|

Salut TPU! Am si eu o intrebare,azi alergam si nu stiu cum mi s-a sucit glezna,pot sa merg dar ma doare mai ales daca resucesc glezna durerea se accenueaza,ce pot sa fac sa imi treaca mai repede, adica exercitii, creme..va rog dau funda!

5 Raportează Evaluează
Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
Răspuns Câştigător
| a răspuns:

Timidule nu căuta răspunsuri aici pe care doar un medic specialist ți le poate oferi, consulta un medic, chiar vrei să suferi din sfaturi date de persoane ce nu le cunoști sau poate nu au pregătirea necesară? Du-te la doctor! Multă sănătate și ai grijă de tine.

4 răspunsuri:
| a răspuns:

S-ar putea să ai o entorsă ori luxație, caz în care trebuie să pui gheață, să bandajezi cu o fașă elastică în 8 și să ții piciorul ridicat. PRICE numesc americanii protocolul care trebuie aplicat: Protecție, repaus, gheață (ice), compresie, elevare (ridicare).
Nu se recomandă masarea zonei cu gel antiinflamator, însă se pot lua tablete analgezice și antiinflamatoare de câteva ori pe zi, pentru controlul durerii și scăderea inflamației.
Vezi aici cum se realizează bandajul în 8.
https://www.youtube.com/watch?v=NQAiKKSRhYw
Ideal însă ar fi să mergi la doctor pentru o radiografie care să excludă o fractură. Plus că uneori trebuie repoziționată articulația și e mai bine s-o facă cineva cu pregătire în domeniu.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Ce sa faci? Nu mai rasuci piciorul,cauta sa nu faci nici un exercitiu nimic,mai mult sa-l tii in repaos.
ce ai tu este ceva ligamente nitel intinse, iar daca faci exercitii cum spui, e si mai rau. Daca vrei sa iti treaca mai rapid, cea mai eficienta metoda este imobilizarea piciorului, adica pui in ghips, stiu si eu 10-15 zile,ori mai putin si revin ligamentele alea la normal,ori tendoane ce or fi.
Daca nu imobilizezi,atunci o sa treaca ceva mai mult timp pana s-a se rezolve,dar cauta sa nu fortezi deloc acel picior,pana cand simti c a nu te mai doare.
Daca se imflameaza si e rau, atunci mergi la medic.
Niciodata cand ai tendoane, ligamente intinse, ori muschi trebuie sa tii acea zona in repaos, niciodata sa nu faci exercitii, mai rau faci ok? Cam asta e tot.Eu am avut un ligament la mana intins,a trecut cateva luni pana sa treaca de tot,am fost la medic,asta mi s-a spus,sa caut sa nu folosesc mana respectiva prea mult,nici usa sa no deschid cu acea mana, sa conduc cu mana cealalta si chestii de genul asta.
Probabil in zona aia ai ceva chestii mai slabe decat in rest, fiecare om, sau material are pe undeva ceva pcte slabe, iar cand fortezi nitel, acolo cedeaza prima data.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Pune gheața pe zonă și du-te la medic.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Cel mai biner ar fi ca se te duci la medic...inainte ca sa se agraveze
SANATATE!

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează