| Henrypericolpublic a întrebat:

De ce se spunea in biblie ca Duminica nu ai voie sa faci treaba? Adica agrumentativ care e cauza? Sau de sarbatulori? Cu ce ar afecta asta?

45 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

El intelege ca functia omenirii trebuie sa se mentina ca sa lucreze duminica o parte din ei si au liber alta zi. Alea erau povesti de religie pentru copii

| danut a răspuns:

In Biblie NU scrie de duminica ci de Sambata, duminica este doar de la Papa iar Sambata de la Dumnezeu.
Geneza 2, 2. În ziua a saptea, Dumnezeu a sfârsit lucrarea pe care o fãcuse; si în ziua a saptea S-a odihnit de toatã lucrarea Lui pe care o fãcuse.
3. Dumnezeu a binecuvântat ziua a saptea, Sambata si a sfintit-o, pentru cã în ziua aceasta S-a odihnit de toatã lucrarea Lui, pe care o zidise si o fãcuse.

| Octavian199 a răspuns (pentru danut):

De la zeul evreu nu e nimic, ca nu exista, la fel si ceilalti zei.

| RaulAlmășan a răspuns (pentru danut):

Sabatul a fost desființat în noul testament.
Ziua de odihnă este o zi pe care noi trebuie să o sfințim.
Adică să fim intr-o mai mare părtășie cu Domnul.

| danut a răspuns (pentru RaulAlmășan):

UNDE scrie in Biblie ca Sabatul a fost desfintat?

| RaulAlmășan a răspuns (pentru danut):

A patra din cele 10 porunci ale lui Dumnezeu spune:

Să lucrezi şase zile şi să-ţi faci lucrul tău. Dar ziua a şaptea este ziua de odihnă închinată Domnului Dumnezeului tău: să nu faci nici-o lucrare în ea, nici tu, nici fiul tău, nici fiica ta, nici robul tău, nici roaba ta, nici vita ta, nici străinul care este în casa ta. Căci în şase zile a făcut Domnul cerurile, pământul şi marea, şi tot ce este în ele, iar în ziua a şaptea S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihnă şi a sfinţit-o. (Exodul 20:9-11)

Principiul este că din 7 zile omul trebuie să lucreze 6 iar ziua a şaptea s-o sfinţească. Nu este specificat aici care din cele şapte zile ale săptămânii şi nu se pune accentul pe aceasta, ci mai degrabă pe faptul că una din şapte să fie de odihnă şi închinată Domnului. Evreii, care au dat lumii întregi săptămâna din şapte zile, ţin Sabatul ca şi zi de odihnă. Creştinii se odihnesc şi se închină Duminica astfel celebrând evenimentul Învierii Domnului Isus Hristos.

Sabatul a fost o umbră
Apostolul Pavel le-a scris creştinilor din Colose:

Nimeni, dar, să nu vă judece cu privire la mâncare sau băutură, sau cu privire la o zi de sărbătoare, cu privire la o lună nouă sau cu privire la o zi de Sabat, care sunt umbra lucrurilor viitoare, dar trupul este al lui Hristos. (Coloseni 2:16-17)

Deci, Sabatul, sau respectarea zilei de odihnă era umbra unor lucruri viitore şi nu înfăţişarea reală a lucrurilor. În Epistola către Evrei scrie:

Căci, dacă le-ar fi dat Iosua odihna, n-ar mai vorbi Dumnezeu după aceea de o altă zi. Rămâne, dar, o odihnă ca cea de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu. Fiindcă cine intră în odihna Lui se odihneşte şi el de lucrările lui, cum S-a odihnit Dumnezeu de lucrările Sale. Să ne grăbim, dar, să intrăm în odihna aceasta, pentru ca nimeni să nu cadă în aceeaşi pildă de neascultare. ( Evrei 4:8-11)

Domnul Isus oferă odihna adevărată
Se pare că Domnul Isus în mod intenţionat făcea anumite lucruri în ziua Sabatului şi aceasta a trezit nemulţumirea celor care respectau Sabatul fără a căuta să înţeleagă adevăratul sens pe care l-a pus Dumnezeu în respectarea acestei zile. Mântuitorul a spus:

Veniţi la Mine, toţi cei trudiţi şi împovăraţi, şi Eu vă voi da odihnă. Luaţi jugul Meu asupra voastră şi învăţaţi de la Mine, căci Eu sunt blând şi smerit cu inima; şi veţi găsi odihnă pentru sufletele voastre. Căci jugul Meu este bun, şi sarcina Mea este uşoară." (Matei 11:28-30)

Într-o confruntare cu cei care L-au învinuit că face minuni şi vindecări în ziua Sabatului, Domnul Isus a mai spus:

„Sabatul a fost făcut pentru om, iar nu omul pentru Sabat; aşa că Fiul omului este Domn chiar şi al Sabatului." (Marcu 2:27-28)

Ziua de odină nu este pentru a provoca divergenţe
Pentru că Sabatul a fost o umbră a odihnei adevărate care a fost adusă în Isus Hristos, nu mai trebuie să avem discuţii şi divergenţe între noi creştinii cu privire la acest subiect. Apostolul Pavel a scris:

Primiţi bine pe cel slab în credinţă şi nu vă apucaţi la vorbă asupra părerilor îndoielnice. Unul crede că poate să mănânce de toate; pe când altul, care este slab, nu mănâncă decât verdeţuri. Cine mănâncă să nu dispreţuiască pe cine nu mănâncă; şi cine nu mănâncă să nu judece pe cine mănâncă, fiindcă Dumnezeu l-a primit. Cine eşti tu, care judeci pe robul altuia? Dacă stă în picioare sau cade, este treaba stăpânului său; totuşi va sta în picioare, căci Domnul are putere să-l întărească pentru ca să stea. Unul socoteşte o zi mai presus decât alta; pentru altul, toate zilele sunt la fel. Fiecare să fie deplin încredinţat în mintea lui. Cine face deosebire între zile, pentru Domnul o face. Cine nu face deosebire între zile, pentru Domnul n-o face. Cine mănâncă, pentru Domnul mănâncă; pentru că aduce mulţumiri lui Dumnezeu. Cine nu mănâncă, pentru Domnul nu mănâncă; şi aduce şi el mulţumiri lui Dumnezeu. (Romani 14:1-6)

