| FerLin a întrebat:

Va provoc la un brain-storming ce mie mi se pare interesant!
Ma gandeam, in urma unor discutii cu niste colegi de serviciu de confesiuni religioase diferite, cum ar arata lumea peste 50-100 de ani, daca in locul orei de religie ce se face astazi in scoli (fiecare cu confesiunea lui religioasa), sa se studieze in clasele 5 - 12, ca disciplina obligatorie, "Istoria Religiilor"?

9 răspunsuri:
| danut a răspuns:

"in urma unor discutii cu niste colegi de serviciu de confesiuni religioase diferite"
Ca sa intelegem cumva ce si cum gandesc colegii tai ar trebui sa cunoastem numele cofesiunilor avute de colegii tai pentru a sti daca gandesc diferit sau au aceleasi concepte fundamentale, abia dupa aceia ne putem exprima despre restul.

| FerLin explică:

Nu e relevant ce confesiuni au colegii mei in intrebarea pusa de mine. Eu deja ii cunosc prea bine si le stiu perspectivele lor dupa atatia ani de impartit mai mult timp cu ei decat cu restul familiilor noastre ca deh... lucram la patron.
Ideea era simpla, cum ar influenta directia omenirii si cum va influenta religia sau daca o va mai influenta, in cazul in care tinerii ar avea cunoscinte despre religii/confesiuni, succesiunea lor cronologica de-a lungul istoriei, numitorii comuni ai religiilor, abordarile fiecarei in parte, implicatiile socio-politie ale fiecarei confesiuni religioase avute in vremurile lor si multe alte detalii legate de scopul si amprenta lasata de religie in vietile oamenilor.
Parerea mea e ca odata ce ai cunostinte peste medie in istoria religiilor, nu prea mai esti dispus sa "alegi" o religie, poate mai degraba sa-ti formezi un stil de viata din ceea ce inveti de la o idelologie sau alta.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Eu sper ca peste 100 ani sa fie atat de putini practicanti incat sa dispara obiceiurile astea...

| CostinAlamariu a răspuns:

Ar arata exact la fel pentru ca orice absolvent de liceu stie ca uiti cam 90% din ce inveti in liceu (asta daca te obosesti sa inveti macar). Imi vine sa rad doar cand ma gandesc ca ti-a trecut prin minte ca sistemul de educatie publica( nu doar din Romania ci din orice tara) ar putea avea un impact semnificativ asupra societatii.

| FreddieM a răspuns:

Considerand ca religia este personala, optionala si non obligatorie, de ce ne-am crea astfel de dileme?
Fiecare aprofundeaza tematica la modul sau si nu ar trebui sa intereseza pe nimeni evolutia ei.
La fel si cu,, istoria religiilor" e pur si simplu material didactic studiat pe timpul scolii si acolo trebuie sa ramana, daca nu planifici sa urmezi studii superioare in sensul asta.

| Digikey a răspuns:

Cred ca daca mai apucam 50 de ani, virusul religie va fi ultima preocupare.

| Algo098 a răspuns:

Poate ca se da prea multa importanta unui lucru fara rost. Poate ca in cartea de istorie si-ar afla locul cateva idei despre religie. Cu sau fara ora de religie, am convingerea ca va trece si vremea religiei si se va merge pe realitate si stiinta si mai putin pe fantezie. Eu n-am sa mai prind vremea aceea, dar asa cred ca va fi in viitor.

| CinevaAnonimă a răspuns:

Nu cred că ora de religie influențează chiar atât de mult viața tinerilor. Eu am avut ora de religie doar în clasa a 5-a și, chiar dacă mergeam la biserică, nu pot spune că îmi plăceau atât de mult orele. Preferam să învăț de una singură din Biblie și cărți religioase. În plus, o mare parte din profesorii care predau religie nu prea au studii în domeniu și acest lucru e destul de vizibil. Dacă elevii vor începe să studieze istoria religiilor, unii vor deveni pasionați de domeniu și vor alege să urmeze o anumită religie. Deci, nu cred că această disciplină ar face mari schimbări, dar ar putea deveni ca pasiune pentru unii elevi.

| Trustmotorcy a răspuns:

Aveam și eu în liceu același gând, dorință pe moment. Era ridicată în slăvi ortodoxia și restul religiilor percepute drept incorecte, având o singură oră despre istoria religiilor în toți cei 4 ani.