anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

De curand, am fost la o petrecere. Acolo am cunoscut destul de multi tineri care iubeau sa mearga la biserica. Tot acolo am cunoscut un baiat care mi s-a parut destul de dragut. Era foarte, foarte haios, carismatic, vorbaret si totodata si inteligent. Calitatile din urma nu puteau sa vina insotite decat si cu intelingenta. A doua zi, prietena mea, m-a intrebat ce parere am despre acel baiat pentru ca acesta a intrebat-o daca vreau sa ii dau prin intermediul ei, numarul meu de telefon. Atunci am mai intrebat-o cate ceva despre el si am aflat ca este la teologie. Este in anul 2. Stiu ca la teologie se fac 4 ani parca. Faza e ca eu sunt la Medicina. Daca ar fi sa fie ceva intre noi si s-ar ajunge la casatorie, eu as deveni Preoteasa. Ma gandesc ca este in cautare de o relatie serioasa pentru ca, dupa cum bine stiti, ca sa devina preot ii trebuie si o sotie. Vreau sa specific faptul ca eu sunt o persoana credincioasa, insa nu stiu foarte multe lucruri despre biserica, eu ducandu-ma doar o data pe an la aceasta. Mi-ar fi placut sa ma duc de mai multe ori, insa parintii mei neducandu-se, am ajuns ca si eu sa o fac doar o data pe an... Intrebarea este: ar putea exista o relatie intre noi, avand in vedere faptul ca eu ovsa devin doctorita si el preot? Ce implica casatoria cu un preot?

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 explică:

De fapt, am inteles la ce te referi tu.Ti-am explicat ca n-are sens sa te gandesti atat de departe, pentru ca poti suferi diferite dezamagiri.Dar, daca vrei, poti visa.In zilele noastre, atributiile unei preotese difera foarte mult fata de trecut.La tara,inca mai exista mentalitatea conform careia preoteasa trebuie sa aiba grija de casa,de copii,sa fie buna,darnica,modelul crestinei si femeii perfecte.Dar la oras nu mai sunt reguli atat de stricte.Pur si simplu mergi la biserica si ai grija sa respecti o anumita conduita, sa te limitezi la activitati"decente".Sa ai o viata normala, in mare, cu mici exceptii privind mersul"obligatoriu"la biserica si asa-zisul comportament exemplar, care oricum se aplica doar intre zidurile bisericii.

15 răspunsuri:
| danut a răspuns:

In afara de faptul ca te vei numi d-na preoteasa si va trebui sa mergi dupa sot undeva in creierul muntilor unde se va gasi si pentru el o biserica, casatoria dintre voi nu va implica nimic DEOARECE un preot este DOAR un angajat al STATULUI. Nu are nici o legatura cu Dumnezeu ci doar cu o organizatie statala care isi spune si ORTODOXA si care isi mai spune si biserica. Casa de piatra.

| doctorandus a răspuns:

Daca-l iubesti, casatoriti-va, daca nu, nu.

| mentholinks a răspuns:

Daca vrei sa-ti complici viata doar pentru ca-l simpatizezi pe baiatul asta, go for it. Sfatul meu e sa nu te incurci cu clerici ortodocsi, sunt dubiosi.

| Melisaanais a răspuns (pentru mentholinks):

Poti sa imi spui, te rog, de ce ii consideri dubiosi?

| doctorandus a răspuns (pentru mentholinks):

Nu sunt toti la fel. Exista clerici de la idealisti luminati la idealisti fanatici si de la altruisti la mercenari.

| mentholinks a răspuns (pentru Melisaanais):

Traiesc pe spinarea oamenilor si recurg la tot felul de activitati pentru a produce bani pentru biserica si pentru ei.

| xerxes1 a răspuns:

Va completati reciproc.
Pacientii pe care nu reusesti sa-i vindeci el o sa-i ingroape.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

))Ma mir cum nu te gandesti deja ce nume le vei pune copiilor vostri. Abia l-ai cunoscut.Mai e mult pana la casatorie.
N-are nicio relevanta ce ai sa devi tu(ma rog, in limitele decentei, n-o sa fii o preoteasa pr0stituata).Mergi duminica la biserica, ai grija cum te imbraci si in general cum te comporti.

| Melisaanais a răspuns (pentru anonim_4396):

Automat ce te gandesti la o relatie cu el si o vei si avea, exista sanse sa te indragostesti foarte tare de el pe parcurs, cat si el de tine incat sa ajungi sa nu vrei sa mai pleci de langa el vreodata si la un moment dat sa te ceara de sotie. Stiu ca dupa ce ar termina facultatea, ca sa poata sa devina preot, ii va trebui o sotie si din cauza asta intreb. Exista sanse mult mai mari ca un student la Teologie sa te ceara de sotie mult mai repede, decat unul la Automatica de ex., avand in vedere ca el in 2-3 ani va trebui sa devina preot. Daca nu era student la Teologie, nu mai ma gandeam la lucrul acesta de pe acum.

| anonim_4396 explică (pentru Melisaanais):

"Automat ce te gândești la o relație cu el si o vei si avea"-Tu nu știi daca vei avea o relație cu el. Abia il cunosti.Ai stat câteva ore cu el si ți s-a părut inteligent si carismatic.Asta nu e o garanție.In ipoteza in care ai sa-l cunosti mai bine, poti afla ca nu e chiar băiatul "perfect"pentru tine.Bineinteles ca exista șanse sa va îndrăgostiți si sa va căsătoriți.Dar la fel de bine exista șanse sa te calce mâine o masina.Si presupun ca nu începi de azi sa te gândești pe cine sa treci in testament(ma rog, înțelegi tu ce am vrut sa zic, chiar daca nu e cea mai buna comparatie)

| Melisaanais a răspuns (pentru anonim_4396):

Cred ca nu m-am exprimat cum trebuie, pentru ca vad ca tot nu ai inteles... Nu m-am referit la faptul ca SIGUR o sa fiu cu el. Ma refeream la faptul ca daca e sa ajung sa fiu cu el, in proportie de 50%( asa cum ai abordat tu problema)aceste lucruri s-ar putea intampla si voiam sa stiu de dinainte ce va presupune asta in viitor. Pentru ca, vrand, nevrand, te gandesti si la asta. Devi totusi Preoteasa in cazul asta, nu e ca in celelalte relatii. E ca si cum te-ai interesa tu de dinainte de facultatea pe care vrei sa o urmezi, de ex., vrand sa stii cat mai multe detalii de dinainte despre ea, pentru a nu te trezi pe parcurs ca ti se pare prea grea si trebuie sa te gandesti la alta. Poate trebuia doar sa intreb despre relatia dintre un baiat de la Teologie si o fata de la Medicina. Poate asa imi dadeati sfaturi la ceea ce s-ar putea intampla in viitor... Stiu ca tie ti se pare ca ma gandesc prea departe. Ma gandeam ca o sa primesc astfel de raspunsuri ca al tau.E ok, eu inteleg ce vrei sa spui tu si iti multumesc foarte mult pentru raspuns! Fiecare opinie conteaza!

| Melisaanais a răspuns (pentru anonim_4396):

Multumesc inca o data!

| anonim_4396 explică (pentru Melisaanais):

De fapt, am inteles la ce te referi tu.Ti-am explicat ca n-are sens sa te gandesti atat de departe, pentru ca poti suferi diferite dezamagiri.Dar, daca vrei, poti visa.In zilele noastre, atributiile unei preotese difera foarte mult fata de trecut.La tara,inca mai exista mentalitatea conform careia preoteasa trebuie sa aiba grija de casa,de copii,sa fie buna,darnica,modelul crestinei si femeii perfecte.Dar la oras nu mai sunt reguli atat de stricte.Pur si simplu mergi la biserica si ai grija sa respecti o anumita conduita, sa te limitezi la activitati"decente".Sa ai o viata normala, in mare, cu mici exceptii privind mersul"obligatoriu"la biserica si asa-zisul comportament exemplar, care oricum se aplica doar intre zidurile bisericii.

Răspuns utilizator avertizat
| gratargratar a răspuns:

Sunt multe astfel de cazuri. Cunosc personal vreo doua. Cele doua profesii se completeaza foarte bine.
Ca preoteasa trebuie sa ai un comportament mai retinut. Adica sa nu te duci cu prietenele in club si sa te imbraci provocator. Cam asta ar fi. Lumea o sa te ia ca exemplu.

| Melisaanais a răspuns:

Va multumesc! Din pacate, cei de aici nu ma lasa sa dau mai multe funde sau calificative pentru nivelul la care ma aflu aici. Sa stiti ca m-ati ajutat toti! Va multumesc inca o data!