|

Hey, TPU!
De ceva vreme nu imi mai cresc bratele, desi ma alimentez corect, am grija sa nu ma suprasolicitez cu antrenamentul, lucrez 3 exercitii cu 3 seturi pe grupa (triceps/biceps) de 2 ori pe saptamana cu o greutate cu care pot face 10 repetari pe serie, ma odihnesc bine (7-8-9 ore). Deci nu stiu care ar putea fi problema. Ar trebui doar sa astept? Poate este doar o chestii e de timp, adica e posibil sa-mi creasca mai greu?

Răspuns Câştigător
| a răspuns:

Deci ești începator. Nu vreau sa te descurajez, dar nu cred ca o sa faci niște brate impresionante în mai puțin de un an. Poate puțin definite pana la vara.
Antrenamentul pare ok, totuși încearcă sa epuizezi bratele pe final de antrenament.
Nu are cum sa fie febra doar pe moment. Ar fi imposibil sa te recuperezi în câteva ore.
Nu uita de proteina și carbohidrați după sala.
Fără proteina nu se refac fibrele musculare rupte în timpul antrenamentului. Dar nici fibrele alea slabe nu se rupt dacă nu tragi tare.
Concluzia ar fi ca dacă vrei crești bine în brate trebuie sa tragi tare. Ajunge și 1 antrenament dur pe săptămână să lași loc de refacere. Dar dacă ești student și nu fa o efort fizic mai deloc, poți sa bagi și 2 liniști. Asa cam la 3 zile merge de minune.

11 răspunsuri:
| a răspuns:

Ceea ce faci tu se cheama "mentinere" de aceea nu mai cresti in masa musculara.
Daca vrei sa cresti masa musculara, va trebuii sa pui mana serios sa lucrzi, cel putin dubland numarul de exercitii pe care le faci acum.

| explică (pentru Annastassia):

Ai vrea, te rog, sa te opresti din a-mi ironiza intrebarile si sa nu imi mai induci raspunsuri eronate?! Mersi!

| a răspuns:

Faci tractiuni cu priza tip supinatie si flotari la paralele? Astea sunt cele mai bune exercitii pentru brate, practic poti sa le faci doar pe astea si sa scoti complet "3 exercitii, bla bla".

| a răspuns:

Dacă ți se pare ca nu ti-au mai crescut bratele în doar 3, 4 luni e cam puțin timpul sa îți faci o idee. Eu am 1 an jumate. Si sunt la fel de gros dacă e sa o luam în cm, dar mult mult mai definite. Chiar par mai mari dar nu sunt.
Vezi sa ți cont de intensitate, pozitiv-negativ.
Nu contează seriile cât contează febra musculara pe care trebuie sa o ai următoarele zile. Dacă nu ai niciodată febra asta înseamnă că nu e destul antrenament.
Îți dai seama ca rupi fibrele musculare din brate, dar cât de mult sa se și refacă și ele. Cred ca mai întâi trebuie sa te definești calumea și abia apoi o sa începi sa pui 2, 3cm pe an.

| explică (pentru JusTPauL):

La triceps am mai mereu febra musculara din cauza faptului ca fac exercitii compuse pentru piept si nu pot exclude tricepsul si pe
deasupra il mai antrenez si separat. Cat despre biceps, pot spune ca inainte lucram cu 10 kg 3 exercitii vreo 3-4 seturi a câte 7-8 repetari (nu duceam mai mult) si mi s-a spus ca trebuie sa mai scad greutatea, asa ca am inceput sa fac cu 7, 50kg. Am febra doar pe moment la biceps (poate nu o simt), iar repetari le negative sunt lente. Deci, in concluzie, ar trebui sa ma antrenez mai mult sau mai putin pentru a avea rezultate mai rapide?

| a răspuns:

Daca faci biceps de 2 ori pe saptamana si triceps de 2 ori pe saptamana, cam miroase a supraantrenament. Iar rezultatele le vezi in luni de zile, 3-4 luni de zile, dupa ceva timp nu vei mai avea aceleasi rezultate, deci le vei vedea in ani de zile. Trebuie sa ai rabdare si cineva spunea ca odata ce te-ai apucat de culturism mereu vei fi mic, pentru ca niciodata nu va fi indeajuns.

| explică (pentru TheOracle):

Pentru biceps: flexii 4 seturi 10 repetari, flexii ciocan 3 seturi 8-10 repetari, flexia antebratului pe brat(parca asa se numea) 3 seturi 8-10 repetari
Triceps: extensii 4 seturi 12-15 repetari (nu pot acum sa schimb greutatea si de aceea am adaugat mai multe repetari si mai lent executate), flotari diamant 3 seturi 10-12 repetari lente (tempo 3-4 se cunde), dips la banca 3 seturi 10-12 repetari, plus ca la piept am exercitii compuse care includ si tricepsul, la fel si la umeri (presa militara si presa Arnold, iar antrenamentul pentru piept si umeri il am de 3 orí pe saptamana)
Deci, exista posibilitatea vreunui supraantrenament la triceps sau la Biceps? Sau ar trebui sa mai adaug ceva greutate la diamond push ups sau Inca vreun exercitiu?

| a răspuns (pentru Salvador354):

Antrenamentul pentru piept il faci de 3 ori pe saptamana?!
Plus imi este greu sa imi dau seama, din informatiile date, unde gresesti mai exact. Si nu uita ca atunci cand faci pieptul intra si tricepsul si cand faci spate adesea intra si bicepsul, ai grija la supraantrenament.

| explică (pentru TheOracle):

Multumesc, o sa am grija sa reduc antrenamentul pentru triceps.

| a răspuns (pentru Salvador354):

Tu esti PREA PROST sa reactionezi la cele mai bune exercitii pe care ti le-am dat? Nicio reactie... iti meriti rezultatele tale RATATE.

Continua sa-ti antrenezi bratele "corect", copil ratat.

| explică (pentru Cosmin86):

Multumesc, dar fiind acasa, pentru ca toate salile sunt inchise, nu am cum sa fac crea ce ai mentionat tu, asa ca a trebuit sa ma rezum la acestea, nu ca nu as fi vrut sa incerc ce mi-ai spus tu. Oricum multumesc pentru sfat!