| mODIN a întrebat:

De ce este considerat crestinismul o religie monoteista? Sfanta Treime reprezinta 3, Diavolul mai este ince unul, Sunt inca vreo 1000 de sfinti,ingeri etc. Daca o luam dupa logica asta, nu sunt toate religiile monoteiste?

18 răspunsuri:
| Wehrmacht a răspuns:

De ce sa ne complicam cu sfintii si sfanta treime? Nu-i de ajuns ca e dumnezeu si Lucifer care impreuna-s doi?

| Inferno a răspuns:

"Cu toate că creștinismul consideră venerarea trinității ca pe o formă de monoteism, iudaismul o consideră idolatrie totală."

| danay72 a răspuns:

Crestinatatea are tot ceea ce zici, dar crestinii adevarati care aplica Biblia se inchina doar la Dumnezeul Bibliei si nu folosesc sfinti si nici nu cred in trinitate. Exod20:4,5.
Într-o enciclopedie se spune: „Creştinismul a derivat din iudaism, iar iudaismul era strict unitarian [având credinţa că Dumnezeu este o singură persoană]. Drumul de la Ierusalim la Niceea poate fi numit cu greu un drum drept. Doctrina trinitară din secolul al IV-lea nu reflecta cu exactitate învăţătura primilor creştini despre natura lui Dumnezeu; dimpotrivă, ea reprezenta o deviere de la această învăţătură". — The Encyclopedia Americana (1956), vol. XXVII, p. 294L

| milan9 a răspuns:

Şi bineînţeles, te intrebi cum se inatampla acest lucru...

Dacă până şi în privinta lucrurilor materiale, finite şi limitate, este totuşi posibil a se găsi un numitor comun perfect pentru trei realitati, un "3 în 1" perfect, ATUNCI, CU ATÂT MAI MULT este LA DUMNEZEU posibil acest lucru! happy

Dacă nu ştim mai nimic despre "natura" entităţii spirituale, a oricărei entităţi spirituale, atunci de ce s-ar grabi cineva să nege sau să supună creştinismul în faţa unor şabloane înguste, limitări rigide, care ţin strict de materie…?

Dacă "Unitatea în trinitate", un "3 in 1" pefect, este posibil şi iîn cadrul materiei, ATUNCI, cu atât mai mult este posibil acest lucru în cadrul NATURII SPIRITUALE (ce nu se supune limitărilor cunoscute de noi).

| milan9 a răspuns:

Iată exemplul din lumea materială, "fizica":
Pentru o palidă exemplificare am putea să ne imaginăm trei lumânări distincte aprinse, care stau foarte apropiate una de cealaltă.
La un moment dat apropiindu-se la maxim, ele se comportă ca şi o singură lumânare mai mare, în cadrul căreia este imposibil stabileşti unde este delimitarea celor trei flăcări iniţiale corespunzătoare celor trei lumânări, sub aspect energetic, caloric, sau al radiaţiei de lumină.

Flacăra unică formată reprezintă pentru cele trei lumânări "un punct" de unitate perfectă.

| anonim_4396 a răspuns (pentru milan9):

Conform exemplului tau, tu ai o religie politeista.

Ai 3 lumanari DIFERITE care IMPREUNA, formeaza o flacara. In exemplul tau, termenul "dumnezeu" este un titlu oferit celor 3 personaje, la fel cum termenul "familie" este oferit unor anumite persoane. La fel ca si intr-o familie, oamenii respectivi IMPREUNA formeaza "flacara" la fel ca lumanarile din exemplul tau.

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Cele trei lumanari ar sugera distinctia, DAR flaara unitara sugereata NATURA, FIINTA sau FIREA divina unica.

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Este exagerat si nejustificat ca Divinitatea sa se supuna tiparelor materiei. Chiar si in randul materei, la fizica spre exemplu, fiecare domeniu este guvernat de legi proprii. De ce există pretenţia de a găsi ce similar în natură doar pentru a-L crede pe Dumnezeu pe cuvânt.
Putem supune verificării experimentale orice informaţie revelată?

În mod logic, dacă o flacară indelimitabila poate fi formată din trei lumânări, dar în acelaşi timp poate rămâne "UN PUNCT" de UNITATE PERFECTĂ (imposibil de delimitat în trei), de ce nu s-ar putea cu atât mai mult acest lucru în planul divin, care nu se supune tiparelor noastre?

