| 3245 a întrebat:

Este oare adevarat ca consumul de alcool in cantitati moderate nu este un pacat?

47 răspunsuri:
| RAY a răspuns:

Dacă era păcat iisus nu făcea vin, a facut cel mai bun vin, asa scrie in biblie

| anonimg a răspuns:

Consumul de alcool este păcat.
Dar nu este păcat atunci când nu îl folosești ca băutură (exemplu: când un cozonac este tratat cu alcool, când se folosește la vreo prăjitură, sau la aromatizarea unui mâncări).

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu. E păcat sa bei alcool, oricât de puțin ai bea.
"Curvia, vinul şi mustul iau minţile omului." (Osea 4:11)
"Nu vă îmbătaţi de vin, aceasta este destrăbălare. Dimpotrivă, fiţi plini de Duh." (Efeseni 5:18)

| CostinAlamariu a răspuns (pentru anonim_4396):

Ce trist că Iisus a transformat apa în vin la nunta din Caana deci a cauzat direct un pacat. Si de asemenea ce trist că Sf. Pavel i-a recomandat lui Timotei sa bea vin

| anonim_4396 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Voi vorbi de ambele cazuri separat.

1. Transformarea apei în vin la nunta din Cana Galileii (Ioan 2:1-12)
Dupa câte deja presupun ca știi, în Biblie termenul de "vin" se refera și la must, și la vinul propriu-zis. În consecință, nu se stie clar dacă Domnul Isus a transformat apa în vin sau în must. Dacă ai citit și Vechiul Testament, ai citit și Habacuc, iar în cap 2 versetul 15 scrie asa: "Vai de cel ce dă aproapelui său să bea, vai de tine, care îi torni băutură spumoasă şi-l ameţeşti, ca să-i vezi goliciunea!". Deci, dacă Domnul Isus ar fi transformat apa în vin, practic le ar fi dat să bea. Totuși, nu am fost eu acolo, nu știu exact cum a fost, dar e mai logic ca acela sa fi fost must, dat fiind faptul ca Domnul Isus e sfânt și dacă El nu permite ca alții sa bea vin, de ce ar fi transformat apa tocmai în vin?

2. Mesajul lui Pavel către Timotei (1 Timotei 5:23) "Să nu bei doar apă, ci foloseşte şi puţin vin, din pricina stomacului tău şi a deselor tale îmbolnăviri."

Din nou, repet, termenul "vin" este folosit în Biblie și ca must, dar și ca vin propriu zis. Deci, nu este cert ce i-a recomandat Pavel lui Timotei sa bea. Dar sa analizam mai de aproape situația. Eu, spre ex, m-am documentat și am găsit că în acea perioada și în acea zonă, căldura era excesiva și astfel apa nu era prea sigura pentru consum și lucrul acesta ducea spre mai multe boli, de asta recomandându se și alte băuturi mai sigure. În al doilea rand, se observa din avion ca Pavel i-a zis lui Timotei sa bea vin ca remediu pentru sănătate, cumva. Dacă te vei informa vei găsi că mustul are proprietăți vindecătoare și este bun pentru sănătate. Vinul conține puține substanțe nutritive, dar alcoolul strică tot. Pe deoparte repari, pe de alta strici. Deci, dacă ai avea de ales între astea doua (vin și must) și mai și știi că vinul face rău, iar mustul e o binecuvântare pentru sănătate, ce ai alege? Ce i ai spune unui apropiat de al tău sa bea?