De ce creştinii se odihnesc Duminica?
Pentru că Domnul Isus a înviat Duminica, aşa cum scrie în toate cele patru Evanghelii, primii creştini obişnuiau să se întâlnească la închinare şi să facă frângerea pâinii în această zi. Când relatează despre cazul cu învierea lui Eutih, Luca scrie:

În ziua dintâi a săptămânii, eram adunaţi laolaltă ca să frângem pâinea. Pavel, care trebuia să plece a doua zi, vorbea ucenicilor şi şi-a lungit vorbirea până la miezul nopţii. (Faptele Apostolilor 20:7)

N-ar trebui să fie un prilej de discuţie sau de ceartă între creştini cu privire la ziua de odihnă dacă să fie Duminica sau Sâmbăta. Biblia ne învaţă să ne acceptăm unii pe alţii în această privinţă fără să ne judecăm sau să ne dispreţuim. Pe de altă parte, nu-ţi ajută la nimic orice zi n-ai ţine, sau măcar să le respecţi şi pe ambele, dacă n-ai întrat în odihna adevărată a Domnului Isus.
După cum Domnul Iisus a desființat clar ziua de Sabat, așa și creștinii îl urmează.
Domnul a fost mustrat in zi de Sabat, încă un motiv pentru care ziua când Domnul a fost mustrat nu mai este zi sfântă.
După înălțarea Domnului Iisus Duminica era ziua închinată Domnului.

| danut a răspuns (pentru RaulAlmășan):

Unde scrie in Biblie ca Dumnezeu a binecuvantat duminica si a desfintat Sabatul, cartea, capitolul, versetul.

| RaulAlmășan a răspuns (pentru danut):

Frate. Domnul Iisus făcea minunile in zi de sabat și era mustrat pentru asta, nu scrie clar dar e de înțeles în toate versete care le-am scris.
Spune te rog sincer tot ce ai înțeles din ce am scris.
Dacă vrei aici sau prin mesaj

| danut a răspuns (pentru RaulAlmășan):

Ce legatura au vindecarile cu Sfintirea Sabatului. Sabatul a fost facut pentru om si nu omul pentru Saabat DAR asta nu inseamna ca si-a pierdut SEMNIFICATIA. Am intelkes FOARTE bine ce ai subliniat DAR asata nu duce la ELIMINAREA Sabatului. Este evident ca nu ai inteles nimic dar pot sa spun si eu ca Isus a rESPECTAT Sabatul cat a trait pe pamant (iti pot aduce drept dovada nenumarate texts ) dar exista un text in Biblie pe care nu il sti sau il eviti in care Domnul Isus Hristos arata ca SABATUL va fi tinut pana la Revenirea SA de cei ai LUI.
Reiau intrebarea LA CARE NU ai raspuns fiindca nu exista dar daca ai descoperit ca exista raspunde. " Unde scrie in Biblie ca Dumnezeu a binecuvantat duminica si a desfintat Sabatul, cartea, capitolul, versetul."

| RaulAlmășan a răspuns (pentru danut):

Nu exista verset clar după înălțarea Domnului ca Duminica să fie ziua de odihnă dar nici SÂMBĂTA.
DAR ne arată că Sabatul nu este așa important.
Nu este capăt de țară să nu ții Sabatul și ne cere să nu judecăm o persoană în privința asta.
După înălțarea Domnului,apostolii se predicau Duminica, nu se mai vorbește despre sâmbătă.
Dar nu e rău nici să ții Sâmbătă nici Duminică, fiindcă asta se înțelege din cele spuse de Domnul Iisus.
Nu m-ai lasă o importanta deosebita Sabatului.
Eu nu am nimic împotriva celor ce țin Sabatul, dar nu sunt de acord cu cei ce spun că nu vei fi mântuit dacă nu ții Sabatul.
Se vede clar că nu e ceva deosebit de important, și nu se cere să nu ne judecăm in privința asta.
Nici în privința alimentației.
Pe care un frate Adeventist o duce la extrem partea cu alimentația, și conduce o fundație.
Nu mi se pare corect să spună că dacă consum alimente ce nu îmi fac doar bine ci risc să îmi scadă chiar și un an din viață e o sinucidere lentă și nu am parte de mântuire in privința asta.
Este exact opusul a ceea ce ne spune Domnul Iisus.

| danut a răspuns (pentru RaulAlmășan):

"Nu exista verset clar după înălțarea Domnului ca Duminica să fie ziua de odihnă dar nici SÂMBĂTA."
Se vede ca NU ai citit Biblia sau daca ai citit cate ceva nu ai aprofundat ceea ce ai citit.
Exista verset in care Domnul Isus Hristos spune lamurit ca la sfarsit trebuie tinut Sabatul, iti recomand sa mai cauti si nu este nevoie sa "reciti" ce crezi TU, lasa Biblia (CUVANTUL) sa spuna ce vrea EA (EL). Nu fac acum expunere la importanta Sabatului ci doar la ceea ce scrie in Biblie asa ca mai studiaza Cuvantul Domnului. Totusi sa iti dau o mica indicatie, daca stii ce este si unde se gaseste Micul Apocalips (si cine la expus), cauta acolo.

