1. De ce nu citesti Biblia? Faptele 7:48 „Totuşi, Cel Preaînalt nu locuieşte în case făcute de mâini, aşa cum spune profetul". Daca vrei un bonus la versetul asta, citeste tot in Faptele 17:24, 25
2. Noi doi am mai avut discutia asta, nu ma repet
3. Exodul 20:4, 5 „Să nu-ţi faci chip cioplit sau imaginea vreunui lucru care este sus în ceruri sau jos pe pământ sau în apele de sub pământ. Să nu te pleci înaintea lor şi să nu te laşi convins să le slujeşti (...)" - cand sunt „cinstiti" acei oameni, nu li se aduc si plecaciuni? Recent un user a promovat intr-o intrebare o rugaciune adresata Mariei, si trebuia sa indeplinesti un anumit ritual pentru ea cu acea rugaciune pentru a-ti indeplini o dorinta. Practic, sa te mai si inchini la sfinti, sa le faci si servicii.
5. e mai mult decat o simpla masa comemorativa.
6. stomacul nu cere ca de paste sa ii dai sa manance albusul si galbenusul unui ou vopsit in rosu. Inchinarea la zeita Eostre, sarbatorita in preajma pastelui crestinatatii cerea insa oua vopsite. Daca nu stii de unde provin iepurii „de paste", iti spun eu ca tot de la inchinarea la acea zeita, cunoscuta in alte religii necrestine drept Artemis, Gaia, Aștoret, Venus, Afrodita etc. Cauta pe google daca nu ma crezi. Biblia nu da explicatii pentru semnificatia simbolica a oualor de „paste", citind Exodul 14 vei vedea ca altfel e pastele biblic.
La 6, nici un verset adus in discutie de tine nu spune de faptul ca oamenii sa le spuna apostolilor ce au facut. Isus cand a iertat i-a luat la intrebari pe oameni cu ce au gresit? Cand faceau apostolii vindecari, le cereau mai intai oamenilor sa le spuna pacatele? Biblia nu da nici un detaliu despre multe practici numite crestine, insa „traditia crestina" da, chiar multe. Asta e motivul pentru care atat Biblia cat si traditia sunt iubite, altfel nu ar mai exista ortodoxie fara traditie, si nu ar mai fi religie crestina ortodoxia fara Biblie.
Toate cele negate de tine mai sus sunt totusi PREZENTE inclusiv in Biblie, inclusiv in primul secol crestin (daca crezi ca are relevanta modul in care totusi traiau apostolii si primii crestini).
Pentru ca ai expus prea multe nedumeriri specifice celor 40000 de secte CARE AU PIERDUT LEGATURA CU BISERICA LUI HRISTOS, totusi poate doresti sa discutam un subiect anume...
Vreuna din nedumeririle expuse mai sus...
1 Biserica este casa Lui Dumnezeu?
2 Botezul de copii mici?
3 Inchinarea la icoane?
4 La paste se maninca oua rosii?
5 Pomene la morti?
6 Spui pacatele la preot?
Versete din Biblie te rog!
1. - "Casa" lui Dumnezeu? Cu siguranta stii ce este sensul metaforic...
Fiul lui Dumnezeu a legat însăşi mântuirea oamenilor de Biserica pe care a întemeiat-o dar si de PREOTIA CRESTINA. Există zeci şi zeci de versete în acest sens:
- "Ca s-o înfăţişeze Sieşi, Biserică slăvită, NEAVÂND PATĂ sau GRESEALĂ, ORI ALTCEVA DE ACEST FEL, ci ca să fie sfântă şi FĂRĂ DE PRIHANĂ."- Efeseni 5, 25-27
"Drept aceea, luaţi aminte de voi înşivă şi de toată turma, întru care Duhul Sfânt v-a pus pe voi EPISCOPI, ca să păstraţi BISERICA(sg.) LUI DUMNEZEU, pe care a câştigat-o cu însuşi sângele Său." - Fapte 20, 28
Botezul si la copii? Da. Iata de ce...
Dacă maturii pot primi HARUL prin botez, atunci pruncii cu atât mai mult! Botezul ocazional al celor maturi a fost şi este doar un caz particular.
Pruncii nu au oare nici un merit să-L primească pe Hristos, să se unească cu Hristos?
