"Faptul că Dumnezeu(Trinitatea/Dumnezeirea) este alcătuit din cel puțin 3 Persoane.
- Versetul 1 din Biblie. Este scris Elohim. " - greșit, este pluralul maestații.
"Pluralul se făcea de la 3 lucruri în sus, nu de la două cum este la noi. " - laughing mda, ai inventat recent această "regulă "?
"Dacă noi doi am fi vrut să începem un proiect am fi zis cuiva "fac acest proiect" - nu, dacă îți zic da efectuăm o lucrare împreună, atunci zic "să facem ", nu "sa fac".
"Ioan 1:1, 14; Fil. 2:6, 7
- Tit 2:13
- Apoc. 1:8 -> 17-18 -> 2:18" - nu mai repet iarăși explicarea.
"Da, din punct de vedere uman, temporal, Hristos este Omul"... "Din punct de vedere Ceresc, atemporal, El este Dumnezeu, Cel care s-a făcut trup" mai mulți au încercat să facă filosofie goală in incercarea de a apăra o doctrină preluată din păgânism, o încercare deșartă.
Ți-am prezentat deja ca chiar si după întoarcerea la cer Isus este inferior și supus Tatălui și Dumnezeului său.
"de ce numai prin Sine Însuși Dumnezeu ar fi putut face această lucrare de mântuire și nu prin Enoh sau altcineva." - prostii. Nici un om, urmaș al lui Adam nu putea oferi răscumpărare deoarece nici unul nu era perfect ci toți au moștenit păcatul. Isus sa născut ca om perfect, echivalentul lui Adam, de aceia a fost o răscumpărare potrivită. Adam nu a pierdut o viață de dumnezeu pentru ca sa fie răscumpărat cu Dumnezeu.
Îți scapă un lucru, faptul că fiul meu este om ca si mine, nu-l face egal cu mine și nici aceiași persoană.

| Pocait01 a răspuns (pentru iurii75):

"Elohim este pluralul maestații." Ca și maiestăți sau suverani? Ce înseamnă asta pentru tine, faptul că El ne este prezentat printr-un plural?

"mda, ai inventat recent această regulă?" Învață despre pluralul la evrei. Multe dintre lucrurile practicate demult sunt practicate și astăzi.

"nu mai repet iarăși explicarea" Până acum nu ai oferit nimic. Nici o explicație și ai ocolit întrebările cu răspunsuri fără sens demonstrând că nu știi.

"Nici un om, urmaș al lui Adam nu putea oferi răscumpărare" Mai citește o dată arborele genealogic a lui Hristos din Biblie. În primul rând de ce apare? Apoi nu doar urmaș a lui Adam, dar și a lui Avraam, David, chiar și a unor prostituate.
Era important ca tot printr-un om să vină salvarea? 1Cor. 15:21; Rom. 5:12-21
Apoi citește Evanghelia să vezi cum se identifica Domnul Isus. Apropo de "nici un om..."

Din ce observ ai o metodă argumentativă foarte ciudată. Nu știi, respingi lucrurile clare care nu-ți plac și îți prezinți convingerile greșite d.p.d.v. Biblic și fără sens cu aroganță. Toți martorii lui Iehova sunt ca tine, sau ești oaia neagă din comunitatea asta?

| iurii75 a răspuns (pentru Pocait01):

În Geneza 1:1, titlul „Dumnezeu" este tradus din „’Elo·himʹ", care în ebraică este la plural. Trinitarienii consideră că acesta este un indiciu al Trinităţii. Ei mai afirmă că Deuteronomul 6:4 se referă la unitatea membrilor Trinităţii când spune: „DOMNUL, Dumnezeul nostru [din ’Elo·himʹ], este singurul DOMN".

Pluralul substantivului ebraic folosit aici este pluralul maiestăţii (vezi NAB, ediţia St. Joseph, Bible Dictionary, p. 330, precum şi New Catholic Encyclopedia, 1967, vol. V, p. 287). Acesta nu redă ideea de pluralitate de persoane într-o divinitate. În mod asemănător, în Judecătorii 16:23, unde se vorbeşte despre dumnezeul fals Dagon, este folosită o formă a titlului „’elo·him", iar verbul care-l însoţeşte este la singular, ceea ce demonstrează că este vorba despre un singur dumnezeu. În Geneza 42:30, Iosif este numit ‘domn’ („’adho·nehʹ", pluralul maiestăţii) al Egiptului.

În limba greacă nu există pluralul maiestăţii. De aceea, traducătorii Septuagintei au folosit în Geneza 1:1 forma ho Theós (Dumnezeu, la singular) ca echivalent pentru „’Elo·himʹ". În Marcu 12:29, unde este reprodus un răspuns al lui Isus în care el citează Deuteronomul 6:4, este folosită tot forma de singular din greacă ho The·osʹ.
Referitor la celelalte, recitește mesajele anterioare.
Straniu, tu ești cel care a ignorat complet toate versetele care demonstrează ca Fiul este supus si inferior Tatălui chiar și după întoarcerea la cer, dar ma acuzi pe mine că aș respinge ce nu-mi place?!

| iurii75 a răspuns (pentru Pocait01):

"Nici un om, urmaș al lui Adam nu putea oferi răscumpărare" Mai citește o dată arborele genealogic a lui Hristos din Biblie. În primul rând de ce apare? Apoi nu doar urmaș a lui Adam, dar și a lui Avraam, David, chiar și a unor prostituate.
Era important ca tot printr-un om să vină salvarea? 1Cor. 15:21; Rom. 5:12-21" - sunt sigur ca ai înțeles că m-am referit la urmașii lui Adam care au moștenit toți păcatul. Dar se pare ca te faci într-o ureche...
Isus este numit fiul lui Adam ( și respectiv al celorlalți menționați de tine), dar deoarece nu a avut un tată uman, nu a moștenit păcatul adamic ci a fost un om perfect, la fel cul era Adam înainte de a păcătui.
Aroganță? Ți se pare, nu cumva din aroganță?

| Pocait01 a răspuns:

Ți-am oferit versete.
Spune-mi, pre rând, verset cu verset dintre cele pe care ți le-am dat, ce înțelegi din ele.

| SmartASS123 a răspuns:

Bineînțeles că da, cultul sfinților este o închinare și slujire falsă. E un act de idolatrie care încurajează oamenii să se închine și să aducă ofrande unor persoane decedate, care nu au nicio putere sau influență asupra vieții lor. Este o formă de prostie și ignoranță, care nu face decât să arate cât de slabi și dependenți sunt oamenii de imagini și obiecte.

Versetul din Matei 4 este doar o altă formă de manipulare și control asupra maselor. Dumnezeu nu are nevoie de închinători sau de slujitori, pentru că este un concept abstract creat de oameni, nu o entitate reală. Este doar o altă formă de superstiție și o modalitate prin care oamenii își construiesc o iluzie de putere și control în lumea lor.