| GavrilGabriel1999 a întrebat:

Vă rog să mă ajutaţi! Este păcat să te botezi a doua oară? Eu cred că aş avea acest drept, deoarece botezul pruncilor nu este biblic, şi că botezul ca creştin, se face doar după ce ai credinţă, conform cu Biblia, deci... Eu aş putea să mă botez din nou, dar am auzit că ar fi păcat, deoarece îţi poţi pierde sufletul. Vă rog mult lămuriţi-mă!

Răspuns Câştigător
| ada92 a răspuns:

Botezul este o cerere făcută lui Dumnezeu pentru a avea o relaţie bună cu el. De aceea, un creştin nu ar trebui să fie botezat când este un nou-născut, ci când este suficient de matur pentru a învăţa despre Dumnezeu şi pentru a deveni un discipol al lui Isus (Faptele 8:12; 1 Petru 3:21). Devenim discipoli ai lui Isus când învăţăm şi facem lucrurile pe care le-a poruncit el. (Citiţi Matei 28:19, 20. ) Botezul copiilor mici nu este Biblic, deci nu este valabil in fata lui Dumnezeu

22 răspunsuri:
| doctorandus a răspuns:

Ortodocsii zic asta pentru ca nu vor sa le plece enoriasii la pocaiti. Pocaitii, dimpotriva, zic ca e foarte OK sa faci asta, ba chiar obligatoriu pentru mantuire. Asa ca: depinde pe cine-ntrebi.

| danay72 a răspuns:

Nu e gresit. Isus a zis ca discipolii sa boteze. Matei28:19,20.Apoi,Pavel si-a schimbat religia.Inainte era Saul din Tars. Deci, nu e pacat sa iti schimbi religia, dar caut-o pe cea adevarata.

| T0T a răspuns:

Depinde de unde ai auzit asta. Dacă ai auzit-o de la religioșii care au religia în care ai fost botezat, cred că e evident de ce.

| milan9 a răspuns:

Există multe contexte care arata faptul ca apostolii BOTEZAU INTREAGA FAMILIE sau intregul grup al celor dinaintea lor. thinking thinking

- I Corinteni 1, 16: "Am botezat şi casa lui Ştefana; afară de aceştia nu ştiu să mai fi botezat pe altcineva." Prin expresia "casa lui Ştefana", Apostolul Pavel nu exclude pe nimeni din familia respectivă. În nici un caz copiii!

| Lion56 a răspuns (pentru milan9):

Unde scrie ca in casa lui Stefana erau bebelusi? Pentru o propozitie din Biblie de care oricum nu putem fi siguri ca se refera si la bebelusi, ignori toate versetele unde se spune clar ca botezul trebuie facut doar cu credinta? Biblia spune ca botezul este marturia unui cuget curat, si ca "Cine crede si SE boteaza va fi mantuit, iar cine NU VA CREDE va fi osandit." Nu spune ca cine e botezat de altii fara voia lui si ajunge sa si creada ala va fi mantuit. De ce trebuia Domnul Isus sa se boteze, daca nu pentru a da un exemplu? Da, Dumnezeu a lasat o singura Biserica, asa cum iti place sa repeti, insa aceea este bazata pe singura Biblie, nu pe alte 40000 de carti alaturate.
Botezul fara credinta este o baie, nimic mai mult. Daca ar fi mantuit omul dupa cum intra sau nu intr-o apa magica, si dupa cum au altii posibilitatea la aceasta apa magica, nu ar fi tare? happy

| milan9 a răspuns (pentru Lion56):

La inceputul crestinismului cand nimeni nu era increstinat trebuia sa se inceapa cu cineva... Atunci se botezau si cei maturi...
Dar,
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".

| Lion56 a răspuns (pentru milan9):

Nicaieri in Biblie nu este sugerat botezul bebelusilor. Scrie doar "Pocaiti-va si fiecare din voi sa fie botezat..." Ar fi chiar tare sa fii mantuit fara sa vrei macar, doar fiindca altii au avut acces la "apa magica". Iar daca n-au avut acces, asta e...

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Noul Testament include de multe ori botezul copiilor în cadrul botezului întregii familii:
Despre botezul copiilor, Noul Testament vorbeşte în repetate rânduri:

- I Corinteni 1, 16: "Am botezat şi casa lui Ştefana; afară de aceştia nu ştiu să mai fi botezat pe altcineva." Prin expresia "casa lui Ştefana", Apostolul Pavel nu exclude pe nimeni din familia respectivă. În nici un caz copiii!

- I Corinteni 10, 2: "Şi toţi, întru Moise, au fost botezaţi în nor şi în mare."