| RaulAlmășan a răspuns (pentru danut):

Căci, dacă le-ar fi dat Iosua odihna, n-ar mai vorbi Dumnezeu după aceea de o altă zi. Rămâne, dar, o odihnă ca cea de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu. Fiindcă cine intră în odihna Lui se odihneşte şi el de lucrările lui, cum S-a odihnit Dumnezeu de lucrările Sale. Să ne grăbim, dar, să intrăm în odihna aceasta, pentru ca nimeni să nu cadă în aceeaşi pildă de neascultare. ( Evrei 4:8-11)
Un verset nu trebuie să fie clar în privința unei schimbări, ne dăm seama din ceea ce spune Domnul.
Versetul ăsta nu este doar să ocupe spațiu pe hârtie.
Este ceva ce Domnul ne-a spus, și se înțelege că Sabatul poate fi mutat.
Nu știu pentru ce încerci să spui că Sabatul e obligatoriu, Ba chiar Adventiștii spun că e semnul fiarei.
Și că toți care au lepădat sabatul au primit semnul fiarei.
Ni se cere să nu ne judecăm in privința asta, deci importanța a cam dispărut Nimeni, dar, să nu vă judece cu privire la mâncare sau băutură, sau cu privire la o zi de sărbătoare, cu privire la o lună nouă sau cu privire la o zi de Sabat, care sunt umbra lucrurilor viitoare, dar trupul este al lui Hristos. (Coloseni 2:16-17)
Se declară clar că nu trebuie să ne judecăm in privința asta, nu sunt verste scrise fără un rost.
Pace.

| danut a răspuns (pentru RaulAlmășan):

"Nu știu pentru ce încerci să spui că Sabatul e obligatoriu,"
Este simplu dar e greu de inteles pentru cei ce refuza poruncile scrise de Dumnezeu. SINGURUL fel in care Dumnezeu este proslavit ca CREATOR al universului este PORUNCA A PATRA din DECALOG.
Singurul loc SCRIS de Dumnezeu ESTE Decalogul in care gasim porunca a patra unde Dumnezeu spune ca ESXTE CREATOR.
Exodul 20, 8. Adu-ti aminte de ziua de odihnã, ca s-o sfintesti.
9. Sã lucrezi sase zile, si sã-ti faci lucrul tãu.
10. Dar ziua a saptea este ziua de odihnã închinatã Domnului, Dumnezeului tãu: sã nu faci nici o lucrare în ea, nici tu, nici fiul tãu, nici fiica ta, nici robul tãu, nici roaba ta, nici vita ta, nici strãinul care este în casa ta.
11. Cãci în sase zile A FACUT Domnul cerurile, pãmântul si marea, si tot ce este în ele, iar în ziua a saptea, sambata, S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihnã si a sfintit-o.
Voi aproape TOATA crestinataatea II REFUZATI numele de CREATOR prin nerespectarea poruncii a patra din Decalog. Faptul ca spuneti ca Sabatul a fost eliminat odata cu NT este DOAR o amagire mai ales cand in NT SCRIE CLAR ca Sabatul trebuie tinut pana la vremea sfarsitului. Sabatul a fost tinut delungul istoriei de catre adevaratii crestini, de la Hristos si pana astazi ca asa SCRIE IN BIBLIE.

| RaulAlmășan a răspuns (pentru danut):

Scrie asta in Biblie, dar scrie in NT și argumente că nu mai este important.
Iar ziua de odihnă nu este specificata in vechiul testament, ci doar să lucrezi 6 zile și a 7 a zi să te odihnești.
Nu spune Domnul că luni, marți, miercuri, joi, vineri, duminică să lucrezi și sâmbătă să te odihnești.
Sunt tot 6 zile lucrătoare și una de odihnă.
Chiar daca ții Sabatul chiar dacă ții Duminica.
In plus numerotarea zilelor s-a schimbat în noul testament.

| danut a răspuns (pentru RaulAlmășan):

Genezaa 2,2. În ziua a saptea, Dumnezeu a sfârsit lucrarea pe care o fãcuse; si în ziua a saptea S-a odihnit de toatã lucrarea Lui pe care o fãcuse.
3. Dumnezeu a binecuvântat ziua a saptea si a sfintit-o, pentru cã în ziua aceasta S-a odihnit de toatã lucrarea Lui, pe care o zidise si o fãcuse.
Exodul 20, 8. Adu-ti aminte de ziua de odihnã, ca s-o sfintesti.
9. Sã lucrezi sase zile, si sã-ti faci lucrul tãu.
10. Dar ziua a saptea este ziua de odihnã închinatã Domnului, Dumnezeului tãu: sã nu faci nici o lucrare în ea, nici tu, nici fiul tãu, nici fiica ta, nici robul tãu, nici roaba ta, nici vita ta, nici strãinul care este în casa ta.
11. Cãci în sase zile a fãcut Domnul cerurile, pãmântul si marea, si tot ce este în ele, iar în ziua a saptea S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihnã si a sfintit-o.
Deutronom 5, 13. Sase zile sã lucrezi, si sã-ti faci toate treburile.
14. Dar ziua a saptea este ziua de odihnã a Domnului, Dumnezeului tãu: sã nu faci nici o lucrare în ea, nici tu, nici fiul tãu, nici fiica ta, nici robul tãu, nici roaba ta, nici boul tãu, nici mãgarul tãu, nici vreunul din dobitoacele tale, nici strãinul care este în locurile tale, pentru ca si robul si roaba ta sã se odihneascã întocmai ca tine.
Singura zi care a fost denumita de Dumnezeu a fost a saptea zi a saptamanii Sabatul, frestul au fost prima zi, a doua zi, a treia zi, a patra zi, a cincea zi, a sasea zi si Sabatul care a fost denumita cu mult mai tarziu sambata. Unde au fost schimbate zilele in NT, te rog, Cartea, Capitolul si Versetul?