Trebuie neapărat să ajungă maturi şi plini de păcate ca să-l poată primi abia atunci pe Hristos? Cât au fost mai mici, cu sufletul curat, le era departe de ei acest DAR? Curios lucru!
Evreii Vechiului Testament dar şi creştinii Bisericii nu au îndrăznit să-i nedreptăţească tocmai pe prunci şi să-i îndepărteze jumătate de viaţă de la unirea cu Hristos!
1). Astfel, evreii aveau "intrarea în legământ" (SINGURUL "BOTEZ" al evreilor aplicat pruncilor), la vârsta prunciei: CIRCUMCIZIA,
2). Iar Biserica, a dat si pruncilor inca de la inceput această posibilitate a intrarii in NOUL LEGAMANT, cel al HARULUI (care este darul lui Dumnezeu catre om, pe cand credinta din timpul vietii va fi "darul" omului catre Dumnezeu):
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".
3.
Este un lucru esenţial faptul că icoanelor li se acordă doar "CINSTIRE" şi nu "închinare" (nu divinizare)! Icoanele sunt doar obiecte de cult.
Evreii nu se "temeau" de sutele de feluri de obiecte de cult adoptate la cererea lui Dumnezeu...
Deşi cinstirea sfinţilor sau a obiectelor de cult mai este numită uneori "închinare", aceasta nu e decât o confuzie cauzată lingvistic de polisemia termenului. Confuzie explicată probabil prin faptul că acest termen provine din latinescul lat."inclinare" – înclinare.
Ori, ştim foarte bine că NE ÎNCLINĂM în sute de moduri diferite, spre a arăta în general politeţea sau respectul, dar nu în toate aceste sute de cazuri divinizăm pe cei din faţa noastră. Astfel, nu ne divinizăm nici părinţii, nici bunicii, nici profesorii, etc…
Nu există nici o "speranţă" pentru cârcotaşi de a-L confunda pe Dumnezeu cu creaţia Sa minunată…
5. Mortii nu mai mananca acolo unde merg, dar cei vii da. Pomenirile nu sunt altceva decat fapte bune care se fac in amintirea celor dragi.
4. Oua rosii? Au valoare simbolica. Ouala in sine sunt cerute de stomacul tau. Cel care nu se stie daca a fost increstinat inca
6. IMEDIAT DUPĂ INVIEREA SA, Mântuitorul a afirmat importanța harului iertării încredințat Bisericii Sale.
IMEDIAT DUPĂ ÎNVIEREA SA (fapt ce confirmă importanţa vitală a ceea ce avea să spună), Mântuitorul Hristos transmis apostolilor HARUL SĂU şi a confirmat puterea acestui HAR de a ierta sau "dezlega" păcatele:
Ioan 20, 21 :"Şi Iisus le-a zis iarăşi: Pace vouă! Precum M-a trimis pe Mine Tatăl, vă trimit şi Eu pe voi (pe apostoli, ulterior – episcopi şi preoţi). "
Ioan 20, 22 :"Şi zicând acestea, a suflat asupra lor şi le-a zis: Luaţi Duh Sfânt; "
Ioan 20, 23 :"Cărora veţi IERTA PĂCATELE, le vor fi IERTATE şi cărora le veţi ţine, vor fi ţinute (lucrare încredinţată Bisericii)
(taina pocăinţei şi iertării- taina Spovedaniei)."
Un prunc nu intelege nimic cand este botezat, Dumnezeu spune clar > Cine a crezut sa botezat < Ce poate sa creada un prunc? Stii cati prunci au fost botezati si dupa aia au crescut si au devenit atei!
Trebuie sa crezi si apoi sa faci botezul! Este o inselatorie a preotilor care nu fac asa cum spune Biblia!
Nu exista interdictii in Biblie care sa precizeze ca un prunc nu poate fi botezat. Dimpotriva, exista chiar sugestii ca si copiii erau botezati de apostoli. Fapte, 16, 33, Fapte, 16, 15, I Cor., 1, 16. Desigur, botezul era dedicat in primul rand adultilor, pentru ca nici copiii nu ar fi putut fi botezati daca parintii nu ar fi ales sa accepte botezul ei in primul rand.
Dumnezeu spune clar > Cine a crezut s-a botezat < un prunc nici nu poate a vorbi, da inca sa mai creada!
