|

Hei TPU, m-am apucat de sala am 1, 65 m si vreo 50 de kg cred, maxin 55, faza e ca nu stiu ce sa mananc. Eu stau la internat, mancare e bleah si vreau sa mananc consistent, gen tortillas sau sandwich ceva sa ma tina, e vreo problema?

12 Raportează Evaluează
Răspuns Câştigător
| a răspuns:

Iti spun din experienta personala urmatoarele:
-Trebuie sa te duci cam de minim 4 5 ori pe sapt (cei care se duc de 3 ori se duc pentru a se intretine nu pentru a depune masa )
-cauta programe antrenament pe net si incearca in fiecare sapt unul care ti se potriveste cel mai bine
-pentru ca aceasta activitate tine foarte mult de mental (adica daca nu obti rezultate iti vei pierde interesul ar fi bine sa suplimentezi cu ceva usor care nu iti face rau aici sunt mai multe de spus de analizat gasesti ogramada de turoriale pe net, sfat personal GFX in zilele care nu mananci bine si dupa antrenament )
-mananca mult dar nu orice, sfat personal care a mers pentru mine ( piept de pui, carne de vita de porc, orez mult cartofi dar nu prajiti copti sau fieti, spaghete chesti care contin multi carbohidrati ) evita sucuriele bauturile carbogazoase
-daca iei proteine, pentru ca toti i-au, fa-ti cate o ecorafie generala pentru ficat organe care pot fi afectate asta doar sa iasa din capul tau toate comentariile de la toti oameni care habar nu au despre proteine dar tot comenteaza )
BAFTA MULTA!

| explică (pentru yonutu555):

Sa traiesti bro niste sfaturi splendide? dar ce proteine sa iau care sa fie bune si nu scumpe

Răspunde Răspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru Murgocea_Stefan_1997):

Sa iti spun toata rutina zilnica si in functie de buget mai reduci u din ele care consideri tu :
-dimineata incepeam cu o banana si cereale integrale un danone integral si 2 oua fierte o cupa de gfx cu lapte o pastila de multimenerale si vitamine si cu unca o pastila de omega 3 si 2 pastile de bcaa
- pana sa plec la sala cu 30 minute inainte 2 cupe de creatina cu o cupa de explod pentru energie
-dupa antrenament 2 cupe gfx cu 2 pastile bcaa, vi acasa mananci piept de pui, orez, cartofi sau ce ai tu sa contina carbohidrati mai iei o pastila multivitamine minerale si unca una de omega 3
-seara inainted e culcare 2 pastile de glutamina cu o gustare mai usoara
-te duci la doctora de familie si ii ceri o reteta pentru o protectie stomac si una pentru ficat asa ca masura de sigunta pe langa analizele periodice odata la 2 luni
Stiu ca am zis multe dar daca chiar vrei si iti doresti sa obti rezultate costa, ca si frumusetea la femei!

Răspunde Răspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru yonutu555):

E indicat sa iau atatea pastile, nu imi fac rau?

Răspunde Răspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru Murgocea_Stefan_1997):

Nu iti fac rau ca nu sunt atatea incat sa dai in exces, dar nici bine (altfel spus, o mare parte e inutil). El mai are destul de invatat despre sala pana sa dea sfaturi ca pana acum jumatate le-a zis aiurea.

Pentru inceput, te ocupi de alimentatie FARA suplimente. Calculezi frumusel ce obtii din alimentatia ta zilnica (kcal, proteine, carbo simpli, compusi, etc) si vezi ce trebuie si ce poti sa corectezi. Asta implica sa stii ce ai nevoie la nivel de macro, iar daca alimentatia e una echilibrata si diversificata (adica mai pui si niste legume acolo care vad ca sunt total straine pentru unii), cam obtii si ce iti trebuie pe parte de micronutrienti. Abia dupa ce ai facut toate astea (si dureaza minim 1-2 luni) adaugi, daca e cazul, suplimente...iar la 50kg si incepator, nu ar trebui sa fie cazul.

Apoi, daca totusi decizi sa iei suplimente, te documentezi, nu le iei ca prostii. BCAA, spre exemplu, despre care s-a vorbit, reprezinta niste aminoacizi. Din aminoacizi sunt alcatuite proteinele, dar nu intru in detalii d-astea acum. Ideea este ca daca vrei sa fie buni de ceva, iei inainte si dupa antrenament. Daca iei dimineata asa aiurea, mai bine iei niste proteine ca esti mult mai castigat. GFX e un gainer. Pai daca decizi sa iei un gainer, te respecti si tu putin si iei unul ca lumea (serious mass spre exemplu), care sa n-aiba o treime zahar in el...nu de alta, dar e chiar prostesc sa dai atatia bani pe zahar cand il gasesti atat de ieftin in magazin.

In fine, cred ca ai inteles ideea: cere sfaturi unora care chiar stiu cum sta treaba, nu unui incepator care deja ia mai multe suplimente decat sportivii de performanta. laughing Ti-a zis si chestii bune, dar mai are mult de invatat pana sa fie ok sa-i iei sfaturile in considerare. Pana atunci, daca nu cumva ai bani (si chef) de aruncat pe toate prostiile de acolo, lucreaza la alimentatie, antrenament (btw, un program de antrenament NU se testeaza doar o saptamana) si odihna. Astea sunt baza!

Răspunde Răspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru yonutu555):

Vrei sa spui de maxim 4-5 ori. De 4 e ideal, eu am pus masa fara probleme cu 4 antrenamente pe saptamana (uneori si cu 3, push-pull-legs, nu antrenamentul clasic pe grupe).

Răspunde Răspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru AnastasiaK):

Hai ca eu poate oi fi incepator dar in acest sport totul tine de mental, daca nu ai rezultate daca nu ai posibilitati sa iei mancare la masura sa ai timp pentru aceea alimentatie sa o si gatesti, cum obti domnu rezultate cu saorma? hai sa lasam porcariile cu trasu natural ca asta e pentru aia care deja au deja masa musculara si trebuie doar sa o sustina, pentru el ca e nou daca nu are rezultate se va lasa dupa 2 3 luni, deci n-ai cum sa incepi asa, omu vrea ceva sa creasca dar sa fie si ok si ca exemplu Dorian Popa cate pastile ia omu ala ai idee? uite ca ii merge bine lu Dorian si uitate aici cate suplimente baga in el zilnic https://www.youtube.com/watch?v=6JGR7d7UZkw

Răspunde Răspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru yonutu555):

Stai calm stiam ca rezultatele vor aprea in luni, ani vreau sa-mi petrec timpul intr.un sistem sanatos happy

Răspunde Răspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru yonutu555):

1. Tu inca esti natural, desteptule, ca nu iei steroizi. Tot ce iei tu acolo se gaseseste si in mancare, doar ca e usor complicat sa obtii din alimentatie ce iti trebuie cand tu habar n-ai ce suplimente bagi in tine sau ce macro/micronutrienti are mancarea pe care o mananci.

2. Exceptand faptul ca se gaseau exemple mult mai ok decat Dorian Popa...hai sa-l luam pe el. Pai cati ani de sala are Doria Popa si cati ani de sala aveti tu sau cel care a pus intrebarea? Si ce greutate are Dorian Popa si ce greutate aveti voi? Sau mai important: ce alimentatie are Dorian Popa si ce alimentatie aveti voi? La el suplimentele sunt suplimente (cu alea SUPLIMENTEAZA). La tine mancarea tine loc de supliment ca obtii mai mult din suplimente decat din alimentatie din ce ai scris acolo. Mai vazusem pe site un destept sa dea exemplu bodybuilderii ca sa-mi spuna ca e ok sa ia steroizi. Pai cand o sa aveti voi anii de experienta, musculatura, alimentatia si antrenamentul alora pe care mi-i dati exemplu, atunci sa veniti sa-mi spuneti ca e ok si normal sa luati ce iau ei.

3. Fa-ne un favor tuturor sportivilor, te rog, si pune mana pe o carte de limba romana ca din cauza celor ca tine lumea are impresia ca daca faci sport automat esti agramat si incult.

Răspunde Răspunde Raportează Evaluează
11 răspunsuri:
| a răspuns:

Sala fara nutritie adecvata e ca diploma de licenta fara sa stii nimic concret, adica fix pix. Calculeaza-ti cate kcalorii trebuie sa mananci pe zi, iar apoi fa-ti o dieta cu ce sa mananci, pe zile, ca sa iti atingi caloriile.

Ca sa pui masa musculara, trebuie sa fii in surplus caloric, altfel faci sala doar sa te plimbi.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru sayWhaaat):

Cam cate kcalori ar trebui sa consum?

Răspunde Răspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru Murgocea_Stefan_1997):

La inaltimea si greutatea ta, daca e sa merg la ghici cred ca undeva la 2000-2200 kcal pe zi. Cel mai bine, intra aici si vezi exact, dar cantareste-te inainte: https://www.iifym.com/

Răspunde Răspunde Raportează Evaluează