Din moment ce, în ambele cazuri, nu se spune absolut nimic despre alcool sau ceva, nu putem spune că era vorba de vin. Analizând situațiile și alte versete biblice care condamnă băuturile alcoolice, ne vom da seama cu ușurință ca a bea alcool e păcat.
"Nu te uita la vin când curge roșu și face mărgăritare în pahar;
el alunecă ușor, dar pe urmă ca un șarpe mușcă și înțeapă ca un basilisc. Ochii ți se vor uita după femeile altora și inima îți va vorbi prostii." (Proverbe 23:31-33) (ca o mica paranteza: dacă zice sa nu te uiți la vin, cu cât mai mult sa nu il bei?)
" Ale cui sunt vaiurile? Ale cui sunt oftările? Ale cui sunt certurile? Ale cui sunt plângerile? Ale cui sunt rănile fără motiv? Ai cui sunt ochii roşii? Ale celor ce întârzie la vin şi care se duc să caute vasul cu vin amestecat." (Proverbe 23:29, 30)
"Vinul este batjocoritor, băuturile tari sunt gălăgioase; oricine se îmbată cu ele nu este înțelept." (Proverbe 20:1)
"Nu vă îmbătaţi de vin, aceasta este destrăbălare. Dimpotrivă, fiţi plini de Duh." (Efeseni 5:18)
Presupun ca știi ca în Galateni 5:19-21 sunt descrise faptele firii pământești (sau ți ai amintit acum). În versetul 21 scrie de beții și puțin mai încolo zice " și alte lucruri asemănătoare cu acestea". Și apoi scrie ca cei ce fac astfel de lucruri nu vor moșteni Împărătia lui Dumnezeu. Ok, ti se pare ca doar a bea alcool seamănă cu a te îmbăta? Eu zic ca seamănă foarte mult, întrucât diferența e de doar câteva pahare în plus, poate chiar numai unul. Atunci, dacă scrie ca cei ce fac astfel de lucruri nu vor ajunge în rai, cum sa spunem ca nu e păcat sa bem?

Desigur, oricine vrea sa caute dezlegare pentru ceva ce ii place sa facă și e păcat, va reuși cumva. Asa se pot interpreta multe versete și mulți oameni pot sa îsi scoată dezlegare din anumite relatări ale Bibliei, cum ar fi: pot spune ca nu e păcat sa curvesti, ptc David a făcut o. Pot spune ca nu e păcat sa omori ptc în VT se omora la greu. Pot spune ca nu e asa rău să minti ptc și Anania si Safira au mințit. Dar, dacă citim mai încolo, nu vedem ca au fost pedepsiți pentru păcatele lor? Asa și acum. Dacă în Biblie exista atât de multe versete care condamnă băuturile alcoolice, de ce cauți tu exact acele versete interpretabile ca să îți dai dezlegare? Alcoolul e alcool, și orice ai spune tu, Biblia e un tot unitar și versetele se leagă între ele. Dacă în atâtea locuri scrie de băuturile alcoolice ca nu sunt bune, cum poți sa spui ca totuși Domnul Isus a transformat apa în vin și ca Pavel i-a zis lui Timotei sa bea vin? Ar trebui sa te interesezi mai mult, cum am făcut eu, si ar trebui sa bagi în seama și celelalte versete care condamnă băuturile (chiar și din Noul Testament, ptc sunt versete).

| RAY a răspuns (pentru anonim_4396):

Lasă vrajeala cu mustul, iisus a facut vin, vinul este sângele lui iar pâinea trupul lui, nu făcea el mișto de aia, de aia iau și spus rabinule ce vin bun ai facut

| RAY a răspuns (pentru RAY):

Şi i-a zis: Orice om pune întâi vinul cel bun şi, când se ametesc, pune pe cel mai slab. Dar tu ai ţinut vinul cel bun până acum" (Ioan 2, 10)

Ati spus ca „a bea bine" nu e acelasi lucru cu „a se imbata de alcool". Insa cuvantul grecesc folosit este μεθύω (methuó), acelasi cuvant care e folosit si in Fapte 2, 10, unde oamenii credeau ca apostolii erau beti (de alcool). Mai e folosit si in Matei 24:49; 1 Corinteni 11:21; 1 Tesaloniceni 5:7, unde e vorba de betie de vin, nu de must.

Deci, textul original arata foarte clar ca Hristos a prefacut apa in vin (alcool), nu in must. Ba chiar se spune ca vinul prefacut era cu mai mult alcool decat cel initial.

A crede ca Hristos nu ar fi avut Slava sau ar fi fost imoral pentru ca le-a dat oamenilor sa bea vin sunt presupuneri personale (pe care, de altfel, le aveau si iudeii cand il numeau ). Scriptura ne relateaza altceva.

Mai spuneti ca 400 de litri de vin ar fi fost prea mult pentru invitati si ca ar fi degenerat in betie. Nu avem de ce sa presupunem nici ca vasele erau atat de mari, nici ca invitatii erau atat de putini. Iar vinul nu trebuia sa fie consumat neaparat in zilele nuntii. Putea foarte bine sa fie pastrat de miri. Nici la inmultirea painilor nu s-a consumat totul atunci, ci au ramas 12 cosuri cu resturi.

Hristos a refuzat amestecul anestezic pe baza de vin oferit de soldatul roman nu pentru ca refuza vinul, ci pentru ca misiunea Sa era sa simta durerea intregii omeniri, nu sa fie anesteziat. Ar fi refuzat orice alt anestezic, nu numai cel pe baza de vin. Asa cum a refuzat si fuga de Cruce la care l-a indemnat Petru.

Iar pasajele din Vechiul Testament vorbesc de consumarea exagerata a vinului, nu de o consumare ocazionala si echilibrata.

Sa ne amintim si de paralela care se face intre Sf Ioan Botezatorul si Hristos, cand Iisus spune: „A venit Ioan Botezătorul, nemâncând pâine şi negustând vin, şi ziceţi: Are demon!
A venit şi Fiul Omului, mâncând şi bând, şi ziceţi: Iată un om mâncăcios şi băutor de vin!" Luca 7, 33-34

Daca Hristos ar fi baut must, nu vin, atunci ce rost avea comparatia cu ascetismul Sf Ioan? Daca Ioan se abtinea doar de la must, practic nu facea mare lucru. Era ca si cum ar fi renuntat la suc, ceai sau cafea.





Ioana says:
04/06/2015 at 13:00
„Căci, şezând la masă, fiecare se grăbeşte să ia mâncarea sa, încât unuia îi este foame, iar altul se îmbăta."(1 Corinteni 11, 21)

Cum se puteau imbata cu must?

Ionut says:
11/05/2015 at 08:12
Mai ideile tale is mai pertinente decat articolu asta, la care eu am contrargumente destule…

| anonim_4396 a răspuns (pentru RAY):

Tu nu înțelegi? Putea fi must. Acolo scrie ca s-a terminat vinul, deci s-a băut mult, totuși nu zice de nimeni ca s-a îmbătat. Și sângele Lui din nou, cred ca e mustul. La Cina la noi se dă must, nu vin.

| anonim_4396 a răspuns (pentru RAY):

Normal ca un ortodox căruia ii place sa bea o sa caute dezlegare tocmai în acele versete interpretabile (totuși, dacă cunoști Biblia și voia lui Dumnezeu, o sa îți dai seama ca alcoolul e păcat, dar când nu ai cu cine, nu ai...). În versetele pe care le am pus eu nu spune de beție, de o consumare exagerata a vinului. Am să mă repet, poate înțelegi și tu dacă ți se spune a doua oară:

" Ale cui sunt vaiurile? Ale cui sunt oftările? Ale cui sunt certurile? Ale cui sunt plângerile? Ale cui sunt rănile fără motiv? Ai cui sunt ochii roşii? Ale celor ce întârzie la vin şi care se duc să caute vasul cu vin amestecat." (Proverbe 23:29, 30)
Din câte poți observa, scrie ca plansetele și vaietele sunt ale celor ce întârzie la vin și care se duc sa caute vasul cu vin. Scrie undeva de consum exagerat? Scrie doar că cauta vasul cu vin.