E in propozitia asta vreo delimitare? DOAR cine crede se poate boteza? Sau e o constatare logica, care surprindea realitatea din timpul apostolilor, cand societatea nu era crestina si primii vizati erau catehumenii?
Nici un cult crestin nu urmeaza doar comandamentele explicite ale Bibliei. Absolut toate atribuie intepretari, pentru a obtine si alte invataturi. Spune clar in Biblie ca transplantul de sange e interzis? Nu, si totusi Martorii lui Iehova interpreteaza unele pasaje pentru a ajunge la concluzia asta.
Plus ca este si pasajul din Faptele Apostolilor 8:36, 37.
36 Pe când îşi urmau ei drumul, au dat peste o apă. Şi famenul a zis: „Uite apă, ce mă împiedică să fiu botezat?"
37 Filip a zis: „Dacă crezi din toată inima, se poate." Famenul a răspuns: „Cred că Isus Hristos este Fiul lui Dumnezeu."
Daca crezi, se poate. Nici nu mai trebuie explicat, sunt versete de la sine intelese.
1. De ce nu citesti Biblia? Faptele 7:48 „Totuşi, Cel Preaînalt nu locuieşte în case făcute de mâini, aşa cum spune profetul". Daca vrei un bonus la versetul asta, citeste tot in Faptele 17:24, 25
2. Noi doi am mai avut discutia asta, nu ma repet
3. Exodul 20:4, 5 „Să nu-ţi faci chip cioplit sau imaginea vreunui lucru care este sus în ceruri sau jos pe pământ sau în apele de sub pământ. Să nu te pleci înaintea lor şi să nu te laşi convins să le slujeşti (...)" - cand sunt „cinstiti" acei oameni, nu li se aduc si plecaciuni? Recent un user a promovat intr-o intrebare o rugaciune adresata Mariei, si trebuia sa indeplinesti un anumit ritual pentru ea cu acea rugaciune pentru a-ti indeplini o dorinta. Practic, sa te mai si inchini la sfinti, sa le faci si servicii.
5. e mai mult decat o simpla masa comemorativa.
6. stomacul nu cere ca de paste sa ii dai sa manance albusul si galbenusul unui ou vopsit in rosu. Inchinarea la zeita Eostre, sarbatorita in preajma pastelui crestinatatii cerea insa oua vopsite. Daca nu stii de unde provin iepurii „de paste", iti spun eu ca tot de la inchinarea la acea zeita, cunoscuta in alte religii necrestine drept Artemis, Gaia, Aștoret, Venus, Afrodita etc. Cauta pe google daca nu ma crezi. Biblia nu da explicatii pentru semnificatia simbolica a oualor de „paste", citind Exodul 14 vei vedea ca altfel e pastele biblic.
La 6, nici un verset adus in discutie de tine nu spune de faptul ca oamenii sa le spuna apostolilor ce au facut. Isus cand a iertat i-a luat la intrebari pe oameni cu ce au gresit? Cand faceau apostolii vindecari, le cereau mai intai oamenilor sa le spuna pacatele? Biblia nu da nici un detaliu despre multe practici numite crestine, insa „traditia crestina" da, chiar multe. Asta e motivul pentru care atat Biblia cat si traditia sunt iubite, altfel nu ar mai exista ortodoxie fara traditie, si nu ar mai fi religie crestina ortodoxia fara Biblie.
Marcu 16,16 "Cine va crede şi se va boteaza se va mantui. Iar cine nu, va fi osandit".
La început, când lumea nu era creştină, era normal ca iniţierea în creştinism să vizeze convingerea oamenilor maturi, botezarea lor mai întâi. Cu ei a început totul, era normal. Când apostolii vizitau o comunitate pâgână, nu începeau pur şi simplu să le boteze pruncii şi apoi să le dea bună ziua. La început au fost vizaţi părinţii, şi mai apoi copiii.
În Marcu 16, 16, apostolul nu se referă la un tipar standard de botez ci la o situaţie conjuncturală neobişnuită: era perioada RĂSPÂNDIRII CREŞTINISMULUI, situaţie în care primii din familie cine erau vizaţi, copiii sau părinţii?
La început când nu exista nici o comunitate creştină, apostolii nu îndrăzneau să se gândească la vremuri în care toate familiile să fie creştine. După acceptul părinţilor de a se boteza, urmau şi copiii (nu exista nici o interdicţie în acest sens).
