| Helper07 a întrebat:

"Dragostea... nu se aprinde de manie..."(Corinteni 13:5)

Preaiubiţilor, să ne iubim unii pe alţii, pentru că dragostea este din Dumnezeu şi oricine iubeşte este născut din Dumnezeu şi-L cunoaşte pe Dumnezeu! Cel ce nu iubeşte nu L-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este dragoste.(1Ioan4:7,8)

Numeri 12:9 
Domnul S-a aprins de mânie împotriva lor. Și a plecat.

Dragostea nu se manie, Dumnezeu e dragoste dar se manie.

Cine stie sa-mi raspunda s-o faca, cine nu, sa-si vada de treaba si sa ia aminte la ce vor scrie ceilalti. Chiar vreau un raspuns care sa ma lamureasca.

Răspuns Câştigător
| Irinel15123532 a răspuns:

Ma bucura preocuparea ta de a afla adevarul. Hai sa vedem totusi ce este cu aceasta contradictie.
Mai intai apostolul Pavel le scrie Corintenilor caracteristicile dragostei, si printre ele se spune ''Dragostea nu se va mania'' apoi spune in Numeri ''Dumnezeu s-a maniat'', cum vine asta? Ei bine, mai avem versete asemanatoare, hai sa vedem.
Unul dintre ele se afla in Efeseni 4:26 '' „Mâniaţi-vă și nu păcătuiţi.''
In alta parte il avem pe Domnul nostru Iisus Hristos, iar biblia spune ca s-a maniat.
Marcu 10:13 '' I-au adus nişte copilaşi ca să Se atingă de ei. Dar ucenicii au certat pe cei ce îi aduceau.
Când a văzut Isus acest lucru, S-a mâniat şi le-a zis: „Lăsaţi copilaşii să vină la Mine şi nu-i opriţi, căci Împărăţia lui Dumnezeu este a celor ca ei.''

Ei bine, ce este cu toate astea? Si eu m-am confruntat cu aceasta problema, ei bine, noua ni se pare o contradictie, dar nu este asa, de ce?
Noul testament a fost scris in limba Greaca, Grecii sunt foarte foarte atenti la cuvinte. Daca vei cercata in Greaca in original vei observa ceva, cuvantul pentru ''manie'' in fraza ("Dragostea... nu se aprinde de manie..."(Corinteni 13:5) Vei vedea ca, cuvantul ''manie'' este diferit de cel din fraza (Domnul S-a aprins de mânie împotriva lor. Și a plecat.)
De ce este alt cuvant folosit? Pentru un motiv foarte simplu, pentru ca sunt mai multe forme de manie, asa cum sunt mai multe forme de dragoste. Mania condamnata de biblie este acea explozie de ura necontrolata, de resentimente puternice, de ura nejustificata, o explozie de sentimente si vorbe urate. Dumnezeu spune sa iubim si sa iertam, nu s ainjuram si sa uram. Este o diferenta si sunt mai multe forme de manie, cele rele si distrugatoare sunt condamnate, nu cele care sunt pentru binele nostru ca cel din efeseni ''maniati-va si nu pacatuiti'' adica sunt manios, nemultumit, pe felul meu de viata si vreau o schimbare, vreau sa nu mai pacatuiesc si este o manie sfanta, spre binele meu, ma maniez si nu mai beau alcool, ma maniezi si nu mai fumez.
Biblia spune cuvantul ''dragoste'' intr-o parte cu ''fileo'', care este dragostea bazata pe ce simti la un moment dat (daca simt eu acum, te iubesc, daca nu mai simt, nu te mai iubesc, aia e), si dragostea ''agape'' care este dragostea jertfitoare, care da totul, pana la moarte te iubeste, aceasta este dragostea Lui Dumnezeu, dragostea agape. Ei bine, cum spuneam, sunt mai multe feluri de manie. Mania cu care ne maniem noi, nu este mania cu care se manie Dumnezeu, EL nu incepe sa urle si sa isi schimbe culoarea fetei in rosu cum facem noi, nu, in nici un caz.

Cuvantul folosit in fraza ''maniati-va si nu pacatuiti'' si in fraza ''Iisus s-a maniat'' este vorba de un cuvant care simbolizeaza o manie spre binele si indreptarea celor din jur, cum adica?
Adica nu este o manie obisnuita, ci o manie produsa de faptul ca se produce o nedreptate, si acea nedreptate trebuie indreptata cu calm, nu este o manie obisnuita, ci una sfanta, de aceea spune ''maniati-va si nu pacatuiti'' adica sa aveti o manie spre binele vostru, sa va intariti, sa va incapatanati si sa nu pacatuiti impotriva lui Dumnezeu. Dumnezeu nu se manie ca noi, acolo este folosit alt cuvant, Grecii erau foarte atenti la cuvinte, este o manie spre binele si indreptarea celor care au gresit, Dumnezeu isi va retrage prezenta de acolo de unde este pacat, de aceea Adam si Eva nu au mai putut sa stea in cer, pentru ca acolo unde este lumina, intunericul moare, asa ca Adam, ar fi trebuit sa fie distrus, omorat, pentru ceea ce a facut, dar Hristos a luat pedeapsa noastra asupra Sa si a platit datoria pacatului nostru.
Desigur, nu este singura forma de manie, si Dumnezeu se manie, si isi va revarsa mania peste cei nelegiuiti, la judecata, unde totul va fi dat pe fata, Dumnezeu va face dreptate si va arde si pedepsi raul, crimele, minciunile, inselatoriile, nedreptatile, doar cei ce sunt acoperiti de sangele Lui Hristos Iisus, cel care a platit datoria si a luat asupra Sa pedeapsa pentru pacat, doar prin El ajungem la Tatal s avem usa deschisa.

| Helper07 explică (pentru Irinel15123532):

Multumesc ca mi-ai explicat. Am acceptat faptul ca Dumnezeu are mereu dreptate si ca eu nu voi intelege mereu toate lucrurile fiindca nu mi-a fost dat sa le cunosc, asa ca nu renunt la credinta imediat cum apare o astfel de "contradictie" pe care nu o inteleg. Un vecin spunea ca acele parti din Biblie care spun ca Dumnezeu se aprinde de manie sunt neadevarate si o insulta la adresa Lui fiindca Dumnezeu e Dragoste si Dragostea nu se manie. Multumesc din nou.

| Irinel15123532 a răspuns (pentru Helper07):

Cu mare placere, ma bucur ca am putut sa fiu de ajutor. Domnul sa te binecuvanteze.

40 răspunsuri:
| anonimg a răspuns:

Ai primit răspunsuri bune. Dar ceea ce mai adaug este că Dumnezeu ne-a creat după chipul și asemănarea Lui. Păcatul este ceea ce ne deosebește de Dumnezeu. Dumnezeu dorește să privim lucrurile prin ochii Lui.
Apostolul Pavel ne învață:
"„Mâniaţi-vă, şi nu păcătuiţi." Să n-apună soarele peste mânia voastră." (Efeseni.4:26)
Mânia lui Dumnezeu este o indignare; pe când mânia oamenilor este păcat, deoarece oamenii nu urăsc fapta, ci făptașul.
Dumnezeu dorește salvarea păcătosului, pe când oamenii doresc moartea lui. Păcatul a distrus chipul lui Dumnezeu din om. Dumnezeu dorește refacerea noastră. Iar aceasta este o lucrare de o viață întreagă. Caracterul nostru trebuie să fie același cu al lui Dumnezeu; iar lucrul acesta nu se face peste noapte.

| Celcestietot a răspuns:

Păi Dumnezeu urăște păcatul, nu dorește moartea păcătosului, dar iubește omul. Așa cred eu.

| Helper07 explică (pentru Celcestietot):

Dumnezeu uraste pacatul dar nu si pacatosul, asa-i? Prin asta putem spune ca-si manifesta dragostea pentru noi dar daca noi iubim pacatul, pacatul e in noi, si astfel Dumnezeu distruge pacatul dar daca pacatul e una cu noi, atunci si noi vom fi distrusi.

| Celcestietot a răspuns (pentru Helper07):

Fiecare va primi după faptele sale în viața de apoi. Cei drepți in Rai, cei nedrepți în Iad.

| Helper07 explică (pentru Celcestietot):

Viata de apoi e de fapt invierea, inteleasa gresit.

| Celcestietot a răspuns (pentru Helper07):

Nu știu ce să mai spun. Gândește-te la săracul Lazăr si acel bogat, și vei rămâne puțin derutat.

| Helper07 explică (pentru Celcestietot):

Pildele nu trebuie luate literalmente, sunt ca si fabulele doar ca in proza - prezinta intamplari NEADEVARATE din care se desprinde o invatatura.

| Celcestietot a răspuns (pentru Helper07):

Pai dar Iisus a spus asta din cate stiu.

| Helper07 explică (pentru Celcestietot):

Pai da, Isus a spus multe pilde ca sa-i faca pe oameni sa inteleaga mai bine Scriptura

| Celcestietot a răspuns (pentru Helper07):

Si ce este sanul lui Avram? Ce se afla acolo, nu sufletele bune, iar in Iad cele rele practic?

| Helper07 explică (pentru Celcestietot):

Cred ca se refera la Imparatia lui Dumnezeu.

| Celcestietot a răspuns (pentru Helper07):

Deci, crezi ca traim dupa moarte pana la judecata?

| Helper07 explică (pentru Celcestietot):

Nu, pana atunci suntem intr-o stare de inexistenta asemanatoare somnului fara vise. Mai putin infioaratoare(zic eu) decat iti imaginezi. Chestia e ca nu vei avea notiunea timpului in aceasta stare si te vei trezi la judecata ca dupa o clipa dupa moarte.

| Celcestietot a răspuns (pentru Helper07):

Probabil. Oricum, incerc sa aflu asta si cand o sa imi dau seama cum sta treaba, te anuntwinking.

| mentholinks a răspuns:

Corinteni e o epistola a unuia care il chema Pavel care nici macar nu l-a cunoscut personal pe Isus, doar a avut un soi de vedenie in genul cum a avut si Mahomed. Numeri e o carte scrisa cica de Moise cu care se pare ca a vorbit personal Dumnezeu.

| Helper07 explică (pentru mentholinks):

Ar trebui sa citesti Corinteni - sa stii si tu ce e Dragostea (Corinteni 13)

| mentholinks a răspuns (pentru Helper07):

Dacă nu îți convine răspunsul, asta e. Nu ma trimite sa citesc tot felul de aberații filozofice.

| Helper07 explică (pentru mentholinks):

Ar trebui.

| xerxes1 a răspuns:

Omul l-a creat pe Dumnezeu dupa chipul si asemanarea sa:
manios cand are toane,
iubitor cand ii merge bine,
criminal,
dusmanos,
iute la manie,
gelos etc.
Biblia este doar o culegere de povesti si legende populare.
Exista o divinitate in fiecare dintre noi, care ni se descopera putin cate putin in functie de nivelul fiecaruia.Dar cat timp credem in povesti cu spiridusi suntem la parter.

| Helper07 explică (pentru xerxes1):

Ia aminte la raspunsul castigator. Parerea si gandurile tale sunt insuflate de Satana. Am spus sa-mi raspunda cine stie caci cum ar putea indruma un orb pe alt orb?

| xerxes1 a răspuns (pentru Helper07):

Normal ca ai dat castigator unui raspuns care ti-a confirmat ce stii, deoarece ai mintea inchisa.

| Helper07 explică (pentru xerxes1):

Nu, ci din potriva, am mintea deschisa spre Adevarul Divin. Atata timp cat accept ca Dumnezeu are intotdeauna dreptate, ca eu n-o sa inteleg mereu totul si ca, daca va fi cu putinta, Satan ii va amagi chiar si pe cei alesi, n-o sa incetez sa cred in Dumnezeu. Am vrut sa mi se explice, n-am renuntat la credinta.

| Nilsson a răspuns:

