Ca tu crezi ca esti fara pacat e altceva, dar asta nu inseamna ca nu ai pacate ci ca nu stii de ele pentru ca nu stii nimic despre ce vrea Dumnezeu de la noi! Nimeni NU este fara pacat! Chiar si sfintii au avut pacate, dar de la un anumit punct au avut puterea de a nu mai pacatui deloc asa au ajuns sfinti!
Chiar in aceasta intrebare ai savarsit un pacat mare spunand si in acelasi timp crezand ca Dumnezeu judeca nedrept...
Isus spune in invataturile sale: Nu judecati sa nu fiti judecati! Tu ce faci? Nu judeci un om ci insusi Creatorul al intregului univers si nu in ultimul rand al omului! tu care nu esti nici cat un fir de praf in comparatie cu EL si totusi iL judeci pe Dumnezeu? Acesta e un pacat grav!
Dumnezeu este perfectiunea intruchipata, El NU poate fi nedrept! Dar ca sa intelegi aceste lucruri iti trebuiesc ani cautand ceea ce vrea El de la noi. Si nu in ultimul rand trebuie sa incepi sa crezi in existenta Lui altfel nu ai cum sa stii ce vrea EL, ce este placut inaintea Lui! Poti incepe prin a fi crestin si participand in fiecare sarbatoare cum ar fi Duminica la cate o sfanta liturghie. Preotul dupa ce citeste Evanghelia (citeste versete din biblie) o explica pe intelesul tuturor. Cateodata mai da si exemple extrase din viata noastra de zi cu zi sa fie mai pe intelesul tuturor.
Biblia nu este contra slujbei bisericesti duminica, dar scrie clar ca cine munceste sambata trebuie condamnat la moarte.
După cum spune Mantuitorul Hristos totul sebreduce la 2 porunci:1 Sa il iubești pe Dumnezeu cu toata inima, cu tot sufletul cu toată conștiința si pe aproapele ca pe tine însoți. Ai făcut întotdeauna celorlalti ceea ce ai fi dorit sa-ti faca ei ție daca erai in locul lor?
Daca dumnezzeu a predestinat totul cum poate acel om sa fie judece pentru ce a fost predestinat sa traiasca?
Păcatul nu înseamnă ca să calci în mod voit Legea lui Dumnezeu, și nici doar să omiți împlinirea ei. Ci păcatul înseamnă a nu fi în armonie cu Dumnezeu.
Omul se naște în păcat, dar acastă stare a noastră trebuie să i-a sfârșit și să ne naștem din nou, adică în armonie, cu Dumnezeu, în dragoste față de Dumnezeu și de Legea Sa.
Noi nu putem să facem acest lucru. Trebuie doar să nu mai luptăm împotriva lui Dumnezeu care vrea zi de zi să trecem de partea Lui. De aceea noi trebuie să facem ceea ce trebuie -pentru aceasta este rațiunea-, și niciodată ceea ce ne place. Pentru că plăcerea poate fi înșelătoare. Va veni și plăcerea dacă vom face ceea ce este drept și bine, chiar dacă la început nu ne place. Dumnezeu poate să ne schimbe cu totul, inclusiv gusturile și plăcerile.
Nu este bine sa faci din conceptul de Pacat propozitii categorice. Mai bine spune ca respecti jurisdictia lui Dumnezeu. El nu este un térmen ci un concept.
Cu patatúl nu se pote face sínteze absolute. Pentru ca el nu este un términ abreviat ci plin de detalii.
Lógica bivalenta sau Maniheismul nu lasa nevoia de a rationa. Doar lógica trivalenta iti lasa nevoie sa rationezi si sa vorbesti de acest concept de pacat mai vast. Lasi loc tremenului Mediu si nu mai vorbesti la Extreme. Discernamantul vine cand vorbesti detaliat nu cand tratezi lucrurile superficial.
Umanismul Juridic a inceput sa se joace cu cuvintele. Vezi antitribonianism.
Pai frate, daca esti chiar asa perfect fara niciun pacat macar gandit... wow ) Dar uite un sfat al batranilor: toata lumea da-o in bara pe ici-colo, chiar daca n-o recunoaste.
La subiect: daca Dumnezeu exista si e bun 100%, n-are cum sa judece nedrept. Problema e ca noi vedem doar o fasiuta a realitatii, adica nu stiu tot contextul. Poate "om bun" ala a ignorat oameni in nevoie toata viata? Poate are mandrie cat casa?
Si da, zici ca n-ai ganduri rele niciodata... serios? Oricum, daca vrei sa fii sigur de rai, focus pe fapte bune + smerenie, nu pe cum il inveti pe Dumnezeu meserie. Zic si eu...
În caz că ortodoxia este adevărata religie, te îndemn să citești îndreptarele de spovedanie. Mai degrabă nu știi exact care sunt păcatele.
anonim_4396 întreabă: