| ManelistuCamataru a întrebat:

Am foarte mult de muncit ca sa ajung sa fiu jucator de sah de categoria 1?

Trebuie sa mantionez ca sunt un incepator si nu stiu nici macar strategiile de baza. Dar as fi dispus sa ma antrenez vreo 8 ore pe zi si poate ca as avea destui bani si pentru un antrenor.

Răspuns Câştigător
| Cosmin86 a răspuns:

Ba da, categoria 1 nu e asa mare chestie, eu zic ca pana la CM poti ajunge doar din antrenament.

Sunt multi care au trecut lejer de categoria 1 doar invatand deschideri, finaluri si tactica, oameni paraleli cu strategia, care invata pe de rost mutare cu mutare pana la mutarea 20 si au prins multi la turnee asa.

10 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Da, ai foarte multe de invatat. Probabil iti va lua 1-2 ani sau chiar mai mult, depinzand de cat esti tu de bun la logica.

| Cosmin86 a răspuns:

Ia-ti un antrenor bun, gen Vlad Jianu, probabil cel mai bun antrenor. O sa te duca la categoria 1 super-rapid.

| Cosmin86 a răspuns:

Deschideri, tactica si finaluri de baza. Si treci lejer de categoria intai.

| aXy99 a răspuns:

De ce ai face asta?

| Cosmin86 a răspuns (pentru aXy99):

De ce nu, e un joc foarte frumos, mai ales in turnee. Daca ai rating bun clubul te poate sponsoriza sa joci in afara si calatoresti gratis, spre exemplu.

Sunt si turnee unde se castiga bani seriosi, gen 1 milion de euro locul intai (bine, acolo joaca Carlsen si Nakamura, cei mai buni).

| aXy99 a răspuns (pentru Cosmin86):

Este frumos, dar sa investesti 8 ore pe zi pentru o perioada lunga de timp pentru ceva la care nici macar nu esti bun mi se pare o risipa.

| Cosmin86 a răspuns (pentru aXy99):

Nu o sa invete 8 ore, nici marii maestrii care traiesc din sah nu stau 8 ore pe zi. O sa invete 1-2 ore maxim.

| ManelistuCamataru explică (pentru aXy99):