- I Corinteni 12, 13: "Pentru că într-un Duh ne-am botezat noi toţi, ca să fim un singur trup, fie iudei, fie elini, fie robi, fie liberi, şi toţi la un Duh ne-am adăpat."

- Luca 3, 21: "Şi după ce s-a botezat TOT POPORUL, botezându-Se şi Iisus şi rugându-Se, s-a deschis cerul."

- Fapte 13, 24: "După ce Ioan a propovăduit, înaintea venirii Lui, botezul pocăinţei, la TOT POPORUL lui Israel."

- Fapte 2, 41: "Deci cei ce au primit cuvântul lui s-au botezat şi în ziua aceea s-au adăugat ca la trei mii de suflete." De ce trebuie unii să presupună că între cei trei mii de oameni prin care s-a întemeiat la început Biserica, nu se aflau şi copiii acestora? Cum puteau rămâne tocmai ei în afara Bisericii, rupţi parcă şi de părinţii lor? De unde barbaria şi păgânitatea unui astfel de mod de gândire?

- Faptele Apostolilor 16, 15: "Iar după ce s-a botezat şi ea ŞI CASA EI, ne-a rugat, zicând: De m-aţi socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneţi". Expresia "ea şi casa ei" este în mod indubitabil o dovadă a faptului că nici acest citat şi nici alte zeci de citate referitore la botez, nu au exclus botezul copiilor. Botezul copiilor este făcut în acord cu Evanghelia Mântuitorului Hristos, începând cu primele comunităţi creştine, şi continuând cu întreaga istorie de 2000 de ani a Bisericii!

- Fapte 10, 48: "Şi a poruncit CA ACEŞTIA să fie botezaţi în numele lui Iisus Hristos. Atunci l-au rugat pe Petru să rămână la ei câteva zile."

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Botezul nu "este egal" cu mântuirea, iar condiţiile botezului nu sunt aceleaşi cu condiţiile mântuirii: credinţa, pocăinţă, etc... Harul botezului este un DAR de început! Acest dar nu presupune imediat mântuirea asigurată!
Prin botez doar primim lucrarea necesară a HARULUI lui Dumnezeu asupra sufletului persoanei umane, încă din perioada când aceasta este foarte vulnerabilă (perioada formării şi edificării sale spirituale)!

Este total fals să afirme cineva că botezul îţi garantează mântuirea!
Botezul nu este decât un început al caii spre mântuire (al primirii harului divin), tot la fel cum alte momente de început au fost deja făcute: darul vieţii (fără consimţământ), Jertfa Mântuitorului - care solicită recunoştinţa noastră- (deşi Dumnezeu nu a aşteptat consimţământul nostru pentru asta).

Botezul nu "finalizează" mântuirea ci doar oferă harul lui Dumnezeu, cu care omul CONLUCREAZĂ sau REFUZĂ CONLUCRAREA! De abia prin CONLUCRAREA omului intervin MERITELE omului, pe calea mântuirii lui! thinking

| milan9 a răspuns:

Este un pacat pentru ca... botezul de a-l doilea (intr-o secta probabil) nu mai e botez, nu e transmitere de har, e doar... SINUCIDERE SUFLETEASCA sad sad

Cate "Biserici" a lasat Fiul lui Dumnezeu in lume prin misiunea Sa in lume? thinking A lasat cumva si secte? sad Vreo 40000 cumva? thinking

De ce te lasi imbrobodit de demoni? Oare nu sunt ei liberi sa-ti sopteasca in ureche tot felul de sfaturi? Tot la fel, nu sunt liberi oare diferitele secte sa-ti "recomande" fel de fel de rataciri proprii?

| milan9 a răspuns:

Evreii Vechiului Testament dar şi creştinii Bisericii nu au îndrăznit să-i nedreptăţească tocmai pe prunci şi să-i îndepărteze jumătate de viaţă de la unirea cu Hristos!
1). Astfel, evreii aveau happy "intrarea în legământ" (SINGURUL "BOTEZ" al evreilor aplicat pruncilor), la vârsta prunciei: CIRCUMCIZIA,

2). Iar Biserica, a dat si pruncilor inca de la inceput această posibilitate a intrarii in NOUL LEGAMANT, cel al HARULUI (care este darul lui Dumnezeu catre om, pe cand credinta din timpul vietii va fi "darul" omului catre Dumnezeu):
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".

| xerxes1 a răspuns:

Noul Testament este inventat de Saul din Tars si de cativa ucenici de-ai lui.
Botezul a fost preluat din Mithraism, el nefiind folosit in Vechiul Testament.
Moise s-a botezat sau David, Solomon etc?
Abureala crestina.
Niciunul dintre cei care au scris Evangheliile canonice nu l-a cunoscut personal pe Iisus.
Nici macar Saul din Tars.
Ca ar fi avut niste vedenii, este problema lui.