"Nu te uita la vin când curge roșu și face mărgăritare în pahar;
el alunecă ușor, dar pe urmă ca un șarpe mușcă și înțeapă ca un basilisc. Ochii ți se vor uita după femeile altora și inima îți va vorbi prostii." (Proverbe 23:31-33)
Din nou, scrie undeva de beție? Scrie sa nu te uiți. Pai dacă îți interzice cumva sa te uiți, sau te sfătuiește sa nu o faci, cu cât mai mult sa nu bei din acel pahar? Sa fim serioși, nu scrie de niciun consum exagerat.


"Vinul este batjocoritor, băuturile tari sunt gălăgioase; oricine se îmbată cu ele nu este înțelept." (Proverbe 20:1)
Într adevăr, aici scrie ca cine se îmbată nu e înțelept, dar totuși prima parte a versetului spune ca vinul e batjocoritor și băuturile tari sunt gălăgioase. Nu scrie de beție. Scrie doar de băutură în sine.


In Galateni 5:19-21 sunt descrise faptele firii pământești. În versetul 21 scrie de beții și puțin mai încolo zice " și alte lucruri asemănătoare cu acestea". Și apoi scrie ca cei ce fac astfel de lucruri nu vor moșteni Împărătia lui Dumnezeu. Ok, ti se pare ca a bea alcool seamănă cu a te îmbăta? Eu zic ca seamănă foarte mult, întrucât diferența e de doar câteva pahare în plus, poate chiar numai unul. Atunci, dacă scrie ca cei ce fac astfel de lucruri nu vor ajunge în rai, cum sa spunem ca nu e păcat sa bem? Eu zic să nu mai cauți tu explicații la anumite site uri de pe net, care oricum sunt scrise de oameni care beau. Cauta explicațiile în Biblie dacă tot vrei sa aduci argumente.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru anonim_4396):

Https://youtu.be/ZAHxqF7qFMs

Uita-te la videoul asta. Explica destul de bine. De asemenea o să beau un pahar mare mare de vin în cinstea discuției noastre. Nu voiam, dar mi-a plăcut așa mult răspunsul tău că mi-ai făcut poftă de niște vinwinking

| anonim_4396 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Chiar nu îmi pasa de ceea ce spun niște oameni pe net atâta timp cât Biblia spune ca nu putem bea alcool. Dacă tu vrei sa încalci poruncile lui Dumnezeu, da i bătăi, ce pot sa zic.

| RAY a răspuns (pentru anonim_4396):

Păi eu am oferit explicați care dovedesc ce am afirmat

| RAY a răspuns (pentru anonim_4396):

Si pavel era un criminal înainte de convertire la creștinism și ia vorbit iisus, se iartă orice păcat doar bătaia de joc la adresa sf duh nu se iartă și apostoli lui iisus erau păcătoși și constantin cel mare a ucis, conteaza credința și faptele bune

| anonim_4396 a răspuns (pentru RAY):

Dacă explicația ta ar fi fost bună nu s ar fi contrazis cu Biblia.

| anonim_4396 a răspuns (pentru RAY):

Și crezi ca dacă ești un om care obișnuiești sa bei alcool vei fi iertat? Când îți pare rău de ceea ce faci, îți ceri iertare și nu mai faci, nu continui sa o faci la nesfârșit ptc asa îți place

| CostinAlamariu a răspuns (pentru anonim_4396):

Problemea e ca Biblia nu spune asta, dar crezi ce vrei.

| anonim_4396 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Nu, nu spune? Citește Galateni 5. Deja m-am saturat sa mai scriu versetele alea ca să ti le explic. Când Ii ești credincios lui Dumnezeu nu cauți scuze pentru păcatele pe care le faci, ci încerci sa te îndrepți. Simplu. Ok, am înțeles, îți place să bei și nu vrei sa accepți ca asta e păcat. Poți sa nu crezi nici Biblia, nici pe mine, dar după moarte vei vedea ca e păcat dar va fi prea târziu. Mai gândește te la asta, serios, nu e de gluma cu păcatul

| CostinAlamariu a răspuns (pentru anonim_4396):

Pentru comentariul asta al tau o sa mai beau un pahar de vin. De fiecare data cand imi zici ca alcoolul e pacat o sa mai beau încă un pahar de vin.

| anonim_4396 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Și ziceai ca ești creștin? laughing)))

| CostinAlamariu a răspuns (pentru anonim_4396):

Da sunt creștin. De ce sa nu fiu? Biblia nu zice ca e un pacat sa bei alcool, asa ca o sa beau

| anonim_4396 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Ok, fă cum crezi tu, nu eu voi fi trasa la răspundere ca tu bei, deși ti s-a zis că e păcat

| CostinAlamariu a răspuns (pentru anonim_4396):

Nici eu nu voi fi tras la raspundere, pentru ca Biblia nu zice nicaieri ca e pacat.

| anonim_4396 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Ți am zis sa citești Galateni 5.

| dancomanm a răspuns (pentru anonim_4396):

Doar pocaitii bigoti au aceasta problema. Iisus a transformat apa in vin, si idioti ca tine ca l-au ucis pentru asta.

| anonim_4396 a răspuns (pentru dancomanm):

În Habacuc 2:15 scrie "Vai de cel ce dă aproapelui său să bea, vai de tine, care îi torni băutură spumoasă şi-l ameţeşti, ca să-i vezi goliciunea!"
Domnul Isus dacă ar fi transformat apa în vin alcoolic, ar fi încălcat Legea, ceea ce e imposibil având în vedere că El era și este sfânt. Nici nu știți despre ce vorbiți

| CostinAlamariu a răspuns (pentru anonim_4396):

Am citit Galateni 5 de mai multe ori decat l-ai citit tu, cu tot cu comentarii. Niciodata n-am vazut sa scrie ca alcoolul e intrinsec rău. Poate tu citesti alte traduceri, asta e vina ta.

| anonim_4396 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Nu poti ști dacă l ai citit de mai multe ori decât mine. Oricum, nu asta contează.
PAI, dacă în Galateni 5 scrie ca bețivii și cei ce fac lucruri asemănătoare nu vor vedea Împărătia lui Dumnezeu? Ce crezi, sa bei alcool nu seamănă cu a te îmbăta? Seamănă FOARTE mult, întrucât diferența e de doar câteva pahare, poate chiar numai unul.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru anonim_4396):

Și sa faci sex in casatorie seamana extrem de mult cu a face sex in afara casatoriei

| anonim_4396 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Te desparte un legământ, care e foarte important înaintea Domnului și de mare însemnătate, deci nu seamănă asa mult cum crezi tu
Mai încearcă

| CostinAlamariu a răspuns (pentru anonim_4396):

Dacă a face sex inainte de casatorie nu seamana cu a face in cadrul casatoriei atunci nici a bea alcool nu seamănă cu a fi beat

| anonim_4396 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

laughing
Se vede ca nu L cunoști pe Dumnezeu și nici nu are logică răspunsul tău. Cum nu seamănă a bea cu a fi beat? Pai toți oamenii care ajung sa se îmbete la început doar beau, nu s beți, după mai iau un pahar-două - trei și se îmbată. Nu seamănă? Nu vorbești cu un copil de 5 ani. Și exemplul dat de tine nu are legătură. E o diferență intre a face acel lucru căsătorit și necăsătorit. Când ești căsătorit asta e porunca lui Dumnezeu, sa ne înmulțim și sa umplem pământul. Pe când necăsătorit e curvie sau preacurvia și e o uraciune înaintea Domnului. Sa nu mai zic ca necăsătorit nu ai legământ înaintea lui Dumnezeu, care înseamnă foart mult, nu se poate trece cu vederea ca sa spui ca seamănă aceste 2 lucruri. Sari tocmai peste ce e cel mai important

| pacatosulBogdan a răspuns:

Nu este pacat consumul de alcool in cantitati moderate, fara sa te imbeti. "Vinul veseleste inima".

| IonelaIasmina a răspuns:

Dacă nu bei să-ți pierzi mințile..nu este păcat!