Prioritatea era la început RĂSPÂNDIREA CREŞTINISMULUI. La acest fel de botez se referă evanghelistul, la cel care urma SĂ ASIGURE RĂSPÂNDIREA CREŞTINISMULUI (o situaţie de excepţie)!
Si ca dovada, iata... :
1). Evreii aveau "intrarea în legământ" (SINGURUL "BOTEZ" al evreilor aplicat pruncilor), la vârsta prunciei: CIRCUMCIZIA,
2). Iar Biserica, a dat si pruncilor inca de la inceput această posibilitate a intrarii in NOUL LEGAMANT, cel al HARULUI (care este darul lui Dumnezeu catre om, pe cand credinta din timpul vietii va fi "darul" omului catre Dumnezeu):
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".
Circumcizia e total diferita de botezul pruncilor. Natiunea Israel era dedicata inca de la formare lui Dumnezeu, astfel ca era chiar si un nou nascut dedicat inca de la nastere lui Dumnezeu, facand parte din poporul sau. Nu asa sta treaba si cu crestinii. Romanii ca si colectiv nu au facut nici un legamant fata de Dumnezeu care sa aiba aprobarea lui, cum ca se dedica ca natiune lui si urmasii sa-i. In cazul crestinilor, fiecare decide personal daca vrea sa devina sau nu inchinator al lui Dumnezeu. Asta e motivul pentru care nu se leaga lucrurile cu botezul pruncilor, nu e nici un motiv pentru care sa decizi chestiuni personale in locul cuiva, chiar daca este minor si nu are nici un an de viata. Nasii sunt pusi drept reprezentanti ai copilului, si vorbele lor reflecta „decizia" copilului, care nu are habar de ce se petrece. Zicea profesoara de religie ca e bine sa fie botezati de cat mai mici, altfel pot ramane cu traune daca sunt mai marisori, avand teama de preoti si chestii de genul. Plus ca poate fi o practica periculoasa scufundarea unui nou-nascut in apa, sunt cativa preoti care au devenit criminali incercand sa crestineze prunci. Partea plina e ca macar i-au teleportat direct in „rai", ca fara botez nu se putea, chiar daca sunt copii inocenti, din cele ce am auzit si eu .
Exista oameni maturi care primesc circumcizia, si enormal ca solicitarea lor de a adopta iudaismul sa fie socotita act de credinta, de intentie. Tot la fel, exista evrei sau islamisti care primesc botezul crestin, iar acest botez este precedat de un act de deliberare, de intentie, de credinta am putea spune. Dar cazul lor exceptional nu exclude posibilitatea botezului copiilor, TOT LA FEL cum evreii ADMINISTREAZA IN CONTINUARE circumcizia PRUNCILOR (desi se pot circumcide si unii maturi).
Contextul face diferenta. Cel care se INCAPATANEAZA sa ramana in interpretari eretice nu va intelege NICIODATA lucrurile care tin de context...
Biblia este falsa aproape in totalitate.
Biserica este o masinarie energetica.Totul are un sens, orientarea, clopotul etc.
Mersul la biserica ajuta la eliberarea energiilor negative acumulate in cursul saptamanii.
Marturisirea pacatelor chiar are un sens.Credinciosul se elibereaza psihic de greutatea pacatului, chiar daca pe spiridusul biblic 3 in 1 il doare undeva de pacat.
Poate nu sunt scrise in Biblie, insa Catolicismul si Ortodoxia mai au si traditia pe langa Biblie. In traditie au intrat multe elemente pagane, pentru a le fi mai usor paganilor sa treaca la crestinism. Din pacate astazi acestea se considera elemente pur crestine.
Pomana provine de la un obicei dacic, ei plangeau cand se naste cineva (ca o sa indure toate greutatile vietii) si chefuiau cand cineva murea (ca a scapat de greutatile vietii). Pomana a rezultat din acel obicei dacic, doar ca e pe invers.
Obicei dacic, nu biblic!
Il credeam pe popa, i pupam si eu mina, spunea ca daca intri in biserica o zi, e ca o zi in rai!
Pina cand am citit, nu scrie nicaeri in Biblie de asa ceva!
Botezul se face cand esti mare, spune clar > Cine a crezut sa botezat! Cati prunci sau botezat de mici si dupa asta au devenit atei?