| SG1995 a răspuns (pentru xerxes1):

De fapt botezul crestine preluat de la esenieni, mai exact Ioan botezatorul a fost esenian, dar cel mai probabil a intrat in conflict cu secta deoarece era foarte elitista si nu accepta botezul maselor, lucru practicat de Ioan. Iisus prea conceptul de botez ca simbol al caintei, si il transforma intr-un simbol al renasteri spirituale. In fact primi crestini erau evrei practicau si circuzitia si botezul ambele fiind considerate ritualuri la fel de importante, totusi ca crestinismul intrain contact cu non-evrei prin intermediul lui Saul acesta nu le-amai cerut circmzitia si respectarea rituriilor evreiesti, lucru care pe multi crestini evrei le-au deranjat.

| xerxes1 a răspuns (pentru SG1995):

Asa scrie in Biblie.Dar nu inseamna ca este si adevarat.
Mithraismul are origini mult mai vechi decat varul evreului Iisus.

| SG1995 a răspuns (pentru xerxes1):

Tot ce e posibil secta eseniana din care a facut parte Ioan era una extrem de sincretista, au luat elemente din mai toate miscariile religioase specifice epoci secolului I i.e.n, secta se stinge in 70 e.n. in timpul campaniei lui Titus, dar practiciile ei da nastere sectelor crestine de tip gnostic.

| AC4S4 a răspuns:

Nu se gaseste in Biblie asa ceva.
Daca un Protestant (istoric) se converteste la Ortodoxie, el trebuie sa se boteze din nou. Unele Biserici Ortodoxe cer botezul si in cazul Catolicilor convertiti la ortodoxie. Cred ca e la fel si in cazul catolicilor.
Daca vrei sa te botezi a doua oara in Biserica Ortodoxa nu cred ca se accepta.

| Mclaren12 a răspuns:

Mare problema ai.
Botezul este doar un ritual crestin lipsit de orice valoare spirituala care asigura ca pruncul va fi introdus in crestinism si spalat pe creier inca de la nastere, cand nu are nicio putere de decizie. Intr-o societate civilizata unde sunt oameni cu capul pe umeri, astfel de acte ar trebui sa fie ilegale.

| xerxes1 a răspuns (pentru Mclaren12):

Daca s-ar folosi si putin sapun, botezul la maturitate ar fi chiar util in unele cazuri.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Omul, oridecate ori se spala sau se scalda in apa, se "boteaza". Deci botezul este legat de ceea ce gandeste omul. Un prunc nu este inca constient de propria existenta suficient de bine desi initierea constiintei de sine are loc incepand cu faza embrionara si se dezvolta spre maturitate. Dumnezeu vrea ca oamenii sa-si doreasca constient sa-si dedice viata ca sa cunoasca pe Dumnezeu si sa faca voia Lui fara nici o constrangere directa din partea Lui Dumnezeu. Constrangerea indirecta este ca omul ajunge permanent fara viata ( starea de moarte dubla sau moartea a doua ) fara ajutorul Lui Dumnezeu prin Duhul Sau Sfant.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Hristos nu exclude copiii de la botez! Afirmatia ca botezul copiilor este nebiblic e o minciuna specifica sectelor trimise din strainatate ca sa rupa din Ortodoxie.

Iata ce spune Noul Testament despre botez si faptul ca nimeni nu este exclus de la el:

Faptele Apostolilor, cap.2:

"38 Iar Petru a zis catre ei: Pocaiti-va si sa se boteze fiecare dintre voi in numele lui Iisus Hristos, spre iertarea pacatelor voastre, si veti primi darul Duhului Sfant.
39 Caci voua este data fagaduinta si COPIILOR vostri si tuturor celor de departe, pe oricati ii va chema Domnul Dumnezeul nostru."

| gratargratar a răspuns:

Evident ca e pacat... daca te-ai botezat deja in numele Sf. Treimi. Poti da un examen de 2x in acelasi timp?

Ortodocsii recunosc botezul catolicilor si chiar a unor ramuri neoprotestante (nu stiu sa le enumar). Acestia sunt primiti in ortodoxie dupa ce se leapada public de anumite erezii si sunt unsi cu sf. si marele Mir.

Depinde cine te-a botezat prima data.

| Fabianansk a răspuns:

Da este pacat...deoarece incalcam Cuvantul Lui Dumnezeu...care zice in Efeseni 4:5,, Este un singur Domn, o singura credinta si un singur botez"
... daca ai un botez..si il faci pe al doilea...nu incalci Biblia?