| anonim_4396 a răspuns (pentru IonelaIasmina):

Ce zici de asta?
Galateni 5:19-21:
"Și faptele firii pământești sunt cunoscute și sunt acestea: preacurvia, curvia, necurăția, desfrânarea, închinarea la idoli, vrăjitoria, vrăjbile, certurile, zavistiile, mâniile, neînțelegerile, dezbinările, certurile de partide, pizmele, uciderile, bețiile, îmbuibările și alte lucruri asemănătoare cu acestea. Vă spun mai dinainte, cum am mai spus, că cei ce fac astfel de lucruri nu vor moșteni Împărăția lui Dumnezeu. "

Dupa cum presupun ca ai citit, scrie ca cei ce fac astfel de lucruri nu vor ajunge în rai, și printre acele lucruri scrie de beții. Dar, sa nu trecem repede peste versete. Tot aici scrie și de cei ce fac lucruri asemănătoare cu acestea. Eu te întreb: oare sa bei alcool nu seamănă cu a te îmbăta? Eu îți spun că da, diferența e de doar câteva pahare, atât. Ok, și dacă cei ce fac acele lucruri și lucrurile asemănătoare lor vor ajunge în iad, cum sa nu fie păcat sa bei alcool?

| IonelaIasmina a răspuns (pentru anonim_4396):

Ma, tu mai ai de gând sa comentezi mult? Du te și comentează la aia care te suporta, ca sincer eu..mna.
Eu nu am băut niciodată, dar. știu sigur ca nu este pacat daca la o petrecere guști dintr un pahar, sau bei puțin încât sa nu ți pierzi capul ala pe drum.
Uite încă un ex și am încheiat o cu tine: Când m-am dus la spovedit la mai multe MANASTIRI staretii ma întrebau dacă am băut. Bineînțeles le-am zis ca nu, iar apoi au zis ca putem bea dar putin încât sa nu ne îmbătam.
Chiar și staretii bea, ai văzut vreodată?
Eu vb din experientele pe care le-am vazut /auzit, deci.

| anonim_4396 a răspuns (pentru IonelaIasmina):

Dacă preoții sau staretii beau, nu înseamnă că e corect ceea ce fac ei. Eu ți am dat versete din Biblie. Dacă nu vrei sa crezi Biblia, și implicit pe Dumnezeu, atunci e treaba ta.
Si nu comentez, doar te corectez. Sunt mulți oameni (poate) care îți citesc comentariul și pot crede ca e adevărat dacă nimeni nu zice nimic în legătură cu el.

| IonelaIasmina a răspuns (pentru anonim_4396):

Mai omule, este pacat orice facem. Cum am mai zis:numai Dumnezeu este fără de pacat"noi suntem niște păcătoși cu orice facem. Nu, nu fac corect nici ei, dar asta nu înseamnă că ei sunt păcătoși. Staretii ca ex, ei sunt total dedicați lui Dumnezeu, și ei..nu ar face asa mare păcat.

| anonim_4396 a răspuns (pentru IonelaIasmina):

Nu este păcat orice facem. Toți oamenii păcătuiesc, mai degrabă. Dar nu tot ce facem noi este păcat. Și de stareti nu știu ce sa zic, adică dacă sunt total dedicați lui Dumnezeu. Numai Dumnezeu știe dacă chiar e asa cum pare.

| IonelaIasmina a răspuns (pentru anonim_4396):

Asa e, numai Dumnezeu știe, dar nu cred ca mulți bărbați ar fi capabili sa lase viata cu femeile și alte alea ca să se călugăresc. Și uite. cum sa nu ma,, cert,, cu tine când tu ma corectezi chiar și când am zis ca este pacat orice facem, fiind aproape de,, toți oamenii păcătuiesc,,

| anonim_4396 a răspuns (pentru IonelaIasmina):

Pai te am corectat ptc nu e păcat tot ce facem. Spre exemplu, nu e păcat când ne rugam, când citim din Biblie, când ne cerem scuze din inima celor carora le greșim etc.