Despre NATURA (FIREA) divinităţii nu putem avea nici o pretenţie de exhaustivitate a cunoaşterii, de stabilire cu aroganţă umană a "incompatibilităţilor" sau certitudinilor în afara Revelaţiei!

| milan9 a răspuns:

Exceptand enciclopediile iehoviste ce sustin doctrina cultului in cauza, trebuie retinut esentialul care face diferenta in intelegerea Scripturii:

Ce fel de FIRE sau NATURA
poate avea Cel numit a fi CREATORUL TUTUROR (Fiul lui Dumnezeu)? thinking


Iată pe Dumnezeu Fiul prezentat ca şi CREATOR:
Coloseni 1, 16. Pentru că ÎNTRU El (Dumnezeu Fiul - Hristos) AU FOST FĂCUTE TOATE, cele din ceruri şi cele de pe pământ, cele văzute, şi cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie începătorii, fie stăpânii. Toate s-au făcut prin El şi pentru El.
Coloseni 1, 17. EL (Hristos) ESTE MAI ÎNAINTE DECÂT TOATE ŞI TOATE PRIN EL SUNT AŞEZATE.

,, Eu si Tatăl meu una suntem" a spus-o chiar Fiul lui Dumnezeu.
Si din context se pare ca toti au inteles ca s-a recunoscut a fi una cu Dumnezeu!

Ioan 1, 3: „Toate prin El (Dumnezeu Fiul - Hristos) s-au făcut; şi FĂRĂ
EL NIMIC NU S-A FĂCUT DIN CE S-A FĂCUT."
Ioan 1, 4: „Întru El era viaţă şi viaţa era lumina oamenilor."

Evrei 1, 1. După ce Dumnezeu odinioară, în multe rânduri şi în multe chipuri, a vorbit părinţilor noştri prin prooroci,
Evrei 1, 2. În zilele acestea mai de pe urmă ne-a grăit nouă prin Fiul, pe Care L-a pus moştenitor a toate şi PRIN CARE A FĂCUT ŞI VEACURILE;

Miheia (Mica) 5, 1: „Şi tu, Betleeme Efrata, deşi eşti mic între miile lui Iuda, din tine va ieşi Stăpânitor peste Israel, iar OBÂRŞIA LUI ESTE DINTRU ÎNCEPUT, DIN ZILELE VEŞNICIEI."

Fiul nu este o "creaţie"! Nimeni nu Îl poate confunda pe Dumnezeu Fiul cu creatura, PE CARE El a CREAT-O!

| milan9 a răspuns:

Cat de straniu poate fi un cult ce nu acorda respect sfintilor, asta in timp ce chiar Dumnezeu le-a dat acestora darul de aface minuni si a confirmat pretuirea Sa pentru ei:

- „În numele lui Hristos, aşadar, ne înfăţişăm ca MIJLOCITORI, ca şi cum Însuşi Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcaţi-vă cu Dumnezeu!" (II Corinteni, 5, 20)

- „Şi a venit un alt înger şi a stat la altar, având cădelniţă de aur, şi i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu RUGĂCIUNILE TUTUROR SFINŢILOR, pe altarul de aur dinaintea tronului. Şi fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinţilor." (Apocalipsa, VIII, 3-4)

- "Şi când a luat cartea, cele patru fiinţe şi cei douăzeci şi patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăută şi cupe de aur pline cu tămâie care sunt RUGĂCIUNILE SFINŢILOR." Apocalipsa 5, 8...

- Iacov cap.5, 16: "şi VĂ RUGAŢI UNUL PENTRU ALTUL, ca să vă vindecaţi, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului." (Trebuie menţionat că drepţii din cer nu sunt oameni morţi! Ei "trăiesc" în imediata apropierea a lui Dumnezeu şi se pot ruga Lui, asemeni îndemnului apostolului Iacov!)

- Alte citate asemănătoare: (Coloseni, IV, 12), (Coloseni, I, 9),. (Apocalipsa, V, 8), etc.

- "Vă îmbrăţişează Epafras, care este dintre voi, rob al lui Iisus Hristos, pururea LUPTÂND PENTRU VOI ÎN RUGĂCIUNILE SALE, ca să staţi desăvârşiţi şi plini de tot ce este voinţa lui Dumnezeu." (Coloseni, IV, 12).

- „De aceea şi noi, din ziua în care am auzit aceasta, NU ÎNCETĂM SĂ NE RUGĂM PENTRU VOI şi să cerem să vă umpleţi de cunoaşterea voii Lui, întru toată înţelepciunea şi priceperea duhovnicească" (Coloseni, I, 9)

| besleaganicolaecosmin a răspuns:

Nu-i nimic nou

| sublime89 a răspuns:

Crestinismul e o forma de politeism evoluat. Spre deosebire de religiile politeiste traditionale in care mai multi zei erau pe picior de egalitate, crestinismul a venit cu ideea unui singur zeu dominant, iar ceilalti zei au fost facuti supusii lui, sau ajutoarele lui. Acesti zei au luat diferite forme cum ar fi ingeri sau sfinti, cum zici si tu.

| Someonewhoappreciatelife a răspuns:

Salut

Primii creştini, precum şi poporul israielit credeau într-un singur Dumnezeu, Creatorul tuturor lucrurilor. (Deuteronomul 6:4)

Învăţătura Trinităţii s-a dezvoltat la câteva sute de ani după moartea apostolilor şi nu se armonizează cu Scripturile. Ba din contră, face ca anumite pasaje să pară lipsite de orice sens. De exemplu: dacă Isus şi Dumnezeu ar fi fost aceiaşi persoană cui se ruga Isus când a fost pe pământ? Sieşi?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Depinde si de ramura.

Unii considera ca cele 3 personaje din treime sunt diferite si ca impreuna formeaza o "familie" (dumnezeu), deci in acest caz, termenul "dumnezeu" este doar un titlu. Ba mai mult de atat, in acest caz, practic, separat sunt limitati, doar impreuna putand sa fie "completi". In acest caz ai 3 zei diferiti sau 2 zei si un semizeu.

Alte ramuri considera ca doar isus si tatal sunt personaje in adevaratul sens al cuvantului iar fantoma este "forta" lui "ze big dog" (adica tatal). In acest caz, ai un zeu, un semizeu si o personificare absurda a fortei zeului.

Unii spun ca cele 3 personaje sunt de fapt acelasi si ca isus este insusi tatal intrupat. E destul de clar ca varianta asta este ilogica (biblia contrazice aceasta varianta). Nu ma obosesc.

Era sa uit de aceasta varianta (recent auzita). Dumnezeu este singurul zeu, fantoma este personificarea absurda a fortei lui iar isus este... un nimeni in drum. Un simplu om prin care dumnezeu a ales sa lucreze.

Cat despre sfinti, diavol, ingeri, ei nu sunt zei. Practic, diavolul este un nimeni in drum. E ca si cum un pusti de 10 ani fan gta care abia iasa din casa vrea o lupta pe viata si pe moarte cu Mike Tyson in perioada lui de glorie si culmea, pustiul castiga in fiecare runda... dar stati linistiti, Mike il va face KO in ultima runda.

Practic, crestinismul nu e o religie monoteista (exceptand varianta in care isus este un nimeni iar fantoma este o personificare absurda).

Cand vine vorba de treime, e putin mai complicat deoarece nici crestinii nu stiu in ce cred. Daca intrebi TOATE ramurile cum e cu treimea o sa primesti foarte multe raspunsuri diferite. Chiar si aici pe TPU o sa primesti raspunsuri diferite.

E destul de amuzant cum astia pretind ca religia lor este corecta dar nu sunt capabili sa se inteleaga intre ei.

| Inferno a răspuns (pentru anonim_4396):

Realmente,in crestinism, cele trei "entitati" sunt manifestari (ipostaze) distincte ale unei singure divinitati. Asa ca, din cate am inteles, nu exista "Dumnezeu", "Semizeul" si "fantoma zburatoare" ci exista Dumnezeu (in ipostaza de creator), Dumnezeu (in ipostaza de mantuitor) si desigur inca un Dumnezeu(in ipostaza de sfintitor).
O ilustratie "edificatoare" in acest sens este aceasta: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6d/3enighed.svg
si da, intra in totala contradictie cu ce am spus mai sus.
P.S.: Conceptia aceasta este atribuita crestinismului in general, iar nu doar unor

| anonim_4396 a răspuns (pentru Inferno):

"Realmente,in crestinism"... nu toate ramurile crestinismului au acel concept motiv pentru care e greu sa porti o discutie / dezbatere cu un crestin. Ce e corect pentru o ramura, e gresit pentru alta.

Stiu triungiul respectiv. Daca vorbim de un zeu, un semizeu si fantoma (sau 2 zei si o fantoma), practic contrazicerea poate fi evitata (cu greu, dar se poate). Totusi, daca "dumnezeu" este personajul care apare in 3 ipostaze, atunci da, apare o contrazicere (si nu neg). Ba mai mult, daca se afla in 3 ipostaze, atunci in realitate, nu are cum sa existe un "tata" si un "fiu" (fantoma o ignoram ca oricum nu face prea multe).

Uita-te la exemplul oferit de milan. El nu vorbeste de un zeu care apare in 3 ipostaze diferite, el vorbeste de 3 zei care IMPREUNA formeaza ceva.

* oricum, exemplele date de mine sunt oferite de diverse ramuri ale crestinismului. Nu eu am facut acele afirmatii. Dupa cum am zis, nici crestinii nu stiu cum e cu trinitatea deoarece e destul de complicata treaba.

Analizeaza raspunsul dat de milan si cel dat de alti useri postarii tale si o sa vezi ca nu se potrivesc.

| casian_6565 a răspuns:

Dumnezeu este unul singur Fiul purcede din Tatal la fel si Duhul in cer graiesc trei Persoane Tatal Fiul si Duhul Sfant care toto 3 Una sunt treime de o fiinta si nedespartita sfinti si restul sunt mijlocitori adica se roaga pentru oameni ca Dumnezeu sa nu ii pedepseasca foarte tare si etc chiar daca noi consideram ca sunt 3 persoane este de fapt UNA SINGURA