anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Buna dimineata! Cred ca am apendicita ( de fapt, sigur am, deoarece am niste dureri groaznice atat de burta cat si de picior si mana ). As vrea sa stiu mai multe. Cum se desfasoara operatia? Cum se face anestezia? Te dezbraca? Cat te costa(sunt eleva)?
Cat stai in spital (nu de alta, dar am saptamanile pline de olimpiade)? Ce poti manca?

Multumesc!

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
Răspuns Câştigător
Salontanul
| Salontanul a răspuns:

Nu intarzia sa mergi la medic. la urgenta. Eu era sa mor si a trebuit sa-mi taie toata burta. Anestezia se face prin adormire si nu este dureroasa. Doar adormi si gata. In 10 minute esti si taiat. Te taie 4-5 cm. Dupa putin timp te trezeste si simti o mica usturime. Nu doare. In spital stai maxim 3 zile si in prima zi nu prea mananci. Ceva ceai si zeama lunga. Apoi incepi incet, incet cu mancare de diferite consistente. In o luna esti apt de munca. La ore poti sa te duci dupa ce ai iesit din spital. Eu, daca nu m-am dus la timp (din cauza medicilor) am stat 3 luni si jumatate. Mergi cat mai repede. Durerea in picior si mana demonstreaza ca ai apendicita. Eu n-am stiut si am platit. Nu costa nimic. Ciubucul medical, obisnuit.

5 răspunsuri:
| theodorafemme2001 a răspuns:

Mai astept si alte raspunsuri daca se poate!

| pisicutzaPOKERITZA a răspuns:

Buna! Semnele ca ai apendicita sunt clare. Nu intarzia sa mergi la doctor, datorita faptului ca ai putea da in altele. Infectata acest organ nefolositor poate inbolnavi si celelalte organe (asta daca nu te duci sa zicem nici peste o saptamana). Operatia se desfasoara rapid si usor. Se stie ca apendicita este un organ complet nefolositor (unii il scot si fara ca acesta sa fie infectat- pe simplu fapt ca atuncic and vor fi mari (adulti) operatia va fi mai complicata (pentru ca apar grasimile si mai multe))
Operatia nu dureaza mult, iar dupa s-ar putea sa te doara (pe mine m-a durut) dar era o durere suportabila (bine, fiind mica (9ani) incepeam sa plang, dar stai linistit/a). nu stiu exact in cat timp se efectueza o operatie de apendicita dar stiu ca dupa cictricea va fi de vreo 2cm/ 3cm.
anestezia se face in urmatorul fel. Stand pe patul de operatie iti pune o masca din care iesi ceva aer, poate cu diferite arome (eu am avut cu aroma de capsuni) in mai putin de un minut eram adormita. Ce-mi amintesc era ca eram duse pe pat (pe bratele unor oameni) m-am trezit ametita si am vomitat (din cauza anesteziei, cam asa este la toata lumea). Dupa te pune intr-o sala (logic).
In timpul operatie stiu ca ai un halat de spital (sau poate eram in pijamale?) dar nu cred ca are cum, probabil (99%) iti vor da un halat de spital (sincer chiar nu mai tin minte)
In mod normal nu ar trebui sa coste nimic (dar daca te duci la privat s-ar putea) Parintii mei nu au fost obligati sa plateasca, dar le-au dat doctorilor (nu mai stiu cat si nici ei, a fost acum ceva timp) din respect si multumire.
Dupa operatie in prima zi vei sta numai in pat, beand doar ceai si poate zeama unei supe. A doua zi (probabil vei avea nevoie la baie- daca vei face c*** te va durea pentru ca vei incerca sa te fortezi, dar trece repede) a da! Si va fi cineva care te va insoti la baie (cred ca doar sa te duca si se te aduca in pat). Vei primi o mancare mai consistenta si poate vei incerca sa mergi putin si pe hol (sau ziua urmatoare). Mergand pe o distanta mica si incet-incet vei putea merge fara a mai simti nici o presiune, si vei putea merge din ce ince mai repede si pe distanta mai mare. Elibararea se face dupa trei patru zile ( depinde de persoana) iar la scoala vei putea merge cred ca din prima zi dupa operatie. (sau dupa ce iti scoate firele- adica iti face operatia, te coase, iesi din spital, dupa o saptamana te intorci sa iti scoata firele)
Bafta multa! Si sanatate!

| pisicutzaPOKERITZA a răspuns (pentru pisicutzaPOKERITZA):

O iar apoi cicatricea va fi de 5mm

| Mih10 a răspuns (pentru pisicutzaPOKERITZA):

Cum adica sa iti scoata firele

| pisicutzaPOKERITZA a răspuns (pentru Mih10):

Deci, atunci cand termina operatia trebuie sa se inchida locul, asa ca te coase...dar tu nu simti ca esti adormit, apoi dupa ce iesi din spital, dupa o saptamana cred te duci sa iti scoata acele fire cu care te-a legat. Te pune pe un pat...si i-a un fel de foarfeca cu varful indoit si neascutita, incat sa nu taie nimic. Eu sincer am fost mega speriata si asteptam sa ma doara. Am inchis ochii si am inceput sa o strang tare, tare pe mama de mana, si apoi Cand am deschis ochii, ea (cea care mi-a scos firele) imi zambea si tinea foarfeca cu firul in ea. A fost super pentru ca nu am simtit absolut nimic. Te asigur! Ah, si trebuie doar sa nu iti fie frica pentru ca este la fel ca la vaccin, tu crez ca doar si apoi bam! Gata!