| RaulAlmășan a răspuns (pentru danut):

Am să prezint principalele texte biblice despre abolirea (fie şi neoficială) a sâmbetei şi ţinerea duminicii. Din textul de la Ieşire 20:10 şi mai ales Deuteronom 5:15 constatăm că această zi a fost instituită de Dumnezeu, ca evreii să-şi amintească de ieşirea din robia egipteană. Până la Moise nu există nici o poruncă cu privire la şabat, iar faptul că Dumnezeu, după crearea lumii, „S-a odihnit în ziua a şaptea" (cf. Facere 2:2), nu înseamnă că aceea a fost anume sâmbăta. Oricum, putem admite că acea zi era sâmbăta, că nici acest lucru nu schimbă prea mult datele problemei, căci în Noul Testament, odată cu „recrearea lumii" prin întruparea, dar mai ales învierea lui Hristos, multe s-au schimbat sau cel puţin au fost îndreptăţite să se schimbe, din moment ce însăşi Legea s-a schimbat (cf. Evrei 7:12 ş.a.).

În Noul Testament, Mântuitorul Hristos „dezlega sâmbăta" (Ioan 5:18) şi se considera pe sine „Domn al sâmbetei" (Matei 12:8), făcând intenţionat cele mai multe minuni în ziua sâmbetei (vezi toate cele 4 Evanghelii). Domnul Hristos insuflă o atitudine similară şi celor care-l ascultau, spunându-le că „sâmbăta a fost făcută pentru om, iar nu omul pentru sâmbătă" (Marcu 2:27). Toate acestea marcau sfârşitul „legii sâmbetei" şi instituirea unei doi zile de odihnă pentru creştini, diferită de cea ţinută de Moise, Iosua şi toţi evreii de până atunci. Iată ce spune Sf. Pavel în acest sens: „Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi de odihnă. Drept aceea, s-a lăsat altă sărbătoare de odihnă poporului lui Dumnezeu" (Evrei 4:8-9). Oare ce înseamnă aceste cuvinte dacă nu abolirea sâmbetei şi instituirea unei alte zile de odihnă, în condiţiile în care multe ale prescripţii ale Legii Vechi nu mai erau obligatorii pentru creştini (cf. Fapte cap. 15 ş.a.)? După Învierea Sa din morţi în zi de duminică (cf. Ioan 20:1), Hristos S-a arătat în seara aceleiaşi zile ucenicilor Săi (cf. Ioan 20:19), când nu era Toma cu ei, apoi a doua oară exact peste o săptămână (expresia „după opt zile" are de fapt sensul „în a opta zi", adică tot duminica), când era „şi Toma împreună cu ei" (cf. Ioan 20:26). Prin aceasta Hristos nu doar că sfinţeşte ziua duminicii, ci marchează şi intervalul unei noi săptămâni (ciclu de 7 zile), aşa cum era să fie ţinută ea mai departe de către creştini. Din Noul Testament ştim că Duhul Sfânt s-a pogorât peste Apostoli în zi de duminică (Fapte 2:1) şi tot atunci s-au botezat primii creştini şi s-a făcut frângerea pâinii (Fapte, cap.2). Mai târziu, în toată Biserica „frângerea pâinii" (Euharistia / Liturghia) era făcută duminica (Fapte 20:7) şi tot duminica se făceau colectele pentru săraci (cf. I Corintheni 16:2), acestea fiind probabil făcute înainte sau după Liturghie, odată cu Agapele (mesele frăţeşti ale dragostei). Tot în zi de duminică Dumnezeu i-a descoperit Evanghelistului Ioan Apocalipsa (Apoc. 1:10). Din toate aceste texte se vede clar că Hristos, ucenicii Săi şi în general primii creştini şi cei de după ei ţineau exclusiv ziua duminicii, şi nu avem nici un text precum că aceştia ar fi ţinut sâmbăta. Mai mult decât atât, Sf. Pavel le cere creştinilor să nu-i bage în seamă pe cei care-i judecă „cu privire la sâmbătă" (Col. 2:16), arătând abolirea acesteia. De multe ori „Adventiştii de ziua a şaptea" aduc textul de la Fapte – cap.13 în sprijinul ideii că apostolii ar fi ţinut sâmbăta şi chiar ar fi mers în fiecare sâmbătă la sinagogă pentru a-şi onora obligaţiile religioase iudaice. Dacă însă analizăm mai atent acel capitol precum şi toate celelalte, vedem că apostolii mergeau sâmbăta la sinagogă şi chiar la templu doar pentru că acolo se aduna multă lume şi acesta era un bun prilej pentru propovăduirea Evangheliei şi nimic mai mult (cf. Fapte 5:20-21). Deci acest argument al adventiştilor nu ţine, iar altele nici nu există.
Altceva nu cred că mai e de zis.
Domnul să te binecuvânteze.

| danut a răspuns (pentru RaulAlmășan):