Irinel ți-a dat cel mai bun răspuns, merită fundă, nici nu prea am ce să mai completez.
E vorba de doi termeni cu niște conotații diferite, unul semnifică mânia cu efecte distructive, altul reprezintă o formă de indignare cu efecte constructive.
Ca sa dau un exemplu comparativ, este ca diferența dintre mândrie și demnitate, chiar dacă în aparență am fi tentați să spunem ca reprezintă același lucru, de fapt sunt lucruri diferite.

| TamplaruAnisoara a răspuns:

Aparent acele doua versete se contrazic. Ținând cont ca Dumnezeu nu se schimba asta nu înseamnă ca trece cu vederea atunci când omul nu trăiește după voia Lui.
Faptul ca Maria a fost pedepsita cu lepra i-a determinat sa creadă ca Dumnezeu s-a aprins de manie si a pedepsit-o, dar in realitate a fost drept din punct de vedere al legii judiciare instituite.
La fel, când ucenicii au zis lui Isus: "Doamne, vrei sa poruncim sa se pogoare foc din cer si să-i mistuie, cum a făcut Ilie?" Isus le-a răspuns :"Nu știți de ce duh sunteți însuflețiți."Luca 9/52-55.
Daca aceste lucruri au fost bune pe vremea VT de ce erau greșite in timpul apostolilor?
In VT Dumnezeu a trebuit să-i învețe aceste lecții in mod grafic, a trebuit sa opereze in armonie cu sistemul legii pe care-l oferise. Dar adevărata imagine a lui Dumnezeu o descoperim in NT.
In Ioan 3/16:" Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea ca a dat pe singurul lui Fiu, pentrucă oricine crede in El, sa nu piară, ci sa aibă viață veșnică."
Isus a venit sa facă pentru noi ceea ce noi nu puteam realiza. Biblia ne spune ca: "Caci -lucru cu neputință Legii întrucât firea pământească o făcea fara putere Dumnezeu a asandit păcatul in firea pământească; trimițând din pricina păcatului pe însuși Fiul Sau intr-o fire asemănătoare cu a păcatului, pentru ca porunca Legii sa fie împlinita in noi, care trăim nu după îndemnurile firii pământești, ci după îndemnurile Duhului. Romani 8/3, 4
Dar acest lucru nu se poate realiza prin educație, ci prin nașterea din nou. Isus spune:" daca un om nu se naște din nou, nu poate vedea împărăția cerurilor." "Oricine este născut din Dumnezeu nu comite păcat pentru ca sămânța Lui rămâne in el, si nu poate pacatui, pentru ca este născut din Dumnezeu."Dar acest lucru nu se poate realiza decât prin credință.Dar ca sa crezi trebuie sa cunoști adevărul. In Ioan 17/17 Isus spune:" Sfințești prin adevărul Tau; Cuvântul Tau este adevărul." Deci cunoștință precede credință. "Credință vine in urma auzirii; iar auzirea vine prin Cuvântul lui Hristos." Romani 10/17. Deci, studiați Biblia!

| Helper07 explică (pentru TamplaruAnisoara):

Concluzia la ce ai scris, te rog.

| TamplaruAnisoara a răspuns (pentru Helper07):

-Dumnezeu mustra pe cine iubește.
-Si pe noi ne îndeamnă sa mustram pe cel ce ne-a făcut rău,si daca se căiește să-l iertam, si asta din iubire pentru el ca sa se poată corecta.
Dumnezeu ne iartă si ne mântuiește daca nu ne pocăim? Nu! Si nici de la noi nu pretinde sa facem ceea ce El nu face.
Citind Biblia cunoaștem cine este Dumnezeu si caracterul Lui, cu alte cuvinte ce este bine si ce este rău.
Cunoscând putem crede si crezând putem alege sa ne naștem din nou din apa si din duh, adică din Dumnezeu.
Fiind născuți din Dumnezeu avem Duhul lui Dumnezeu in noi care ne transforma intr-o alta ființă asemănătoare in caracter cu caracterul lui Dumnezeu care este dragoste.
De aceea este scris ca cel care nu iubește nu este născut din Dumnezeu.
Dar daca iubești pe aproapele tau nu înseamnă ca il ierți automat atunci când îți face rău, ci condiționat, daca se căiește.Iar acest lucru nu înseamnă ca o facem din manie, ci din dragoste.
Eu credeam ca veți trage concluzia asta din ceea ce am răspuns.Îți mulțumesc ca mi-ai cerut explicații. Sper sa fiu înțeleasă!

| Helper07 explică (pentru TamplaruAnisoara):

Am inteles, Dumnezeu se manie pe pacat iar omul pe pacatos, asta e diferenta intre cele 2 manii. Da, Dumnezeu se poate adresa la o persoana ca fiind mnios pe ea dar prin asta ar trebui sa se inteleaga ca e manios pe ce a facut ea.

| Mircea08 a răspuns (pentru TamplaruAnisoara):

Bravo!
Ca sa crezi, dar si ca sa te mantuiesti trebuie sa cunosti adevarul, adica Biblia.

| Mircea08 a răspuns:

Ai dat un citat din vechiul testament si unul din noul testament. Cele doua testamente sunt mult, mult diferite intre ele. Primul Testament a fost dat ca indrumator numai evreilor si numai pana la venirea lui Iisus. Al doilea testament este invatatura crestina, iar in aceasta invatatura nu vei gasi contradictii.
Inafara de asta, sunt multe lucruri pe care lumea nu le cunoste, si in mod normal nu ar trebui sa discutam despre ceva ce nu stim, dar exista totusi oameni care se cred foarte destepti si explica pe larg ceea ce nu stiu. Asa s-a ajuns la interpretarea Evangheliei in foarte multe feluri. Daca vrei un raspuns care sa te lamureasca trebuie sa ai norocul sa gasesti un astfel de destept care nu stie nimic insa le stie pe toate, si iti va spune lucruri extrem de interesante preluate de la alti intelepti care le stie pe toate numai ca nu isi mai amintesc de unde le stie

| Helper07 explică (pentru Mircea08):

Vechiul si Noul Testament nu se contrazic, diferenta e ca in Noul Testament este vorba de Noul Legamant care e mai convenabil iar Vechiul nu-si mai are rostul. Dar te asigur ca Dumnezeul Noului Testament e acelasi cu Dumnezeul VT. Multi nu inteleg asta dar cerceteaza scriptura si vei afla.

| Mircea08 a răspuns (pentru Helper07):

Cerceteaza si tu verselele de mai jos - si ele fac parte din scriptura :
"Aţi auzit că s-a zis celor de demult: "Să nu ucizi"; iar cine va ucide, vrednic va fi de osândă
Eu însă vă spun vouă: Că oricine se mânie pe fratele său vrednic va fi de osândă; şi cine va zice fratelui său: netrebnicule, vrednic va fi de judecata sinedriului; iar cine va zice: nebunule, vrednic va fi de gheena focului."
(Sfanta Evanghelie dupa Matei – 5/21, 22)
Care porunca o respectati?
"Aţi auzit că s-a zis celor de demult: "Să nu săvârşeşti adulter".
Eu însă vă spun vouă: Că oricine se uită la femeie, poftind-o, a şi săvârşit adulter cu ea în inima lui."
(Sfanta Evanghelie dupa Matei – 5/27, 28)
Care porunca o respectati?
S-a zis iarăşi: "Cine va lăsa pe femeia sa, să-i dea carte de despărţire".
"Eu însă vă spun vouă: Că oricine va lăsa pe femeia sa, în afară de pricină de desfrânare, o face să săvârşească adulter, şi cine va lua pe cea lăsată săvârşeşte adulter."
(Sfanta Evanghelie dupa Matei – 5/31, 32)
Care porunca o respectati?
"Aţi auzit ce s-a zis celor de demult: "Să nu juri strâmb, ci să ţii înaintea Domnului jurămintele tale.
Eu însă vă spun vouă: Să nu vă juraţi nicidecum"
(Sfanta Evanghelie dupa Matei – 5/33, 34)
Care porunca o respectati?
Aţi auzit că s-a zis: "Ochi pentru ochi şi dinte pentru dinte".
Eu însă vă spun vouă: Nu vă împotriviţi celui rău; iar cui te loveşte peste obrazul drept, întoarce-i şi pe celălalt.
Celui ce voieşte să se judece cu tine şi să-ţi ia haina, lasă-i şi cămaşa.
Iar de te va sili cineva să mergi o milă, mergi cu el două.
Celui care cere de la tine, dă-i; şi de la cel ce voieşte să se împrumute de la tine, nu întoarce faţa ta.
(Sfanta Evanghelie dupa Matei – 5/38-42)
Care porunca o respectati?
Aţi auzit că s-a zis: "Să iubeşti pe aproapele tău şi să urăşti pe vrăjmaşul tău".
Iar Eu zic vouă: Iubiţi pe vrăjmaşii voştri, binecuvântaţi pe cei ce vă blestemă, faceţi bine celor ce vă urăsc şi rugaţi-vă pentru cei ce vă vatămă şi vă prigonesc,
(Sfanta Evanghelie dupa Matei – 5/43, 44)
Care porunca o respectati?

"De va pricinui cineva vătămare aproapelui său, aceluia să i se facă ceea ce a făcut el altuia:
Frântură pentru frântură, ochi pentru ochi, dinte pentru dinte; cum a făcut el vătămare altui om, aşa să i se facă şi lui."
(Leviticul - cartea a treia a lui Moise – 24/19, 20)
"Să nu-l cruţe ochiul tău, ci să ceri suflet pentru suflet, ochi pentru ochi, dinte pentru dinte, mână pentru mână, picior pentru picior. Cu răul pe care îl va face cineva-aproapelui său, cu acela trebuie să i se plătească".
(Deuteronomul - A cincea carte a lui Moise – 19/21)
Dragostea să fie nefăţarnică. Urâţi răul, alipiţi-vă de bine.
În iubire frăţească, unii pe alţii iubiţi-vă; în cinste, unii altora daţi-vă întâietate.
La sârguinţă, nu pregetaţi; cu duhul fiţi fierbinţi; Domnului slujiţi.
Bucuraţi-vă în nădejde; în suferinţă fiţi răbdători; la rugăciune stăruiţi
Faceţi-vă părtaşi la trebuinţele sfinţilor, iubirea de străini urmând.
Binecuvântaţi pe cei ce vă prigonesc, binecuvântaţi-i şi nu-i blestemaţi.
Bucuraţi-vă cu cei ce se bucură; plângeţi cu cei ce plâng.
Cugetaţi acelaşi lucru unii pentru alţii; nu cugetaţi la cele înalte, ci lăsaţi-vă duşi de spre cele smerite. Nu vă socotiţi voi înşivă înţelepţi
Nu răsplătiţi nimănui răul cu rău. Purtaţi grijă de cele bune înaintea tuturor oamenilor.
Dacă se poate, pe cât stă în puterea voastră, trăiţi în bună pace cu toţi oamenii.
Nu vă răzbunaţi singuri, iubiţilor, ci lăsaţi loc mâniei (lui Dumnezeu), căci scris este: "A Mea este răzbunarea; Eu voi răsplăti, zice Domnul".
Deci, dacă vrăjmaşul tău este flămând, dă-i de mâncare; dacă îi este sete, dă-i să bea, căci, făcând acestea, vei grămădi cărbuni de foc pe capul lui.
Nu te lăsa biruit de rău, ci biruieşte răul cu binele.
(Epistola catre Romani a Sf. Apostol Pavel – 12/4-21)
Căci de vă robeşte cineva, de vă mănâncă cineva, de vă ia ce e al vostru, de vă priveşte cineva cu mândrie, de vă loveşte cineva peste obraz, - răbdaţi.
(Epistola a doua catre Corinteni a Sf. Apostol Pavel – 11/20)
Respectati porunca din Levitic si Deutoronom sau pe a lui Iisus? Acelasi Dumnezeu a dat poruncile, dar pe cele din vechiul testament le-a dat asa datorita slabiciunii oamenilor din acea perioada :
"Matei 19:8 Isus le-a răspuns: „Din pricina împietririi inimilor voastre a îngăduit Moise să vă lăsaţi nevestele; dar de la început n-a fost aşa."
"Marcu 10:5 Isus le-a zis: „Din pricina împietririi inimii voastre v-a scris Moise porunca aceasta."
Daca primul testament era bun de ce mai era nevoie de un alt testament?
" caci daca (testamentul) cel dintai ar fi fost fara de prihana, nu s-ar mai fi cautat loc pentru al doilea"
(Epistola catre Evrei A sf. Apostol Pavel – 8/7)
" Si zicand :" Nou", Domnul a invechit pe cel dintai. Iar ce se invecheste si
imbatraneste, aproape este de pieire "
( Epistola catre Evrei A sf. Apostol Pavel - 8/12)
"Astfel porunca data intai se desfiinteaza, pentru. neputinta si nefolosul ei"
(Epistola catre Evrei a Sfantului apostol Pavel –7/18)

| Mircea08 a răspuns (pentru Mircea08):

Si inca ceva - Daca tu ai o parere in legatura cu un subiect, corect ar trebui sa iti sustii parerea nu sa afirmi parerea ta si sa trimiti pe ceilalti sa studieze scriptura.

| Helper07 explică (pentru Mircea08):

Nu vreau sa am o parere gresita. Cand am pus "intrebarea" voiam sa mi se explice, de ce oare?

| Helper07 explică (pentru Mircea08):

Unde vrei sa ajungi cu asta? Ca vechea lege s-a desfiintat si nu mai e valabila, da, dar care lege? Legea lui Dumnezeu ce e intrupata in iubire e din vesnicie. Pazim ce a spus Isus, insa El n-a zis nimic impotriva Sabatului si a celorlalte 10 Porunci, ci le-a evidentiat facandu-i pe oameni sa le inteleaga mai bine, sa inteleaga mai bine scopul. Crezica daca Isus a zis: "Daca se uita cineva la o femeie si o pofteste, a si savarsit adulter in inima lui", atunci nu mai era pacat daca savarseai adulter ci doar daca pofteai? Nu, daca Legea "lui Moise" constrangea, a lui Isus constrangea mai mult. In adevar Isus n-a desfintat legile: Sa nu ai alti Dumnezei in afara de Singurul Dumnezeu adevarat, sa nu te inchini la idoli, sa nu iei in desert Numele Domnului, sa pazesti Sabatul zilei a 7-a, sa fi ascultator de parinti, sa nu ucizi, sa nu preacurvesti, sa nu furi, sa nu minti, sa nu poftesti. Nu, nu le-a desfiintat ci lea intarit.

| Mircea08 a răspuns (pentru Helper07):

Nu vreau sa ajung nicairi. Eu doar spun ce scrie in Evanghelie, iar in Evanghelie scrie ca cei care sunt intr-adevar crestini NU SUNT SUB LEGE :
" Dar acum ne-am desfacut de Lege, murind aceluia in care eram tinuti robi, ca noi sa slujim intru innoirea Duhului, iar nu dupa slova cea veche "
( Epistola catre romani a sfantului apostol Pavel)
"Iar de va purtati in Duhul nu sunteti sub lege."
( Epistola catre galateni a sfantului apostol Pavel 5/18)
A te purta in Duhul, inseamna a avea in felul tau de a fi virtutile (insusirile) pe care Iisus a spus ca sa le avem, cum ar fi :
"Sa fie iubitori de parinti,de apropiati si chiar de vrajmasi,milostivi,blanzi,cinstiti, drepti, modesti,cu inima curata, facatori de pace, care au in suflet dragostea, bucuria, îndelungă-răbdarea, bunătatea, facerea de bine, credinţa,înfrânarea, neimpovarati de nici o grija, nefatarnici, iubitori de adevar,care nu defaimeaza, nu umbla cu inselatorii,nu tulbura, nu umbla cu mestesugiri ascunse, rusinoase, fara viclesug, fara partinire, iertatori, isi iubesc aproapele si isi pun sufletul pentru. prietenii sai, care lucreaza intotdeauna ca pentru. Domnul nu ca pentru. oameni, care nu caută ale sale, nu se aprinde de mânie, nu gândeşte răul, nu se bucură de nedreptate, ci se bucură de adevăr."
(Extrase din Evanghelie)