| IonelaIasmina a răspuns (pentru anonim_4396):

Asta știu. Dar am zis asa..mna. trebuie sa ți dai seama ce am vrut eu sa zic

| anonim_4396 a răspuns (pentru IonelaIasmina):

Da

| oykoj98 a răspuns:

Da, si Iisus a baut. Ba mai mult, primul sau miracol a fost sa transforme apa in vin.

| oykoj98 a răspuns:

Citind unele comentarii si cat de departe ajung oamenii sa distorsioneze Cuvantul lui Dumnezeu sa spuna ce vor ei imi vine sa imi fac cruce si sa imi spal ochii cu sapun.
Ai in Matei 11:19 prezentate comentariile fariseilor la adresa lui Hristos:

"A venit Fiul omului mâncând și bând, și ei zic: ‘Iată un om mâncăcios și băutor de vin, un prieten al vameșilor și al păcătoșilor!’ Totuși Înțelepciunea a fost îndreptățită din lucrările ei."

Este clar ca in acest context farisei nu se refereau la must, iar Domnul Iisus nu ii corecteaza sa zica "De fapt, eu beau doar nefermentat".

Daca nazireilor le este interzis sa bea vin in Numeri 6, nu reiese ca celorlalti le e permis? Daca preotilor le este interzis sa bea vin "cand intra in templu" (Levitic 10:9) si tine neaparat sa faca aceasta mentionare, nu reiese ca e de asteptat sa o faca in general?

Faza cu "cuvantul vin nu inseamna neaparat vin, poate fi si must" e o gaselnita ca sa impuneti peste credinciosi porunci omenesti ca si cum ar fi invataturi (Marcu 7:7).

Cei din Corintetni la cina cum se imbatau cu must, sunt curios (1 Corinteni 11:21)? Pavel ii condamna pentru ca s-au imbatat, nu ca au baut vin. Dar ai crede ca aici ar fi un bun moment sa faca o precizare cum ca "vedeti sa folositi must nefermentat pentru cina data viitoare", dar nu o face.

In Romani 14:21 cand zice "Bine e sa nu mananci carne, sa nu bei vin si sa te feresti de orice lucru care poate fi pentru fratele tau un prilej de cadere" intreb, cu aceeasi logica: este pacat sa mananci carne? sau, aici iar e vorba de must nefermentat? daca asa sta treaba, de ce ar fi mustul nefermentat un caz de poticnire pentru altii?

La asta s-a redus distinctia dintre protestanti si ortodocsi? Serios? Cu asta ne mandrim? O interpretare proasta popularizata de evenghelicii americani in perioada prohibitiei? Daca intr-adevar in asta sta distinctia nu suntem cu nimic mai buni decat iudaizatorii.

Ca incheiere, sa va las asa cu un verset... Chiar sunt curios cum interpretati Deuteronom 14:26, dar pe de alta parte imi e groaza sa aflu. Daca mai gasiti o gaselnita lingvistica eu zic sa abandonati complet Cornilescu ca nu merge asa. Ba mai mult, zic nici sa nu va mai numiti crestini, doar nu vreti sa va asociati cu aia care beau vin de 2000 de ani. Sa te imbeti e pacat, sa bei in sine nu. Daca nu vrei sa bei deloc e treaba ta si nu ai voie sa o impui celuilalt. Daca vrei sa fie doctrina zic sa reconsideri Islamul, lor le mai place sa se opuna complet alcoolului.

| Torahh a răspuns:

Sa stii ca Dumnezeu inchidea ochii" in fața pacatelor mult mai mari decat bautul alcoolului. insa mare atentie la ce iti spun. Nu iti bate joc

| anonim_4396 a răspuns (pentru Torahh):

Dumnezeu nu închide ochii. Poate ca nu pedepsește pe moment, dar niciun om nu poate face raul și la final sa fie răsplătit. Fiecare va primi ceea ce merita și va merge într un loc în consecință cu modul în care a trăit pe pamant