"Până la Moise nu există nici o poruncă cu privire la şabat"
Mai copile dar Dumnezeu de la facerea lumii a SERBAT sabatul din Gradina Edenului iar ORICE Cuvant a lui Dumnezeu ESTE o porunca.
Totusi se vede de departe ca nu stapanesti DELOC Biblia ci doar ai invatat niste dogme si ca sa terminam ca nici despre micul Apocalips SPUS de Domnul Isus Hristos uceniocilor prezentand VIITORUL pana la sfarsitul veacurilor (Matei 24) gasim aici LOCUL in care Dumnezeu ne indica in mod clar ce TREBUIE sa faca credinciosii la sfarsitul vremii (revenirea lui Isus Hristos).
Cand Hristos le vorbeste despre viitor (micul Apocalips) raspunzand la intrebarea cand va fi SFARSITUL LUCRURILOR, Acesta le spune:
Matei 24 20. Rugati-vã ca fuga voastrã sã nu fie iarna, nici într-o zi de Sabat.
37. Cum s-a întâmplat în zilele lui Noe, aidoma se va întâmpla si la venirea Fiului omului.
38. În adevãr, cum era în zilele dinainte de potop, când mâncau si beau, se însurau si se mãritau, pânã în ziua când a intrat Noe în corabie,
39. si n-au stiut nimic, pânã când a venit potopul si i-a luat pe toti, tot asa va fi si la venirea Fiului omului.
42. Vegheati dar, pentru cã nu stiti în ce zi va veni Domnul vostru.
Hristos le spune ucenicilor si mai departe crestinilor ca LA SFARSITUL vremurrilor cand toti vor fugii din calea urgie naturale si umane sa se ROAGE ca fuga lor sa nu fie iarna (conditii neprielnice) sau intr-o zi de SABAT cand este o zi de inchiinare. DECI sabatul TREBUIE tinut pana la SFARSITUL OMENIRII. Daca nu vrei treaba ta, nu te obliga nici Dumnezeu dar vei suporta consecintele. Numai bine.

| RaulAlmășan a răspuns (pentru danut):

Nu există consecințe frate.
In privința asta, este clar spus ce înseamnă Sabatul, nu mai are o importanță atât de deosebita.
A patra din cele zece porunci spune:

Adu-ţi aminte de ziua de odihnă, ca s-o sfinţeşti. Să lucrezi şase zile, şi să-ţi faci lucrul tău. Dar ziua a şaptea este ziua de odihnă închinată Domnului, Dumnezeului tău: să nu faci nici o lucrare în ea, nici tu, nici fiul tău, nici fiica ta, nici robul tău, nici roaba ta, nici vita ta, nici străinul care este în casa ta. Căci în şase zile a făcut Domnul cerurile, pământul şi marea, şi tot ce este în ele, iar în ziua a şaptea S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihnă şi a sfinţit-o. (Exodul 20:8-11)

Oricine lucrează are nevoie de odihnă şi Dumnezeu a rânduit această odihnă atât pentru oameni cât şi pentru animale. Ziua de odihnă reflecta o stare pe care a avut-o şi Dumnezeu după ce a creat cerurile, pământul şi marea în cele şase zile ale creaţiei. Deci, ziua de odihnă este o amintire şi o sărbătorire a Dumnezeului creator.

Şi pământul are nevoie de odihnă
O altă poruncă a lui Dumnezeu din Vechiul Testament spune:

Şase ani să-ţi lucrezi ogorul, şase ani să-ţi tai via, şi să strângi roadele. Dar anul al şaptelea să fie un Sabat, o vreme de odihnă pentru pământ, un Sabat ţinut în cinstea Domnului: în anul acela să nu-ţi semeni ogorul, şi să nu-ţi tai via. Să nu seceri ce va ieşi din grăunţele căzute de la seceriş, şi să nu culegi strugurii din via ta netăiată: acesta să fie un an de odihnă pentru pământ. Ceea ce va ieşi de la sine din pământ în timpul Sabatului lui, să vă slujească de hrană, ţie, robului şi roabei tale, celui tocmi de tine cu ziua şi străinului care locuieşte cu tine, vitelor tale şi fiarelor din ţara ta; tot venitul pământului să slujească de hrană. (Levitic 25:3-7)

În toate vremurile şi toate popoarele au ştiut că pământul are nevoie de odihnă şi i-au dat-o, dar în ultima vreme, s-a ajuns să se aplice agricultură exagerat de intensivă care nu-i mai îngăduie pământului să aibă odihna rânduită de Dumnezeu.

Odihna este imaginea Împărăţiei Cerurilor
Odihna rânduită de Dumnezeu în mai multe porunci, era o imagine a viitoarei Împărăţii a lui Dumnezeu aşa cum spune Scriptura când zice că Sabatul este „umbra lucrurilor viitoare" (Coloseni 2:17) Autorul Epistolei către Evrei atrage atenţia cititorilor că cei din poporul Israel nu au întrat încă în odihna adevărată a lui Dumnezeu nici atunci când au ţinut ziua Sabatului şi nici când au întrat cu Iosua în ţara Canaan. De aceea zice în continuare:

Rămâne dar o odihnă ca cea de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu. Fiindcă cine întră în odihna Lui, se odihneşte şi el de lucrările lui, cum S-a odihnit Dumnezeu de lucrările Sale. Să ne grăbim dar să întrăm în odihna aceasta, pentru ca nimeni să nu cadă în aceeaşi pildă de neascultare. (Evrei 4:9-11)

Isus Hristos este Domnul odihnei adevărate
Într-o zi, pe când treceau prin lanurile de grâu, ucenicii lui Isus, care erau flămânzi, au început să smulgă spice de grâu şi să le mănânce. Fariseii când au văzut aceasta i-au învinuit de încălcarea Legii lui Dumnezeu. Domnul Isus le-a răspuns în aşa fel ca ei să înţeleagă că religia lor le-a orbit ochii până acolo că nu mai văd omul şi nu mai au milă de el. Apoi, Domnul Isus a mai spus:

Căci Fiul Omului este Domn şi al Sabatului. (Ev. Matei 12:8)

Prin aceasta El, Mântuitorul lumii, le-a anunţat fariseilor că este Stăpânul odihnei, pentru că cuvântul Sabat aceasta înseamnă „odihnă". Înainte de această discuţie cu Fariseii, Domnul Isus a mai spus ceva foarte important când a zis:

Veniţi la Mine toţi cei trudiţi şi împovăraţi, şi Eu vă voi da odihnă. Luaţi jugul Meu asupra voastră, şi învăţaţi de la Mine, căci Eu sunt blând şi smerit cu inima; şi veţi găsi odihnă pentru sufletele voastre. Căci jugul Meu este bun, şi sarcina Mea este uşoară. (Ev. Matei 11:28-30)

Presupun că după citirea acestui articol, cititorul a realizat cât de important este să pună de o parte timp pentru a avea o odihnă calitativă împreună cu întreaga familie. Cu mult mai important şi prioritar este pentru fiecare om să creadă în Domnul Isus din toată inima, să se pocăiască şi să încheie un legământ cu El pentru ca astfel să între în adevărata odihnă a lui Dumnezeu. Aceasta este cea mai importantă decizie din viaţă care aduce „odihnă pentru sufletele" noastre pe acest pământ şi moştenire în Împărăţia Cerurilor. Aşa să ne ajute Dumnezeu.

| danut a răspuns (pentru RaulAlmășan):

Geneza 2,3. Dumnezeu a BINECUVANTAT ziua a saptea si a SFINTIT-O, pentru cã în ziua aceasta S-a ODIHNITt de toatã lucrarea Lui, pe care o zidise si o fãcuse.
(Biblia Sinodala Ortodoxa pag. 1136) Matei 28, 1 Dupa ce a trecut Sambata, cand se lumina de ziua intai a saptamani (duminica), au venit Maria Magdalena si cealalta Marie, ca sa vada mormantul.
CE ZI a BINECUVANTAT Dumnezeu? O zi oarecare, sau DOAR una anume? Mai citeste si sincer dupa parerea mea te chinui degeaba cu religia daca esti asa pornit sa serbezi orice zi din saptamana in afara de cea STABILITA de Dumnezeu. Ziua de inchinare este SIGILIUL lui Dumnezeu, de aici se poate observa ca NU sunt nenumarate religii si secte in crestinism ci DOAR DOUA, una care se inchina sambata si alta duminica, fiecare alege.

| RaulAlmășan a răspuns (pentru danut):

Nu zice Domnul că de schimba ziua de odihnă?
Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi de odihnă. Drept aceea, s-a lăsat altă sărbătoare de odihnă poporului lui Dumnezeu" (Evrei 4:8-9)
Nu înseamnă nimic acest verset?

| LupusDei1993 a răspuns (pentru danut):

De unde pana unde, se considera ziua iudaica a israelitilor Sabat, Sambata?
Tot ce stii tu despre calendarul curent este tot cel Greogorian de la papa, si nu are nici pic legatura cu cel israelit.

| danut a răspuns (pentru RaulAlmășan):

Cele spuse de tine nu se refera la ziua de odihna saptamanala ci la sarbatorile (care tot sabate se numeau) de peste an, studiaza.

| danut a răspuns (pentru LupusDei1993):

"De unde pana unde, se considera ziua iudaica a israelitilor Sabat, Sambata? "
De la facere a lumii si de la Legea lui Dumnezeu cele 10 Porunci. Ce legatura are asta cu calendarele Georgian si Iulian? Anul evreesc religios are 360 de zile cu o corectie la sapte ani si nu are legatura cu cele doua calendare pagane la care faci referire. dar asta nu insemna ca nu stim sa facem o sincronizare intre cele trei calendare.

| RaulAlmășan a răspuns (pentru danut):

Păi dacă era vorba de altă sărbătoare, atunci Dumnezeu le-ar fi cerut să păzească ziua de odihnă sfințită de la început.
Dar a spus,, Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi de odihnă. Drept aceea, s-a lăsat altă sărbătoare de odihnă poporului lui Dumnezeu" (Evrei 4:8-9).
Zice clar, altă sărbătoare și nu ce-a de ziua de sâmbătă.
A spus,, Altă Sărbătoare sărbătoare de odihnă"
Dacă e cum spui tu că și ei țineau greșit sărbătoarea de odihnă, Dumnezeu ar fi cerut să se întoarcă înapoi la ziua sfințită de El
Dar a spus că,, Drept aceea sa lăsat o altă sărbătoare de odihnă poporului, lui Dumnezeu.
Aici eu vreau să încheiem discuția fiindcă tot Domnul ne cere să nu ne judecăm in privința asta.
Chiar daca tu vrei să ții sâmbătă, nu îți va fi piedică pentru mântuire la fel și celor ce țin Duminica.
Pace

| danut a răspuns (pentru RaulAlmășan):

Hai ca devi obositor facand comentarii fara sa ciresti Biblia.
Evrei 4, 8. Cãci, dacã le-ar fi dat Iosua odihna, n-ar mai vorbi Dumnezeu dupã aceea de o altã zi.
9. RAMANE dar o odihnã ca cea de SABAT pentru poporul lui Dumnezeu.
Dar este evidentca nu sti ce scrie in Iosua privind ODIHNA, sa descurcam itele ca tot bati apa in piua.
Iosua 1, 13. "Aduceti-vã aminte ce v-a poruncit Moise, robul Domnului, când a zis: "Domnul, Dumnezeul vostru, v-a dat odihnã, si v-a dat tara aceasta.
15. pânã ce Domnul va da odihnã fratilor vostri ca si vouã, si pânã ce vor fi si ei în stãpânirea tãrii pe care le-o dã Domnul, Dumnezeul vostru. Apoi sã vã întoarceti sã stãpâniti tara care este mosia voastrã, si pe care v-a dat-o Moise, robul Domnului, dincoace de Iordan, spre rãsãritul soarelui."
11. A doua zi de Paste au mâncat din grâul tãrii, azimi si boabe prãjite; chiar în ziua aceea au mâncat.
12. Mana a încetat a doua zi de Paste, când au mâncat din grâul tãrii. Copiii lui Israel n-au mai avut manã, ci au mâncat din roadele tãrii Canaanului în anul acela.
Este vorba de4 faptul ca Dumnezeu a SCUTIT poporul de RAZBOAIE, asta este odihna lui Iosua si daca studiezi cartea lui Iosua ai sa vbezi ca sunt multe locuri unde se refera la ACEASTA ODIHNA, nicdecum nu este vorba de SABAT, cititi mai baieti ca nu am timp de exegeze cu uni care se cred studiosi dar ei vorbesc doar din ce aud la Biserica. Deci DACA citesti versetul noua (9) din EDvrei citim: " RAMANE dar o odihnã ca cea de SABAT pentru poporul lui Dumnezeu." deci SABATUL RAMANE nu il schimbam cu duminica si nu mai folositi versete fara sa cititi si unde trimite referinta acestuia (Iosua).

| RaulAlmășan a răspuns (pentru danut):

Frate. dacă ai citit cartea lui Iosua știi că prin rugăciunile lui Dumnezeu a făcut ca o zi să stea în loc.
O zi din săptămână a durat cât două zile.
Prin cele două rugăciuni a le lui Iosua.
Și asta înseamnă că sa repetat o zi.
E clar că s-a dereglat cursul timpului.

| danut a răspuns (pentru RaulAlmășan):

Chi ar nu ati inteles? NU este imporrtanta datarea sigura, ci localizarea. Adica daca esti pe o insula pustie si nu ai notiunea calendarului incepi sa numeri zilele iar A SAPTEA zi ESTE Sabatul. Deci daca calendarul s-a deplasat in timp este importanta ziua DECLARATA, ziua a saptea si nu sincronizarea calendarului. De aceia ce spui tu NU are nici o importanta. Asta din cauza ca saptamana NU ARE nici o legatura cu (virgula) calendarul astronomic, mai precis astazi in Romania este miercuri iar in USA este marti deci este importanta DECLARATIA si nu sincronizarea.

| RaulAlmășan a răspuns (pentru danut):

Eu când am zis că principiul este să ti ziua a șaptea, ai spus că e neapărat sâmbătă

| danut a răspuns (pentru RaulAlmășan):

Absolut, sambata dar sambata in Romania este in acelasi timp vineri in America. Deci cat timp este declarata ziua ca fiind sambata aceasta este ziua a saptea. Ziua a saptea ESTE TODEAUNA sambata.

| RaulAlmășan a răspuns (pentru danut):

Păi dacă eu numerotez de luni până Duminică..nu tot în a 7-a zi țin ziua de odihnă?
E clar că timpul săptămânii să dereglat și așa se înțelege și de de in noul testament nu se mai dă o importanță deosebită acestei zile.
Dacă o zi a durat două zile, s-ar putea ca 7-a zi să devină Duminică, sau orice altă zi, deci nu mai știu nici Evreii.
Și asta explică multe versete din Noul Testament.

| danut a răspuns (pentru RaulAlmășan):

Nicidecum, nu numeroteaza fiecare cum vrea ci dupa cum a lasat Dumnezeu. Chiar nu ai inteles nimic, cand s-a schimbat calendarul din Iulian in Grgorian s-au schimbat UMEROTATIA zilelor in calendar DAR ordinea zilelor in saptamana a ramas aceiasi dealungul istoriei. asta explica ce greu inteleg unii ce scrie in VT dar si in NT. Ordinea zilelor in saptamana a fost aceiasi: prima zi, a doua zi, a treia zi, a patra zi, a cincea zi, a seasa zi, Sabatul (in somana sambata) aa saptea zi.

| RaulAlmășan a răspuns (pentru danut):

Eu am înțeles asta frate, dar o zi a stat în loc, deci cursul săptămânii e un altul.
Nu poți trece cu vederea asta.
Sa schimbat numerotarea zilelor.
Și apoi a 7-a zi putea fi oricare din zilele săptămânii fiindcă nu știm ziua care a durat 48 de ore.
Nu m-ai rămâne valabilă autenticitatea numerotării zilelor.

| danut a răspuns (pentru RaulAlmășan):

"Eu am înțeles asta frate, dar o zi a stat în loc, deci cursul săptămânii e un altul."
Nicidecum, totul a fost luat in calcul, ti-am mai spus, a fost o saptamana cu o zi prelungita, nu are importanta numarul orelor din acea zi, repet saptamana NU are corespondent cosmic, orar, ci doar a insiruiri acestora.

| RaulAlmășan a răspuns (pentru danut):

Cum nu are?
A stat o zi îl loc, cum spui că e aceeași?

| danut a răspuns (pentru RaulAlmășan):

"A stat o zi îl loc, cum spui că e aceeași?"
De unde sti cat a stat, cum a fost masurat timpul la acea data? Iti spun eu, dupa umbra soarelui iar ziua era de la APUSUL soarelui si pana la noul apus, deci DOAR o zi, ca a fost mai lunga este alta treaba fara importanta in cronologia zilelor (pamantu a facut doar o rotatie).

| RaulAlmășan a răspuns (pentru danut):

De două ori a stat ..in urma a doua rugăciuni.
Totuși luna e formată din săptămâni, săptămânile din zile, zilele din ore, orele din secunde, secundele de milisecunde.
Dacă o zi a durat cât două, totul a fost schimbat, mai ales că pe vremea aceea timpul era măsurat cu ajutorul luminătorilor cerești

| danut a răspuns (pentru RaulAlmășan):

Tot nu ai inteles se vede ca NU este nici o metoda de calcul a zilelor saptamanii prin datare cosmica. Complicata este chestia asta, saptamana ca, cronologie este doar un dar lasat de Dumnezeu, nu o poti evalua prin calcule astronomice. Poate gasesti tu o metoda in afara de memoria umana.