Despre cei care propovaduiesc Legea se spune :
"Vai vouă, învăţătorilor de Lege! Că aţi luat cheia cunoştinţei; voi înşivă n-aţi intrat, iar pe cei ce voiau să intre i-aţi împiedecat."
(Sfânta Evanghelie după Luca – 11/52)
Cum comentezi versetele urmatoare? :
"Cei ce voiti sa va indreptatiti prin lege v-ati indepartat de Hristos, ati cazut din har."
( Epistola catre galateni a sfantului apostol Pavel 5/4)
"Deoarece am auzit că unii dintre noi, fără să fi avut porunca noastră, venind, v-au tulburat cu vorbele lor şi au răvăşit sufletele voastre, zicând că trebuie să vă tăiaţi împrejur şi să păziţi legea,"
(Faptele Sfinţilor Apostoli – 15/24)
"Căci păcatul nu va avea stăpânire asupra voastră, fiindcă nu sunteţi sub lege, ci sub har."
( Epistola catre Romani a Sf. Apostol Pavel - 6/14)

Tu ai ca invatatura dogma unei religii care cuprinde pe langa Evanghelie si Vechiul Testament, si de aceea iti este greu sa intelegi corect Evanghelia. Iisus a propovaduit Evanghelia nu Biblia. Vechiul Testament a fost dat NUMAI evreilor si NUMAI pana la venirea lui Iisus :
"Deci ce este Legea? Ea a fost adăugată pentru călcările de lege, până când era să vină Urmaşul, Căruia I s-a dat făgăduinţa, şi a fost rânduită prin îngeri, în mâna unui Mijlocitor."
(Epistola catre Galateni a Sf. Apostol Pavel – 3/19)
Fagaduintele au fost rostite lui Avraam si urmasului sau. Nu zice: "si urmasilor", - ca de mai multi, - ci ca de unul singur: "si Urmasului tau", Care este Hristos.
(Epistola către Galateni a Sfântului Apostol Pavel – 3/16)
"acum insa, Arhiereul nostru, a dobandit o slujire cu atat mai osebita, cu cat este si mijlocitorul unui testament mai bun, ca unul care este intemeiat pe mai bune fagaduinte, caci daca (testamentul) cel dintai ar fi fost fara de prihana, nu s-ar mai fi cautat loc pentru al doilea"
(Epistola catre Evrei a Sfantului apostol Pavel – 8/6, 7)
"Căci sfârşitul Legii este Hristos, spre dreptate tot celui ce crede."
(Epistola către Romani a Sfântului Apostol Pavel – 10/4)
"Păziţi-vă de câini! Păziţi-vă de lucrătorii cei răi! Păziţi-vă de tăierea împrejur."
(Epistola catre Filipeni a Sfantului Apostol Pavel – 3/2)
Taierea imprejur inseamna legamantul ce vei respecta Legea. Spune tu unde am scris ceva gresit, sau unde am interpretat gresit, si spune tu cum este corect

| Helper07 explică (pentru Mircea08):

Nu parca am mai vorbit despre asta? Credeam ca ai inteles, nu suntem sub lege ci sub har.
Acum ca am mai citit in urma mi-am cam dat seama unde bati dar Dumnezeul VT e acelasi cu al NT.

anonim_4396
| Anonim a răspuns:

Poți să mă lămurești? Care e întrebarea?

| Helper07 explică (pentru anonim_4396):

Cum explici faptul ca Dumnezeu e Dragoste, dragostea nu se aprinde de manie, dar Dumnzeu s-a aprins de manie dupa caum scrie in Numeri 12:9. Asta e intrebarea.