| RAY a răspuns:

Ce imi place sa vad cum teisti singuri se contrazic intre ei si cica biblia este cuvantul lui dumnezeu, in fapt de data asta danut are dreptate,sabatul incepe din seara asta, de la apusul soarelui pana maine seara, practic sambata este zi de odihna iar iisus nu a desfintat nimic in fapt si in nt scrie ca iisus a inviat in prima zi a saptamani duminica pentru ca inainte de paste a fost crucificat, adica azi a fost pus la cruce iar duminica a inviat, de ce trebuie? pentru ca ziua cand iahve ti-a terminat treaba

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Era o prescripție de igienă a vieții, să nu muncești până pici jos.
Apoi a fost transformată în regulă religioasă ca să fie impusă celor ce nu înțeleg lucrurile simple cu frumosul. Apoi, dacă cineva o călca, regula. erau determinați și alții să o calce. Așa că aceia erau cam urechiți, de aceea,
- Dumnezeu a poruncit ca să fie pedepsit cu moartea orice evreu care efectua vreo lucrare în ziua sabatului (Exod 31.14-15; 35.2; Num. 15.32-36).
Și cei ne evrei care locuiau împreună cu evreii în aceeași localitate, erau supuși la ceeași regulă, ca să nu dea exemplu prost.

| anonimg a răspuns:

"Ziua a saptea a fost numita sabat (= sambata). Cuvantul "sabat" inseamna odihna, caci in ea "s-a odihnit Dumnezeu de toate lucrurile Lui"( Facerea II, 2. ), dupa cum spune dumnezeiasca Scriptura."
Sursa: http://www.ziare.com/......ar-1065641

Este vorba de ce-a da-a 4-a porunca din cele 10 care suna asa:
"Adu-ti aminte de ziua de odihna, ca s-o sfintesti.
Sa lucrezi sase zile si sa-ti faci lucrul tau.
Dar ziua a saptea este ziua de odihna inchinata Domnului Dumnezeului tau: sa nu faci nicio lucrare in ea, nici tu, nici fiul tau, nici fiica ta, nici robul tau, nici roaba ta, nici vita ta, nici strainul care este in casa ta.
Caci in sase zile a facut Domnul cerurile, pamantul si marea, si tot ce este in ele, iar in ziua a saptea S-a odihnit: de aceea a binecuvantat Domnul ziua de odihna si a sfintit-o." (Exod:20.8-11)
https://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/exod/20/

Intotdeauna ziua a saptea a fost sambata. Ca oamenii au schimbat-o de-a lungul istoriei, asta este altceva. Dumnezeu nu ne-a dat o alta zi in locul acesteia.
In anul 321 d.Hr. biserica catolica a schimbat sambata cu duminica incalcand porunca lui Dumnezeu. Si cum biserica ortodoxa se trage din biserica catolica, a ales sa ramana ca si zi de inchinare cu duminica.

Zlele saptamanii si implicit ziua a saptea au fost facute/stabilite de Dumnezeu in folosul nostru. Biblia spune cand este vorba de creatiune ca "Dumnezeu a binecuvantat ziua a saptea si a sfintit-o, pentru ca in ziua aceasta S-a odihnit de toata lucrarea Lui pe care o zidise si o facuse." (Geneza/Facerea.2:3)
Dumnezeu nu avea nevoie de odihna pentru ca El nu oboseste. Aici se refera la odihna spirituala, de indepartarea oricaror griji, si omul sa se poata intalni cu Dumnezeu.
Asatzi nu ar mai fost atat de multi oameni necrednciosi daca ziua de inchinare nu ar fi fost schimbata.
Acesta va fi razboiul final cu care se va incheia istoria acestui pamant: pazirea sambetei sau a duminicii.

https://www.youtube.com/watch?v=-kv54nUCGjM

| RAY a răspuns (pentru anonimg):

Mai evident este
Şi înviind dimineaţa, în ziua cea dintâi a săptămânii (Duminică) El s-a arătat întâi Mariei Magdalena, din care scosese şapte demoni.

| Panamax a răspuns:

In Biblie se spune de sambata.
E o idee buna sa ai o zi in care sa te odihnesti.
De muncit ai toata viata la dispozitie.

| Irinel15123532 a răspuns:

Domnul a dat aceasta porunca, nu doar ca a intemeiat saptamana, multi cred ca a fost mereu asa 7 zile o saptamana, dar nu a fost asa, romanii spre exemplu aveau decadele, Dumnezeu a infiintat ritmul normal de 7 zile, ''6 zile sa lucrezi dar a 7a sa te odihnesti'' dar nu este vorba doar de o singura odihna, ci este vorba de o zi oferita Lui Dumnezeu, se numeste Sabat, sau ziua de odihna, in ziua aceasta mergem la biserica, ne rugam Domnului, mergem in vizita pe la rude, prieteni, incerca sa ajutam cu o vorba buna, cu o fapta buna, bineinteles ca nu trebuie sa fie asta singura zi in care facem aceste lucruri, dar in aceasta zi trebuie sa fim mai activi spiritual, evreii tineau sambata, noi crestinii tinem duminica, nu trebuie sa ne certam pe zile, ci sa tinem o zi de odihna, asa cum este porunca a 4a din cele 10 porunci

| Sekim a răspuns:

Salut
Duminică nu ai voie sa faci treaba deoarece Dumnezeu se odihnea duminică in timpul cand crea universul. Se spune ca e păcat daca faci asta. mna.

| Octavian199 a răspuns (pentru Sekim):

Parca in biblie zice ca 'Rambata' e sabatul rolling on the floor

Întrebări similare